hoe doen jullie dit ? ( 3 of meer kinderen- mama's )

Iedere dag zit ik met het dilemma dat de schoolpauze zo kort is.



Ik loop 10 minuten heen en terug , snel brood voor de oudsten 2 en dus blijft er maar korte tijd over om te eten voor we terug moeten .

Nu eet de jongste net brood mee maar dat gaat zo langzaam dat hij het niet op krijgt.

Vroeger gaan eten wil hij niet en als het later is slaapt hij en krijg ik er dus ook niks in



ik ben bijna in staat hem een papfles te geven





vertel me : hoe regelen jullie dat ???

Zelf heb ik maar 1 kindje, maar mijn broer heeft er 4.



een tweeling van 6 jaar, 1 van 2,5 jaar en een beeb van 4 mnd.

Zij moesten ook elke keer 20 min in het totaal heen en terug lopen waardoor zij zo gehaast waren dat ze besloten hebben om de tweeling te laten overblijven. Zorgde voor de jongens ook een stuk meer rust.

Suus eet nog geen brood mee, die eet om 11 uur al.

Maar Mies wel en we eten gewoon en als het niet opgaat, dan krijgt hij een broodje uit de vuist mee en dan eet hij dat in de buggy (als we lopen) of op de fiets.



Zowieso fietsen wij het vaakst.



Niek op d’r eigen fiets, Peet vaak ook (met zijwielen nog) en Mies voor op t zadel.



Ik heb ze wel een tijd laten overblijven, maar dat vond ik ook niks.



Kun je niet een broodje halveren en hem dan om 11 uur al de helft geven en de andere helft tijdens de lunch?



Overigens heeft Mies altijd snel gegeten hoor, Suus eet haar brood ook binnen 10 minuten wel weg…

Hier haal ik samen met de buurvrouw de kids uit school, om en om. Zij haalt ze tussen de middag (voor mij erg handig) En dan eet ik vast met de jongsten en zorg ik dat de broodjes voor de oudste vast gesmeerd zijn. Dus dat is mijn tip: zorg dat je de broodjes gesmeerd hebt voordat je de kids gaat ophalen. Dan kunnen ze thuis direct beginnen met eten :thumbup: De jongste kan misschien op de heenweg vast een broodkorst in de hand?

Succes, tis een druk moment he?

Dat is de reden dat ik overblijfmoeder ben geworden.

Ik werd helemaal gek van dat heen en weer gesjees.



Nu blijf ik over, neem de andere kinderen mee, en dat gaat prima.

Verdien er ook nog een klein zakcentje mee, ook mooi meegenomen.

En idd de tip van het van te voren smeren is een hele goede.

Folie erover, en je kunt bij thuiskomst meteen aanschuiven en beginnen met eten.

@Tamma wrote:

En idd de tip van het van te voren smeren is een hele goede.

Folie erover, en je kunt bij thuiskomst meteen aanschuiven en beginnen met eten.


Dit doe ik ook of ik zet alles al klaar op tafel zodat wanneer we terug zijn meteen aan kunnen schuiven!

van te voren alles smeren of klaarzetten. Voor de jongste dubbelgeklapte boterhammen klaarmaken zodat hij zijn boterham nog niet opheeft hem mee kan nemen.

hier blijft Anna over… een van de dagen is manlief overblijf papa

Fietsen! :wink:



En verder: boterhammen al smeren en klaarzetten. Je kunt dan 's ochtends misschien al vragen wat ze op brood willen.



Hoe lang is jullie middagpauze? Bij ons 1 uur en een kwartier, maar dat schijnt per school ook te kunnen verschillen.

Pé, hier is de middagpauze een uur. En dat is echt kort om heen en weer te gaan met 3 kinderen.

Vind ik tenminste.

Als er één een dwarse kop opzet ben je al te laat, haha.

hier een uur en een kwartier waar ik lopend toch gauw 25 minuten van kwijt ben… als er eentje dwars doet, nog iets langer.



Toch voelt het eigenlijk wel relaxed. We lopen even samen, ondertussen vast even de ochtend doorkletsend, thuis hop aan tafel en eten maar.

De oudste 2 smeren hun eigen brood en als ik ze lief aan kijk ook dat van nummer 3.



Dat is alleen als de jongste net dan gillende honger heeft en tijd om hem te laten wachten is er dan niet (en ik wil het ook niet, hij moet zich al zoveel aanpassen aan zijn grote broers).



Onze kinderen hebben gelukkig wel allemaal een behoorlijk eet tempo van brood. Toen nummer 3 net brood at had hij een broodje zeker wel op in de tijd voor we weer naar school gingen, hoe het straks met nummer 4 zal gaan?



Het zal waarschijnlijk dan het restant in het vuistje mee worden.

Bij mooi weer zou je ook ergens buiten kunnen ‘picknicken’. Broodjes en drinken mee, groot kleed/badlaken en wat servetjes mee en op zoek naar een leuk plekje :thumbup: Die gaan wij zeker een paar keer doen, buiten eten vinden beide heren fantastisch :mrgreen:



Hier gaat de oudste pas na de zomervakantie naar school, maar ook ik zie tegen het gehaast op: heb dan tenslotte niet alleen een peuter (die meestal van 11-13 slaapt :wall: ), maar ook een baby van een paar maanden… De lunchpauze is van 11:45-13:00, dus precies op het verkeerde moment :think: . Wij hebben besloten dat we het eerst even aankijken en als het toch té druk wordt, dan mag hij gewoon vaker overblijven.



Ik heb altijd begrepen dat het vooral de ouders zijn die moeite met overblijven hebben, kinderen vinden het over het algemeen geweldig :think:

de jongste is 8 maanden dus die eet ‘net’ brood zeg maar. uit het vuistje gaat hem niet worden, dan ligt er meer op de grond dan dat er in zijn mond gaat :wink:

@eisblume wrote:

Ik heb altijd begrepen dat het vooral de ouders zijn die moeite met overblijven hebben, kinderen vinden het over het algemeen geweldig :think:




Mijn kinderen zullen er zeker geen moeite mee hebben… ik zelf eigenlijk ook niet… maar mijn portomonnee wel (3 euro per keer per kind… is dus 18 euro in de week voor ons… dik 70 euro per maand, terwijl ik thuis ben).



Aangezien mijn kinderen het heen en weer lopen ook geen probleem vinden… is de overblijf voor ons een oplossing voor 'nood’gevallen.

Wij zitten er hard aan te denken Elise te laten overblijven. De maandag hoe dan ook want dan werk ik, maar heen en terug lopen is idd bijna half uur voor een half uur thuis eten en dat voor 2 dagen met 2 kids… Of we gaan ergens in de buurt wat eten, dat kan ook, ben er nog niet over uit…



Maar heen en weer lopen lijkt me geen optie met nog 2 kleine kids iedere keer, een paar keer is dat wel te overzien maar om dat nou een heel jaar te doen… :think:

@mlk1982 wrote:

Wij zitten er hard aan te denken Elise te laten overblijven. De maandag hoe dan ook want dan werk ik, maar heen en terug lopen is idd bijna half uur voor een half uur thuis eten en dat voor 2 dagen met 2 kids… Of we gaan ergens in de buurt wat eten, dat kan ook, ben er nog niet over uit…



Maar heen en weer lopen lijkt me geen optie met nog 2 kleine kids iedere keer, een paar keer is dat wel te overzien maar om dat nou een heel jaar te doen… :think:




het went ook hoor…



Toen de oudste naar school ging was ik nog zwanger van de 3e en deden we eerst op de fiets… tot mijn bekken er zou goed als mee ophield en ik dus sowieso aan elkaar hing van hulp.

Zag er ook ontzettend tegenop om het daarna allemaal lopend te doen.



Toen mijn bekken echter voldoende opgeknapt was en ik gewoon wist: het moet gewoon… ging het ook eigenlijk prima. Tuurlijk is er weleens zo’n dag dat je alweeeeeeer gaat… maar meestal is het ook wel even lekker.

In het begin is je oudste misschien nog moe van school, maar ik merk dat onze heren het nu juist heerlijk vinden om even lekker te kunnen bewegen in de tijd tot de middag en die beweging krijgen ze natuurlijk wel met al dat geloop :lol: .



En nu met de jongste lopen we natuurlijk ook weer ipv te kunnen fietsen, maar vind het zelf nu ook echt niet vervelend. Heb er deze keer ook niet tegenaan gehikt, omdat ik nu wist dat het wel goed zou gaan, ook met een baby erbij.



De jongste zit 99% van de tijd bij mij in de doek en nummer 3 gaat in de wagen.



En voor je het weet kan je kleinste mee op de fiets, kan je oudste keurig naast je blijven fietsen en zoef je heen en weer naar school.

@mamaMarije wrote:

@eisblume wrote:
Ik heb altijd begrepen dat het vooral de ouders zijn die moeite met overblijven hebben, kinderen vinden het over het algemeen geweldig :think:




Mijn kinderen zullen er zeker geen moeite mee hebben… ik zelf eigenlijk ook niet… maar mijn portomonnee wel (3 euro per keer per kind… is dus 18 euro in de week voor ons… dik 70 euro per maand, terwijl ik thuis ben).



Aangezien mijn kinderen het heen en weer lopen ook geen probleem vinden… is de overblijf voor ons een oplossing voor 'nood’gevallen.




hier is het ong 1.50 euro per keer (op abbonement basis) manlief is overblijfvader op de maandag, dan is Anna gratis. manlief krijgt voor het overblijven een vergoeding van 8 euro per week. Dus zelfs met Jasper er dadelijk bij houden we aan het overblijven 2 euro per weekover.



Hier geeft het overblijven Anna veel rust, zij had veel last van het heen en weer gehaast (wij hebben een uurtje).

@Tamma wrote:

En idd de tip van het van te voren smeren is een hele goede.

Folie erover, en je kunt bij thuiskomst meteen aanschuiven en beginnen met eten.




Dat wilde ik ook zeggen, mijn zus heeft er 3 en doe doet dat ongeveer ook zo… :slight_smile:

Hoi,

wij laten de oudste overblijven, want hij heeft maar een uurtje.

Daarbij kan de jongste helemaal niet meer slapen, aangezien hij s’middags van 13.00 tot 15.00 op school zit en er dan dus te weinig tijd overblijft.

Nu kan de jongste gewoon slapen, en niemand heeft stress van het snel, snel eten en hup weer weg.

Op vrijdag haal ik hem nog wel op, maar dit verandert ook in het nieuwe schooljaar, omdat we dan ook de baby nog krijgen, dan zie ik het helemaal niet zitten.

Op woensdagmiddag en donderdagmiddag is hij vrij.

Ik moet wel zeggen dat 95 procent van zijn school overblijft, dus misschien is het voor hem daarom ook niet erg, en ik heb hem gelijk er aan laten wennen.

Ik vind het wel een hoop geld in 1 keer, want het is bij ons toch even 100 euro ouderbijdrage ( montessori, schijnt weer duurder te zijn ) en 170 voor een jaar overblijf ( 3 dagen ), maar goed we hebben er ook gemak van.

Gr Chico.