Hallo Allemaal,
Ik heb eigenlijk 2 probleempjes, misschien weten jullie wat te doen.
Mijn zoontje van 7 1/2 maand is nu eigenlijk te zwaar en te groot voor de maxicosi(hij is 9300 gr. hollands welvaren, zullen we maar zeggen), maar ik vind hem nog te jong voor een autostoeltje, hoe doen jullie dat?
En ik heb hetzelfde probleem met de overgang maxicosi/wandelwagen. Ik heb de quinny speedy sx topline, en de wandelwagen is echt nog veel te groot voor hem. Hij kan dus nog niet zelfstandig zitten, en hij hangt er echt zo raar in, dat het echt nog niet kan.
Hoe hebben jullie dat gedaan met die overgang? Ik dacht een handige wagen gekocht te hebben, maar heb dan toch de verkeerde gekocht denk ik nu…
Komt hij boven de rand van de maxi-cosi uit met zijn hoofdje als hij erin ligt? Als dat niet zo is dan past hij er echt nog wel in ook al steken zijn voetjes er buitenuit. En als hij nog niet goed kan zitten is het ook nog niet handig om hem in een ander autostoeltje te zetten. Al mag hij qua gewicht er toch al wel in volgens mij. Oh ja…heb je gekeken of je alle extra opvulkussentjes uit de maxi-cosi hebt gehaald. Er zit namelijk ook nog zo’n extra driehoekig kussentje onder de billen die er ook nog uit kan.
Wat betreft de kinderwagen…ik heb ook de speedy. Moet toegeven dat het een ruime wagen is en zelfs nu Jasmijn al 19 maanden is zakt ze nog af en toe schuin :wall: . Maar als ik jouw was zou ik de rugleuning gewoon helemaal plat leggen dan kan hij ook niet zo van links naar rechts schuiven. Met ruim 9 kilo moet dat toch kunnen :think:.Jasmijn weegt nu ongeveer 10 kilo.
Ik weet niet in hoeverre de maxicosi nog veilig is als je kindje zwaarder is dan 9kg :think:
edit Heb even gekeken maar maxicosi is tot 13kg/1 jaar, is dus voor zijn gewicht nog veilig!!!***
Weet wel dat als zijn hoofdje boven de rand uitkomt het echt niet meer veilig is… Ymke is rond de 8mnd over gegaan naar de grote autostoel, vooral omdat ze continue haar hoofd omhoog deed omdat ze meer wilde zien (wilde gaan zitten… Zag er erg oncomfortabel uit). Zij kon overigens al wel goed zitten. (zij was wel een stuk lichter!!! Zit nu net pas aan de 9 kg)
Ik weet niet wat voor een grote autostoel jullie hebben, maar die van ons kan ook in ligstand, misschien is dat een optie???
Ik heb haar in de winkel wel in allerlei stoelen gehad om te kijken waar zij het beste in zat…
Ymke zat met 6mnd al in het zitgedeelte van de wagen (wel in half ligstand…)
Misschien kan je wat handdoeken in zijn zij doen?? Of een gewone buggy die je in ligstand zet???
Het zal tijdelijk zijn, denk dat je straks veel plezier hebt van een wagen die wat groter is!!!
Zoals al gezegd werd… let eens op zijn hoofdje als die erbovenuit komt is ie niet meer geschikt… dan moet je over op een grotere stoel…
Hier nl ook een flinke boy en die zit nog steeds in de maxi cosi… omdat hij er ook nog gewoon in past… hij vind het ook niet altijd meer leuk… maar ik hang wat speelgoed erboven of geef em een tandenborstel… kan ie zich toch amuseren… veiligheid staat bovenaan toch? En de kans op letsel (of zelfs dood) is veel groter als die kleine hummeltjes al in een grote stoel zitten terwijl ze nog in de cosi passen…
Hier de overgang van wagenbak naar buggy met 6 maanden… en dan MET babyinzet en plat… :thumbup:
Marit weegt ook 9 kilo en zit zit vorige week in de autostoel…Maxicosi vondt mevrouw ook niets meer aan, want ze zat gewoon rechtop in dat ding naar buiten kijken…
overgang van reiswieg naar wandelwagen inzet was zo rond de 4 maanden…Wij hebben de buzz die kan helemaal plat…
mxicosi is volgens mij toch tot 15 kg ? Maar hier hetzelfde hoor …veron wil ook graag kijken hij si ook bijna 9 kg en dan gaat hij wel over naar het autostoeltje dan kan hij lekker kijken.
Wel kan hij al goed zitten …
Groeten
Bedankt voor jullie snelle antwoorden !
Ik heb de wandelwagen al plat gehad, maar meneer is zo beweeglijk, en er zit teveel ruimte aan de zijkanten, vind ik. In no time hangt ie er als een dronken beebje bij. :mrgreen: Ook vind ik het niet prettig dat ik geen contact met hem heb, je kunt hem niet andersom zetten… Ik overweeg dan ook om de hele boel te verkopen, en op zoek te gaan naar iets anders…zonde, want ik ben helemaal verliefd op die wagen. :dance:
En dan het maxi cosi verhaal…nee, hij komt er nog niet met zijn hoofd bovenuit, maar heeft wel last van de benenkrapte. Als we naar familie gaan moeten we lang rijden, en dat is niet prettig voor het manneke…
En om hem nu al in een gewone autostoel te zetten, vind ik TE gevaarlijk. Het nekje kan dat gewoon nog niet aan, bij aanrijdingen. En het hoeft maar 1 keer mis te gaan, he… (en ik kan het weten, heb jarenlang bij de brandweer gewerkt, en genoeg gezien) Ik heb laatst op NU.nl gelezen dat ze jonge kinderen langer achterstevoren in een stoel willen hebben, het liefst tot 4 jaar, vanwege bovenstaand gevaar. Ik kan me daar helemaal in vinden, maar in NL is hierin nog niets te verkrijgen. Ik geloof dat ze ergens in Denemarken ofzo wel heel erg ver zijn op het gebied van dat soort autostoeltjes te produceren, maar om nou daar helemaal heen te rijden , zal beeb niet leuk vinden. :mrgreen: Nee, alle gekheid op een stokje, ik zal eens gaan zoeken op het internet of ik daar iets over kan vinden. Toch wel de moeite waard , vind ik, want zo te lezen hebben meer kindjes geen comfort en veiligheid in de auto.
Mijn andere kids waren veel kleiner en lichter, dus heb tot op een jaar nooit geen problemen gekend, alhoewel ik het toen ook al jong vond om ze in een gewoon autostoeltje te zetten. :roll:
Ik heb zelf de buzz, die kan ook naar je toe en heeft een goede ligstand. Ik wilde een quinny maar had idd al bij vrienden gezien dat beebjes daar erg in hangen. Maar misschien opgerolde handdoeken aan de zijkant?
En wat betreft autostoel, maxi cosi heeft zitstoelen die een ligstand hebben, misschien is dat een oplossing?
Die ligstand van de autostoelen moet je met een korreltje zout nemen. De stoel wordt iid een beetje naar achtergekanteld, maar dat is maar zo minimaal…
Ik heb een wagen waarvan je de wandelwageninzet naar je toe en van je af kunt zetten. Ik moest en zou een wagen hebben waar ik die mogelijkheid had. Ik denk dat Juul een maand naar me heeft gekeken in de wandelwagen, daarna had hij denk ik genoeg van mijn kop, want hij had een hekel aan achterstevoren in de wandelwagen zitten. Hij wilde graag alles zien en weten waar hij naar toe ging. Dus die functie had er, achteraf gezien, helemaal niet op hoeven te zitten…
Dat het tuigje (vastmaak ding in de kinderwagen) te groot is kun je oplossen door het een beetje om te naaien…
Succes ermee!!
Dat tuigje is het probleem nog niet, maar zijn billen zitten niet stil. :mrgreen: Hij heeft daar gewoon teveel ruimte, heb er ook al eens aan zitten denken om dat aan te passen op een of andere manier.
gaat nog maar eens ombouwen en knippen en plakken
@wieniex wrote:
Ik heb zelf de buzz, die kan ook naar je toe en heeft een goede ligstand. Ik wilde een quinny maar had idd al bij vrienden gezien dat beebjes daar erg in hangen. Maar misschien opgerolde handdoeken aan de zijkant?
En wat betreft autostoel, maxi cosi heeft zitstoelen die een ligstand hebben, misschien is dat een oplossing?
Ja, maar dan zit ie nog steeds niet andersom…ben eigenwijs, wil hem gewoon achterstevoren kunnen vervoeren. :mrgreen:
Een citaat van een andere website: (wat ik dus eigenlijk ook bedoel)
http://forum.viva.nl/forum/list_messages/9087
Ka32, zo laat mogelijk (maar officieel als je kind zwaarder is dan 9 kilo of als het hoofdje meer dan enkele centimeters boven de rand van maxi-cosi uitkomt). Het was vorige week nog bij “Blik op de weg”; hoeveel veiliger het is als een kindje tegen de rijrichting in, zit. Je zag wat er gebeurde met (het hoofdje van) een kind bij een botsing, als dat kind in een gewoon (met de rijrichting mee, gezicht naar voren) autostoeltje zat. Ik werd al bijna misselijk als ik die dummy zag van een baby/kindje…het was echt vreselijk. Er was ook een kinderchirurg aan het woord die wel hemel en aarde zou willen bewegen door mensen dringend aan te raden (hm, zin loopt niet), om hun kind tegen de rijrichting in, te vervoeren. In militaire transportvliegtuigen staan de stoelen trouwens ook achterstevoren: het is een algemeen bekend gegeven dat het veiliger is zo. Je zag trouwens bij “Blik op de weg” ook een filmpje met een autostoeltje dat achterstevoren stond, weet iemand het merk? Wij zijn er nog niet aan toe trouwens; dochter is met 9 maanden nog geen 7 kilo dus die mag nog fijn een maand of 9 in de maxi-cosi[/url]
:dance: Heb het gevonden! :dance:
http://www.baby-s.nl/index1.html
update “iets” goedkopere webwinkel, precies dezelfde stoel :shock:
http://h-dumpie.nl/product_info.php?products_id=291&osCsid=9dd4c0ad85b1278f110079235005b964
zag volgenss mij pas geleden een reclame gezien voor een autostoel groep 2 die tegen de rijrichting in ging. maar die zal ook wel heel erg nieuwerwets geprijsd zijn…
Wij hebben er voor TEssa een die kan 2 kanten op en ook platter… daaar had ik TEssa met 9 maanden in maar toen kon ze ook zelf zitten…
ik vraag me altijd af he hoe ze dat willen doen om kinderen zo lang achterste voren te vervoeren… die voetjes steken toch echt uit op den duur.
Kijk ff goed naar de uitleg> je kunt het stoeltje dmv de hendel naar achteren zetten, zodat ze meer beenruimte hebben.
- is aan het duimen voor een brusje voor jullie*
:think: Mijn beeb is bijna 9 kilo moet hij dan uit de maxicosi? Vind het nogal verwarrend allemaal :shifty: :oops:
Ik heb ook de quinny speedi xs en Djenno past inmiddels al niet meer in de dreami. De hele dag in een maxi cosi zien we niet zitten en de wandelinzet is eigenlijk nog te groot.
We hebben nu op internet een zitverkleiner gekocht hiervoor en het is nog wel groot maar al een stuk beter. Wij zetten hem op ligstand tot hij zelfstandig kan zitten. Zo kan hij toch lekker slapen als we een dagje weg gaan en hoeft hij niet de hele dag verplicht te zitten in de maxi cosi
@Claudie23 wrote:
Maxicosi vondt mevrouw ook niets meer aan, want ze zat gewoon rechtop in dat ding naar buiten kijken…
Als je de riempjes strak genoeg hebt zitten, kunnen ze niet rechtop komen. Vind het dus knap dat jou kindje wel rechtop in de maxicosi kan hoor :shock:
Hier ook zo een jongen die zich gewoon met strakke riempjes en al opdrukte zodat hij kon kijken. Hij had de riemafdrukken soms in zijn schouder staan hoor, dus het kan wel!
Officieel is de maxi cosi tot 13 kilo en Aniek heeft er idd tot wel 13 maand in gezeten. Maar Peter was er dus ook met 7 a 8 maand al uit en dan met name vanwege zijn opdruk en ik wil kijken gedrag.
De romerking in kiepstand naar achter gaf hem meer zicht, maar alsnog genoeg steun, dus we hebben hem toch daarin over gezet.
Verder las ik hier iemand die haar kind een tandenborstel gaf in de mc? :shock: Poehhhh, niet doen hoor… Ik heb een oom die bij de brandweer werkt en helaas ook vaak mensen met uitzagen enzo bij ongelukken. En die heeft wel eens kindjes met lange smalle voorwerpen in hun keel zwaar gewond naar het ziekenhuis moeten vervoeren… Denk aan lollies, potloden en dat soort dingen. Tandenborstels kunnen ook de keel in bij impact. Ik bedoel maar, zolang je niet fors remt zal er niet veel aan de hand zijn, maar je vervoert je kind in een autostoel juist voor t geval je een aanrijding krijgt en dan ineens is een losse tandenborstel een kleine speer die de keel inkan… brrr.
Hier krijgen de kinderen niets van dat soort dingen, een knuffeltje of een zacht plastic autootje is oke, maar verder niets.