hoe begint alles?

hallo allemaal…

ik ga eindelijk de stap zetten ik ga naar de huisarts,en wil de medicemolen in!maar wat gaat er allemaal gebeuren wie kan me vast eenbeetje vertellen hoe en wat?



liefs

Euhm het is niet zo dat je niet vruchtbaar bent (eigenlijk helaas want al die miskramen hakken er zooo in :frowning: ) maar ws starten ze met gelijk door naar de gyn. Eerste afspraak is meestal redelijk standaard. Gesprek, veel miskramen in je familie? Kindjes overleden bij de bevalling oid. Vruchtbaarheidsproblemen? Dan volgt ws een uitstrijkje om na te gaan of je wellicht een ontsteking hebt en nog wat zaken. Bloedonderzoek om andere dingen uit te sluiten (eigenlijk is het bijna allemaal uitsluiten wat ze doen met de onderzoeken dus kijken wat je NIET hebt) waaronder standaard ook onderzocht wordt of je HIV, Hep, Chlamydia ed hebt. Eenzelfde soort onderzoek qua bloed ook voor je man. Spermaonderzoek is ook een eerste weg om te gaan. Daarmee kijken ze niet alleen naar kwantiteit (hoeveelheid zaadcellen) maar ook of er afwijkende zaadcellen bijzitten. Ook een afwijkend zaadje wat je eitje bevrucht kan een oorzaak voor een miskraam zijn nl veel vrouwen denken daar niet aan. Aanlegfoutje wordt ze verteld maar waardoor een ‘aanlegfoutje’ ontstaat is dus lastiger uit te vinden.



Dan is er nog het deel wat hoort bij MK onderzoeken. Of ze daar al gelijk mee starten is de vraag. Een fijne gyn kun je altijd vragen om dat proces ook al gelijk op te starten natuurlijk want het zwanger worden lukt wel. Dat houdt meestal ook bloedonderzoek in (ja ja je wordt lekgeprikt :wink: ) chromosoom en stollingsonderzoek is de meest gebruikelijke weg. Houdt er wel rekening mee dat de uitslagen van juist die laatste 2 testen best veel tijd in beslag nemen. Ergens rond de 3 maanden. Tenminste zo ging het bij ons (wij hadden ze ‘snel’ ivm overlijden van onze dochter en waren al met 6 weken klaar). Deze laatste onderzoeken kunnen de meeste streekziekenhuizen nl niet doen maar gaat via de klinisch geneticus in een academisch.



Ow en om de standaard zaken niet te vergeten. Ws zullen ze een echo doen. Om te kijken of je wellicht iets in je baarmoeder hebt zoals een poliep een vleesboompje oid wat een voldragen zwangerschap in de weg kan staan. Als ze middels een echo ‘iets’ zien wat er niet hoort zal er ws een kijkoperatie volgen om te bevestigen wat ze zien en indien mogelijk weg te halen. Al zou ik denken dat ze dat bij de operatie voor een BBZ (als je die gehad hebt tenminste?) al wel zouden hebben gezien. :think:



Heel erg veel succes iig met de komende weg! Ik hoop dat je het kunt zien als hulp en niet als falen meis want daar zitten de artsen ook voor natuurlijk! Als je nog vragen hebt stel ze gerust er is bijna altijd wel iemand die een antwoord voor je heeft. :thumbup:

wauw,wat een heerlijk uitgebreid antwoord echt top,daar heb ik wat aan:-)



2008 heb ik spoed operatie door de bbz gehad 7 wkn zwangerschap en me eileider is ook verwijderd :frowning: maar ze hebben me andere eileider wel gelijk bekeken,en die was goed zeiden ze…



maar het is gewoon zo spannend,pfpf…de dokter weet ook alles wel,en heb zelf al is voorgesteld wil je niet vervolg onderzoeken,toen dacht ik nog NEE!!maar nu denk ik waarom zei ik toen niet meteen ja!

nu moet ik nog met alles beginnen en ben 33!!bleh…



maar ik gun me meissie zo graag een broertje of zussie,en we willen zelf toch ook nog graag zo een humpie:-)als me weer wat te binnen schiet,roep ik het meteen weer ff hier…hartstikke bedankt voor je antwoord,ik print hem uit hahah

ik heb niets toe te voegen bij ons ging het ook zo als bij Rhiannon. Bij mij werd nog wel elke drie dagen gekeken hoe de follikels groeiden en daar zat bij mij het probleem.



heel veel succes meid :hug:

Je bent nog ‘piep’ jong voor de fertiliteit hoor :wink: (al was ik vanwege andere omstandigheden jonger toen met mijn 25 jaartjes maar ik was dan ook niet vruchtbaar :wink: ) en 3 maanden is te overzien toch? In december zitten sommige artsen ‘dicht’ voor behandelingen (en labs ook even vaak voor onderzoeken) dus meis bellen maandag! Wie weet kunnen ze je nog in november zien voor de eerste afspraak dan heb je die tenminste achter de rug. :thumbup:

Je lijf heeft je iig al laten zien dat je andere eileider nog keurig functioneert, dat scheelt een ‘probleem’ dus de kans zit erin dat ze je snel verder helpen met die miskraamonderzoeken. Je bent al ‘bekend’ in het ziekenhuis dat kan in je voordeel werken.

Ik kan me ook zo voorstellen dat je snel antwoorden zou willen, maar neem iig een half jaartje de tijd voor alles voor jezelf zeg maar. Beter goeie onderzoeken met dito uitslagen. Soms zal het voor je gevoel zoooo langzaam gaan in de molen maar dat is ook omdat je de natuur nu eenmaal niet kunt dwingen (helaas weet je dat zelf ook al natuurlijk) en bepaalde onderzoeken vragen nu eenmaal tijd. Wie weet ga je volgend jaar wel heeeeel anders ‘uit’ met een (gezond) beebje in je buik en een brusje voor je dochter! Houd je daaraan vast. :thumbup:

En mss nog een tip…als je naar de gyn gaat en er zitten thuis allerlei vragen in je hoofd; zet ze op papier. Als je daar eenmaal zit vergeet je ze zomaar omdat artsen volgens protocollen werken je allerlei zaken gaan uitleggen ed en hopla thuisgekomen ben je ze weer vergeten. :wink:

super de antwoorden

ik mag om half 11 bij de dokter komen,spannend:-)

brief met me geschiedenis is naar de Verloskundige!

dokter zei zelf he he eindelijk!:slight_smile:



dus nu wachten tot ziekenhuis belt hoe of wat,moest rekenen op volgende week,dat is wel weer jammer,maar weet hoort dr bij,wachten…

maar ben trots op mezelf de stap te hebben gezet

Goed zeg!! Als ze volgende week niet gebeld hebben even zelf een belletje aan wagen meis. :thumbup: Beetje assertief mag best. :wink:

Toen wij doorverwezen waren werd ik ook zooo ongeduldig. :oops: Werd mij verteld dat we (heel precies weet ik het niet meer) iets van een maand of 3 moesten wachten oid. Nou ik hield het niet meer…dus ik bellen. Bleek de brief klaar te liggen met de afspraak erin die hebben ze gelijk maar telefonisch doorgegeven. :lol: En echt waar ze vonden het helemaal niet erg dat ik belde!

:smiley: heb van de dokter ook nummer me egekregen,dus ja deze gaat volgende week als ik niks gehoord heb,Bellen ahaha.spannend allemaal…



ik hou je op de hoogte en als dr een vraag te binnen schiet los ik hem op je af haha

:dance: wow,ik mag al 16 dec op gesprek in het ziekenhuis!!

en manlief mag al de prutje ihihi laten onderzoeken dat dat dan de 16e al gedaan is,jeetje ben best zenuwachtig,ik had echt verwacht dit gaat mnd duren het eerste gesprek!!

Wat fijn dat je al zo snel heen kan en dat je man zijn dingetjes :mrgreen: al mag inleveren dat scheelt al weer iets!

Super toch! :mrgreen: December is volgens mij best een aardige maand om zulke gesprekken ed te hebben hoor. En wie weet heb je iig het eerste goeie nieuws (topuitslag van het zaadonderzoek) al binnen. :thumbup:

weten jullie misschien hoelang het duurt dat zaad onderzoek?

ben zo nieuwsgierigggggggggggggggg haha

Ik geloof dat ik met 2 a 3 dagen naar de ha kon bellen voor de uitslag :think:

Ze mogen niet altijd de uitslag over de telefoon geven :wink:

Dus de kans zit er in dat je de uitslag pas 16 december te horen krijgt.

Mocht er wat dan ook mee zijn (in de zin niet zo tof zeg maar) dan zouden ze toch pas een maand of 3 later opnieuw testen. Het beeld kan nl tijdelijk verkeerd zijn ivm koorts oid. Zaadaanmaak gaat in een cyclus (ja ja net als vrouwen 8) ) van 3 maanden tussenpozen ongeveer. Dus welke uitslag ook, positief is tof en fijn, negatief kan een tijdelijk plaatje zijn en dus nog niets/niet veel zeggen. :-*

Succes met het afwachten meis! Kan me je ongeduld helemaal voorstellen!

:-)dank jullie voor de antwoorden(fijne site is dit toch)

belde de dokter,maar is weer is op vakantie haha

dus maandag ga ik gelijk even bellen…



ja ik word dan ongeduldig wil het weten hahaha…

me afspraak zit dr ook aan te komen,begin wel beetje zenuwactig te worden haha…

morgen ziekenhuis,en ik ben zenuwachtig aan het worden brbrbr!!

Uitslag van manlief krijgen we…



hoop dat het allemaal in orde is…

deze maand hebben we goed ons best gedaan,om de dag,dus zal natuurlijk super zijn als ik deze maand zwnager zou wezen,haha blijf soms wel hoop houden:-)

of man nu blij is,het moeten werkt niet echt,we doen het om de dag,dat zal toch goed moeten wezen,lijkt mij(alhoewel de voorbij gaande jaren anders zeggen haha)



liefs van een zenuwelijer :lol:

Heeel veel succes morgen! En ja het zou echt reuze gaaf zijn als het toch deze maand gelukt is en je de rest van de medische molen mag en kunt overslaan. Hoop is goed! :thumbup:

wowwwwwwwwwwwwww,jij van harte gefeliciteerd me je zwangerschap,geniet dr van :dance:

succes morgen!