Hoe doen andere multikids mama's dat?

@Lune wrote:

Maar is ballet, zwemmen en skieeen voor een kind van zes niet een beetje veel van het goeie…? Daar kan je natuurlijk best wat in schrappen :slight_smile:

We kunnen inderdaad wel schrappen, maar tot nu toe heeft ze in alledrie de sporten (ballet, schaatsen en skien; zwemmen is tijdens schooltijd ze heeft geen zwemles meer) veel plezier en kan ze het goed combineren met school etc. Na het winterseizoen wordt het schaatsen ‘ingeruild’ voor muziek, en het skien voor paardrijden (wat ze nu ook al in haar vrije tijd heel graag doet). Niels daarentegen is minder actief. Hij heeft zijn rust veel meer nodig. Hij heeft nu dus alleen zwem- en skiles. Na het winterseizoen begint zijn voetballes ipv de skiles, en ik denk dat het daar voorlopig voor Niels bij blijft.

Oh welkom in het clubjesleven…

Hier hebben we dat op woensdag, dan transformeer ik tot taxichauffeur.

Om 12.15 uur is ze uit en om 13.15 uur heeft ze theaterles.

Dan moeten we om 13 uur weg, ik rij snel heen en weer (met de luxe dat man dan nog even thuis is). Dan ben ik om half twee weer thuis.

Om half drie moet Salome uit bed, Lev en Sal in de auto, haar ophalen van theaterles en dan weer terug.

Je hebt dan een uurtje net niets te doen, maar je hebt er wel druk mee :wink:

Eerder had ze hockey, dat was mooier te regelen omdat er heel veel van school daar ook sporten. Dan hadden we gewoon een breng en haal regeling met allerlei ouders.

Als Lev 4 is stuur ik hem naar kabouterhockey, dat is ook op woensdagmiddag, dus dat zal wel helemaal plannen worden.

Een groot feest

:mrgreen:

@Kittycat wrote:

Pff, als ik dat laatste schema lees vraag ik me af hoeveel activiteiten een kind nodig heeft in zijn/haar ‘vrije tijd’ :shifty: Mss meer iets voor in het discussiehoekje :think:

wat let je :wink:

Oh ja herkenbaar ja!!!

Vind de woensdagmiddag altijd al een heel gedoe met speel afspraakjes voor 2 van de 3 en 1 die nog moet slapen tussen de middag.

Zwemles is hier gelukkig op zaterdag dus dan is manlief thuis.

Voetbal van de oudste is op dinsdagavond van 18.30 - 19.30 dus dan is manlief ook al thuis en dan op zaterdagmorgen een wedstrijd.

Dus tot noch toe aardig te doen.

@Kittycat wrote:

Pff, als ik dat laatste schema lees vraag ik me af hoeveel activiteiten een kind nodig heeft in zijn/haar ‘vrije tijd’ :shifty: Mss meer iets voor in het discussiehoekje :think:

‘Nodig’ is overigens volgens mij niet het goede woord. Ik denk dat het ene kind helemaal geen behoefte heeft aan clubjes, terwijl het andere het liefst iedere dag iets ‘actiefs buitenshuis met anderen’ doet.

Nien zat tot voor kort ook nog op scouting, op zondag van 13.30 tot 16.30…Maar dat vonden wij te veel worden, er was nauwelijks nog tijd voor uitstapjes/bezoekjes/lekker met het hele gezin thuis keutelen. Als het aan haar had gelegen, ging ze er nu nog heen denk ik.

@Kittycat wrote:

ja idd, en vooral hoeveel vrije tijd zonder activiteit een kind nu echt nodig heeft…

@Lune wrote:

@Kittycat wrote:

ja idd, en vooral hoeveel vrije tijd zonder activiteit een kind nu echt nodig heeft…

ik f5 al de hele tijd het discussiegedeelte maar niets te zien :angel:

Bij ons is het eigenlijk elke dag raak. Maar omdat het een sport is die we als ouders zijnde ook leuk vinden is het gerace en gedoe wel leuk. Ik krijg er enorm veel energie van in ieder geval.

Op maandag van 16.45 tot ongeveer kwart over 7 zijn we uit en thuis van ijshockey. Beide jongens zitten nu nog in hetzelfde team. Ze hebben een uur training maar het taxien en het omkleden kost ook veel tijd :inlove: Op donderdag gaat het hetzelfde.

Op deze twee dagen eten de jongens tussen de middag warm. Anders is het niet te doen.

Op dinsdag speelt Max met opa in het leerlingenorkest op zijn trompet. (waar ook elke dag een half uur op geoefend moet worden, dat doen we vaak tussen de middag) Gelukkig zijn ze die dag bij opa en oma en hoef ik ze alleen op te halen. Victor bij oma van huis en max bij de muziek.

Op woensdag heeft Victor nu nog zwemles voor zijn diploma C. Dat is over een poosje dus afgelopen.

Op vrijdag heeft Max muziekles. Dat duurt ongeveer een half uur.

Op zaterdag heeft Victor nog zwemles. Maar ook dat is binnenkort afgelopen.

Daarnaast hebben de jongens nog af en toe een wedstrijd. Dat kan dan wel door het hele land zijn. Deze zondag bij voorbeeld in Zoetermeer. Prima te doen vanaf groningen maar we zijn wel de hele dag bezig.

Als ik het allemaal zo lees is het wel veel. En toch voelt het niet zo. Dat heeft met name te maken met het feit dat ze samen trainen en het is een sport die we als gezin leuk vinden. Hiervoor heeft Max een paar jaar gevoetbalt. Dat koste minder tijd maar gevoelsmatig veel meer tijd.

Dus mijn tip is… als je kind wil sporten kies dan iets wat je zelf ook leuk vind. En als je gaat voor muziek op een instrument bijvoorbeeld houd er dan ook rekening mee dat er echt elke dag geoefend moet worden. En dat is wel eens niet leuk…

jaaaa, hier kijk ik dus ook al naar uit :snooty:

Tot nog toe hebben we alles als wij beide thuis zijn maar dat is alleen nog voor de oudste…

Volgend jaar komt nummer 2 met zwem en muziekles en dan uiteindleijk nummer 3 en 4 ook. Denk dat ik dan maar een taxichauffeur inhuur ofzo!

Sommige bso’s bieden ook bijv. gym of muziekles aan, dat lijkt mij dan weer ideaal maar is tot nog toe helaas niet op de school van onze kids.

Ach ik zie het tegen dei tijd wel weer…

Voorlopig spelen ze vooral met andere kinderen.

Topic geopend hoor 8) Goede voorbereiding voor een nog dreumesmoeder…

:mrgreen: Fijn hè clubjes :evil: :evil: :evil: … :wall: .

Hier ook het weekschema;

Maandag; 's morgens weekopening op school (Jenaplan), dus Noor een 1/2 uur zoet houden, dan gelijk door boodschappen doen, opruimen en door het huis heen (beneden).

Tussen de middag de dames oppikken, Noor naar bed, gauw boven dingen doen. Om 3 uur weer bij school staan, maar dan ligt Noor er meestal nog in. Thuis heel even verhaaltjes aanhoren, soms nog spelers mee, eten maken, opruimen en bedrituelen. 's avonds achter de pc voor werk of studie…of de was…

Dinsdag; werken…ik ga 1/2 8 de deur uit, manlief brengt 2 oudste dames naar school, draagt daar Noor over aan vriendinnetje die haar naar psz brengt met haar dochtertje, zij pikt haar ook weer op en Noor eet daar broodje en slaapt daar, zij haalt ook de oudste 2 op uit school met die van haar, meestal blijft er 1 spelen bij een vriendinnetje, soms 2.

Oudste 2 eten tussen de middag broodje bij een andere vriendin van mij. Maar vaak moet ik dus rond 5-en 3 kids op 3 verschillende adressen oppikken :wall: . Avond is hetzelfde.

Woendag; oudste dames naar school, met Noor op pad of in huis rommelen. Om 12.00 uur is de één uit en om 12.30 uur de oudste :wall: . Oudste komt gelukkig inmiddels zelf naar huis, hoera…voorheen stonden we met z’n 3-tjes te kleumen op het schoolplein, waarvan één trek had en de ander naar bed moest.

Thuis gauw broodje, Noor naar bed…om 15.30 uur Isa naar gym om 16.30 uur ophalen met 3 kids, want daarna moet de oudste naar ballet.

Tussen gym door alvast eten maken, want hub komt vroeg naar huis ivm tennis. om 17.15 gauw eten. 17.50 hub pikt oudste op bij ballet.

Oudste eten en hub vertrekt richting tennisles… Avond is hetzelfde, alleen dan in m’n uppie 3 kids naar bed. Zet meestal jongste 2 in bad, haal gelijkertijd een lapje door de badkamer of vouw de was op enz en oudste doucht daarna zelf…

Donderdag; werken…hub brengt oudste 2 naar school, ik breng Noor naar mijn moeder, das ongeveer een half uur om naar het werk…

Om 12.00 uur is mijn schoonmoeder hier, pikt de dames op, eet hier een broodje met ze en brengt de oudste weer naar school, jongste is donderdagmiddag vrij, die neemt ze mee naar haar huis. Oudste komt om 3 uur zelf naar huis met sleutel, mijn moeder komt dan met Noor naar ons huis, maar Noor is niet altijd snel genoeg wakker. Ik ben rond 17.00 uur thuis. Hub pikt Isa op bij SM, wonen in het dorp waar hub werkt. Donderdag is een behoorlijke constructie, moet ook niks tussen komen :mrgreen: . Dan eten enz, kids in bed en dan en dan…dan mag mama de deur uit :dance: , dan heb ik les en mijn broer de les ervoor en die blijft dan soms zo lang hangen dat ik nog even wat met hem kan drinken en bij kan kletsen…

Vrijdag; staat om 7.30 uur dinnetje op de stoep met 3 kids, zij past dinsdags op Noor en werkt in de zorg, dussss zo lossen wij dat op. ik vertrek dan met 6 kids richting school :mrgreen: :shifty: . 2 zitter er gelukkig in dezelfde klas. Dan de 2 jongsten naar PSZ brengen, boodschappen doen, of een ochtendje naar mijn werk als uitloop bij zieken of iets dergelijks of studeren…

11.30 uur weer bij school staan…dan heb ik de 2 kindjes mee van diegene die dinsdags tussen de middag op mijn oudste 2 passen, dus met 5 kids heen en weer.

Gauw de kleintjes om 13.00 uur in bed of 1 wordt alweer opgepikt en dan of om 14.30 uur naar de weeksluiting met een chagerijnig klein monster of om 15.00 uur weer bij school staan.

Om 15.00 uur begint ook oudste haar tennisles, dus (daar kleedt ze zich tussen de middag al voor om) hollen wij het schoolplein af en staat ze 15.10 op de baan :mrgreen: .

Dan doe ik óf boodschappen of plof ik op de bank, waar ik na een half uurtje af schiet om om 16.00 uur oudste weer op te pikken…vorige week heb ik Noor en Isa heel even alleen thuis gelaten.

Oudste staat om 16.01 uur al buiten het hek…

WEEKEND!!!

In het weekend staat hub meestal eerst op, gaat met Noor naar beneden en ik volg een uurtje later waarna hij iets langer dan een uurtje blijft liggen :mrgreen: :roll: .

Dus een heel geregel, maar geen kinderopvang nodig en ja soms laat ik Noor even liggen :oops: , ze wordt al zo heen en weer gesleept…

En dan te bedenken dat we over een jaar of 2 weer aan de zwemles kunnen :wall: . Dat vind ik nog het allerergste :wall: Ik hoop dat deze dame iets meer haast heeft met haar diploma’s halen dan oudste :mrgreen: .

Da’s idd ook een druk schema :shock: , maar meer voor de mama, dan met clubjes. Hoe oud zijn ook alweer je dametjes? Ben ook wel benieuwd wanneer Noortje zelf naar huis kan komen fietsen vanaf school. Zal zeker nog wel een jaar of twee duren schat ik :think: .

Ik volg dit topic met interesse, hoewel mijn schatten nog niet zo’n druk schema qua clubjes hebben. Noortje heeft vrijdagmiddag zwemles en dan neem ik de jongens mee. Zaterdag heeft Renze gym, manlief is vaak druk met klussen, dus dan neem ik ook de andere twee mee. Maar zowel in het zwembad (kantine) als bij de gym kan leuk gespeeld worden. Bij de gym komt vaak ook een klasgenootje van N kijken bij haar broertje, dus dan wordt er leuk gespeeld :thumbup: .

@Jolanda wrote:

Dus een heel geregel, maar geen kinderopvang nodig en ja soms laat ik Noor even liggen :oops: , ze wordt al zo heen en weer gesleept…

Zou het voor Noor juist niet fijner kunnen zijn om iig op jouw werkdagen naar het kdv te gaan, dan hoeft ze dus niet zo heen en weer gesleept te worden op die dagen. Al heb je daar vast wel over nagedacht :wink:

@Kittycat wrote:

@Jolanda wrote:

Zou het voor Noor juist niet fijner kunnen zijn om iig op jouw werkdagen naar het kdv te gaan, dan hoeft ze dus niet zo heen en weer gesleept te worden op die dagen. Al heb je daar vast wel over nagedacht :wink:

Snap je redenatie, maar eigenlijk zijn mijn werkdagen dus het rustigste voor Noor, juist omdat ze dan niet veel met haar grote zussen is.
Dinsdagochtend gaat ze toch al naar PSZ en de rest bij mijn dinnetje (daarom eten de andere 2 tussen de middag bij weer een ander dinnetje van mij) en donderdag is ze bij oma totdat ze uitgeslapen is.
Het is voor haar juist vervelend (vind ik :) ) dat ze 4x per dag heen en weer gesleept wordt naar school als ik niet werk.
Tja KDV heb ik bij de oudste 2 wel gedaan, maar na Liv :**: wilde ik Noor niet wegbrengen (als gevolg van de crisis kon ik mijn baan niet opzeggen, wat wel het plan was...) en kwam deze oplossing op mijn pad.
Het jongste kindje van mijn dinnetje wordt in december 4, dan zit voor mij het drukste gedeelte erop.
Wij hebben ook een tijd gehad met 2 dames die nog niet liepen enz...dat was nog drukker.
Nu is het al zo, dus gaan we niet meer aan tornen als het niet nodig is.
Als Noor ook naar school gaat ga ik schuiven met tijden en ga ik onder schooltijd werken + donderdagmiddag thuis.
Tenminste dat is nu het plan :mrgreen: .

@Deerntje wrote:

Da’s idd ook een druk schema :shock: , maar meer voor de mama, dan met clubjes. Hoe oud zijn ook alweer je dametjes? Ben ook wel benieuwd wanneer Noortje zelf naar huis kan komen fietsen vanaf school. Zal zeker nog wel een jaar of twee duren schat ik :think: .

Ik volg dit topic met interesse, hoewel mijn schatten nog niet zo’n druk schema qua clubjes hebben. Noortje heeft vrijdagmiddag zwemles en dan neem ik de jongens mee. Zaterdag heeft Renze gym, manlief is vaak druk met klussen, dus dan neem ik ook de andere twee mee. Maar zowel in het zwembad (kantine) als bij de gym kan leuk gespeeld worden. Bij de gym komt vaak ook een klasgenootje van N kijken bij haar broertje, dus dan wordt er leuk gespeeld :thumbup: .

Oudste is nu net 10, zit in groep 7 :mrgreen: .

Dus ik probeer een beetje aan het idee te wennen dat ze over 1 1/2 jaar al naar de middelbare school moet fietsen :shifty: :frowning: .

Ik denk dat ik de juf maar ga vragen of ze nog een jaar of 5 in groep 7 mag blijven :angel: :mrgreen: .