Hoe betrouwbaar is een vroegtest?

Hallo allemaal,



Zoals mijn signature al aangeeft ben ik 1 dag overtijd. :shifty: Ik heb afgelopen vrijdag een vroegtest gedaan die een heeeel licht 2e streepje liet zien. De bijsluiter van de test gaf aan dat al is het streepje zeer licht dat je dan zwanger bent. Het streepje was inderdaad heel licht en werd iets donkerder binnen het kwartier na het doen van de test.



Nu ben ik al dagen lang misselijk :sick: , ik ga niet over mijn nek dat niet, maar zodra ik iets eet wat wat zwaarder valt (bijv. Lasagne) dan word ik super misselijk. Ik heb ook een rare eetlust… Kan bijvoorbeeld alleen de helft van mijn bord op krijgen, niet veel honger en zo…



Heb ook afgelopen donderdag roze afscheiding gehad, vrijdag ochtend een heel klein dun rood streepje eenmalig en verder roze… En mijn darmen rommelen enorm…



Wanneer kan ik het beste nu mijn volgende test doen? Bij mijn dochtertje van 8 maanden had ik een week na mijn ongesteldheidsdatum pas door dat ik verkeerd gerekend had dus toen ik de test deed op 2e kerstdag was ie heel sterk positief…

Op zich kan je een paar dagen voor je NOD positief testen. Je bent dan ook gewoon zwanger. Wat wel zo is, is dat het alsnog mis kan gaan, waardoor je toch ongesteld wordt.



Je kan nu op zich weer een nieuwe test doen, je zult zien dat het teststreepje donkerder zal zijn dan bij je vorige test, omdat je HCG-gehalte stijgt als het goed is.

@RainbowR1 wrote:

Op zich kan je een paar dagen voor je NOD positief testen. Je bent dan ook gewoon zwanger. Wat wel zo is, is dat het alsnog mis kan gaan, waardoor je toch ongesteld wordt.




Feitelijk heb je dan natuurlijk een zeer vroege miskraam als je nu alsnog ‘ongesteld’ wordt.



Het voordeel van niet vroeg testen is dat je dat dan weer niet weet mocht het toch beginnen… het schijnt dat veel meer vrouwen dan gedacht zeer vroege miskramen hebben en denken gewoon ongesteld te worden al dan niet een dagje of wat te laat.

Wanneer is dan een goed moment om te testen om 't zeker te weten? Ik heb nog een normale test liggen die je vanaf je NOD kan gebruiken… Maar ik weet niet of ik die gewoon kan proberen straks, of beter morgen ochtend, of dat ik nog een paar dagen moet wachten…

:shifty: :?

Ik heb altijd 's avonds positief getest, maar als je pril zwanger bent zou 's ochtends de eerste urine het beste zijn.

Aankomende donderdag is min eerste ongesteldheid dag…

In hoeverre zal ik nu al een test kunnen doen ?

Op sommige testen staat nmelijk 3 a 4 dagen van te voren maar wat adviseren jullie mij?

Aankomende donderdag? Je banner is toch een dag overtijd of klopt die dan niet? In het geval van donderdag zou ik eerlijk gezegd nog zeker 2 dagen wachten…persoonlijk test ik bijv. met kruitvat 2 voor 5 op zijn vroegst 12 dgn na mijn eisprong positief met ochtend urine.



oh wacht haha…jij bent niet de topic starter :mrgreen: :lol: maar goed voor beiden is mijn antwoord wel van toepassing denk ik.

De dame die 1 dag overtijd is ben ik niet :wink:

dan wacht ik nog geduldig af, heb een cyclys van 26 a 27 dagen dus hoop dat we deze periode wel goed hebben gemikt :smiley:

Maar zal wel niet…

@wieffie: anders zou je een ovulatietest kunnen gebruiken, dan weet je ongeveer wanneer je eisprong is.



@mojito: en, al getest of wacht je tot morgenochtend?

mojito, je kunt nu gewoon weer testen hoor, en anders morgenochtend. Na jouw verhaal ga ik er vanuit dat ie positief is, klinkt goed!



wieffie, je kunt idd een vroege test doen, van de kruidvat bijvoorbeeld. Maar meer zekerheid heb je wanneer je wacht tot donderdag. Moeilijk he, dat wachten…sterkte :hug:

@RainbowR1 wrote:

@wieffie: anders zou je een ovulatietest kunnen gebruiken, dan weet je ongeveer wanneer je eisprong is.



@mojito: en, al getest of wacht je tot morgenochtend?




@WoLa wrote:
mojito, je kunt nu gewoon weer testen hoor, en anders morgenochtend. Na jouw verhaal ga ik er vanuit dat ie positief is, klinkt goed!



wieffie, je kunt idd een vroege test doen, van de kruidvat bijvoorbeeld. Maar meer zekerheid heb je wanneer je wacht tot donderdag. Moeilijk he, dat wachten…sterkte :hug:






Ik heb gisteravond toch maar getest, met die normale test zeg maar. Die gaf ook een hele lichte 2e streep…

:shifty:

Ik wacht nu nog af tot donderdag ochtend om nog een keer te testen… Dan zitten er nog een paar dagen tussen… Voor nu ben ik dus nog steeds overtijd :stuck_out_tongue:



@ Wieffie: Ik hoop dat het goed nieuws zal zijn voor je. Je kan een vroegtest wel doen, afhankelijk van je cyclus kan je vanaf 4 dagen voor de NOD testen. Als je kan volhouden tot donderdag dan zou ik dat zeker proberen… Maar ik weet hoe moeilijk dat is :stuck_out_tongue:

Succes in ieder geval :slight_smile:

:hug:

gefeliciteerd mojito :thumbup: :thumbup: streepje = streepje = zwanger :inlove: Hoop voor je dat alles goed blijft gaan!!

@WoLa wrote:

gefeliciteerd mojito :thumbup: :thumbup: streepje = streepje = zwanger :inlove: Hoop voor je dat alles goed blijft gaan!!




Dank je :oops: Ik ben gewoon denk ik een beetje bang om mijn hoop op dat lichte streepje te vestigen :shifty:

Zal ik evengoed voor de zekerheid dan donderdagochtend nog een keer testen? Dan zal t streepje donkerder moeten zijn :stuck_out_tongue:

Bij mijn zoon van ruim 4,5 bleef het een licht streepje. Ook bij test 8, 1,5 week overtijd :shifty: :mrgreen:



Ik zeg: proficiat, want een streep is een streep. :thumbup:

Ook alvast een “voorzichtige” felicitatie vanaf hier!!

Ik heb besloten om toch te wachten tot donderdag inderdaad… hoe verschrikkelijk lastig het ook is haha.

Keep my fingers crossed!!

@cees77 wrote:

Bij mijn zoon van ruim 4,5 bleef het een licht streepje. Ook bij test 8, 1,5 week overtijd :shifty: :mrgreen:



Ik zeg: proficiat, want een streep is een streep. :thumbup:




@wieffie wrote:
Ook alvast een “voorzichtige” felicitatie vanaf hier!!

Ik heb besloten om toch te wachten tot donderdag inderdaad… hoe verschrikkelijk lastig het ook is haha.

Keep my fingers crossed!!




Dank jullie wel :slight_smile:



@ Wieffie: Ik duim voor je :slight_smile:

Gefeliciteerd!!!

@RainbowR1 wrote:

Gefeliciteerd!!!




Dank je wel :slight_smile:

Heb mijn zinnen gezet op donderdagochtend toch nog een keertje te testen voor de zekerheid :slight_smile: :shifty:



Kan het kloppen dat mijn zwangerschapskwaaltjes voor de 2e dan anders zijn dan met de 1e? Ik heb bijvoorbeeld zowat iedere dag al iets van 3 weken lang maagpijn… Misselijkheid is ietsje minder sterk… Af en toe alleen… Vermoeidheid valt nu ook mee… Maar die maagpijn is er met alles wat ik eet :?

hier bij de oudste op vermoeidheid na eigenlijk helemaal geen ‘kwaaltjes’, bij de 2e hondsberoerd, bekaf etc etc.

Weet dat deels aan het feit dat ik ook 9 maand na zijn geboorte alweer zwanger was en dat is nou eenmaal anders… maar ook elke zw.schap is anders.

Ja hoor dat kan heel erg verschillen…met de 1e had ik nergens last van en voelde me hartstikke goed, was altijd vrolijk en mijn haar zat perfect.

Met de 2e kon ik mijn tandenborstel niet eens zien dan begon ik al te kokhalsen…tot ver in de zwangerschap af en aan misselijk geweest, humeurig en mijn haar zat voor geen meter.



2 verschillende zwangerschappen en 2 heel verschillende bevallingen en 2 verschillende kindjes :mrgreen: :mrgreen: