hoe doen jullie dat???

het is misschien een beetje raar…maar



Dave is nu ruim 10 maanden en zit nu in maat 86-92…

dat betekend dat ik dus al een hele berg kleertjes heb die hij niet meer aankan…

nu zie ik jullie advertenties wel eens en denk:‘hoe kunnen jullie nu een beslissing maken welke kleertjes je weg doet en welke niet?’

zijn kast zit bom vol met kleren die hij niet meer aan kan en toch krijg ik het niet over mijn hart om wat weg te doen…



OK in mijn achterhoofd speelt natuurlijk ook mee dat een een tweede willen (nu nog niet :wink: )…maar het is zo moeilijk…



hoe hebben jullie de kast leeggehouden…en je hart tevreden???



of ben ik gewoon een EMOTRUTJE? :mrgreen:

Colle ff snel dan mijn oppaskindje komt er zo aan :inlove:



Hier worden geen kleertjes opgeruimd, ze gaan wel uit de kast, ik heb eens een zooi curverboxen gekocht, en daar zit het spul allemaal in.

Ook kleinere slaapzakjes etc etc.

Simpele dingen leen ik uit aan mijn oppaskindje maar als het echt mooi spul is dan wil ik dat niet.



Ja ik weet het kan zonde zijn, een ander kindje, ander geslacht ander seizoen. Maar pas als ik uit de beebs ben ga ik dingen verkopen en ik denk dat ik een aantal emo dingen achterhou



groeten natas

Hoi



ik doe ook nog niets weg hoor!

Als het niet meer past, doe ik het in een doos. Hopelijk komt er nog een tweede die er dan weer wat van aan kan. Als we eenmaal uit de beebs zijn, kan ik het altijd nog verkopen. (Alhoewel ik dat vast ook erg moeilijk zal vinden… :wink: )



Groetjes,

Heleen

Ik heb daar nooit zo’n moeite mee…

De kleinste dingen heb ik bewaard,eerste rompertje…pyama,zwembroekje…borsteltje dat soort dingen…mutsje…



Rompertjes heb ik wel bewaard,die waren wit of creme…dus konden voor een meisje en een jongen…



De rest gaat als het te klein is naar een tweedehands winkel,een keer in de zoveel tijd haal ik daar een leuk bedrag op en besteed dat weer uit aan de kids…

Ik doe zonder moeite die kleren in een zak en breng het weg…



Van Romay heb ik ook nooit iets verder bewaard,en toen ik zwanger was van Tycho kreeg ik weer zoveel dat ik dan veel te veel had gehad ook al was hij een meisje geworden…

weet nu al niet waar ik alles laten moet laat staan als ik ook nog de spullen van de eerste er bij had gehad…

Hoi hoi



Ik ken je dilemma :mrgreen:



De kleding die nog goed is en waar ik nog niet op uitgekeken ben bewaar ik in een grote doos, eventueel voor later :wink:. En verder gooi ik weg waar ik op uitgekeken ben, wat kapot is, wat er niet meer uit ziet, etc. etc.



Heel veel succes

ik ken het… ben ook zo’n emo-doos…

maar ik weet ook dat het geen zin heeft om het te bewaren

want mocht er een tweede komen weet je nooit of ie wel in hetzelfde seizoen komt

en daarbij vind ik het ook zo leuk om nieuwe spulletjes te kopen

maar alles staat hier nog hoor hahaha

Ik heb 3 kids en alle kleertjes die niet meer passen liggen op zolder. Er komen er hier geen meer bij, maar ik bewaar alles voor een vriendin en familie. Als hun zwngaer zijn en gesnuffeld hebben gaat het weg.



Maar beijzondere dingen bewaar ik wel hoor…eerste pakjes, mutsjes, schoentjes etc.

Ik herken het niet…

Ik heb de eerste dingen wel bewaard, daar hecht ik waarde aan…

Maar het meerendeel heb ik inmiddels al verkocht. En dan met namen de merkkleertjes.

rompers, sokken etc en wat andere dingen heb ik wel bewaard voor een 2e.



Ik ben nu in exact dezelfde periode uitgerekend als bij Merijn. Dus als het een jongen is dan zou het handig geweest zijn om alles te bewaren. Maar Ik denk dat ik op het moment dat ik alles bewaard zou hebben, toch van alles nieuw zou hebben gekocht omdat ik het ook wel zo leuk vind als kindje2 ook zijn eigen kleertjes zal hebben. En dan is er een kans dat de kleertjes die ik vorig jaar heb gekocht voor merijn niet meer ‘leuk’ zijn om te verkopen. En stel dat het een meisje is, dan is het helemaal zonde om alles te bewaren.

Ik heb wel alles uitgezocht en in plastic boxen op zolder gezet, maar wegdoen??? het lukt met niet!!!



Bij elk kledingstuk denk ik weer van “oh die heb je gekregen van …”

Anderen vindt ik nog te mooi…en ga zo maar verder.,





Op zich denk ik dat ik gewoon een keer hard moet zijn en er iemand mee blij moet maken. Verkopen zal niet zoveel nut hebben omdat het geen merkdingen zijn.



Succes he!!!

Wij bewaren alles en mocht er nog een 2e kindje komen dan kijken we of we er dan nog wat mee kunnen, wij doen dus niks weg…alles gaat in dozen naar de zolder.

Minniemouse,om bij een 2ehands kleding winkel kleren te brengen hoeven het geen merk kleren te zijn hoor,en je haalt er best nog een leuk bedrag voor op…



Moet Tycho zijn kast ook nodig weer eens doen…

Ik herken het wel hoor…



gelukkig gaan Wessel’s kleertjes eerst naar een KOK-vriendin d’r zoontje… en de eerste lichting is terug nu…

Ik heb kleertjes, die bijzonder waren, niet naar vriendin gedaan… bijzonder waren b.v. :

  • eerst gekochte pakje door mij
  • Mooi pakje van mijn zus
  • Rainbowbabie maatje 50-56 (was zooooo Wessel)
  • Een pakje waarvan er geen 13 in een dozijn gaan.



    Dat laatste is ook een beetje het criterium geworden. Als het eenvoudig te kopen zou zijn (b.v. hema pyamaatjes)… dan gaat het gewoon weg.

    (na nog een keer geroken te hebben)…



    dus… herkenbaar —> JA

    Emomuts —> JA



    is dat erg: NEE!



    :lol: :lol: :lol:

Mijn dochter is nu 2,5 maanden. Een paar eerste kleertjes weet ik zeker dat ik die bewaar, vanwege de emotionele herinneringen en leuk voor haar later. Nu koop ik meestal wat duurdere merkkleding met in m’n achterhoofd dat ik die op mp voor een aardig bedrag weer kan verkopen. Merkkleding is meestal ook veel modegevoeliger, bijv. Oilily, dus weet ik dat ik die over zeg een jaar of 4 (wij zijn niet van plan snel achtereen een tweede te nemen) als het dan al weer een meisje zou worden waarschijnlijk niet meer leuk zal vinden.



Groetjes,

Elise

@nomi wrote:

Minniemouse,om bij een 2ehands kleding winkel kleren te brengen hoeven het geen merk kleren te zijn hoor,en je haalt er best nog een leuk bedrag voor op…



Moet Tycho zijn kast ook nodig weer eens doen…






Hey, dat wist ik helemaal niet dat dat kon. Handig!!

Ik kan ook niks wegdoen. Kleren die ik nu niet mee mooi vind die geef of gooi ik weg. Maar met name de merkkleertjes bewaar ik. Die zitten in een doos op zolder. Misschien krijgen we nu nog een meid en kan het nog een keer mee, zoveel heeft het niet geleden. Is het een jongen, dan ga ik wel een deel verkopen en daar koop ik dan weer nieuwe kleren van.

Ik heb een paar stukken bewaard waar ik een grote emotionele waarde aan hecht…



Het eerste pakje van Mateo (een oililybroek met grote ster op de billen plus shirtje)

Alle t-shirts met zelfverzonnen tekst van Simply colors

Eerste pakje van Micah



Ik hecht voornamelijk waarde aan de eerste dingen, niet zozeer dingen die hij droeg toen hij al ouder was. Als ik echt gek van iets ben/was, bewaar ik het, maar voor de rest geef ik het weg of (probeer) ik verkoop het…

Ik had de kleertjes van Esmee wel allemaal nog bewaard…

Met idd de gedachte van een tweede in mijn hoofd, en ik kreeg het nog niet over mijn hart om ze weg te doen…

En nu de tweede er is gebruik ik er de helft nog niet van :roll:



Nu geef ik wel snel de kleertjes weg, aan een vriendin en aan schoonzus.

Ik heb alleen de eerste pakjes bewaard, en de truitjes waar hun naam op staat.

Wat ik nu nog over heb gaat straks naar de rommelmarkt :wink:

Ik bewaar alles, voor een tweede of voor een neefje of nichtje. Ik heb nog 1 jongere broer en 3 jongere zussen, dus er komt vast nog wel meer nageslacht. :lol: Ik heb 2 shirtjes met Leonie haar naam erop, die bewaar ik :wink: . Ben niet emo, heb niets bijzonders met de kleertjes. 8)

@colle wrote:

Dave is nu ruim 10 maanden en zit nu in maat 86-92…’


Hihi, Dave groeit gewoon te snel. :wink: Myrthe zit met 24 maanden net in maat 86. Dus ik heb alle tijd om er eens rustig over na te denken welke kleertjes ik hou en welke ik doorgeef. :mrgreen:

Ik merk trouwens iets vreemds: toen ze heel klein was, gaf ik alles heel makkelijk door en dat wordt steeds moeilijker. :think:

dingen die ik echt niet mooi vindt, die geef ik weg aan iemand anders die het wel kan gebruiken, en verder gaat alles naar zolder. ook eventuele jongeskleertjes die ik krijg gaan naar zolder :oops: , je weet nooit voor en evt. nr. twee