De slaapkamer van mijn zoontje is aan de ‘koude kant van het huis’ (ook nog plat dak). Het is er nu als wij 's avonds naar bed gaan al 15-16graden en dan zakt 's nachts verder. In de volle winter is het er steenkoud.
Nu draagt mijn zoontje al een maand of 2-3 in bed en romperrt met lange mouwen, een pyama met sokken en een winterslaapzak met lange mouwen. Ik begin nu te twijfelen of het niet alsnog te koud is? :think:
Wat heeft jullie dreumes aan in bed en hebben jullie tips? Ik heb hem een dekentje gegeven maar dat werkt niet omdat hij per nacht nog een aantal malen om z’n as draait :mrgreen:
Lianne heeft alleen een romper met een dikke slaapzak lange mouw aan nu het kouder wordt. In de loop van de week willen ze het nog kouder hebben dus krijgt ze er een pyama bij aan.
Met duo deken, waar ik dr altijd weer onder druk als ik ga slapen.
Ik heb echt zoiets van als ze het te koud heeft geeft ze dat wel aan.
Te warm worden ze suffig van.
Voorheen had ze een zomerslaapzak aan.
Ik woon in een huis van bouwjaar 40-45.
Erg slechte isolatie en boven geen dubbelglas.
In de overloop beneden en boven geen CV.
Beneden was het vorige week soms 11gr als ik wakker werd :wall:
Mijn dochtertje heeft een combi-sleeper aan met een rompertje en een dunne Pyama.
Slaapt dus niet met dekentjes. Hier op het kamertje kan het ook wel 14 graden worden. Maar 's morgens ligt mijn dochtertje nog heerlijk warm in haar combi- sleeper.
wollen legging en romper/hemd met lange mouwen, daarover een pyamaatje, wat dikker, soms ook wol, soms badstof.Dikke wollen sokken. Dan een slaapzakje en dekentjes. Het wordt hier ook een graad of elf boven, ik zweer echt bij het wol. En het kriebelt echt niet
Romper lange mouw,pyama,slaapzak lange mouw en deken.
Tis erg koud nu brrrrrr
@Cindy1980 wrote:
Romper lange mouw,pyama,slaapzak lange mouw en deken.
Tis erg koud nu brrrrrr![]()
Hier exact hetzelfde. Het is trouwens een gewoon dekentje, geen dekbed (nog niet).
lange romper
flanellen pyjamaatje
winterslaapzak, zonder mouwen
onder een dekbedje (vd hema)
het is hier zon 15 graden boven
mmm als ik het zo lees kleed ik lianne wel erg weinig aan.
In ons vorige huis was zijn slaapkamer warmer trouwens, daar sliep hij de hele winter in een pyjama met slaapzak zonder mouwen! Maar is hier echt te koud.
Ik krijg het al spaansbenauwd als ik lees hoe sommige kindjes in bed gekleed zijn… :shifty:
Wat is er mis met een romper lange mouw, pyama en deken of winterslaapzak (met mouwtjes)?
Die dingen zijn toch gemaakt voor de winter of niet soms. En anders deed ik er een lakentje overheen, maar zeker niet nog een dekentje. Maar nu scheelt het dat het hier in de slaapkamers niet zo abnormaal koud is, al haalt het zeker wel een graad of 14/15 's nachts.
Nu slaapt ze overigens gewoon in pyama met een dekbedje.
@crazymom wrote:
Ik krijg het al spaansbenauwd als ik lees hoe sommige kindjes in bed gekleed zijn… :shifty:
Wat is er mis met een romper lange mouw, pyama en deken of winterslaapzak (met mouwtjes)?
.
ehm als je kind koud aanvoelt of niet kan slapen door de kou, lijkt het me dat er wat mis mee is

Op dit moment dochter met een winterslaapzak met lange mouwen en een romper met lange mouwen. Als het nog kouder word dan krijgt ze pyama er bij aan. Nou heeft zij het wel snel warm. Een deken werkt bij haar niet omdat ze snachts het hele bed doorgaat :shock:, ze slaaptwandelt nu al net als haar vader, ik krijg het nog druk snachts als ze in een gewoon bedje gaat waar ze uit kan klimmen :roll: :mrgreen:
Hier nu het vriest 's nachts: een romper met korte mouwen, pyama en winterslaapzak.
Moirah
Prinsje heeft alleen een romper aan (zonder mouw) en een winterslaapzak met mouwen eraan. Eroverheen losjes een deken.
romper met korte mouw
pyama
slaapzak met lange mouw
Wij hebben in Elise haar kamer sinds eergister de verwarming 's avonds licht aan… anders is het echt te koud. We wonen in een flat jaren 50-60 met slechte isolatie en 't is echt steenkoud na 18.00 al. Heb stoken geprobeerd zo lang mogenlijk uit te stellen, maar gaat nu echt niet meer. Elise slaapt in ondergoed, pyama en onder dekbedje. Maar ze slaapt dan ook in een peuterbedje en niet meer in ledikantje ( die staat gereserveerd voor beebje ) Slaapzak in peuterbedje vind ik zelf geen goed idee omdat ze begint door te krijgen dat ze eruit kan klimmen, wil geen ongelukjes creeëren… dan maar de verwarming aan. Als ze gaat slapen zetten we hem op 3 ( termostaatkranen ) en als wij dan gaan slapen draaien we hem terug naar 1,5-2. ze word gewoon wakker om 8 uur en niet eerder van de kou. O, we stoppen haar ook weer goed in als we de termostaat terugdraaien 's avonds laat. En zo ligt ze 's ochtends dan nog steeds. Heb niet het idee dat ze het echt koud heeft en anders krijgt ze flanellen pyama’s aan…
groetjes,
Louise
Oud huis (1910) dus slecht geisoleerd en enkel glas, wel cv. In de winter vaak zo’n 13 graden ongeveer midden in de nacht. Eline is echt een koukleum, en heeft dan een dikke badstof romper aan, een dikke pyjama, winterslaapzak en deken met laken. Indien nodig zelfs tot dr middel nog een extra deken. En dan… dan voelt ze eindelijk aangenaam aan 's morgens
mijn kleine meisje slaapt in een wollen romper met lange mouwen, pyama, winterslaapzak met lange mouwen. onder een laken, wollen deken en een katoene deken dubbel.
anders is het echt te koud!
nu slaapt ze wat minder warm omdat ze koorts heeft en helaas bekend is met koortsstuipen
gewoon de verwarming in huis niet lager dan 15 graden snachts en op het kamertje iets aan zetten. pyama met lange mouwen en winterslaapzak zonder mouwen. ligt wel een dekentje in maar die ligt er altijd na 2 tellen weer vanaf met dat gedraai 8)
hier staat de verwarming aan tot wij naar bed gaan op 20 graden
daarna draaien we hem terug naar 15
bij de kids hebben we de verwarming half open gedraaid
zodat het daar nooit kouder dan 15 graden kan worden
en dan slapen ze met een pyama aan en slaapzak en een deken maar omdat ze nogal veel draaien is dat deken 9 van de 10 keer niet bovenop hun