hoe doen jullie dit ? ( 3 of meer kinderen- mama's )

@mamaMarije wrote:

@eisblume wrote:
Ik heb altijd begrepen dat het vooral de ouders zijn die moeite met overblijven hebben, kinderen vinden het over het algemeen geweldig :think:




Mijn kinderen zullen er zeker geen moeite mee hebben… ik zelf eigenlijk ook niet… maar mijn portomonnee wel (3 euro per keer per kind… is dus 18 euro in de week voor ons… dik 70 euro per maand, terwijl ik thuis ben).



Aangezien mijn kinderen het heen en weer lopen ook geen probleem vinden… is de overblijf voor ons een oplossing voor 'nood’gevallen.




wat veel zeg :shock:



hier is het 1 euro per keer…



melissa heeft 3 dagen dat ze 2 dagdelen gaat. hier is de pauze van 12 tot 13 uur…

k laat haar 1 keer per week overblijven , meestal op de maandag want dat komt dan weer beter uit met de psz van fenna…

de andere 2 dagen fietsen we smorgens heen en haal ik haar tussen de middag even met de auto en breng haar weer met de auto, zodat we als ik haar op haal we weer op de fietskunnen… Melissa fietst heel langzaam , vind fietsen niet leuk ,en vind heuveltjes en autos eng… je kan wel nagaan hoe stressen het hier dan is tussen de middag… daarbij zijn het ook geen geweldige eters, dus ook dat is een drama

Wij zijn 5 min heen en 5min terug op de fiets.

Hier eten we warm. Ik kook voor de middag, zet de borden klaar onder folie, haal de kids op, dan is het eten niet zo heet meer en eten ze netjes hun bord leeg. Dan blijft er nog net 10 minuten over om wat te rommelen.



Misschien rare vraag, maar als je jongste nét brood eet en nog niet eens uit het vuistj, hoe kan hij dan zelf bepalen dat hij geen brood wil?

Ze beginnen al jong met brood eten,dus ik ben even in het ongewisse met hoe oud je jongste is.

Maar dat bepaalt hij toch niet zelf? Ik zou schuiven met de tijden, en idd, als het niet wil gewoon een papfles for the time beiing.(of beker, net wat je wil) Er is toch niks mee? Onze oudste heeft tot 3 jaar pap gehad, eerst uit de fles, toen uit een tuit(met mega gaten) en later uit een beker. DIe behoefte lag anders, maar ze groeide prima en kreeg heus ook wel brood.



Je zou ook voor de jongste een halve boterham kunnen smeren, en met hem in alle rust de rest opeten als je weer terug bent.