Hoe behoud ik haar krulletjes? Foto pg3

Waarschijnlijk staat dit topic verkeerd maar ik wist niet waar ik het moest plaatsen. :oops:

Ik heb pas ontdekt dat mijn dochtertje krullen heeft. Ja ik weet het, ik ben een erg opmerkzaam type :roll: .

Nu een vraagje: hoe behoud ik ze. Ik was haar haartjes, kam ze en dan zijn haar haartjes recht met een kronkel maar als ik er met mijn vingers dan opnieuw er doorga heeft ze allemaal lieve krulletjes. Vooral vanachter zitten ze, maar als haar haar éénmaal droog is verdwijnen ze. :? Dan zit er nog een kronkel in and thats it.

Ik zou graag hebben dat de krulletjes ook bij droog haar zouden zichtbaar zijn.

Kan ik hier wat aandoen?

Alvast bedankt. :-*

misschien iets wax erin doen

@knollie1 wrote:

misschien iets wax erin doen

Ja heb ik ook aan gedacht. Mag dat zo jong? :think:

Niet kammen :mrgreen:

Mies heeft ook krullen, ik was zijn haar, kam het onder de douche en daarna dep ik het droog en dan laten we het gewoon lekker zo.

Hij loopt dus altijd met een prachtige bos krullen en zijn haren zijn al wel aardig lang, maar door de krullen zie je niet dat het zo lang is.

@Cell wrote:

Niet kammen :mrgreen:

Mies heeft ook krullen, ik was zijn haar, kam het onder de douche en daarna dep ik het droog en dan laten we het gewoon lekker zo.

Hij loopt dus altijd met een prachtige bos krullen en zijn haren zijn al wel aardig lang, maar door de krullen zie je niet dat het zo lang is.

Dank u wel Cell, dat ga ik eens uitproberen. :-*

Ik weet niet of je er echt iets aan kan doen, wax zou ik zeker niet doen bij een kind en al helemaal niet bij zo’n klein kindje.

Haren niet kamen, ja zou je kunnen doen. Vind ik persoonlijk wel dat het er toch wel netjes uit moet zien, het moet niet slordig zijn en dat je echt ziet die heeft zijn/haar haren niet gekamt…want, dat vind ik er echt niet uitzien.

Een beetje wax of schuim erin ja. Ik doe al maanden elke dag een beetje gel in mijn zoons haren om stekeltjes te maken (helaas helaas lijkt hij mijn krullen niet geerfd te hebben, ik ben bijna jaloers op jou :wink: )

Ik doe krullenspray erin bij mijn dochter van andrelon…

Je kan in principe gewoon bij die kleintjes iets erin doen hoor…het enige waar ik wel op let is dat het haar hoofdhuid niet raakt,want daar kunnen ze wel gevoeliger reageren op dat soort spul…

Mijn zoon kreeg ook gewoon ‘‘grote mensen’’ gel in zijn haar van kleins af aan…geen probleem.

Tip van mijn kapper:

Je kunt er na het kammen een druppeltje babyolie losjes doorkneden (of een drupje meer als het een dikke bos is - maar pas op want te veel is echt niet mooi) :thumbup:

@Mex wrote:

Tip van mijn kapper:

Je kunt er na het kammen een druppeltje babyolie losjes doorkneden (of een drupje meer als het een dikke bos is - maar pas op want te veel is echt niet mooi) :thumbup:

Kijk dat zijn de goeie tips, ik lees echt met verbazing dat mensen ‘‘grote mensen haarproducten’’ in het haar van kinderen (zelfs hele kleintjes) doen. Lijkt mij niet heel erg goed voor die (vaak nog babyhaartjes) haartjes hoor.

Deze tip ga ik idd eens proberen bij mijn jongste…ook wat krulletjes :inlove:

Waarom verbaasd dat jou??

Iedereen doet dingen volgens haar eigen gevoel hoor…

En het ligt ook wel aan het haar van je kind hé.

Maaruh…mijne leven nog allebei hoor ondanks dat ik dus gewone haarproducten gebruik 8)

Hier gebruiken ze ook gewoon "grote"mensen shampoo, creme spoeling, gel ed.

Bevalt goed :thumbup:

@renzosmam wrote:

Waarom verbaasd dat jou??

Iedereen doet dingen volgens haar eigen gevoel hoor…

En het ligt ook wel aan het haar van je kind hé.

Maaruh…mijne leven nog allebei hoor ondanks dat ik dus gewone haarproducten gebruik 8)

Ik zeg ook niet dat ik denk dat het ongezond voor ze zal zijn he en helemaal niet dat ze er dood aan zullen gaan…

Het verbaasd me omdat het me niet goed lijkt voor die haartjes, zoals ik al zei in mijn vorige post…vaak nog baby haartjes.

@schoen wrote:

Hier gebruiken ze ook gewoon "grote"mensen shampoo, creme spoeling, gel ed.

Bevalt goed :thumbup:

Grote mensen shampoo gebruik ik hier niet voor ze, maar dat meer omdat dat prikt in de ogen en die speciaal voor kinderen niet.

ik heb nog steeds babyshampoo voor de kids, die waren ooit gratis ergens bij en het is nog steeds niet op :oops: ik was het dus ook maar eens in de week met een drupje shampoo omdat ze echt panisch worden alle twee (ze steken elkaar aan :roll: ) nu we het 1 keer per week doen weten ze het duidelijk van te voren en gaat het goed maar zodra ik het een andere dag probeer is het: tis vandaag geen zaterdag hoor :think: :mrgreen: )

maar hier ook iets wat op krulletjes lijkt, we hebben beide geen krullen maar in de fam komt het wel wat vaker voor dus ik ben heel benieuwd of ze het blijft houden (Eva Lynn)

Nou zwitsal prikt wel degelijk in de ogen, temminste hier wel of Ivan is een pieperd

@Karin1981 wrote:

Nou zwitsal prikt wel degelijk in de ogen, temminste hier wel of Ivan is een pieperd

Ik denk dat kinderproducten echt niet in de ogen prikken, als je onze dochters zou horen met de haren uitspoelen dan denk je ook dat het prikt. Ze gaan te keer niet normaal, vooral de oudste. Het gaat er vooral om dat ze water in hun ogen krijgen wat ze vervelend vinden denk ik.

Zwitsal e.d. is wel mild, maar het prikt wel degelijk…

De vader van Saar wil dat soort dingen altijd juist uitproberen… dus haren ermee wassen, met zijn ogen open.

Hij heeft nog een hele avond knalrode ogen gehad…

@Bren1970 wrote:

Zwitsal e.d. is wel mild, maar het prikt wel degelijk…

De vader van Saar wil dat soort dingen altijd juist uitproberen… dus haren ermee wassen, met zijn ogen open.

Hij heeft nog een hele avond knalrode ogen gehad…

Whahhahaaaaaahahahahhahaahah lig in een deuk…dat je dat uit gaat proberen…grappig zeg…zou ik nou niet opkomen :mrgreen:

Mies wel… :eh:

Maar die wilde ook echt alles voorproeven van Saar… echt alles…

Enz… die ging letterlijk op zijn knieën de kamers door om te kijken of alles op die hoogte veilig was…