hoe brengt piet morgen de pakjes bij jullie???

Hier staan de zakken in de garage, deur niet op slot, buurman haalt zakken eruit, zet ze voor de voordeur en klopt dan hard op de ramen en maakt dan dat hij weg is :mrgreen:

hier komt een echte sinterklaas met 2 pieten vanavond binnen om kwart over 8 …



om 8 uur gaan mijn lief en broer de honden uitlaten via de voorkant eruit en mijn broer loopt snel achter om ,om de zakken met kadoos uit de schuur te halen om die weer voor het hek buiten de tuin te zetten , dan is het wachten tot sinterklaas de zakken vind en naar de deur toe komt …



echt he ik ben zelfs meeega zenuwachtig , het is de 1e echte keer dat we een sint hebben besteld en ben reuze benieuwd hoe het allemaal zal gaan !!!

In belgië is het pas 6 december sinterklaas en vanavond zetten ze hier hun schoentje met een wortel erin en morgenochtend staan de pakjes klaar.

Ik vind het nu zelf al heel leuk om hun reacties morgen te zien! :inlove:

De kado’s liggen bij de buren, als vandaag de rest van de visite komt brengen we de rest van de kadotjes tijdens de hond uitlaten naar de buren. Dan zet ik als het lekker druk is binnen de voordeur open, dan stuur ik de buuf een sms en zet ze stilletjes de kado s in de gang, daarna klopt ze op de tussendeur en gooit ze met een zwarte handschoen aan wat strooigoed naar binnen en maaklt dat ze wegkomt :mrgreen: …Een paar uur later bel ik bij hun aan en leg ik 2 mooie letters voor hun deur :smiley: …Nu alleen maar hopen dat de andere kindjes ook komen, want de hadden gister beide koorts :? . We hebben super lieve buren, het is de eerste keer dat ze dit voor ons doen, maar ze denken zelf helemaal mee hoe en wat :thumbup:



O ja, ik heb een brief getypt uit naam van sinterklaas, dat hij het fijn vind dat wij weer bij elkaar komen voor zijn verjaardag, maar dat hij het te druk heeft om overal een echt bezoek te brengen en hoopt dat we blij zijn met de kado’s (in rijm)

Bij ons gaan de buren op het raam kloppen en de zak breng ik vanmiddag als Nina naar de PSZ is.



Andere tip: mijn vriendin zette altijd de zak klaar in de schuur. En liet ons BELLEN. Mijn vriend belde altijd met een “zware” pieten stem: Hallo Iris, ik heb helaas te weinig tijd, maar de zak staat in de schuur etc,etc. Jammer dat wij het nooit zagen maar volgens mijn vriendin een groot succes…

De sint komt zondag bij ons, weet nog niet hoe wij dat gaan doen.



Vroeger thuis lieten mijn ouders een buurmeisje aankloppen, de zak met cadeautjes stond dan al voor de deur. Mijn vader of moeder gooide dan snel een hand vol pepernoten door de kamer. Wij hebben dit nooit gezien.1x is sinterklaas en een piet zelf bij ons thuis geweest, dat was natuurlijk helemaal geweldig ! Maar ook heel eng :roll: :lol:



Het is donker buiten, eventueel de gordijnen dicht, dan zien ze de buurman vast niet door de tuin lopen.



Fijne pakjesavond allemaal !

Ik bel rond 19:30 even bij de buurvrouw aan en zet de zak bij de deur en ga dan weer binnen zitten.

Na 1 minuut gaat de buurvrouw bij ons aanbellen en op de deur bonzen! :lol:

Hier wordt “zwarte piet” niet gezien, wij hebben een tuingerichte kamer dus de keuken aan de voorkant :wink:

@Mutsie86 wrote:





Leuke herinneringen en zo zou ik het ook doen bij mijn eigen kinderen. :smiley:


en das een beetje waar het om draait he; van die heerlijke herinneringen kweken bij je kinderen :inlove:

Ik kan met zoveel plezier terug denken aan sinterklaas vroeger; is toch heerlijk als jouw kind later zo’n zelfde leuke herinneringen heeft.



die pepernoten speurtocht vind ik ook een erg leuk idee trouwens!

vroeger ‘reed’ Sinterklaas bij ons ook 's nachts. Hadden we een gezellige avond met spelletjes, zingen en lekker snoepspul. En dan stond 's ochtends (naar mijn idee dus :lol: ) de heeeeele woonkamer vol met kadootjes.



dat vond ik altijd erg leuk.



Maar we vieren het nu, sinds ik mijn man ken, met zijn grootouders en zijn broer samen. En die doen dus altijd pakjesavond. Heeft ook wel wat hoor.



Maar ik denk dat als de grootouders niet meer meevieren het toch weer ouderwets wordt. Lekker als gezin thuis en dan de dag erna pas de kadootjes.



Nu zet m’n vader de kadootjes klaar trouwens (hij is de buurman :lol: ). De zakken staan in de schuur en hij zet ze voor de deur vanavond. Ik bel hem als de kids er klaar voor zijn.

@Nicje wrote:

We hebben ook een keer gedaan:



Marco zette de cadeautjes voor de deur en op het moment dat ik hem hoorde bonzen, gooide ik via de achtertuin pepernoten in de tuin, tegen het raam. Ze wisten niet waar ze als eerste naartoe moesten rennen, achter of voor hahaha :dance:



Kijk er nu al naar uit om morgen weer te mogen :mrgreen:




hahahaahahah



Heerlijk he die kindjes…



wij hebben het vorige week met mijn ouders en zus en de kleine geviert en nu as zat morgen dus met mijn schoonouders en vriend…

wij zetten alles in de garage en mijn schoonvader drukt dan op de bel

nog geen idee :oops: :oops:

Jaa wat leuk die herinneringen!

Ik weet nog dat wij die nacht dat de sint ging komen heel stil in ons bed lagen, we durfden er niet uit en mijn vader maakte 's avonds toen wij in bed lagen extra veel lawaai, hij smeet heel hard de stoelen op de grond en zo en wij lagen daar boven helemaal in spanning want dà t moest zwarte piet wel zijn!!

'S morgens zag je dan een stoel omgekeerd liggen met een boel picknicken erop en zo, erg leuk allemaal!! :inlove:

Mijn zoon denkt dat hij het al gehad heeft. Bij oma waren er zondag veel kadootjes, dus hij denkt zijn portie gehad te hebben.

Morgen mag mama uitslapen, en gaat hij met papa naar zwemles. Als hij terug is slaapt mama nog, en ligt de woonkamer vol kadootjes.

Ben benieuwd wat hij ervan vind.

@wwb wrote:

Mijn zoon denkt dat hij het al gehad heeft. Bij oma waren er zondag veel kadootjes, dus hij denkt zijn portie gehad te hebben.

Morgen mag mama uitslapen, en gaat hij met papa naar zwemles. Als hij terug is slaapt mama nog, en ligt de woonkamer vol kadootjes.

Ben benieuwd wat hij ervan vind.




ah dat is leuk… leuk om zijn gezicht dan te zien…

Wij gingen altijd eerst met zijn allen eten en daarna was het lange wachten.

Ik geloof dat we altijd vrij vroeg klaar waren met eten en daardoor duurde het voor mijn gevoel altijd heel lang voordat de cadeautjes kwamen.

Die tijd zaten we uit met zingen en oefenen met dobbelen :mrgreen:

En dan ineens klonk er een oorverdovend kabaal tegen de ramen en ging de gangdeur open en werden er pepernoten naar binnen gegooid.

:mrgreen:

Hier zou papa zeker weten even naar de toilet gaan enzo…



Maar vooralsnog is papa aan het overwerken en staat de zak nog bij hem op het werk… :cry:



Ik heb er een hard hoofd in eventjes… :?

de kadootjes staan al klaar in de schuur,papa gaat vanaaf even iets in de tuin pakken en loopt dan vlug naar voor met de zak…geeft een bons op de deur en rent weer weg! :mrgreen:

We gaan toch maar voor de ouderwetse bons op de deur door papa zelf! De zakken staan klaar in de kelder… Alleen de “hoofdkado’s” (voor Noud grote doos K’nex en Marlot poppenhuis van playmobil) laten we nog even staan. Als bijna alle kadootjes op zijn ligt er een briefje in de gang dat ze met hun zaklampen buiten moeten gaan zoeken. Die kado’s liggen in het speelhuisje in de tuin :mrgreen: ik ben veel te bang dat ze anders direct de grote pakken gaan openmaken. Zo sluiten de avond met de grootste kado’s af. Manlief belde net dat hij in de file staat :roll:

We hebben een ingehuurde sint en pietjes. Ben heel erg benieuwd!:expressionless:

samen met de sint