Hoe doen jullie dat? Kindje vaak ziek en werk...

Hier gelukkig opa’s en oma’s in de buurt die dochterlief opvangen als ze ziek is. Heb me tot nu toe een keer afgemeld toen we midden in de nacht naar het ziekenhuis gingen en ze daar twee nachten moest blijven.



Ik voel me heel erg bezwaard om zelf al ziek thuis te blijven, dus hoe jong ze ook was (ziek was), ze gaat echt gewoon naar oma, tenzij het ech niet anders kan.

wat voor werk doe je dan mandy, als ik vragen mag?


Tuurlijk..erg simpel, admin.med./bureau manager/chef du paperclip/enz.....
Van alles wat.....werk part-time en als er op mn vrije dag iets gebeurt dan doe ik er ook een dag later wat mee....dus haast heeft het gewoon niet vaak...en zo wel, dan pakken de teamleiders het zelf wel op....
Met vakantie zorg ik voor ruim voldoende voorraad,maar als ik ziek ben ik weet dat er die dag iets moet gebeuren,dan meld ik dat wel.....een aantal dingen kan ik via het internet doen,dus in nood kan dat vanuit huis ook..(is tot nu toe nog niet gebeurt).

dat klinkt idd wel een stukje flexibeler mandy!

ik heb me vandaag ziek gemeld. (verhaal is te lezen bij arm om je schouders) en de manager belde net al direct op dat ze me wil spreken.

Ik heb de telefoon niet opgenomen aangezien ik om 11 uur eerst een afspraak heb bij de ha en dat wil afwachten voor ik haar bel, maar rustig uitzieken is er gewoon echt niet bij.

Officieel, volgens de regels mag een werkgever niet eens naar je medische info vragen…ze mogen uiteraard wel bellen om te vragen hoe het met je gaat,maar “druk” zetten op je terugkeer mag niet…helaas doet vrijwel elke werkgevet dat wel…

Ik werd zelf ooit door een ARBO arts 2 weken naar huis gestuurd…nog geen dag later hing de baas aan de telefoon…dat ik wel mee moest denken aan een oplossing en of ik toch wilde komen…je voelt je dan zooooo met je rug tegen de muur staan…dus stem je in…

Zo fout als een werkgever gaat bepalen of je wel of niet ziek bent…daar is de arbodienst voor…als ze het niet geloven sturen ze maar controle…

En meteen een gesprek met de arboarts…



Succes!