hoe doen jullie dat?

ik zit me al ruim 2 jaar kapot te puzzelen hoe ga ik het straks regelen als tygo naar de basisschool gaat



mijn man werkt als vrachtwagen chauffeur 5 dagen in de week en is smorgens vroeg de deur uit en komt savonds thuis

ik ben nu 3de jaars leerling verzorgende en werk overdag tussen 7:30 tot 16:00 uur (in de dagdienst)

dus zoals het nu gaat word het straks niks kwa halen en brengen

heb wel een vso gevonden die vanaf 7 uur open is maar zelfs dan zou ik het niet halen om optijd op me werk te zijn

familie heb ik niet in de buurt wonen en we zijn ook nog pas verhuisd, dus nog geen echte vriendenkring kunnen opbouwen

plus dat ik niet van iederen afhankelijk wil zijn … dat wil ik iemand ook niet aandoen

weet niet of er iemand op mij zit te wachten als ik tygo om 6:30 uur op de stoep af zet :roll:



mijn man zei laatst dat ik dan maar thuis moest blijven en ergens zou ik dat een verademing vinden… maar ik vind het ook zo zonde van mijn opleiding daar heb ik dan 3 jr hard voor gewerkt



zucht ik weet het niet meer hoor :frowning:

Lastig, ik neem aan dat hij nu vanaf zo vroeg in het kdv zit? Kunnen hun niks regelen zodat hij daar eerst heen kan?



Ik heb geen idee, lijkt me moeilijk en ik zou het ook zonde vinden van je opleiding.



Ik ben zelf thuis dus tja, ik zit niet met dat probleem



Hoop voor je dat verder iemand je advies kan geven.

hij zit nu op een kdv ja en die is idd vroeg open

en daar hebben ze ook vso … alleen nu wil het probleem dat die dus in almere zit omdat ik daar eerst woonde

en omdat ik daar langs kom als ik naar school of naar het werk ga laat ik hem daar nog even zitten

alleen ik zie het niet zitten om hem ook in almere naar school te doen

daar hij dan nooit op zijn fietsie lekker naar school kan gaan

dat is best een aardig stukje rijden namelijk vanaf zeewolde

met de auto is het al 15 a 20 min rijden … dus beetje lastig

heb hier en daar dus al hier in de buurt gezocht maar vroegste wat ik dus heb gevonden is 7 uur

Dat zou toch een noodoplossing zijn, om hem in Almere tijdelijk op school te doen, totdat je eigen studie klaar is. Het is natuurlijk geen top uitkomst ivm vriendjes enzo, ik heb ook geen idee hoelang je studie nog duurt.

Als dat een jaar is bijvoorbeeld dan komt hij daar best overheen als je hem daarna na een andere school doet.

Of oppas inschakelen die vroeg bij jullie kan zijn en hem naar school kan brengen?

mijn studie is dan al klaar hoor

ik ben als alles goed gaat juni volgend jaar klaar en dan na de zomervakantie zou tygo dan naar school gaan

ik zit dus in dubio of mijn werk opgeven daarna en thuis blijven of dus wel gaan werken maar dan hoe ik dat moet gaan combineren

uhhh snap je het nog?

zit er niet nog een mogelijkheid tussen je huidige baan (met die tijden) en helemaal niet werken? In zelfde branche zijn allicht ook wel banen te vinden met werktijden waar je wat beter mee kan combineren? (dus of hele dagen, waardoor je een paar dagen thuis bent en een paar dagen zoon naar nso kan brengen, of echt onder-school-werktijden)

dat zit ik dus ook uit te puzzelen maar ik loop dus vast :roll:

Is het niet mogelijk dat je man ook iets kan regelen met zn werk ofzo…want het zou zonde zijn van je opleiding…of jij wat meer avonddiensten[als die mogelijk zijn enz…]

Ik gil maar ff wat hoor…

wij hebben hier hetzelfde probleem alleen werken wij beide in de hulpverlening en om en om kan er vaak wel iemand ze wegbrengen. En voor nood een vriendin achter de hand die een paar keer per maand ze opvangt en wegbrengt als we beide vroeg werken.



VSO vind ik echt geen optie en best een beetje zielig (naast school en bso en heen en weer geleur voor eventjes bso wat niet eens vroeg genoeg opengaat inderdaad)



Maar voor hoeveel dagen per week is het dan, ik neem aan dat je af en toe in het weekend werkt en dat het dus niet om elke doordeweekse dag gaat??



Misschien iets van een scholier of een student die op dat tijdstip wil bijverdienen?? Bij lasse op school kom ik ook af en toe een jonge meid tegen die vaak de kinderen van een alleenstaande vrouw naar schoolbrengt en ook wel naschools nog dingen doet geloof ik.



Ik zou niet gelijk mijn baan in de wilgen hangen - ik heb de afgelopen jaren ook met regelmaat gedacht van oei, oei, oei hoe moeten we dit gaan oplossen maar het is altijd goedgekomen.

Hebben jullie geen voor en naschoolse opvang?

Dat hebben wij net naast school, van 6.30u tot 18.30u… zij brengen dan ook de kindjes naar school en de juffen brengen ze dan 's avonds naar de opvang…

'T blijft natuurlijk zielig om je kind zo vroeg wakker te moeten maken en zo lang daar dan te moeten blijven + nog eens schooltijden…

Hopelijk vind je een goeie oplossing! :-*

Tja, dan zou ik ook zeggen dat je misschien ander werk zou moeten zoeken, met andere tijden…of je parner laten inpassen. je moet toch iets?

en alletwee een doordeweekse dag minder gaan werken? (en 1 van de 2 eventueel 2) Dan heb je 2 of 3 dagen gedekt qua uitschool halen, en blijven er nog 2 of 3 dagen over die je met een bso op kunt lossen.



Dan hoef jij je carriere niet helemaal op te geven, lijkt me een wat fairdere verdeling?

Lastig idd ik zit daar ook aan t denken hoe of was. Waarschijnlijk kan mijn man hem smorgen brengen.

Ik wil niet dat hij straks na school nog na een opvang moet. Ik vind het belangrijk dat hij dan ook kan spelen.

Ik ga het wel met mijn werk regelen en als dat niet kan ga ik een passende baan zoeken. Ik wil wel ook graag blijven werken dus ja we zien wel.

@dyfaine wrote:

Ik wil niet dat hij straks na school nog na een opvang moet. Ik vind het belangrijk dat hij dan ook kan spelen.


Dat doen ze toch ook in de opvang? :wink:



Maar ik snap het volledig hoor, ik begin om 9u dus kan de kindjes mooi naar school brengen en ik stop 2 dagen om 13u en 2 dagen om 15.30u (om 15.45u gaat de schoolbel dan), de woensdag ben ik thuis.

Ik heb het ook zo geregeld voor de kindjes…



Nogmaals succes met het nemen van een keuze die voor allemaal goed gaat! :thumbup: :-*

werkt ‘je man’ ma-vrijdag? of ook weekend?



je zou ervoor kunnen kiezen om 3 dagen te gaan werken, zeg bijv. wo-do-vrij? en dan evt. 1 dagdienst en 2 late diensten? dus 14-22 diensten? of dat icm weekenddienst? als je man 4 dagen gaat werken, zou het op deze manier wel een beetje te regelen moeten zijn toch? hij bijv. ma-di-do-vrij en jij wo-do-vrijdag en dan zou je woensdag nog een dagdienst kunnen draaien, donderdag en vrijdag alleen late diensten ( of evt. dus de 2 laatste dagen een weekenddienst 1x in de 2 weken) echt zonde van je opleiding hoor, niet doen!!! Of anders gastouder waar je hem voorschools zo vroeg kan brengen?ipv voorschoolse opvang.

Ja het is en blijft lastig

Zeker voor mijn man daar hij geen vaste route heeft en als hij dan een ritje zuid limburg heeft (wat hij ook pas de avond ervoor weet) mag hij blij zijn om 20 uur weer op de zaak te zijn en dan is hij al vanaf 4 uur de deur uit





Ik heb dan maar gedacht de weekenden te gaan werken maar geen idee hoe lang ik dat ga volhouden … Zennnnnnn … Adem in adem uit



Misschien dat de thuiszorg uitkomst bied maar zie niet zo heel veel staan hier in de buurt

Maar misschien is dat volgend jaar anders

Maaike gaat wel naar de VSO.

En die zit naast mijn werk.

Het probleem was alleen dat je dan dus ook automatisch vast zit aan 1 van de scholen die naar DIE vso vervoeren.

Maar gelukkig zat één daarvan hier dichtbij.



Is er geen VSO bij jou werk in de buurt?

Zodat je wel op tijd kunt zijn?



Ik heb zelf wel het idee dat Maaike liever naar de vso gaat als naar de bso.

Als ik vroeg begin kan ik haar meestal zelf ophalen om 15.15.

En dat bevalt toch beter dan zelf brengen maar tot 17.00 naar de bso.

ik werk in amsterdam dus dan zou tygo ook naar amsterdam naar school moeten en ik woon zelf in zeewolde dus dat is geen optie



maar ik heb gister een tip gehad van een kennis

en er komt een nieuwe lokatie intern in precies de basisschool waar ik al naar heb zitten kijken

die in de toekomst ook uitwillen breiden naar vso

heb hun gemailt en hoop dat ze me kunnen helpen … tygo gaat volgend schooljaar 2011-2012 naar de basisschool dus als ze er mee accoord gaan dan kan ik daar ook inschrijven



heb zelf zitten denken om een rooster van 2 om 4 dagen

dus 2 dgn door de weeks en dan om het weekend werken zoals ik nu ook al doe

dus gemiddeld 3 dgn in de week werken … het zou een oplossing zijn

dus ik hoop dat ik dat zo geregelt kan krijgen :pray:

Ik werk in het ziekenhuis en werkte altijd 60% dus die 3 dagen gem. in de week,maar vanwege weekenden is het 2 om 4 zoals je al zei. Toen Tim naar de basisschool ging ben ik 2 dagen per 4 weken minder gaan werken.

Nu heb ik een soort van vast rooster…iedere donderdag avonddienst.

1 weekend dag of avond…1 weekend nacht

  • 1 woensdag avonddienst.

    Als ik avonddienst hebt, kan ik Tim nog 's middags naar school brengen en mn man is op tijd thuis om em uit school te halen.

    Op die woensdag breng ik em voor mn werk ‘s middags bij mn zus/sm

    Weekend is mn man thuis…en als ik maandag de nacht uit komt dan blijft Tim die maandag over op school, zodat ik wat uurtjes kan slapen.

    Bij zo’'n rooster zou je man op 1 vaste dag eerder klaar moeten zijn en dat met zn baas regelen.



    Hoop dat het een beetje te snappen is:-)

ja ik snap het enigszins :wink:

maar goed ik zie op mijn werk dat er mensen zijn die tot 14 uur werken

zat te denken do en vrij in de dag te werken tot 14 uur en dan het weekend maakt het niet uit welke dienst ik heb omdat mijn man het weekend vrij is

het zou ook nog eventueel kunnen dat ik vrij za zo de nacht draai

dan hoefd mijn man alleen op maandag later te beginnen

want de nachten eindigen of 7 uur of 7:30 uur (ligt er aan welke dienst)



dan zou tygo do en vrij naar de vso moeten en overblijven op school

en dan kan ik hem daarna ophalen uit school en voor de rest ben ik dan door de weeks thuis

als ik maandag uit de nacht zou komen , zou ik hem smorgens naar school kunnen brengen en dan daarna nog een paar uurtjes kunnen slapen



ergens komen er langzaam aan ingevingen bovendrijven :mrgreen:

maar goed dan moet het wel allemaal zo te regelen zijn