Hoe brengen jullie de zondag door

wij doen altijd lekker rustig aan in de ochtend!! Helaas moet hub smiddags altijd zijn boekhouding doen! Eigen bedrijg en hij heeft daar door de weeks geen tijd voor! ik neem al heel veel over.



Meestal tegen eind van de middag iest doen, op visite , eindje wandelen, spelletjes enz

i love zondag 8)

Maar wij zijn vreselijke thuishangers sowieso…nu soms iets minder omdat de jongste wél van eropuit gaan houdt :angel:

Maar vandaag is mijn man schilderen bij zijn moeder :? hij ging met tegenzin weg…gister ook al de hele dag aan het schilderen geweest daar…hij mist ons zegt hij dan :inlove:

En wij hem :shifty:

Nu zou ik even op visite gaan bij een KoKker maar helaas…R heeft koorts :frowning:

Hij is zelden ziek maar nu echt niet lekker.

Dus wij zitten nu nog in bed :angel:

Ben wel aan het wassen en opruimen ondertussen maar steeds even lekker bij hem in het grote bed,vind hij fijn.

De kleinste begint nu irritant te worden want die verveeld zich :roll: dus die loopt te treiteren :lol:

Maar straks gaat ze even slapen en wij misschien ook wel even gewoon…

Dus een hangdag hierzo…wel zonde van het mooie weer dit weekend :thumbdown:

Als vriendlief niet hoeft te werken gaan we meestal 's middags wel bij iemand op visite. Lekker naar mijn moeder. Als je daar de straat uit loopt zit je in het bos dus vaak gaan we daarheen zodat we met emma kunnen wandelen. 'S ochtends ga ik meestal aan de schoonmaak. En als mijn vriend wel moet werken hebben ik en mijn dochter vaak een lekkere hangdag.

op zondag is hier meestal alles waar we normaal nooit aan toe komen, en dan alleen als we er zin aan hebben 8)



nu hebben we net 2 uur doorgebracht met uitzoeken van alle speelgoedkisten en alles weer sorteren, in elkaar zetten en bij elkaar zetten.

alle playmobiel mensjes hebben weer hun eigen haar :angel: , alle auto’s staan op een rij, de blokken weer voor de helft uit de legobak, batterijen vervangen enz. heerlijk keutelen met zijn 3-en.



vanmorgen hebben we cakejes gebakken en die samen opgepeuzeld :inlove:



straks gaat tom slapen en gaan we even naar mijn schoonouders, een uurtje ofzo.



vanavond eten we luxe…op zondag nemen we echt de tijd ervoor met dingen die we niet zo snel eten door de week.

( vrijdag is hier normaal pizza en zaterdag is meestal snaaidag door alle drukke bezigheden met soep en stokbrood als lunch en later in de middag met toastjes en salades, sávonde een kaasplankje voor een film enzo)



vaak plannen we op zondagen bezoekjes: hier of daar.meesten wonen toch ruim een uur rijden dus dan is dit een ideale dag.



koopzondagen doen we zelden…ik ga liever op maandag middag :wink:

maar nu de feestdagen er aan komen gaan we wel eens naar de stad omdat er van alles te zien en te horen is: zo was er vorig jaar een kerstconcert in winkelcentrum wat tom fantastisch vond en zijn dagen dat er zwarte pieten door de stad lopen enzo. dus dat gaan we wel doen.



tussendoor dan lekker surfen op internet, mail bijwerken, mensen bellen die door de week amper te bereiken zijn enz.



Toen Tom er nog niet was deden mijn man altijd ‘samen’ dingen… op de grond liggen en samen luisteren naar muziek met stapels cd’s om ons heen…urenlang praten…



nu gaan we naar de speeltuin, fietsen, wandelen, op zolder spelen, knutselen met zn allen…



ik vind ze héérlijk de zondagen.

alleen houd hier het weekend op om 20 uur…dan gaat mijn man weer, zoals elke dag van de week…studeren. maar :pray: is dat klaar in maart

Wij doen meestal vrij winig op zondag, lekker rustig aan dus. Meestal gaan we even een stukje fietsen, of naar het bos, zijn we lekker in de tuin bezig of bij vrienden of familie langs. Het lieft plan ik niks voor de zondag, vind dat ‘niks hoeft alles kan’ -gevoel wel lekker.



Deze zondg is anders trouwens, ik lig met een flinke keelontsteking in mijn bedje. De mannen scharrelen beneden, gaan zo even naar opa en oma geloof ik.

wij gaan meestal naar de stad of ballorig of als het mooi weer in naar de kinderboerderij

Ik heb geen hekel aan de zondag! (als kind wel, vond het de saaaaaiste dag van de week, mijn ouders bleven bijna altijd thuis…). Bij ons wisselt het: meestal slapen we uit, doen we rustig aan met douchen en ontbijten en we moeten niks. Met Ilja spelen, of hem lekker z’n eigen gangetje laten gaan en dan zelf even internetten (kokken :wink: ), manlief klooit graag met de computer of doet klusjes die zijn blijven liggen. Bij redelijk weer gaan we even lekker naar buiten (soms een blokje om hier in de buurt, of naar de kinderboerderij ofzo). Bij slecht weer doen we graag wat in huis, zeker nu (nesteldrang!). Ik vind de zondag ook de perfecte dag om bijv. nog wat achterstallige wasjes te draaien enzo en wat wasgoed op te vouwen. Of even bij opa en oma langs. Kortom: ik vind de zondag wel lekker! Alles mag, niks moet! (nou ja soms wel natuurlijk maar dat komt door mijn nesteldrang! :mrgreen: )

@alyt wrote:



Deze zondg is anders trouwens, ik lig met een flinke keelontsteking in mijn bedje. De mannen scharrelen beneden, gaan zo even naar opa en oma geloof ik.




Beterschap

zondag = nietsdoendag…



uitslapen

lekker in je pyjama keutelen…

tv aan

zelf gebakken brood(jes) eten



tukkie op de bank doen terwijl de kleine man slaapt



hahaha lekker niets dus…

Op een doorsnee zondag sta ik om 7uur op, lig van 8uur tot 9uur in het zwembad me een ongeluk te spartelen.

Daarna heeft Noah karate training.

Daarna snel wat eten

Daarna de boodschappen voor de week halen

School kleding wassen en uithangen

Baby kleertjes wassen en uitzoeken

Even bakkie doen bij schoonmoeder

Eten koken

Kids in bad

Kids in bed

Wij op de bank vallen en ons afvragen waar de dag gebleven is.





Ik heb in geen tijden meer iets gebakken of een lekkere ‘slow cook’ maaltijd gemaakt. Ik mis dat wel. Noah vraagt vaak of we iets samen kunnen bakken, maar hij heeft een aandachts vermogen van een goudvis, dus na 2 minuten roeren of kneden heeft hij het alweer gehad. Mannen…Phah.

@nefarious… wel grappig dat noah karatetraining heeft op zondag… volgens mij is er geen enkele activiteit in NL die traint op zondag… wel wedstrijden maar niet voor kinderen…

en supermarkt open op zondag hebben wij hier ook nooit…

wij hebben niet eens koopzondagen hahahaa…



bij mij in het dorp wordt toch wel echt de zondagsrust in acht genomen… de voortuin doen op zondag? nee dat zie je eigenlijk niet gebeuren… de achtertuin kan wel maar voor niet… net als autowassen ofzo…ook niet op zondag…

Nefarious, wat een bijzondere zondag hebben jullie, heel anders dan hier in NL. Op zondag naar karate en de boodschappen van de week halen…

Nou hier kán dat wel hoor…

Zwemlessen op zondag en de super is hier ook open van 16u tot 22u :shock:

En geloof me…het is drukkkkkkkkkkkkk daarzo dus genoeg mensen die de weekboodschappen op zondag doen.

Er is hier altijd wel een stad,winkelstraat of centrum open op zondag en anders is zandvoort of Amsterdam erg dichtbij 8)

Autowassen…tuin doen…álles kan hier op zondag…ben ik wel blij om ook…lijkt me vreselijk als het not done is.

Niet dat ik het zo vaak doe…maar het idee dat het wel kán vind ik fijn :mrgreen:





Vpoor vandaag is de dag rete saai aan het owrden nu…in bed…wassen…eten maken…opruimen…in bed…die kleine draak achterna zitten…opruimen…eten maken…in bed mijn kleine man kroelen…hij is zo niet lekker die arme schat :frowning:

En die kleine meid verveeld zich ook suf dus die gaat lopen treiteren en gekke dingen verzinnen :lol: :roll: :inlove:

Oh de zondag vind ik echt heerlijk!!!



Wij liggen dan altijd iets langer op bed, daarna rustig eten en lekker aanrommelen. Vaak wel wat wasjes draaien en wat opruimen enzo. Maar vind het heerlijk dat manlief dan ook thuis is. Kan je ook is even rustig iets uitzoeken boven e.d.



Nee die zondag is toch wel een van mijn favo dagen. Gewoon is niks moeten heerlijk!

@Judith1 wrote:

@nefarious… wel grappig dat noah karatetraining heeft op zondag… volgens mij is er geen enkele activiteit in NL die traint op zondag… wel wedstrijden maar niet voor kinderen…

en supermarkt open op zondag hebben wij hier ook nooit…

wij hebben niet eens koopzondagen hahahaa…



bij mij in het dorp wordt toch wel echt de zondagsrust in acht genomen… de voortuin doen op zondag? nee dat zie je eigenlijk niet gebeuren… de achtertuin kan wel maar voor niet… net als autowassen ofzo…ook niet op zondag…




De oudere bewooners van dit dorp houden zich ook echt aan de middag rust, alhoewel ze wel eventjes snel de co-op in schuifelen om iets voor het eten te halen.



Noah heeft woensdag avond 1 uur karate

Zaterdag ochtend een half uur zwemmen

En zondag ochtend een uur en een kwartier weer karate

Zijn karate examens en tournamenten zijn echter op Zaterdagen.



Hier zijn de grote supermarkten iedere dag open. Van Maandag ochtend 8uur tot Zaterdag avond 8uur. En zondag van 10uur tot 4uur in de middag. De gewone winkels zijn iedere dag open van 9uur tot 6uur, en Zondag van 10uur tot 4uur. En nog steeds is het altijd druk in Tesco of Asda.

best handig die supermarkten open op zondag…



hier in de buurt zijn ze echt allemaal dicht om 18:00 in de zomer op vrijdag en zaterdag om 1900… en koopavond op vrijdag…



in sneek zijn ze wat langer open…



zwemles kan in sneek ook op zondag idd… :smiley:

:mrgreen: Hier is de zondag als ik vrij ben, mijn uitslaapdag, dus dan is de ochtend al voorbij 8)

Meestal lekker in en om het huis rommelen en einde van demiddag naar mijn schoonouders.

Vandaag Ikea bezocht, met 100.000 anderen :shock: :hand:

En natuurlijk, drinken voor Jorre vergeten :oops: , Merel een poepbroek :sick: , een gezellige middag :lol:



Bij thuiskomst even langs buuf voor haar verjaardag en nu lekker op de bank :mrgreen:



Ik vond het als vrijgezel ook een vreselijke dag, toen we samen kwamen was het onze hang-rustdag en nu ook nog wel hoor, lekker rondom huis zooien :inlove:



Maareh Daan nu kan je wellicht in de toekomt een ommetje maken en kunnen Jorre en Jazz even samen spelen tijdens nze kop koffie/T 8)

@gismolo wrote:

Oh de zondag vind ik echt heerlijk!!!



Wij liggen dan altijd iets langer op bed, daarna rustig eten en lekker aanrommelen. Vaak wel wat wasjes draaien en wat opruimen enzo. Maar vind het heerlijk dat manlief dan ook thuis is. Kan je ook is even rustig iets uitzoeken boven e.d.



Nee die zondag is toch wel een van mijn favo dagen. Gewoon is niks moeten heerlijk!




jep aaaaaah… heerlijke dag. Vooral het niets moeten. Meestal pannekoekken eten en dan smiddags lekker weg… waar heen? we zien wel… :inlove:

hier op zondag ook een heerlijke relaxte dag

eerst lekker uitslapen, wat rommelen in huis

en lekker bankhangen met filmpjes en laptop op schoot

@F’lien wrote:

Maareh Daan nu kan je wellicht in de toekomt een ommetje maken en kunnen Jorre en Jazz even samen spelen tijdens onze kop koffie/T 8)




Ja dat zou dan wel weer even een leuke opvulling zijn voor de zondag :wink: