Hoe doen jullie dat? Kindje vaak ziek en werk...

Niels is al voor de tigste keer ziek… Ik heb vandaag vrij genomen (werk 2 dagen per week) want zo kan hij niet naar de creche en ik vind hem nog te jong om ziek en al ergens anders heen te gaan.

Soms denk ik weleens: waarom werk ik nog? Ik heb al zo vaak vrij moeten nemen omdat hij ziek was… Niels is het belangrijkste voor mij maar ik voel me wel bezwaard ten opzichte van mijn werk.



Hoe doen/deden jullie dit? En dan voornamelijk kindjes die vaak behoorlijk ziek zijn dus niet een flinke verkoudheid maar hoge koorts braken ed.

Ben benieuwd…

nano is niet vaak ziek, en toch voel ik me wel bezwaard als ie wel ziek is. Zowel tegenover hem (want je kiest toch iets sneller om je kind weg te brengen ipv het aankijken en laten uitzieken)als tegenover collega’s (want als ie ziek is, is ie ziek, en dan ben ik dus niet op mijn werk).

Ik heb gelukkig gewoon recht op zorgverlof, er wordt niet moeilijk gedaan als ik niet kom door een ziek kind. Desondanks vind ik het tegenover collega’s wel lullig, dus als het vaak zou gebeuren, zou ik toch de dagen gaan inhalen, ondanks dat dat wettelijk niet hoeft.



Een ziek kind is echt het enige moment dat ik baal dat ik geen thuisblijfmoeder ben.

@fiep klophout wrote:



Een ziek kind is echt het enige moment dat ik baal dat ik geen thuisblijfmoeder ben.




Precies! heb ik nou ook.

Vervelend hoor, kan me voorstellen dat je je op een gegeven moment toch bezwaard gaat voelen.



Ik als thuisblijfmama baal ervan als ik zelf ziek ben, want dat kan gewoon niet :wall: Dat heb je als werkende mama dan weer als voordeel :mrgreen: (dacht ik cheer je ff op ;))

@Jippo wrote:

@fiep klophout wrote:


Een ziek kind is echt het enige moment dat ik baal dat ik geen thuisblijfmoeder ben.




Precies! heb ik nou ook.






Hier ook…





Stan is nu ook (weer) ziek, maar ik heb het geluk dat mijn moeder bij ons thuis oppast. Dus ik kan gewoon naar het werk… maar mijn gedachten zijn echt thuis hoor… Bah bah bah…





Bleh…

mischa was zijn 1e jaar ook vrij veel ziek… nou had ik vaak het geluk dat ie ziek was op mijn vrije dagen…

Anders losten we het om en om op. Ik nam wel vaker vrij van werk omdat ik makkelijker vrij kan krijgen, ik heb geen afspraken met klanten staan, vriendlief wel.

En soms ging hij ziek naar oma als het neit anders kon…

En dat is wat mij een beetje tegenhoudt om te gaan werken! Milan is nu na de zomervakantie al 3 keer ziek thuis geweest. Heb hier niemand anders in de buurt die het zou kunnen opvangen

Daphne was laatste heel erg ziek en ze vermoeden een hersenvliesontsteking dus naar het ziekenhuis, toen heb ik me voor het eerst sinds mijn mamatijderk afgmeld voor me werk en is een collega midden in de nacht uit bed gebeld om te komen werken ( werk in de zorg )



Anders ruil ik mijn diensten, neem een vakantie dag of manlief neemt een vrije middag. Als ze allleen ziek zijn en veel slapen dan breng ik als het echt niet anders kan naar de oppas daar hebben een een eigen kamertje.

@veertje wrote:

Daphne was laatste heel erg ziek en ze vermoeden een hersenvliesontsteking dus naar het ziekenhuis, toen heb ik me voor het eerst sinds mijn mamatijderk afgmeld voor me werk en is een collega midden in de nacht uit bed gebeld om te komen werken ( werk in de zorg )



Anders ruil ik mijn diensten, neem een vakantie dag of manlief neemt een vrije middag. Als ze allleen ziek zijn en veel slapen dan breng ik als het echt niet anders kan naar de oppas daar hebben een een eigen kamertje.




Jeetje dus dat was de eerste keer in bijna drie jaar dat je niet bent gaan werken ivm met de kinderen? Knap hoor, hier gaat Niels naar de creche en zieke kindjes mogen niet komen, dus dat valt al af. Verder kan ik niet even ruilen met collega’s omdat Niels vaste dagen naar de creche gaat en de andere dagen meestal vol zitten. Moet zeggen dat als hij echt ziek is ik ook gewoon bij hem wil zijn hoor… Heb het idee dat er niemand beter voor hem zorgt dan ik. :oops:

Ik heb het geluk dat mijn kinderen wel eens ziek zijn, maar niet zo vaak dat ik er echt veel vrij voor moet nemen. En dan heb ik mijn ouders nog wel als backup. Maar ik kan me wel heel goed voorstellen hoe je je voelt. Ik heb dan geen advies voor je, maar wel een :hug:





@#puk# wrote:

Vervelend hoor, kan me voorstellen dat je je op een gegeven moment toch bezwaard gaat voelen.



Ik als thuisblijfmama baal ervan als ik zelf ziek ben, want dat kan gewoon niet :wall: Dat heb je als werkende mama dan weer als voordeel :mrgreen: (dacht ik cheer je ff op ;))




Ik voel me ook echt enorm rot als ik ziek ben tov mijn werk, dus als het ff een beetje kan probeer ik toch naar kantoor te gaan, bijv in de middag als ik me enigszins beter voel.

Ik werk in klein bedrijf en mijn funtie is redelijk spil dus als ik er niet ben dan merkt men het ook direct. Ik vind dat je tov je werk bijna net zoveel verantwoordelijkheid hebt als voor je gezin.

Wat vervelend joh!

Y.uri is de eerste 3 jr ook chronisch ziek geweest (bronchitus, oorontsteking, keelontsteking…). Het hele najaar, voorjaar en winter waren drama :?

Ik werkte 4 dagen. Op de een of andere manier werd hij regelmatig op donderdag ziek (moest hem dan komen halen). Vrijdag was ik dan vrij en dan kon hij het hele weekend uitzieken.



Op andere dagen altijd in de stress met opvang regelen. Mijn zwager werkt onregelmatig dus die heeft regelmatig in de bres gesprongen.

Ook is het regelmatig voorgekomen dat mijn moeder, vader, schoonmoeder vrij nam om op Y.uri te passen :inlove: :oops: Mijn zusje werkt PT in het onderwijs en is de schoolvakanties vrij dus daar kon hij ook naar toe.

Ik kan niet altijd zomaar van mijn werk weg blijven heb ook mijn verantwoordelijkheid daar te dragen.

Ook veel vrij genomen, of manlief. Maar moet eerlijk zeggen dat ook ik het liefste bij hem was :oops:



Dus hoe ik het heb gedaan. veel plannen, opvang regelen of toch even naar de creche voor een paar uurtjes zodat ik mijn belangrijkste afspraken kon afhandelen en daarna en laptop kon ophalen enzo.



Gelukkig waren ze hier op de creche echt super lief! Met 38 gr bracht ik hem gewoon en meestal belden ze me pas in de middag als hij boven de 39 zat. DUs belden mij niet bij ieder dingetje maar pas echt als het niet meer toelaatbaar was en dan had hij echt hoge koorts hoor. Lieverds daar :inlove: :thumbup:

Ik ben 1/10 begonnen op een nieuw werk en ik zit deze week al de hele week thuis met 3 kindjes die pseudokroep hebben,…

Echt bà à à len maar wat moet je anders? :?

Ik herken het dus zeker, mijn vriend heeft ook alweer geropen, ‘het was toch makkelijker wanneer je gewoon thuis was’,… nou dat is het zeker maar werken heeft dan ook weer zijn voordelen…

Moeilijk soms om te combineren hé, … :-*

Ik heb het geluk dat Ava bij mijn schoonmoeder is, dus als zij ziek i s kan ik gewoon werken. En anders delen Si en ik de dagen die we niet kunnen werken ivbm zieke kinderen.



Ik ga alleen ziek werken als ik weet dat het niet besmettelijk is. Dus nu zit ik met pijn in mijn maag op mijn werk, maar ik kan er niemand mee aansteken.

@#puk# wrote:

Vervelend hoor, kan me voorstellen dat je je op een gegeven moment toch bezwaard gaat voelen.



Ik als thuisblijfmama baal ervan als ik zelf ziek ben, want dat kan gewoon niet :wall: Dat heb je als werkende mama dan weer als voordeel :mrgreen: (dacht ik cheer je ff op ;))




Niet als je ziek bent op de dagen dat je kindjes thuis zijn en je man/vriend moet gewoon werken - dan is het hier toch flink afzien.



Gelukkig zijn mijn kinderen niet vaak ziek - Nena gelukkig nog minder het eerste jaar dan Lasse destijds. Maar wij werken allebei onregelmatig en meestal kwam het soort van net uit. Kan me niet herinneren dat ik plots vrij hebben moeten nemen. Roel wel een keer - ik hoogzwanger en ziek en lasse ziek - dat was niet te doen.





Ik heb dus verder ook geen oplossing - behalve dat ik me in jou geval heeeel bezwaard zou voelen naar mijn werk, en heel opgelaten en me ws ook zou afvragen of ik niet beter gewoon een tijdje kon stoppen. Wat hier op zich geen optie zou zijn gezien ons beider inkomen.



Gr Caroline

@Nefarious wrote:

Ik heb het geluk dat Ava bij mijn schoonmoeder is, dus als zij ziek i s kan ik gewoon werken. En anders delen Si en ik de dagen die we niet kunnen werken ivbm zieke kinderen.



.




Dat hebben wij ook afgesproken toen het vaker ter sprake kwam ivm Lasse - van omstebeurt je werk dan maar afzeggen. En niet eentje telkens en de andere nooit.

Hier doen we het om en om. Vriend moppert wel als hij vrij moet nemen, maar hij werkt 1 dag meer en kan dus gemakkelijker weer werk inhalen. Anders ben ik er meteen heel veel dagen niet en op het werk is het dus wel belangrijk als je even je neus laat zien.



Als wij echt geen vrij kunnen krijgen, bellen we mijn ouders, maar liever niet.

hier zit ik ook mee, we hebben beide werk, als ik vast werk ga zoeken. Hub kan niet zo maar bij zin werk vandaan, hij is beveiliger… ik sta voor de klas en kan ook niet zomaar weg… wta doe je dan… als er geen oppas is! we kunnen beide dus echt niet weg! :?

Dit is een van de redenen waarom ik sinds 1 maand thuisblijfmoeder ben.



Nu ben ik geen thuisblijfmateriaal :lol: :lol: :lol: Dus heb ik er gelijk een hobby bij genomen waar ik mijn fantasie en creativiteit in kwijt kan en ook nog een centje verdien. (taarten maken)…



Micah heeft vaak wat, Ma.teo bijna nooit. Maar Mat.eo zit op school en die school heeft vaak studiedagen, of vakanties of of of…



En ik werd er gek van steeds maar iets te moeten regelen. Dus nu zit ik een maand thuis en misschien is het toeval maar ik ben echt al een paar keer blij geweest dat ik de kinderen kon opvangen…

Ik schakel dan een oma in, en lukt dan niet dan gaat mijn man thuiswerken… Ik ben dan echt de laatste mogelijkheid, ik heb daar ook wat vakantiedagen voor opgespaard.

ik sta er eigenlijk een beetje verbaasd van te kijken dat jullie allemaal zomaar vrij kuinnen krijgen als er een kindje ziek is…

ik zit nou bij mijn tweede werkgever sinds sophie er is, maar hier is het echt geen reden om vrij te nemen omdat je kind ziek is… (werk trouwens in de zorg)

hier is het dan ook meestal mijn moeder die vrij probeert te regelen als sophie echt ziek is.