Hitlerpeurter geen taart, op zijn verjaardag.

Hitlerpeuter’ wordt verjaardagstaart geweigerd

Uitgegeven: 16 december 2008 13:21

Laatst gewijzigd: 16 december 2008 13:27

AMSTERDAM – Het tweejarige jongetje Adolf Hitler Campbell krijgt voor zijn derde verjaardag geen taart met zijn naam erop. Zijn vader Heath Campbell vernoemde zijn zoontje uit bewondering naar ‘der führer’.



De vader wilde voor zijn zoontje een taart met Adolf Hitler erop maar werd dit geweigerd door de taartenwinkel, zo meldt The Express-Times. Hij voelt zich gediscrimineerd omdat de grote winkelketen WallMart de voorgaande jaren wel op dit verzoek in was gegaan.

Het aanbod van taartenwinkel ShopRite om een vlak vrij te laten op de taart waarop de ouders zelf de tekst konden zetten, vonden de ouders niet afdoende.



Hakenkruizen

De andere kinderen van het gezin Campbell hebben ook aan het nazisme gerelateerde namen. Adolf Hitler heeft twee zusjes. Honszlynn Hinler, vernoemd naar SS-leider Himmler, en JoyceLynn Aryan Nation.

De ouders ontkennen dat de namen provocerend zijn. “Het zijn maar namen. Het zijn kinderen, ze zullen niemand pijn doenâ€?, aldus moeder Deborah. Het gezin woont in een huis vol hakenkruizen en andere nazi-memorabilia. “Het hakenkruis” draagt geen haat uit volgens mij. Het heeft geen echte betekenis, het is maar een symbool.â€?









Oke… ik sta helemaal verbaast… WIE NOEMT ZIJN KINDEREN NOU ZO!!! ik zal zelfs geen taart voor ze maken ongeacht hoe lief en zo ze zijn!



Tevens zag ik laats op t.v dat de hakenkruis in een land (dan in spiegelbeeld) een heilig teken is…

het staat voor de opgaande en neergaande zon, dag en nacht dus…

aaaaaaarhhhhhhhhhhhhhggggggggggggggggg…ik kan die mensen wel wat…



hoop dat die kinderen straks hun namen veranderen…dat het uberhaupt mag :roll: :wall:

las in het amerikaanse (natuurlijk, zou je bijna zeggen… dat kan alleen daar…) intervieuw dat het jongetje zijn naam niet wilde zeggen…

Sneu hoor, voor zo’n kind…



zijn ene zusje heet JoyceLynn Aryan Nation en de ander heet Honszlynn Hinler Jeannie



:naughty: :naughty: :naughty: :naughty: :naughty: :cry:

Maar dat er geen taart voor ze gemaakt word vind ik belachelijk.



Die kinderen hebben niet om deze ouders gevraagd, niet om die naam gevraagd en zijn nu de dupe van 2 idiote ouders.

Die kinderen zijn nog altijd onschuldig tot ze anders laten zien en elk kind, ongeacht naam zou een taart moeten kunnen krijgen voor zijn/haar verjaardag.

Dus wat dat betreft vind ik de winkelketen belachelijk. :naughty:

@Cell wrote:

Maar dat er geen taart voor ze gemaakt word vind ik belachelijk.



Die kinderen hebben niet om deze ouders gevraagd, niet om die naam gevraagd en zijn nu de dupe van 2 idiote ouders.

Die kinderen zijn nog altijd onschuldig tot ze anders laten zien en elk kind, ongeacht naam zou een taart moeten kunnen krijgen voor zijn/haar verjaardag.

Dus wat dat betreft vind ik de winkelketen belachelijk. :naughty:




ja, eens. hoewel, ik geloof dat de keten niet weigerde een taart te maken voor die -ongetwijfeld- lieve kinderen, maar om een taart te maken en er adolf hitler op te zetten. het komt ook wel erg provocerend over hoor; ik zou op een taart ook niet nano +achternaam zetten, maar gewoon hoera voor nano oid.

@Cell wrote:

Maar dat er geen taart voor ze gemaakt word vind ik belachelijk.



Die kinderen hebben niet om deze ouders gevraagd, niet om die naam gevraagd en zijn nu de dupe van 2 idiote ouders.

Die kinderen zijn nog altijd onschuldig tot ze anders laten zien en elk kind, ongeacht naam zou een taart moeten kunnen krijgen voor zijn/haar verjaardag.

Dus wat dat betreft vind ik de winkelketen belachelijk. :naughty:




vind die winkelketen helemaal niet belachelijk. Als ik een winkel(keten) zou hebben zou ik een taart maken en dan mogen ze zelf de naam erop zetten. Maar no way dat ik ‘adolf hitler’ erop zou zetten. Dat gaat over al mijn grenzen heen…

snap trouwens niet dat een kind Adolf Hitler genoemd is, aangezien er een wetgeving is over namen geven.



Keuze voornaam

Vroeger was de keuze van een voornaam aan beperkingen gebonden. Tegenwoordig mag men ook fantasienamen kiezen. Toch is men niet helemaal vrij in de keuze. Voornamen die ongepast zijn of overeenstemmen met bestaande geslachtsnamen moeten door de ambtenaar van de burgerlijke stand geweigerd worden. Onder ongepast valt ook het geven van een ongewoon groot aantal voornamen.




Lijkt me duidelijk dat Hitler hieronder valt.



Waar komt dit bericht vandaan?

@fiep klophout wrote:

@Cell wrote:
Maar dat er geen taart voor ze gemaakt word vind ik belachelijk.



Die kinderen hebben niet om deze ouders gevraagd, niet om die naam gevraagd en zijn nu de dupe van 2 idiote ouders.

Die kinderen zijn nog altijd onschuldig tot ze anders laten zien en elk kind, ongeacht naam zou een taart moeten kunnen krijgen voor zijn/haar verjaardag.

Dus wat dat betreft vind ik de winkelketen belachelijk. :naughty:




ja, eens. hoewel, ik geloof dat de keten niet weigerde een taart te maken voor die -ongetwijfeld- lieve kinderen, maar om een taart te maken en er adolf hitler op te zetten. het komt ook wel erg provocerend over hoor; ik zou op een taart ook niet nano +achternaam zetten, maar gewoon hoera voor nano oid.




Maar Hitler is niet zijn achternaam he, dat is Campbell. Dus het zijn zijn voornamen die de vader er op wil hebben. De vader moet maar genoegen moeten nemen met: Hoera voor Adolf. Er zijn meerdere jongens die zo heten. Het is natuurlijk gewoon een naam. Aldolf Hitler maakt het allemaal moeilijker.



Overigens zal het jochie vast heel lief zijn maar met zo’n fanatieke vader zal zijn opvoeding niet al te rooskleurig zijn en zal het kind behoorlijk beinvloed (gehersenspoeld) worden.



Preggie, is dat de nederlandse wetgeving? want dit is in Amerika he. En volgens mij heb je in Amerika andere regels. Er is eens een rage geweest (misschien een broodje aap hoor) heel lang geleden waar ouders het leuk vonden om hun kind te noemen naar waar het kind verwekt was, dus kitchentable oid. 8)

@Madre wrote:



Preggie, is dat de nederlandse wetgeving? want dit is in Amerika he. En volgens mij heb je in Amerika andere regels. Er is eens een rage geweest (misschien een broodje aap hoor) heel lang geleden waar ouders het leuk vonden om hun kind te noemen naar waar het kind verwekt was, dus kitchentable oid. 8)




in nederland kunnen namen ook geweigerd worden als ze ongepast zijn, dat gebeurt de laatste tijd heel zelden, maar ik geloof dat de naam adolf hitler hier niet door de keuring zou komen. :think:

@preggie wrote:

snap trouwens niet dat een kind Adolf Hitler genoemd is, aangezien er een wetgeving is over namen geven.



Keuze voornaam

Vroeger was de keuze van een voornaam aan beperkingen gebonden. Tegenwoordig mag men ook fantasienamen kiezen. Toch is men niet helemaal vrij in de keuze. Voornamen die ongepast zijn of overeenstemmen met bestaande geslachtsnamen moeten door de ambtenaar van de burgerlijke stand geweigerd worden. Onder ongepast valt ook het geven van een ongewoon groot aantal voornamen.




Lijkt me duidelijk dat Hitler hieronder valt.



Waar komt dit bericht vandaan?




Ja, dat was ook het eerste dat in mij opkwam.

amerika…

@famkegb wrote:

amerika…


hahaha… Was te verwachten…

@Yukiko wrote:





Tevens zag ik laats op t.v dat de hakenkruis in een land (dan in spiegelbeeld) een heilig teken is…

het staat voor de opgaande en neergaande zon, dag en nacht dus…




het is in het hindoeisme (boedhisme?) een teken van het nirwana, het eeuwige leven. En dat is het al eeuwen en eeuwen :wink:

@fiep klophout wrote:

@Madre wrote:


Preggie, is dat de nederlandse wetgeving? want dit is in Amerika he. En volgens mij heb je in Amerika andere regels. Er is eens een rage geweest (misschien een broodje aap hoor) heel lang geleden waar ouders het leuk vonden om hun kind te noemen naar waar het kind verwekt was, dus kitchentable oid. 8)




in nederland kunnen namen ook geweigerd worden als ze ongepast zijn, dat gebeurt de laatste tijd heel zelden, maar ik geloof dat de naam adolf hitler hier niet door de keuring zou komen. :think:




ja dat snap ik…Ik vraag mij dus af of de amerikaanse wetgeving over het namen van kinderen geven soepeler is.

@Madre wrote:

@fiep klophout wrote:
@Madre wrote:


Preggie, is dat de nederlandse wetgeving? want dit is in Amerika he. En volgens mij heb je in Amerika andere regels. Er is eens een rage geweest (misschien een broodje aap hoor) heel lang geleden waar ouders het leuk vonden om hun kind te noemen naar waar het kind verwekt was, dus kitchentable oid. 8)




in nederland kunnen namen ook geweigerd worden als ze ongepast zijn, dat gebeurt de laatste tijd heel zelden, maar ik geloof dat de naam adolf hitler hier niet door de keuring zou komen. :think:




ja dat snap ik…Ik vraag mij dus af of de amerikaanse wetgeving over het namen van kinderen geven soepeler is.




had ik je zomaar verkeerd begrepen. gebeurt anders nooit :mrgreen: pb me anders eens, ik verveel me stierlijk hier op werk. ga nu maar even naar de markt…



hoe offtopic kun je gaan? 8)

@fiep klophout wrote:

@Madre wrote:
@fiep klophout wrote:
@Madre wrote:


Preggie, is dat de nederlandse wetgeving? want dit is in Amerika he. En volgens mij heb je in Amerika andere regels. Er is eens een rage geweest (misschien een broodje aap hoor) heel lang geleden waar ouders het leuk vonden om hun kind te noemen naar waar het kind verwekt was, dus kitchentable oid. 8)




in nederland kunnen namen ook geweigerd worden als ze ongepast zijn, dat gebeurt de laatste tijd heel zelden, maar ik geloof dat de naam adolf hitler hier niet door de keuring zou komen. :think:




ja dat snap ik…Ik vraag mij dus af of de amerikaanse wetgeving over het namen van kinderen geven soepeler is.




had ik je zomaar verkeerd begrepen. gebeurt anders nooit :mrgreen: pb me anders eens, ik verveel me stierlijk hier op werk. ga nu maar even naar de markt…



hoe offtopic kun je gaan? 8)




Ehm, ja ik zal je even pb-en 8)

en zelfs nu heb ik nog geen pb van je :twisted: of ben je een heel opstel van 30 a4tjes aan het schrijven over hoe leuk ik wel niet ben? want dan snap ik dat ik wel even geduld moet hebben :angel:

Je bent er het hele weekend niet dus ik heb nog tijd. Wat deed je in hemelsnaam op Kok…

Kinderen zijn bij ouders weggehaald, vanochtend op tv gezien.

ik snap uberhoud niet dat die naam aangenomen is bij de burgerelijke stand maar waarom zijn die kinderen thuis weg gehaald ???