Hadden we net de horde zwemmen genomen… maar oke, 2 tegelijk, en inmiddels op zondag en dan…
Niek wil graag op gymnastiek. We gaan vanmiddag dus even kijken bij de les en als ze het echt wat vind, mag ze best op gym.
Alleen is dat dus op dinsdagmiddag van 15.45 tot 16.45 uur.
Zo ongeveer direct na school aangezien we meestal pas tegen 15.30 thuis zijn.
Dan is het dus gymtas pakken en gaan.
Maar hoewel ik het haar gun, zie ik er ook tegenop.
Blijf je erbij? Laat ik Peter even alleen thuis en breng ik haar gewoon even weg met de kleintjes om weer terug te komen en dan om 16.45 weer ophalen?
Neem ik alles en iedereen mee en blijven we allemaal kijken? Peter ook? Is dat niet een beetje te veel van hem vragen.
Anyway, hoe doen andere mama’s met meerdere kinderen dit?
Vind het ook niks om tegen Niek te zeggen… je mag pas als het in het weekend valt ofzo… :shifty:
mijn stiefzoontje zit op zwemmen op zaterdag en verder nog niks. Mijn dochtertje ligt alleen maar op haar rug te kraaien… wat een heerlijke luxe nog.
Wow, ik kan me alle plezier van 4 kinderen voorstellen, maar het geregel en gedoe lijkt me soms best pittig. Ik zou niet weten wat ik zou doen. Hoe oud is je zoon? Misschien met zijn allen brengen, en dan met de rest van de kids even in de buurt iets nuttigs doen (boodschappen) of iets leuks (even naar de speeltuin of een kinderboerderij ofzo). maarja, om dat nou elke week te doen, ook als het regent :think:
Even snel heen en weer lijkt me pittig. Zit er geen klasgenootje van je dochter ook op gym? Misschien kan je afspreken dat jij het klasgenootje uit school meeneemt en naar gym brengt, en dat de moeder van het klasgenootje jouw dochter bij jou thuis afzet. Dan hoef je maar 1 keer extra de deur uit.
Is het ver uit de buurt?
Mijn dochter zit op balletles en dan rij ik even snel alleen heen en weer (in jouw geval dus met de jongsten denk ik). Ze zijn dan tussen de 5 en 10 min alleen en doen dat al heel lang. Eerst nam ik ze mee, ook geprobeerd om daar te wachten, maar een van de twee trok dat echt totaal niet.
Met zwemles gaat iedereen mee… en de ds ook :shifty: Dat is voor ons ook te ver om heen en weer te fietsen, bovendien wil ik zien wat er gebeurd.
Het is bij het winkelcentrum hier, circa 15 minuten lopen, 5 minuten fietsen.
Ik had al bedacht dat we nu met kijken gewoon maar allemaal mee gaan. Ze hoeft dan nl ook niet het volle uur te blijven. Gewoon een half uurtje kijken en dan mag ze gaan. Wil ze op les, dan inschrijven, wil ze niet, even goede vrienden (dat laatste zie ik niet gebeuren eigelijk :mrgreen: )
Maar volgende week zou het dan beginnen en het is gewoon ook een rottijd.
Suus krijgt om 16.00 uur namelijk eten…
Dus het mooist zou zijn dat ik haar gewoon kan brengen. Maar ze zal de eerste paar keren wel willen dat mama erbij is… zo’n lefbek is het niet.
Afspreken met andere ouders… dat kan ook pas als ze goed gewend is.
Ik denk dat ik ga pogen om Peter te laten spelen, desnoods bij de buuf en dan ga ik op de fiets met de kleintjes. Desnoods maar een hapje mee voor Suus.
Vind dit wel echt obstakels waarvan ik zeg… okeee, er komt een eind aan mama’s toverkracht :shifty:
ja lastig is dat he, maar als ze ietsje groter zijn is dat ook wel weer makkelijker hoor
Ik zou die eerste keren dan idd meegaan (al dan niet met Peter) en daarna toch voor heen & weer fietsen gaan, dan kan Suus ook rustig thuis eten. Zou je niet de gymtas mee kunnen nemen en meteen na school kunnen doorgaan? Dat zou voor mij al verschillen (al die kinderen in jas en op de fiets krijgen).
Ach… t is gewoon een rottijd…
Peet doet ook Judo… zaterdagochtend… dus papa thuis, dus nooit een punt.
Peet en Aniek hebben zwemles… zondagochtend om 9.30… ook geen punt.
Maar door de week loop ik al zo te rennen en te vliegen en is het al een uitdaging om woensdagmiddag 1x per 3 weken naar de bieb te gaan…
prompt hebben ze dan geen zin, willen ze spelen met een vriendje enzooooovoorrrrttt :lol:
ja de bieb heb ik opgegeven hoor… na verschrikkelijke boetes waarvan ik makkelijk een stel boeken had kunnen kopen :lol:
Nee, al die lessen enzo vind ik ook echt knap balen, hier lukt ook alleen de paardrijles in het weekend :?
Kids zijn gek op lezen, dus ik probeer toch te gaan.
Maar dat is dus wel echt een geregel enzo.
Zeker als je dan moeders treft van vriendjes die willen komen spelen die het spelen van hun zoon zien als " dan is ie effe van de vloer en kan ik even mijn ding doen" maw… ik ben alternatieve oppas.
Dan zeg ik… spelen kan, maar pas na 14.30 uur als we terug zijn van de bieb en dan moeilijk doen joh…
En ik ben dan zo’n muts die zegt… nou kom maar op dan, dan gaat hij maar mee. En dan loop je dus als moeder de gans met 5 of 6 kinderen naar de bieb… leuk… :liar:
Ik heb dat geregel al met 2 kids… laat staan met 4…
hier moet melissa dinsdags tot 3 uur naar school om vervolgens om kwart voor 5 in zwembad te zijn… (en dat is 20 min met de auto)… kwart voor 6 thuis, hup eten…
woendags gaat fenna van 4 uur tot kwart voor 5 naar gym, melissa van kwart voor 5 tot half 6… ik moet om 6 uur werken , dus ik eet maar tussen de gymlessen door.
en vrijdags weer zwemles…
vind het ook een hele opgave wel… dus hoop dat ze gauw haar diploma heeft dan heb ik even een half jaartje rust, want dan begint fenna
Nou, dat had ik dus ook… maar ze zwommen gelijk, dus dat was niet zo’n issue. Suus in de cosi mee, Mies gewoon op schootje zitten en kijken.
Maar ben wel blij dat het nu op zondag is… kan ik thuisblijven en gaat papa met ze.
Is dan wel veranderd van 2x 30 minuten naar 1x 55 minuten.
Maar goed.
Ik ga zo Mies wakker maken, dan kinderen halen, Peter mag bij buuf spelen en dan ga ik met de kleintjes even mee die kant op.
We zien wel…al heb ik er wel pijn in mijn buik van hoor… moet altijd even eerst een keer gedaan hebben, anders blijft het zo’n horde… :shifty:
tja hier gaat het bijna spelen…
De oudste mag OF aankomende zaterdag OF volgende maand afzwemmen voor zijn B.
De middelste mag dan op zwemles en de oudste mag dan een andere sport gaan doen.
Ze hadden laatst op school soort van judo gedaan en dat vond hij geweldig. 1,5 jaar terug had hij het uit zichzelf al over judo gehad, maar de interesse is weer terug.
Heb dus ook al even zitten zoeken hoe laat en waar etc.
Zolang manlief op 30 min. afstand blijft werken zoals nu is het geen probleem voor mij gelukkig, want judo was op di of do om 16.30 uur.
Dan kan 1 van ons met hem mee en de ander thuisblijven en koken (man begint altijd vroeg, dus kan ook op tijd thuis zijn gelukkig).
Op de dubbele dagen mogen ze toch al niet afspreken, dus ook daar geen moeilijk gedoe met eerst die daar brengen, dan door naar judo (als hij het echt wil gaan doen, eerst ook maar eens kijken en lesje meedoen straks ) en weer kind ophalen en terug naar de sporthal etc.
Maar toen ik het uitzocht besefte ik me ook ineens… ja nu zijn het er nog maar 2… straks zijn het er 4 die sporten aaaaarrrggghhh :o
Nou… Ik heb nog even uitstel van executie gekregen
Het bleek zo te zijn dat er 2 ploegjes zijn samengevoegd (waren 2 groepen van 5 tot 7 en 1 groep van 7 tot 10 jaar) en die gymen nu gezamelijk van 16.45 tot 17.45 uur. Zo laat dat red Niek dus nog niet. Die is rond 17.00 uur doorgaans gaar, heeft dan honger en red het nog net tot papa thuis is en we gaan eten en meestal ligt ze er 18.30 zo ongeveer in.
Dus we hebben nu gezegd, focus je maar op zwemmen elke zondag en op ponyrijden bij opa en als je 7 bent en dus weer wat ouder en hopelijk alles wat langer volhoud, kijken we verder of gym alsnog erbij kan.
Ze slaakte een zucht van opluchting, dus volgens mij had ze zelf ook al zoiets van " ik ook met mijn grote mond" :lol:
Het is gewoon een gedoe, fijn dat je nog even vrij hebt
Hier zat de oudste op zwemles 2 x per week en 1 keer op dansles.
Gelukkig heb ik het zwemmen om kunnen zetten naar 1 x per week en dan gaat opa met haar :dance: (zaterdag gaat ze afzwemmen voor A en dan nog ong. 3 mnd voor B = klaar).
Dansen zijn we mee gestopt omdat ik het niet kon halen met mijn BI (in mijn zwangerschap). én de jongste (nu middelste) die altijd mee moest (en ik ook wel eens thuis ziet en alleen heen en weer reed 10 min).
Daarbij was het ook laat in de middag waardoor ik altijd moest haasten met koken.
Nu mag ze iets anders gaan doen als ze klaar is met zwemmen.
De middelste zit op gym op zaterdagochtend en de oudste gaat voor haar B diploma zwemmen op zaterdagmiddag.
Daarna maar even zien…
Vanaf september mag mijn dochter van dan 5 op zwemles dus dat is weer door de weeks.
Nou, ik heb met d’r zitten kijken en gevraagd wat ze nou eigelijk echt heel graag zou willen, omdat ze zo’n zucht van verlichting slaakte bij mijn idee dat ze maar moest wachten. Ik kreeg het idee dat ze zich had laten meeslepen bij het idee dat het jongetje waar ze wat verkikkerd op is (ja echt, op die leeftijd werkt dat blijkbaar ook al zo :lol: ) ook op gym zit.
Nou toen kwamen de blozende wangetjes en een schoorvoetend " nou… ik vind gym wel leuk hoor, maar ik hoef niet persee na school ook nog te gymen mama, ik ben dan zo moe…"
Anyway, bij doorvragen bleek dat ze eigelijk het allerliefst vioolles of pianoles zou hebben.
Ze kon niet echt kiezen. We hebben samen gekeken en hier hebben ze bij de Muzerie de mogelijkheid korte cursussen te doen " kennismaken met de piano" en " kennismaken met de viool"
Voor die eerste hebben we haar nu opgegeven, begint in maart en dan op woensdagavond van 18.30(=ruud allang thuis) tot 19.00 uur en dan 3 maanden en dan na de zomervakantie als ze 7 is mag ze de cursus kennismaken met de viool doen, die is pas vanaf 7 namelijk.
Kan ze beide uitproberen voor een vaste cursusprijs van 70 euro en dan kiezen.
Lijkt me heeel prima 8) :thumbup:
Hi Cell!!
goed uitgepakt zeg. Leuk zeg, die kennismakingslessen op de muziekschool! Ik ben benieuwd waar ze voor kiest!
En ik maar denken dat het nu al een geregel was :shifty: :lol:
Anders, zeker anders maar ik vind het nu niet veel rustiger eigenlijk Iets (of veel eigenlijk) meer tijd voor jezelf, maar ook heeeel veel op en neer gerace.
Fijn dat het zo gegaan is Cell, wat schattig dat ze achter dr liefde aan wilde :lol:
Leuk opgelost zo. Muziekles is ook erg leuk ja. Nina gaat volgend jaar op dinsdagmiddag op ‘muziekorientatie’. Leuk.
Maar ik herken het hoor…Er wordt heel wat gesleept met de kinderen…Ons weekschema ziet er ongeveer zo uit:
Maandag: Nina en Niels gaan naar school en daarna naar de bso, Ninthe gaat naar de oppas. Ik werk van 09 - 17. Mijn man haalt de kinderen op. Dinsdag: Nina en Niels gaan naar school, Ninthe naar oma. Ik werk van 09-14.30. Haal dan de jongste op bij oma, vervolgens Nina en Niels van school. Even wat spelen, eten en dan is van 17.30 tot 18.30 ballet. Als Erik dan nog niet thuis is, moeten Niels en Ninthe mee.
Woensdag: Nina naar school brengen om 08.30. Niels naar logopedie om 09.00. Daar wachten met Ninthe, en dan om 09.40 Niels naar school brengen. Dan boodschappen doen met Ninthe. Om 12 uur Nina en Niels uit school halen, plus 1 of 2 vriendinnetjes. Om 17 uur moet Niels in het zwembad liggen, en Nina moet op precies diezelfde tijd op de schaatsbaan staan. Ze zijn ook allebei precies om 18 uur klaar. Ik race dus op en neer, met Ninthe erbij…Tot voor kort had Nina dan fysiotherapie van 19-19.30 uur. Vanaf maart heeft Niels voetbal om 14.30 uur.
Donderdag: Nina en Niels naar school brengen, Ninthe naar de oppas. Dan werken van 09-15 uur. Daarna kinderen ophalen en iets eten. Nina en Niels moeten om 16 uur weer in de auto voor skiles, tot 18 uur.
Vrijdag: Nina en Niels naar school, Ninthe naar de oppas. Ik werk om de week van 09-14.30 uur. Daarna de kinderen uit school/van de oppas halen. Nina gaat smiddags schoolzwemmen.
In het weekend hebben de kids geen clubjes.
Ben benieuwd hoe we dat allemaal gaan combineren als de jongste ook haar hobbies krijgt :mrgreen: :o !
Maar is ballet, zwemmen en skieeen voor een kind van zes niet een beetje veel van het goeie…? Daar kan je natuurlijk best wat in schrappen
Pff, als ik dat laatste schema lees vraag ik me af hoeveel activiteiten een kind nodig heeft in zijn/haar ‘vrije tijd’ :shifty: Mss meer iets voor in het discussiehoekje :think: