hoe doen jullie dat?

Heb je al eens met school en of werkgever gebrainstormd over dit probleem, misschien hebben hun nog suggesties.



Misschien kun jij of je man ouderschapsverlof opnemen?

tygo gaat nog niet naar school :wink: hij word aug. 3

@poeizie wrote:

tygo gaat nog niet naar school :wink: hij word aug. 3




Toen Anne 2 was stond ze al ingeschreven op een basisschool, dus tis niet raar dat jullie ermee bezig zijn en het is ook niet raar om het met een eventuele werkgever of school erover te hebben (hier zijn geen wachtlijsten)

@poeizie wrote:

tygo gaat nog niet naar school :wink: hij word aug. 3




Ik bedoelde ook jouw opleiding :?

in eerdere post heb ik al aangegeven dat ik klaar ben met mijn opleiding als tygo naar school gaat

ik slaag als alles gaat zoals het gaat in juni en dan aug/sept gaat tygo dan naar de kleuter school

tot dan is er geen probleem het gaat mij straks om de werktijden van mij en mijn man



en het was mijn idee om na te gaan hoe andere papa en mama’s het doen met schoolgaande kinderen

informeer anders eens bij een gastouderburo?



Hier doe ik ook VSO, weliswaar onderhands zonder echte vergoeding voor wat buurkinderen… maar er zitten hier ook een aantal gastouders die specifiek voor ouders in de zorg werken en die dus om 6.15 soms al kinderen " gebracht" krijgen.



ik haal ook wel eens kinderen op… soms maar voor een overlap van een kwartiertje…



dus ik zou daar zeker eens naar informeren…

bedankt voor jullie inbreng

ergens komen de ideeen door mijn hoofd op een plek te liggen

het is toch heel wat pas en meetwerk



ik en een collega hadden het pas met mijn manager erover

gewoon in het algemeen , een heel verhaal waar ik jullie niet mee ga vermoeien

en zei nog nou dat gaat dan nog wat worden als tygo naar school moet

ja zegt ie als we met iedereen rekening moeten houden word het een zootje

ik zei nou dan is het voor mij makkelijk, dan stop ik met werken

toen keek hij bedenkelijk en zei "maar dan heb je geen inkomen ? ":think:

ik : ja ik moet toch wat? mijn zoon heeft toch ook recht op een goede opleiding en als hij ouder en zelfstandiger is dan kan ik weer meer en kan ik ook weer meer voor jullie betekenen

het is een beetje sam sam hoor…

hij: hmm zo had ik het nog niet bekeken :think:



ik snap echt wel dat je niet alles recht kan breien, maar een beetje hier en daar moet toch kunnen?

bij mijn man zijn er nu ook pendeldiensten die beginnen om 11 uur

dat betekend dat hij tygo naar school kan brengen voor 2dgn in de week moet dat toch wel te doen zijn.

pfffjiew gelukkig dat de logistiek weer een beetje aantrekt

en als ik dan die 2 dgn van 7:30 tot 14:00 uur kan werken dan hoefd tygo alleen die dagen op school over te blijven en de rest van de week regel ik het dan wel weer



en dan om de week (zoals ik nu ook al doe) het weekend erbij en die zijn dan geheel voor eigen invulling

mijn man is toch in het weekend vrij dus dan maakt het niet uit wat voor dienst ik werk.



zou ergens moeten kunnen toch? :think:

ikzelf werk 3 dagen (ma /woe / do) ik heb werk op kdv en werk dan de late dienst (8.45-18.15)

hierdoor kan ik Dave gewoon naar school brengen.

op de ma gaat hij naar opa&oma en op woe en do gaat hij naar de bso



ik zit eraan te denken om te proberen ipv de woe, de di nsdag te gaan werken… zodat hij 2 korte bso- dagen heeft ipv een lange en een korte.



Jade gaat op ma naar opa&oma en de ander twee dagen met mij mee (andere groep) maar als zij vier is gaat ze net als dave twee dagen BSO draaien…



als ze op de middelbare school zitten dan ga ik wel weer vroege diensten draaien.





mijn mazzel is dat ik de eerste ben op mijn groep (vd leidsters) met een schoolgaand kind en het daardoor dus heb kunnen regelen dat ik de late diensten draai…anders had ik ook iets anders moeten regelen

Kunnen jullie het gewoon niet met werk bespreken…?

Mijn man kan eigenlijk altijd wel later beginnen oid, als hij maar zorgt dat hij zn uren maakt. Ik werk nu al een tijd niet meer, maar ik kon dat soort dingen ook altijd wel gewoon regelen eigenlijk.

Als het in je huidige baan niet lukt, dan zou ik gewoon lekker doorkijken naar een andere.

lune je hebt gelijk hoor

ik moet ook leren los laten

heb altijd sterk de neiging om ergens lang in te blijven hangen

ook een leerpunt voor mezelf

heb het aardig onder controle maar soms schiet ik weer een beetje door en slaat de paniek toe

het zal vast op zijn pootjes terrecht komen, weet alleen dat het bij mij altijd langer duurt

daarom ben ik er altijd al vroegtijdig mee bezig

Volgens mij zijn er hier in Zeewolde ook wel gastouders die kinderen vanaf half 7 opvangen en dan naar school brengen. Dat zou eventueel voor 1 of 2 ochtenden dan ook een oplossing kunnen zijn.



Volgens mij gaan ze in Zuid ook een nieuwe voor- en naschoolseopvang starten. Ik meende dat ik daar de peuterspeelzaaljuf van Justin over hoorde vertellen. Maar ik vraag me af of die al vanaf half 7 open gaat zijn.



Lastig hoor. Zou toch fijn zijn idd als je het met je werk gewoon lekker kunt regelen.

Misschien een ideetje om tijdelijk te stoppen (omdat je schreef dat dat een verademing zou zijn).

Als het financieel haalbaar is, waarom dan ook niet?

Dan kan je altijd nog rustig aan gaan solliciteren naar een baan met wat meer flexibele uren/dagen.

Voor zover ik weet is er in de zorg een enorm tekort aan mensen dus je zou met je diploma zo weer aan de slag kunnen, toch?



Een andere oplossing zou kunnen zijn dat je een oppas moeder/oma aanstelt. Bij Maaike in de klas zit een jongetje die altijd door een oppas oma wordt gebracht en opgehaald. Ook tussen de middag, dus hij hoeft ook niet over te blijven. De oppas oma woont dan overdag in hun huis. De ouders zelf zijn pas rond 19:00 uur thuis. Persoonlijk zou ik er niet aan moeten denken om zoveel te moeten missen en om iemand de hele dag in mijn huis te hebben, maar ik kan mij ook goed indenken dat er ouders zijn die daar prima mee kunnen leven. Als je een goed gevoel hebt bij zo’n oppas en Tycho is er ook gelukkig mee, waarom dan ook niet? Dat scheelt een hoop gestress in de ochtend bij het brengen en en hoop gehaast bij het ophalen. (ik hoorde van de ouders dat ze ook nog eens wasjes draait en dat ze kookt zodat ze 's-avonds meteen aan kunnen schuiven, dat klinkt me dan weer als muziek in de oren :smiley: )



Voorschoolse opvang die al zo vroeg begint (en ook naschoolse?) vind ik een beetje zielig. Dat lijken mij wel erg lange dagen voor zo’n klein menneke.

Mijn dochter gaat voor en na school naar de bso en ze vind het geweldig !!

ze vind de leidsters gezellig en de kindjes en heeft het altijd naar haar zin.



Ik vind het altijd zo vreemd dat mensen het zielig vinden.

daar kunnen ze met allemaal kindjes spelen en als ik niet op mijn werk zou zijn zou ik niet iedere dag in de speeltuin zitten zodat ze kan spelen met kinderen.



alleen buiten spelen doet ze nog niet dus dan zou ze binnen zitten en alleen spelen.

Nou dan laat haar maar lekker spelen op de bso met allemaal kindjes die ze leuk vind.

En het speelgoed dat ze daar hebben dat heb ik allemaal niet.

en de tijd die ze voor haar hebben die heb ik ook niet altijd voor haar.

@Happy mommy wrote:

Misschien een ideetje om tijdelijk te stoppen (omdat je schreef dat dat een verademing zou zijn).

Als het financieel haalbaar is, waarom dan ook niet?

Dan kan je altijd nog rustig aan gaan solliciteren naar een baan met wat meer flexibele uren/dagen.

Voor zover ik weet is er in de zorg een enorm tekort aan mensen dus je zou met je diploma zo weer aan de slag kunnen, toch?



Een andere oplossing zou kunnen zijn dat je een oppas moeder/oma aanstelt. Bij Maaike in de klas zit een jongetje die altijd door een oppas oma wordt gebracht en opgehaald. Ook tussen de middag, dus hij hoeft ook niet over te blijven. De oppas oma woont dan overdag in hun huis. De ouders zelf zijn pas rond 19:00 uur thuis. Persoonlijk zou ik er niet aan moeten denken om zoveel te moeten missen en om iemand de hele dag in mijn huis te hebben, maar ik kan mij ook goed indenken dat er ouders zijn die daar prima mee kunnen leven. Als je een goed gevoel hebt bij zo’n oppas en Tycho is er ook gelukkig mee, waarom dan ook niet? Dat scheelt een hoop gestress in de ochtend bij het brengen en en hoop gehaast bij het ophalen. (ik hoorde van de ouders dat ze ook nog eens wasjes draait en dat ze kookt zodat ze 's-avonds meteen aan kunnen schuiven, dat klinkt me dan weer als muziek in de oren :smiley: )



Voorschoolse opvang die al zo vroeg begint (en ook naschoolse?) vind ik een beetje zielig. Dat lijken mij wel erg lange dagen voor zo’n klein menneke.




nouja dat vind ik ergens dus ook … vind het zulke lange dagen

en nu heeft hij energie voor 10 hoor maar nu had ik 4 dgn dat hij naar de opvang was en hij viel tijdens de lunch in slaap aan tafel

dus toch best een lange week voor hem

nu groeit hij ook nog en zal hij er over een jaar beter tegen kunnen

maar toch he… tis een kind



toen mijn zusjes en ik klein waren kwam mijn oma in de week dat mijn moeder werkte in huis en sliep dan ook bij ons

maar dat gaat helaas nu niet op, mijn moeder werkt nog steeds en schoonmoeder heeft er best moeite mee om hem op de rails te houden



maar ik ga het gewoon proberen er wat van te maken

ergens moet het goed komen , is het niet linksom dan rechtsom

ik leg me er gewoon bij neer… laat komen wat komt

@Sabrina84 wrote:

Mijn dochter gaat voor en na school naar de bso en ze vind het geweldig !!

ze vind de leidsters gezellig en de kindjes en heeft het altijd naar haar zin.



Ik vind het altijd zo vreemd dat mensen het zielig vinden.

daar kunnen ze met allemaal kindjes spelen en als ik niet op mijn werk zou zijn zou ik niet iedere dag in de speeltuin zitten zodat ze kan spelen met kinderen.



alleen buiten spelen doet ze nog niet dus dan zou ze binnen zitten en alleen spelen.

Nou dan laat haar maar lekker spelen op de bso met allemaal kindjes die ze leuk vind.

En het speelgoed dat ze daar hebben dat heb ik allemaal niet.

en de tijd die ze voor haar hebben die heb ik ook niet altijd voor haar.




Ik denk dat dat afhankelijk is van het kind. Ik zie vaak aan Maaike als ik haar uit school haal dat ze alle indrukken even moet verwerken in een rustige en vertrouwde omgeving.

Ze heeft nu 2 dagen in de week naschoolse opvang. Maar ik merk op die dagen vaak dat ze heel kortaf en geirriteerd is als ik haar ophaal.



Ze wil bij thuiskomst na school het liefste even alleen bijtanken, en als haar iets dwars zit het even met mij of pappa bespreken.

Daarna gaat ze weer opgeladen spelen.

Op de naschoolse opvang gaat ze ook spelen, maar ik merk dan dat ze vaak door een grens heengaat… de tranen vloeien dus ook regelmatig bij thuiskomst… ze kan dan niks meer hebben.

In de zorg begint de dag vaak om 07.00 uur en daar werken veel vrouwen en die willen allemaal wel wat regelen voor hun kids. Vandaar dat de werkgever niet zo happig is om afspraken te maken, want als de een dit krijgt dan wil de ander dit ook.



Ik weet niet of je contract blijft doorlopen bij jouw huidige werkgever als je klaar bent met de opleiding of dat er een nieuw contract wordt afgesloten met nieuwe voorwaarden?



Hoeveel dagen/diensten/uren per week werk je nu?



Ik werk als doktersassistente en dan moet er om 08.00 iemand achter de telefoon zitten. Ik werk 2,5 dag per week: op dinsdag van 08.00 tot 13.00 uur, donderdag en vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur.

Mijn man werkt als hoofdagent en werkt 4 dagen van 9 uur. Op donderdag en vrijdag hebben we vastgelegd dat hij van 00.00 tot 13.30 niet ingeroosterd mag worden, dus kan hij alleen middagdiensten of een vrije dag hebben. Nu breng ik de kids op dinsdag van 07.30 tot 14.00 naar het kdv, mijn man op donderdag en vrijdag van 12.00 tot 18.30 uur.



Pete wordt oktober 2011 ook alweer 4 jaar en dan moeten wij ook wat gaan verzinnen.



Dinsdag brengen we hem dan naar de vso (waar hij nu ook naar kdv gaat) en blijft hij over en kan ik hem 's middags zelf ophalen.

Donderdag en vrijdag zou mijn man hem naar school kunnen brengen en dan na de lunch weer naar school brengen om dan eventueel een middagdienst te gaan werken. Voor het ophalen 's middags hebben we nog niks bedacht, misschien minder uren gaan werken, maar dan zou mijn collega ook andere uren moeten gaan werken, omdat er altijd iemand tot 17.00 aanwezig moet zijn. Anders is nso nog een oplossing, maar dat lijkt me dan wel een lange/intensieve dag voor hem.



Soms wel vervelend dat een gemiddelde werkdag langer duurt dan een schooldag…

is in de mannenwereld net zo hoor

ik heb hiervoor in de beveiliging gezeten samen met mijn man

en daar waren ze er ook niet happig op



we hebben het er nog eens heel duidelijk over gesproken en zijn tot de conclusie gekomen dat het gewoon niet te doen is

ik moest nu ook weer dingen regelen omdat mijn schoonouders te laat hadden door gegeven dat ze op vakantie gingen en commentaar gekregen dat ik een aantal mijn avonddiensten aan het wegplannen was

want we moeten alle diensten draaien (ruilen voor dagdiensten omdat ik tygo dan tenminste kwijt kon bij het kdv)

heb uitgelegt waarom en toen begreep ze het wel maar het kwam in de vergadering wel weer naar voren en dat ze er niet van gedient waren

erg vernederend allemaal

dus hebben besluit genomen dat ik toch ga stoppen met werken

ik maak nog dit jaar af en dan stop ik er mee



de overheid wil dat de vrouw meer werkt maar je moet er verdomt veel voor regelen en het word je gewoon heel moeilijk gemaakt om het geregelt te krijgen en zeker zo zonder familie in de buurt kom je niet ver… nee ik ben een beetje klaar met vechten en kies voor mijn gezin.

straks als de tijd daar is zal ik wel weer wat gaan doen maar tot dan kies ik voor evenwichtigheid zonder teveel gesjouw

Wat jammer Renate, dat je hier voor moest kiezen. Wel erg, erg knap van je dat je de opleiding doet en er zo hard voor werkt!!!

Hopelijk heb je nog een heel fijn laatste jaar en komen er daarna weer andere dingen om van te genieten.

En geniet nu nog maar lekker van Tygo zolang hij nog niet naar school hoeft! Knuf!

Jeetje, ik krijg het benauwd als ik jouw topic lees.

Toen ik dit las:

dus hebben besluit genomen dat ik toch ga stoppen met werken
ik maak nog dit jaar af en dan stop ik er mee


Dacht ik : meid, je hebt helemaal gelijk!!
Wat een verstandige beslissing.
De tijd dat je kinderen klein zijn vliegt zomaar voorbij...

Ik heb 5 jaar geleden mijn kapsalon verkocht omdat mijn zoontje onderweg was. De beslissing was vreslijk moeilijk maar ik heb geen dag spijt gehad.
Sinds afgelopen januari werk ik weer part-time en heb een superleuke baan gevonden.
Met jou komt het vast ook helemaal goed :thumbup:

Geniet van je gezin!

nou er valt bij mij ook ergens een last van mijn schouders

en het vooruitzicht dat ik straks lekker fulltime voor mijn gezin mag gaan zorgen daar word ik gewoon blij van

geen moeilijk gedoe, geen geregel met de vakanties, strubbelingen met dagen etc etc

het geeft gewoon zoveel rust



af en toe betrap ik mezelf er toch nog op dat ik er toch nog mee bezig ben van kan het niet zus of kan het niet zo

maar zoals je al zegt roos je word er benauwd van en dat word ik dus al helemaal… een benepen gevoel continu ben ik er mee bezig geweest

en merkte gewoon dat het niet alleen voor mij maar vooral voor tygo erg zwaar was/is en ik vind gewoon dat een kind in de groei uitgerust op school moet zitten om zich optimaal te kunnen ontplooien

hij hoefd echt geen einstein te worden maar wat ie kan moet hij ook kunnen doen en niet door vermoeidheid beneden zijn kunnen staan



weet dat uit ervaring maar al te goed