hoe doen jullie dat?

ik heb respect voor de moeders die heel lang borstvoeding geven!

Ik kan niet meer,ik heb sinds ik weer werk nog maar 3-4uurtjes slaap per 24uur,ik kan echt niet meer.

ik word gewoon boos als 1 van de 2wakker is,brul dat ze me niks gunnen en heb al die tijd al stekende hoofdpijn van het slaapgebrek,kan niks hebben.

Ik ben op,kom huilend mijn bed uit.

Corné gaat s’avonds bij mijn man niet slapen omdat hij mij wil,mijn man is dus aan het slaapwandelen omdat ie zo moe is dat ie te vast gaat slapen als hij eenmaal slaapt,daardoor kan ik nog minder slapen want ik moet ook waken dat hij geen gekke dingen doet.

Dan slapen we net een uur en komt corné weer voor de borst,ik leg hem aan,probeer verder te slapen maar dan laat hij los en word boos dat hij de borst niet meer kan vinden.

Speen geven pikt hij niet,terug in bed leggen na de voeding gaat ook niet meer.

Om een lang verhaal kort te maken,ik zit er doorheen en ik ga in ieder geval de laatste avondvoeding vervangen voor kv,dan ben ik aan het afbouwen ik weet het maar ik moet gewoon slapen en mijn man ook.

Is er iemand die misschien een gouden tip heeft zodat ik de rest van de voedingen wel nog kan blijven doen,zolang mogelijk?

normaal sliep hij gewoon nog redelijk lang na de laatste voeding waardoor ik ook wat meer kon slapen maar nu is het 2uur na elke voeding weer bal en ik trek het gewoon niet meer… :cry:

Gisteren rijstebloem geprobeerd in de laatste voeding maar toen kwam hij dus nog eerder dan normaal,had ook enorm veel gedronken,280cc :shock: terwijl we vorige week nog moeite moesten doen om er 100cc in te krijgen.

wie o wie kan me helpen.

groetjes schaapie

lees hier eens… ik zie dat je zoontje bijna 4 maand is! http://www.bewustouderschap.nl/index.php?topic=391.0 het lijkt me echt enorm lastig dat je zo weinig slaap krijgt! hier slaapt hij bij ons in bed, zodat het niet zo vermoeiend is om hem 's nachts te voeden! had ik ook bij die andere 2 moeten doen… maar ja dat bedenk ik nu pas! ik ben nu veel uitgeruster

Ik wou dat ik je tips kon geven maar hier heb ik het ook gehad dat ze vaak kwam en nu nog 2x per nacht.

Maar goed om de 2 uur is veel. Enige dat ik kan bedenken is misschien toch goed wakker krijgen en beide borsten geven. Dan teert hij er misschien langer op.

En ik had met 4 maanden echt een dip in mijn productie dus kwam ze ook vaker pffff. Dus misschien dat dat het is?

Verder moet het wel vol te houden zijn en als het echt niet meer lukt is het beter voor jezelf te kiezen…

Ik zou hem idd lekker bij je in bed nemen, als je dat eng vindt evt in een cosleeper maar als je even googled vind je zo de regels om het veilig te doen.

En je er aan overgeven, het is gewoon niet anders. Probeer overdag wat bij te slapen of heel vroeg naar bed te gaan 's avonds zodat je wat extra uurtjes pakt.

Een van mijn kinderen dronk een periode ieder uur 's nachts en dat was best heel zwaar, maar na een poosje sliep ik er gewoon half doorheen. Even helpen aanhappen en dan dronk hij, viel in slaap en ik ook, tot ik hem weer voelde happen en doen en hem weer even hielp met goed happen. Op die manier slaap je gewoon 8 of 10 u (zoveel had ik wel nodig toen) met wel onderbrekingen, maar ik werd zelden ‘echt’ helemaal wakker.

hij begint in zn eigen bed en komt dan bij ons zodra hij de 1e keer wakker is geworden.

maar je slaapt gewoon nooit zo ontspannen met een uk in je armen.

ik kan 3avonden per week pas om 12uur naar bed omdat ik werk tot 2300uur.

als hij dan dus niet lekker slaapt ben ik niet alleen moe van het werk maar ook van de slapeloosheid.

en aangezien mijn man dus net zo weinig slaapt kan ik ook niet aan hem vragen het over te nemen.

ik snap dat even doorzetten gezegd word maar ik kan niet meer,en dat is gewoon niet overdreven.

ik ga die link even lezen

oh en ik weet niet wat kolven over je productie zegt maar ik kolf 2x per dienst en dan 180cc per kolfsessie dus dat moet toch genoeg zijn?

en dat is in de avond

Het lijkt me niet dat er met je productie wat mis is hoor.

Ik vind het overigens niet vreemd dat je kleintje zo vaak komt als je heel de avond van huis bent geweest. Zou je niet andere diensten kunnen krijgen, als je aangeeft dat je dit nu echt niet red?

Als je samenslaapt is het ook niet de bedoeling dat je je kind in de armen houdt. Hij kan gewoon naast je liggen en als je dan nog niet helemaal ontspannen slaapt in een cosleeper (aanschuifbedje tegen jouw bed aan).

hij slaapt op zijn zjij naast mij als hij gedronken heeft dus niet echt in mijn armen.

ik heb net gebeld voor andere diensten maar dat zit er nu even niet in,weinig werk elders ook dus ik kan niet switchen helaas anders zou ik dat zelfs doen.

het is echt heel jammer maar ik zit een beetje lastig nu en dan komt het over alsof ik niet wil maar dat is gewoon niet zo,ik wil echt wel maar de koek is een beetje op

Tja, ik denk dat het je echt niet gaat helpen om te stoppen met bv geven. Je zei eerder al dat ie ook op een fles niet doorslaapt. Bv krijgt zo vaak ‘de schuld’ als kindjes niet doorslapen, terwijl het zo normaal is dat ze dat niet doen, het hoort gewoon bij de leeftijd en dat is nu eenmaal vermoeiend, en zeker in combinatie met een baan met avonduren.

Een co-sleeper scheelt zo’n stuk!!! Vooral als hij verder wel tevreden is (dat waren die van mij niet helaas haha) kun je hem na een voeding gewoon weer een eind die kant opschuiven en zelf weer lekker gaan liggen. I-de-aal!

Edit: en oh, ik ben gestopt met 4 maand bij de 2e omdat ik er onder door ging (niet alleen bv hoor, meer huilbaby, verbouwing, verhuizing en dat soort shit) maar nu moesten we 's nachts naar benden voor een fles, nog veeeulll vermoeiender vond ik, wat een gedoe!

Is het een idee om om 23 uur eerst een uurtje op de bank te gaan liggen met zoon? Even niet in de buurt van je bed, gewoon een uurtje hem laten drinken, zodat je beiden even echt tot rust komt.

Want als je in je bed ligt wil je slapen en je weet nu dat het niet werkt en dat geeft voor beiden onrust.

Samen ontspannen op de bank, lekker drinken, jij even wat drinken etc.

Probeer hem dan in bed te leggen en ga zelf ook.

Ik weet dat het vermoeiend is, ik slaap zelf al 3 jaar niet lekker vanwege kinderen, maar de een kan het beter handelen dan de ander. Als jij het niet trekt en je merkt dat het beter gaat als je hem een fles geeft 's avonds, dan zou ik die ene voeding lekker vervangen door een fles, zelf kolven en voor de rest blijven voeden.

Het moet wel leuk zijn en blijven voor iedereen.

Als jij 's avonds moet werken, heb je waarschijnlijk een baan waar wel wat concentratie gevraagd wordt, of dat nou in de zorg is of in de horeca of in een fabriek, en dan kun je het niet hebben dat je niet goed uitgerust of je werk komt.

Sterkte en probeer overdag zelf ook te slapen, samen met je kindje bijvoorbeeld.

@Lune wrote:

Tja, ik denk dat het je echt niet gaat helpen om te stoppen met bv geven. Je zei eerder al dat ie ook op een fles niet doorslaapt. Bv krijgt zo vaak ‘de schuld’ als kindjes niet doorslapen, terwijl het zo normaal is dat ze dat niet doen, het hoort gewoon bij de leeftijd en dat is nu eenmaal vermoeiend, en zeker in combinatie met een baan met avonduren.

hij heeft nog nooit kv gehad dus ik heb geen idee of dat hij doorslaapt daarmee.

vast niet maar als hij maar beter gaat slapen en iets langer,zou ik al blij zijn.

hij ligt trouwens in zijn bedje maar wel naast ons bed maar na de voeding kan ik hem dus niet terug leggen,hij wil lichaamskontakt.

dat vind ik echt niet erg maar ik lig gewoon niet comfortabel,liggend voeden is inmiddels de oorzaak van kloven omdat meneer gaat sabbelen ipv drinken.

de oudste heeft ook een jaar bij ons in bed geslapen,geen probleem als ie maar sliep en idd in het midden ofzo zodat ik mijn eigen houding kon kiezen,dat is nu niet het geval.

Zo te lezen zit je er er even helemaal door heen, wilde je daar een dikke knuffel voor geven.

Het vraagt ook veel van je lichaam.

Ben je al aan het werk, of kun je over dag nog wat bij slapen?

Ga avonds op tijd naar bed pak de slaap die je kan pakken.

Je produktie is meer dan voldoende, daar hoef je niet aan twijfelen.

Het is vermoeiend maar probeer er aan toe te geven.

Kan je man de klein niet uit bed halen om te voeden zodat jezelf daarna makkrlijker de slaap kan vatten.

Heel veel sterkte!

Wat vervelend meid, eerst een dikke :hug:

Als je een voeding wilt vervangen door de fles, neem dan de enalaatste voeding, en niet die van 11 uur. Dat is ook nog eens makkelijker als je 's avonds werkt. Zo houd je je bv wel goed op peil, anders duurt het wel heel lang voor hij weer je borst leeg drinkt (of je moet m altijd kolven om 11 uur, maar dat lijkt mij persoonlijk niks) Ik zou dus proberen om rond 7 uur een fles, evt. met rijstebloem te geven, zeg maar alvast als ‘maaltijd’ totdat het bijvoeden start. En dan om 11 uur bv, gezellig op de bank en daarna naar bed.

Er schiet me nog iets te binnen: heb je verder een beetje ritme overdag in de voedings- en slaaptijden? Want ook een goed/vast ritme kan zorgen voor een betere nachtrust. Hier helpt het ook om hem niet na het middagslaapje nog eens naar bed te brengen. Als hij moe is valt hij in de box of de wandelwagen even in slaap, maar dan slaapt hij veel korter dan wanneer ik hem in bed zou leggen. Als ik hem dan om 19.00 uur in zijn bedje leg slaapt hij veel beter :thumbup:

ik heb geen vast ritme,hij slaapt smorgens wel uit(na de voeding van 6uur) tot een uur of 9 maar ik heb nog een ukje rondlopen die er om 7uur uit wil dus slapen is er dan echt niet meer bij.

Corné slaapt s’avonds wel maar dan op schoot,zodra mijn man hem weg wil leggen word ie wakker en zet zijn strotje op :silenced:

Als ik hem aanleg als ik thuiskom dan drinkt hij ook niet,gaat sabbelen en valt in slaap,dan is ie wel zo weg te leggen maar helaas is hij dan na een uur weer wakker omdat hij dan wel wil drinken.

Hij geeft altijd heel duidelijk aan dat ie moe is ,om 2100uur gaan de sirenes aan en de sluizen open en dan is het enige wat hem troost drinken(danwel bij mij of uit een fles)

verder slaapt hij eigenlijk weinig,en zeker niet helemaal op vaste tijden,hij stort gewoon ineens in en dan slaapt hij 2uur achter elkaar.

Ik was hier ook heel bang voor dat dit ging gebeuren zodra ik weer aan het werk zou gaan en nu 3wk aan het werk zijnde zit ik er dus al doorheen.

Dit komt dus mede omdat Corné niet ons enige kindje is,ik heb er nog 1 die aandacht en liefde wil.

Overdag bijslapen zit er niet in,heb nog een huishouden,moet eten koken,douchen,de oudste alvast naar kdv brengen,ondertussen corné nog voeden en dan hem ook weer wegbrengen voor ik ga werken.

Als ik eenmaal thuis kom ben ik gesloopt en dan ga ik de honden uitlaten en naar bed,soms met corné bij me en anders in zijn bedje,maar slapen doen we dan wel,alleen tis zo kort :?

ik kolf op mijn werk de eerste keer op de tijd dat hij thuis had gekregen dus thuis om 12:00 dan op mijn werk om 16:00kolven en dan daarna dus weer kolven om 20:00uur.

Ik heb niet zo veel s’avonds laat,loopt sterk terug en omdat hij dus snachts nog drinkt hoef ik dan niet te kolven ,dan heb ik wel de volgende ochtend ruim voldoende en soms kolf ik dat dan af,soms ook niet.

Maar hij krijgt dus thuis zo rond 21:00uur zijn laatste voeding,omdat hij dan echt gewoon moe is en naar bed zou willen,tenminste,zo was het dus voorheen.

dank voor de knuffels :-*

Volgens mij hoef je wettelijke gezien de eerste 6 maanden na de bevalling geen avond- en nachtdiensten te draaien. Dit zou je even kunnen nazoeken. De verantwoordelijkheid ligt bij je baas.

Verder is het imo heel logisch dat Corné behoefte heeft aan mamatanken nadat jij gewerkt heeft; hij heeft je gemist en wil dat opvangen. En Corne is daar zeker niet de enige in; heel veel kinderen hebben 's nachts meer behoefte aan lichamelijk contact nadat de moeder weer is gaan werken. En aangezien borstvoeding meer is dan alleen maar voeding, zal dat voor hem ook een manier zijn om lekker bij jou te zijn. Ik denk dus ook dat een voeding vervangen door fv niet zal helpen 's nachts en eerder een negatief effect gaat hebben op je productie en het vraag-aanbodprincipe zal verstoren waardoor je wellicht alleen nog maar minder slaap zult krijgen. Ik zou overigens ook uitkijken met rijstebloem. De voedingswaarde is helemaal niet zo heel denderend en het is gewoon bijvoeding en daar lijkt Corne mij nog wel heel jong voor (het advies is niet voor niets 6 maanden exclusief bv) en zoals je zelf al opmerkte maakte het niet zo veel uit.

Als Corne komt uit mamabehoefte kun je aan de voeding veranderen wat je wil, maar dan zal hij nog niet meer en rustiger gaan slapen 's nachts. Ik zou dan liever gaan kijken naar dingen als co-sleepers, draagdoeken (om de mamabehoefte overdag wat meer op te vangen terwijl je met Lucas bezig bent) en meld je desnoods een keertje ziek en kruip lekker de hele dag in bed met je kleine mannetje. Niemand heeft er wat aan als jij er aan onderdoor gaat, je baas ook niet.

Overigens is 3-4 maanden ook wel weer een beruchte periode qua regeldagen (weken) en onrust. Het kan ook zomaar zijn dat het straks weer beter gaat.

Sterkte en succes! Hoop dat jullie snel weer allemaal kunnen bijslapen. :zzz: :hug:

hoe het met werken zit weet ik niet maar mijn baas heeft momenteel weinig tot geen werk dus als ik moeilijk doe ga ik er als 1e uit,is niet de bedoeling.

als het mamahonger is maar hij is wel verzadigd hoef ik hem niet aan te leggen en dat scheelt denk ik al.

maar dat moeten we uitproberen.

hij ligt nu ook te sabbelen terwijl hij slaapt maar zodra ik hem afkoppel en wegleg is het huilen geblazen en ik heb vandaag de hele dag tot zijn beschikking gestaan.

ik ga het gewoon proberen en als het niet werkt heb ik dikke.pech.

dat zullen we gauw genoeg merken toch?

rijstebloem was advies van cb vanwege het slapen maar die doen we er niet meer in want afgelopen nacht was nog beroerder dan al die andere nachten.

:hug: Ik vind de tip van line wel iets om te overwegen: hem meer gaan dragen overdag. Heb je een goede draagdoek? Ik kan me herinneren dat ik Tim rond die periode ook veel heb gedragen als hij onrustig was, dat hielp goed!

Probeer ook om je huishouden af en toe te laten gaan…omwille van jouw rust. Als de oudste weg is of slaapt kun jij dan ook even lekker liggen, al is het maar een half uurtje. Je hebt die rust echt nodig, je bent nog aan het ontzwangeren he? En BV vraagt gewoon ook wat extra energie van je, je moet echt goed voor jezelf zorgen. Het is echt geen ramp hoor, als je huis er even wat minder uit ziet (en wel een ramp als jij als mama er aan onderdoor gaat )Sterkte :hug: :-*

hij vind het helemaal niet leuk in de draagdoek…ik heb hem er net even ingehad omdat ik eten moest koken maar hij vind het een ramp…uiteindelijk viel hij wel in slaap hoor gelukkig.

vanavond gaan we voor het eerst een flesje kv proberen.

Ik kolf gewoon door zodat als het niks verschil maakt ik gewoon weer op kan pakken waar we waren.

Overigens word er aan alle kanten gezegd dat ik dan wel niet genoeg zal hebben(bij ouders enz) dat er niet genoeg in de voeding zit.

Hoe groot is die kans?

ik zie nl het laagje vet in de afgekolfde voeding wel minder worden,3gekolfde voedingen van 3dagen op hetzelfde tijdstip en de oudste heeft het meeste vet drijven en het word elke dag minder,snappen jullie me?

vroeg ik me even af ,wellicht dat het daar aan ligt?

Heeft er helemaal niks mee te maken meid, luister niet naar die onzinverhalen.