Hoe brengen jullie de zondag door

Ik vind de zondag ook heerlijk. Lekker samen thuis. Wij gaan 's ochtends samen naar de kerk (jongens naar de creche) en als we thuis komen een broodje eten en naar bed. Vanmiddag hebben we allevier 3 uur :shock: geslapen :lol: wel lekker eigenlijk. Daarna even naar buiten en een van ons naar de middagdienst. De ander koken. Dan eten, kids op bed en lekker rustig op de bank zitten. Maar vanavond was het gezellig druk want we hadden onze kerkwijk over de vloer :thumbup: ook erg leuk!

Hmmm…ik merk niet zo’groot verschil met de rest van de week…manlief werkt ook gewoon vaak op zondag…daarbij is de AH tegenwoordig ook zondagsmiddags open…

En op een woensdag ga ik ook wel eens de deur niet uit…en is manlief dan gewoon thuis…dus…zondag verschilt hier niet zo gek veel van andere dagen…daarnaast zijn de winkels dan vaak wel dicht,maar verder zijn de meeste leuke dingen gewoon open…aangezien ik niet van shoppen hou maakt dat de zondag net zo leuk als alle andere dagen…

Wat we doen wisselt per week…maar dat geldt ook voor de andere dagen (behalve werkdagen).

Zondag, mijn favo dag :liar:



Hier 's morgens eerst wat stress om zsm in de kerk te komen. En dan zo dat iedereen ook schoon is en netjes en zonder jamvlekken en zo :mrgreen:



Tegen 12 uur zijn we thuis, dan gaat de oven of frituur aan en de tv :wink:

Journaal en Buitenhof kijken, pizza en snackjes eten, wijntje erbij.



Dan zetten we dochter voor de tv (die kijkt daar echt naar uit :smiley: ) en dan gaat Lev in bed en papa en mama ook…



Tegen vier uur worden we meestal wakker en dan baal ik meestal dat we de dag hebben verslapen :wall:



Of ik blijf beneden bij Anna Sofie en dan hangen we wat in huis.



Leuk zo’n werkende man op zondag 8)

Ik snap echt niet dat sommige zondag zo saai vinden. Zondag is echt mijn favoriete dag!

Het is voor mij de enige dag in de week dat ik uit kan slapen. (nou ja uitslapen, half 10 is met 2 kids voor mij echt uitslapen :wink: )

Meestal staat mijn mannetje wat eerder tegelijk met de kinderen op, kleed ze aan en gaat met hen het ontbijt maken.

Daarna gaan we zoals elke zondag met ons viertjes lekker uitgebreid ontbijten, met eitjes, gebakken broodjes, jus-tje enz.

Meestal kruip ik daarna nog even lekker een uurtje mijn bed in, niet om te slapen maar om uit te rusten, wat te lezen, wat op de laptop te surfen enz.

Mijn man speelt dan met de kinderen met speelgoed en spelletjes. Hij werkt 5 dagen dus voor hem is dat ook wel eens lekker, en voor mij ook om even een uurjte voor mezelf te hebben.

's middags gaan we altijd met het gezin wat leuks doen, vaak op bezoek bij vrienden/ familie of mensen komen bij ons, vaak ook wandelen en daarna ergens wat gaan drinken, in de zomer naar markten, als het warm is fietsen we veel. Als het slecht weer is of koud is gaan we naar ons favoriete binnenspeeltuin (zoals vandaag), naar het zwembad, kinder voorstelling of wat anders, soms ook met de auto naar zee, natuurpark, kinderboerderij, pretpark, dierentuin enz. Of gewoon een route rijden, ergens uitstappen picknicken… Er zijn zoveel leuke dingen te doen, ook met kinderen! Meestal zijn we rond 17.00 weer thuis. We doen eigenlijk altijd wel iets samen dat ook leuk is voor de kinderen. Op zondag kookt mijn mannetje, daarna gaan de kinderen samen in bad en naar bed en hebben wij een heerlijk bank-hang avondje, of we spelen samen gezelschapsspelletjes (dat doen we zeker nu het eerder donker is heel veel)! Kortom zondag is mijn favoriete dag! :mrgreen:



Ben benieuwd wat anderen doen!



P.s. poetsen, boodschappen, autowassen en zwemles dat bewaren we voor de zaterdag… daar gaan we echt onze (gezins) zondag niet voor uitlenen :wink:

Ik kan hem soms oersaai vinden, als we niks te doen hebben.

Maar ik zorg er meestal wel voor dat er wat gepland staat.



Vandaag erg druk gehad…



Om 08.45 opgestaan, Mijn man ging om 09.00 mountainbiken.

Ik wilde naar de snuffelmarkt, dus heb de kids bij oma gebracht.

Om 12.30 ze weer opgehaald, man opgepikt thuis en toen zijn we in de bossen gaan lunchen.



Daarna 3 uurtjes naar Dippiedoe (pretparkje waar we abonnement van hebben), vervolgens gegeten bij de Mac.



Toen even nog bij mijn zusje op de koffie, ik had gave laarsjes gescoord voor haar dochtertje op de rommelmarkt.



Om 19.30 waren we thuis…heerlijk zo’n drukke dag!!!

ik heb eigenlijk bijna altijd vanalles gepland in het weekend, zowel zaterdag als zondag. Ben meestal de hort op, bij vrienden op bezoek of bij zus/ouders. of ik krijg vrienden op bezoek, of ik ga ergens iets leuks doen met nano (met of zonder vrienden). Het is echt maar heel zelden dat ik de hele dag niks gepland heb.

Zondagochtend doen we meestal rustig aan. De kids komen nog ff bij ons in bed. Uitslapen doen ze niet aan en wij daarom ook niet. Daarna lekker op het gemak ontbijten.



Meestal gaan we er 's middags op uit (strand, bos, dierentuin, kinderboerderij, kinderspeelparadijs, zwembad oid) en dat vaak ook met vrienden. Daarna lekker eten en de avond is voor ons tweetjes.

Als we thuis blijven, spelen we vaak spelletjes of zetten we de playmobil allemaal op tafel of zitten we te lego-en. Ook bak of kook ik dan samen met de kids iets. Ook de Wii is erg populair.



Nu het kouder wordt, gooien we lekker de open haard 's middags aan.



Heerlijk die zondagen.

ik vind de zondag de heerlijkste dag van de week!



je hoeft helemaal niks.

de pc blijft uit,

tv hebben we niet :wink:



We lezen wat, doen een spelletje, gaan wandelen, echt een gezinsdag.



En dan gaat hub meestal smorgens naar de kerk, ik savonds. Of andersom.

Sarah vind de dag ook geweldig, heel de dag met papa spelen. Op zaterdag heb je toch vaak klusjes in en om het huis of visites. Die plannen we dus ook niet op zondag, niks.



Ik ben blij dat zondag er is, gewoon voor de rust, niks moet die dag, geen verplichtingen (behalve als ik moet werken :wink: )

Ik vind de zondag een héérlijke dag! Samen wakker worden, daarna naar de kerk. Daarna koffie drinken en eten. 's Middags lekker omhangen, wat lezen, misschien even slapen, wat computeren. En tweede helft van de middag d’r even uit. Lekker even in het bos wandelen. Of even fietsen. Heerlijk! :slight_smile:

De zondag is altijd veel te snel voorbij!

Zondag is onze dag: dan zijn we als gezin helemaal compleet en dan genieten we lekker van elkaar.

Uitslapen met z’n allen, uitgebreid ontbijten, lang in de pyjama, met z’n allen douchen, en dan kunnen we kiezen: familiebezoek, wandelen, fietsen, dierentuin, klussen in en om het huis, enzovoorts.



Heerlijk.