hoe doen jullie dat???

Van Aniek had ik alles bewaard, toen raakte ik weer zwanger en ik wist al vrij snel heel zeker voor mezelf dat het een jongen zou worden.

In Juni beviel mijn schoonzus van een tweeling, een jongen en een meid, toen zijn al haar kleertjes op de hele speciale dingen en de eerste pakjes na naar haar nichtje gegaan. Ik kreeg het weer terug en toen was het best wel verwassen, gekrompen enz. Ik heb toen alles weg gedaan.



Nu met Peter ben ik dus veel makkelijker, kleding, zelfs voor die kleintjes al, is zo mode gebonden, zo zie je nu veel lime en aqua terwijl je een paar jaar terug veel knalgeel en terra zag. Dus zodra hij uit een maat is gaat het gewoon weg.



De huidige kleding van Aniek gaat niet meer naar haar nichtje, het gaat naar een bijstandsmoeder die ik sponsor.



Van beide kinderen heb ik wel in allerlei maten pakjes bewaard die gewoon helemaal bij ze passen, die bewaar ik en die krijgen ze mee als ze het huis uit gaan, als herinnering :smiley:

Ik heb alle kleding die ze niet meer paste steeds in een koffer gedaan en wat echt verwassen was of versleten of wat ik zelf 2dehands had heb ik gelijk weg gedaan. Mn zusje is zwanger van een meisje en heb toen een deel naar haar gedaan. Echt de leukste setjes kon ik ook niet weg doen…

Ik doe eigenlijk hetzelfde als bij Esther. Ik bewaar speciale dingen. En dingen die echt nog heel mooi zijn. Wat ik al heb gekregen geef ik gelijk door en als niemand het wil gaat het in een kledingbak. Ik heb best een doos vol nu hoor met jasjes, broeken, slaapzakken, speciale kleertjes, hele dure pakjes etc. Maar ik weet toch dat als er een 2e komt dat ik alles weer nieuw koop. Het geld is hier niet echt een probleem en daarom wil ik dat een 2e weer nieuwe kleren krijgt. Als we het financieel minder hadden, denk ik dat ik meer bewaarde.

Speciale dingen (eerste pakje, gekregen van oma, met naam bedrukt) in de babydoos, de rest heb ik bewaard voor een volgende (-n in ons geval). Nu bewaar ik nog voor mijn zus (uitgerekend in februari) en anders gaat het naar een vriendin (als die het wil hebben) en anders naar school (die krijgt voor kledinginzameling ook een deel van bruikbare kleding).



Met sommige kleding wel moeite met afscheid, maar als het goed is, is er vast wel een foto met die kleren aan!