oke maar ik zie dus wel het vet wat elke dag minder is,maakt dat ook niks uit?
vannacht heeft hij tot 4uur lang gedronken,af en toe even van borst gewisseld tussendoor,dat is toch niet normaal…hij heeft gisteren de hele dag gewoon bij mij kunnen drinken,ging om half10naar bed en om 23:00was ie weer wakker om dus tot 4uur te gaan lurken…daarna was ik het zat,mijn tepels deden zeer en ik wilde slapen,wat ik overigens nog steeds niet heb gedaan want meneer had na een uur al weer andere plannen.
Ik geloof nooit dat er mensen zijn die dit gewoon weken volhouden,dat kan toch gewoon niet :think:
Ga er echt vanuit dat je voeding voldoende is.
Zelf vond ik het ook slopend werken voeden, denk echt dat je kindje aan het regelen is juiste voedings behoefte.
Ik denk wel dat de een beter kan tegen minder slaap als de ander.
Ik verbaasde me altijd erg over verhalen van moeders die al om 20/21u naar bed gingen, ik lag er zelden voor 23u in en zeker niet voor 22u.
Die verhalen over te weinig voeding enzo moet je echt af laten glijden hoor, het is gewoon niet mogelijk, volslagen onzin.
Bovendien gaf je al aan dat hij voornamelijk ligt te sabbelen toch?
ja over het algemeen ligt hij snachts te sabbelen…
over dat vet…het oudste flesje heeft natuufrlijk het meest tijd gehad om te scheiden. En zijn de hoeveelheden afgekolfde melk (cc) hetzelfde?
Ik geloof ook niet dat er iets mis is met jouw melk…je kindje is flink aan het regelen vermoed ik. Volhouden hoor! En kan je kindje evt. 's nachts niet een speentje? Evt. met een drupje cinababy oid, dan pakken ze m meestal beter :thumbup:
gisteren een beetje bij kunnen tanken en vannacht al een stuk beter geslapen,wel met corné aande borst maar hij was rustig waardoor ik ook kon slapen.
de hoeveelheden die ik kolf zijn altijd hetzelfde,ik stop pas als ik totaal 180cc heb (per sessie)moet er soms een beetje meer moeite voor doen maar dat is wel mijn streefhoeveelheid.
speentje pikt hij niet snachts,hij gaat draaien met zijn hoofd en als het te lang duurt gaan de sirenes ook nog aan.
hij heeft gisteravond ook geen kv gehad,gewoon bij mij gedronken en tussendoor samen in slaap gevallen,van afbouwen is dus gelukkig nog geen sprake,want eigenlijk zou ik dat heel jammer vinden,als het zover kwam door slaapgebrek…
Jeetje, wat een verhaal! Ik weet niet of ik het wel zou volhouden zo hoor! :hug:
Accepteerd hij jouw pink wel? En kun je die dan niet ‘stiekum’ vervangen door de speen? Finn vind de speen ook niet veel aan, maar met wat doorzetten, heen en weer wiebelen en hem erbij lekker vasthoudend wil het meestal wel lukken.
Finn is van de nachtvoedingen af gekomen doordat we de laatste voeding afgekolfd met de fles gaven. Het lijkt wel alsof hij 'savonds teveel kracht moet hebben om de voeding eruit te krijgen en dat het dan met de fles gemakkelijker gaat. Mijn zusje heeft dat ook geprobeerd met haar zoontje en dat werkte bij haar niet. Wat wel werkte is kv geven in de laatste fles… Dus ik zou het wel nog proberen. Ze kolft de voeding wel af en bewaard die in de vriezer.
Kun je Corne helemaal niet stil krijgen door iets anders dan de borst? Het lijkt een gewoonte geworden als ik dit zo lees en moeten er andere troostdingen gevonden worden. En aangeleerd… :eh: Ik heb bij Tygo wel een x aantal uren naast het bed gezeten op een kruk. Eerst hing ik helemaal over het bedje heen en hield ik hem stevig vast, dan ging ik langzaam iets verder terug, totdat ik gewoon kon zitten op de kruk naast het ledikantje (tijdschrift lezen) en de laatste stap was dat ik op de kruk net buiten de slaapkamer (wel in het zicht) zat.
Veel succes :hug: :hug:
inmiddels krijgt hij s’avonds een fles afgekolfde bv met toch rijstebloem.
het werkt niet altijd maar gaat al beter als eerst.
corné slaapt naast ons dus ik ben er gelijk als hij wakker word.
hij komt nu gelukkig nog maar 1keer per nacht.
we gaan wel zien hoelang dit goed blijft gaan,gaat het me toch opbreken dan ga ik de bv afbouwen maar ik zie liever dat dat gewoon vanzelf gaat(ik durf niet af te bouwen,bang voor vreselijke stuwing en borstontsteking)
Mooi dat het toch een stukje beter gaat! Een keer per nacht is nog te overzien…
En wat betreft t afbouwen… als je eerst met één voeding zou stoppen, dan heb je niet ineens een borstonsteking. Misschien wel wat stuwing. Je zou dan voor je eigen verlichting een beetje de druk eraf kunnen kolven, maar niet zoveel als wanneer Corne eruit zou drinken. Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat je een borstontsteking krijgt. Maar je moet het wel rustig aan willen afbouwen.
ik heb nu soms al verstopte melkklieren en dat doet echt megapijn!
dus liever dat corné het zelf regelt,dar was uiteindelijk sowieso mijn doel en dan zien we wel waar het schip strand
Oke, dan hoop ik voor je dat het soepel zal gaan. Wel balen van die verstopte melkklieren…
Hoe ging t vanacht?
goed,ik denk dat als mijn oudste niet wakker was geworden (griep)dat we dan nog langer hadden kunnen slapen,hij lag om 2100 en kwam om 0300 pas dus heel netjes vond ik zelf.
het gaat de goede kant op :dance: gister om 22:00uur lag ie en vanmorgen om 05:00 werd ie wakker van zijn broer(babyfoon) en nu ligt ie nog steeds want hij ging daarna wel gewoon weer lekker slapen :mrgreen:
en :hug:
ze komen ook wakker van de kou maar gelukkig gaan zr redelijk makkelijk weer slapen.
het gaat in ieder geval beter dan vorige week!
en elke week gaat het beter :dance:
corné krijgt om 2000uur zijn fles (zo vroeg omdat hij dan gewoon echt moe is)en gaat als er niks dwars zit lekker voor 2100naar bed en slaapt dan tot ongeveer 0400uur,dan even 1borst leegdrinken in 5min. en hij slaapt bij mij weer verder tot de volgende voeding!
ik vind het helemaal top,ben er echt blij mee dat het nu zo gaat.
iedereen bedankt voor de tips,support en knuffels!
Super schaapie!
gelukkig maar!