hoe brengt piet morgen de pakjes bij jullie???

Wij twijfelen nog;

  • laten we de buurman kloppen en de zakken neerzetten met het risico dat de kids hem om ons huis zien sjouwen…
  • is papa net toevallig even naar de wc als er wordt geklopt??

    hoe doen jullie dat???

Ja vertel eens! Ben ook wel benieuwd naar hoe het bij iedereen gaat. En misschien doe ik nog wel iets leuks op. :wink:

wij vieren het bij opa en oma… kadootjes worden 's middags op de plaats achter gezet, met depoort dicht en het rolluik voor de achterdeur. Op het moment dat piet gaat komen moet opa even naar de wc natuurlijk, en gaat hij via de poort de kadootjes voor de voordeur zetten… hij klopt en belt dan aan, en gaat via de poort, zo weer via de achterdeur naar binnen. Vorig jaar ook gedaan, heeft meneer niks van gemerkt!

Ik ben er ook nog niet helemaal uit. Ik vindt het zo zonde om “op de wc te zitten” op het moment dat er geklopt wordt. Die reactie is juist zo leuk!



We slapen er nog een nachtje over.

ik twijfel ook nog



misschien dat ik gewoon een briefje maak ofzo (niet dat ze kan lezen haha) met dat de zak op zolder staat :think:

en dat die brief toevallig binnenkomt als 1 van ons naar de wc gaat :think:



en anders gewoon op de “wc zitten” als zwarte piet de zak voor de deur zet :think:

ik heb dé oplossing (al zeg ik het zelf :slight_smile: )

Wij zetten de kadootjes in onze auto, als de kids in bad zitten ofzo.

Onze auto kan met de afstandsbediening open, dus op afspraak met de buurman doen we hem van binnen open (maar je kunt natuurlijk ook de sleutel gewoon geven) en die zet alles aan de deur en klopt aan.

Niemand op de wc en geen tot weinig risico dat de kids het zien!



Veel plezier allemaal morgen



gr

muts

@muts99 wrote:

ik heb dé oplossing (al zeg ik het zelf :slight_smile: )

Wij zetten de kadootjes in onze auto, als de kids in bad zitten ofzo.

Onze auto kan met de afstandsbediening open, dus op afspraak met de buurman doen we hem van binnen open (maar je kunt natuurlijk ook de sleutel gewoon geven) en die zet alles aan de deur en klopt aan.

Niemand op de wc en geen tot weinig risico dat de kids het zien!



Veel plezier allemaal morgen



gr

muts




oh das een id want ik zat aan de buren te denken maar die hebben kinderen die ook nog in sinterklaas geloven en dan kan die zak niet bij hun staan maar wel in de auto die naast het huis staat :thumbup:

Onze buren zetten al jaren de zak in de garage. Die laten ze open en wij gaan om 19.15 stilletjes hun garage in. Zetten de cadeautjes voor de deu’; Marco bonst op de deur en ik bel hard en veel aan…

Dan rennen we als een gek naar onze oprit en sluipen stilletjes naar binnen.



Toen 3 van de 4 kids nog geloofden, was het zoooooooo leuk!!!

Wij genoten er heerlijk van!

Nu gaan we voor de laatste keer. De jongste is 7 en zal volgend jaar waarschijnlijk niet meer geloven. Vandaag zijn ze nog voor het laatst naar het kasteel van de Sint geweest… Was een slik-momentje voor mams… Ze worden echt groot…



Sensje, als je hulp nodig hebt, wij komen graag (zachtjes) bonzen hoor :mrgreen:

We hebben ook een keer gedaan:



Marco zette de cadeautjes voor de deur en op het moment dat ik hem hoorde bonzen, gooide ik via de achtertuin pepernoten in de tuin, tegen het raam. Ze wisten niet waar ze als eerste naartoe moesten rennen, achter of voor hahaha :dance:



Kijk er nu al naar uit om morgen weer te mogen :mrgreen:

De zak staat bij de buren…daar halen Sint en de Pieten die langs komen hem op 8)

sint en piet halen de zak bij mijn moeder weg (die woont aan de overkant) en komen dan bij ons een zak brengen…



en de rest leg ik boven op de kamer en piet zegt dan dat hij de rest via het dak heeft gebracht!!!

Hier staat de zak ook al bij de buren. :mrgreen:

Een van hen zet de zak morgenavond voor de deur en bonkt dan op het raam. Hub en ik vinden het namelijk ook zonde als we dat gezichtje op het moment suprême moeten missen…

Wij vieren het morgen niet maar pas zaterdag. Maar dan wel met de familie erbij en dan laten we Duncan heel hard op de deur kloppen en die gooit dan de zak de gang in… Hij wou dit heel graag dus ach waarom niet :inlove:

Bij ons komt de Sint met zijn pieten de zak persoonlijk brengen, ben benieuwd naar het koppie van Mik als hij Sint ziet.

Hier komt morgen ook de sint langs :mrgreen:



Wij zetten ook de kadootjes in de kadootjes in de auto… :mrgreen: Iemand gaat dan toevallig net naar de wc, om vervolgens de kadootjes mee te slepen wanneer sinterklaas aankomt :slight_smile:

Bij ons deden de buren het. Heel onhandig en stuntelig volgens mijn moeder. Ze hield elke keer haar hart vast of we niks hadden gezien. Maar al hadden we de buurvrouw gezien, dan hadden we haar denk ik nooit geassocieerd met de zak met kado’s. Oh dat gebonk op het raam en de harde lange deurbel… zucht. Was ik zelf nog maar klein…



Oja nu bij ons: Friso is nog te klein om er iets van te snappen, dus de zak staat al steeds op de overloop in het volle zicht haha.



Groetjes,

Femke

ik denk dat ik hier 1 van mijn zwagers ga vragen even naar het toilet te vertrekken om vervolgens vooral ook even hard op de voordeur te boinken.



de ingenieuze ideeen bewaar ik voor als ie net iets ouder is :smiley: 8)

Ik twijfel nog:





Of ik vraag de buurman even te bellen en bonken etc en het spul voor de deur te zetten…







Of ik maak een speurtocht van pepernoten door het huis. Als Matthijs dan de route volgt vindt hij de zak met cadeautjes!!!

Hier komt Sint en Piet vannacht, als de kindjes slapen, de cadeautjes allemaal in de woonkamer zetten.

Scheelt ons weer een hyperkaylee vanavond :wink:

onze buren deden dat ook altijd: werd de achterdeur opengegooid, vloog er pepernoten naar binnen en dan werd de zak snel er neer gezet.

Maar ik was altijd zo bang dat ik al begon te gillen als de deur open vloog :shifty: En toch telkens ervoor kijken wanneer piet komt :mrgreen:

Onze buren vierden het altijd met ons mee en kwamen 5-10 min erna. En altijd speelden ze alsof ze teleurgesteld waren omdat ze piet nu gemist hadden. En ik vond het elk jaar weer zielig voor ze.



Leuke herinneringen en zo zou ik het ook doen bij mijn eigen kinderen. :smiley: