Ja moet je doen… en idd grote maar ook kleine prijsjes…
ik moet voor 22 december 19 kilo bijkomen… anders word mijn contract niet verlengd
wow echt? tsss nou wat een flauwekul zeg, ik koop ook wel bij de slanke verkoopsters hoor, als ze maar duidelijk laten merken dat ze verstand van zaken hebben en mij geen rotgevoel geven , ik ben een van de GROTE ulla maten hoor…
Veto is top! Wel duur, maar heb er 2 jeans van en die zitten super.
Miss etam koop ik idd ook standaard 1 maat kleiner… vooral omdat het stretchjeans zijn.
Ik heb 1 keer een ulla jeans gehad, maar verschrikkelijk… ze zeiden in de winkel dat het een “straight” model was en dat was dus niet zo… het was zo’n taps toelopende pijp en dan lijken mijn bovenbenen wel die van een bodybuilder… zo dik… :shifty:
miss etam jeans in maat 50 zit mij als gegoten (elders moet ik altijd 52 hebben) en ik was op 60 graden en gooi ze ook in de droger.
Bonprix jeans gaan ook goed, ik koop daar echter nooit veel aparts, hoofdzakelijk gewoon basics… basic longsleeves, basic t shirts…
Dat is prima.
Mooie dingen ga ik zelf voor shoppen en dan slaag ik toch het beste bij miss etam of M&S en ook wel bij Promiss en sinds kort heb ik ook de website ontdekt van bigsize fashion…
Een superleuke kleurrijke tuniek besteld daar en die zit super
Ja moet je doen… en idd grote maar ook kleine prijsjes…
ik moet voor 22 december 19 kilo bijkomen… anders word mijn contract niet verlengd
wow echt? tsss nou wat een flauwekul zeg, ik koop ook wel bij de slanke verkoopsters hoor, als ze maar duidelijk laten merken dat ze verstand van zaken hebben en mij geen rotgevoel geven , ik ben een van de GROTE ulla maten hoor…
Ik heb nog nooit een klant een rot gevoel gegeven (denk ik)… maar ik ben WEL eerlijk… doe ook dat dan wel subtiel… maar zoals Cell aangeeft over de straight jeans… ik geef een klant met maat 50 die klein is en een appelfiguur heeft nooit een straight jeans… :shifty: Dat maakt zo iemand nog dikker en vierkant… Kleine dames met een maat meer geef ik juist een taps toelopende jeans… dat slankt enorm af… De grote volle dames, die staat zo’n straight jeans dan weer wel… maar goed, dat ben ik… Als een klant mij vraagt om een straight jeans, krijgt ze een straight jeans… Ik geef ook niet altijd mijn mening… als iemand helemaal dol is op die enkellange tijgerprint jurk van 100% polyester… ey, dan so be it… enjoy! :thumbup:
Ik heb vaste klanten, en daar zitten ook de maat 58-60 dames tussen… die echt speciaal naar mij komen… omdat ze weten dat ik eerlijk ben en echt niet oordeel over een dikke buik of dikke kont… ik zie ze soms alleen met slip en BH in de paskamer… en na anderhalf jaar Ulla en uiteindelijk als ‘dunne derm’ geaccepteerd te zijn, trekken ze me dat pashok gewoon in… en zijn we gewoon VROUWEN… Dik, dun, jong, oud… boeie…
En toch vind ik de manier van oordelen niet helemaal ok… :oops: Zo kan een verkoopster met maat 50 dus beduidend minder haar best doen en aardiger gevonden worden (omdat ze dus ook een grote maat heeft) en moet ik letten op wat ik zeg… hoe ik dat zeg… en vooral niet beginnen over eten want oewwww… :think:
heb ik worteltjes bij als snack dan is t: zie je wel, anorectisch… heb ik een reep chocolade bij is t: bah, zij wel en wij moeten altijd opletten… ik doe t nooit goed… :mrgreen:
stel je voor in een 'normale’maten winkel… staan 3 slanke meiskes… en 1 meiske met maat 54… en ik zeg: nou ja goed, ze is obviously veel te dik om hier te werken, kan de kleren van hier niet aan… maar goed, zolang ze verstand heeft van dr werk en niet openlijk gaat lopen eten want dat vind ik zo vies uitzien (even voorbeeld) dan accepteer ik haar wel… dat zou toch eigenlijk schandalig zijn… :think:
snap jou overigens wel hoor Kristalkindje… het mooiste is natuurlijk dat er allemaal meiskes werken met een grote maat… maar andersom moet een volslanke griet toch ook een kans krijgen in een normale maten zaak?
Mijn bazin hoort dat ook weleens over mij… mijn gewicht enz… en dan zegt ze: ohhh wacht maar tot ze klaar is met je… :lol: :lol: :lol:
Meen je dat nou faizaa??? Taps toelopende jeans kleedt af??? :shock: :eh:
Ik vind dat meestal zo’n gruwelijk lelijk gezicht, dat ik al jaren per definitie die krengen voorbij loop… Aan de andere kant heb ik inmiddels wel een skinny, die ik echt helemaal ge-wel-dig vind, zelfs met mijn grote maat! :inlove:
Misschien moet ik maar eens in midden-limburg, in jouw winkel komen shoppen, kun je me wellicht tot nieuwe inzichten brengen. :lol:
Overigens ‘kies’ ik mijn verkoopsters niet op uiterlijk, maar op geinteresseerdheid en oprechtheid. Maten zijn toch maar cijfertjes.
Faizaa mij maakt t niks uit of ik door een zware of dunne verkoopster geholpen wordt hoor,dat bedoelde ik ook met mn eerdere reactie ik stel prijs op eerlijkheid en kundigheid verder zal t me worst wezen.ik wil me alleen veilig voelen als ik in een kledingzaak ben,me niet bekeken voelen dat is t enige wat ik er mee wilde zeggen :mrgreen:
Net als een skinny afkleedt… doet een taps toelopend model dat ook… maar heb t niet over die lelijke oudewetse modellen… die echt smal toelopen… gewoon een jeans die iets smaller toeloopt… als je echt een bootcut model aanhebt, en je bent klein… met een appel figuur… brrrr… dat maakt echt vierkant… ik vind dat niet mooi… :shifty: Bv een chino model… dat is toch een iets taps toelopend model… dus ja, net als een skinny… (waarvan vele Ulla klanten denken, dat kan IK toch niet aan) is dat echt mooi… slanker… :inlove:
Faizaa mij maakt t niks uit of ik door een zware of dunne verkoopster geholpen wordt hoor,dat bedoelde ik ook met mn eerdere reactie ik stel prijs op eerlijkheid en kundigheid verder zal t me worst wezen.ik wil me alleen veilig voelen als ik in een kledingzaak ben,me niet bekeken voelen dat is t enige wat ik er mee wilde zeggen :mrgreen:
Maar dat koppel je eerder aan een slanke verkoopster dan aan een volslanke dame? Dat je je bekeken voelt?
Want dat snap ik wel hoor… maar kan je echt zeggen… ook ‘dikke’ mensen zwetsen over ‘dikke’ mensen… Net zoals dunne mensen afgeven op elkaar… en elkaar in de zeik zetten… En echt… ik doe gewoon mijn werk… tuurlijk zie ik ook wel als iemand zwaarder is geworden… of denk ik ook weleens, jeetje… zo zwaar zijn, dat lijkt me ook niet easy… (mijn 2 zware collega’s hebben veel last van knietjes… enkels… voeten… enz… ) Maar dat ik iemand veroordeel… nee… En och, dat ik echt harder mijn best heb moeten doen dan mijn ‘dikke’ collega, vind ik stiekem zo jammer…
Vooral omdat juist mensen met een maat meer weten hoe t is om in n hokje geplaatst te worden… om veroordeeld te worden… om zich altijd te moeten verdedigen… Vooral daarom, snap ik niet dat t andersom zo gebeurd…
Broeken vind ik een verschrikking. Eerder hadden ze bij de Otto een gaaf model die perfect zat, maar die verkopen ze niet meer. Ik heb maat 50 in broeken en lengtemaat 36 of 86 cm(denk ik). De meeste broeken zijn veel te kort, ik wil graag een bootcut model die boven aan ook mooi aansluit aan mijn benen. Meestal zitten ze giga wijd boven aan en zijn ze veel te kort. Ik word er niet goed van…
En dan heb je een leuke broek, is ie binnen 3 maanden helemaal versleten tussen de benen door wrijving van de benen tegen elkaar… Zucht…
Ik heb het over een straight jeans, niet over een bootcut he…
Ik heb relatief dunne kuiten en enkels en enorme bovenbenen… voor mijn bovenbenen moet ik maat 52 hebben terwijl ik taillemaat 46/48 heb.
Ik vraag dus om een straight jeans omdat de verhouding tussen mijn bovenbenen en onderbenen dan iets minder benadrukt word.
Een goed straight model loopt van de knie af gewoon recht naar beneden.
De bootcut model lopen halverwege de kuit juist weer uit en dat maakt idd vierkant.
Verder draag ik ook wel een skinny of een legging, maar dan met een jurkje of tuniekje die bijna altijd ingekort moeten worden want ik wil ze dan niet langer dan zeg maar halverweg mijn dij, net over mijn bips (nouja) zeg maar gerust enorme kont :lol:
Heb wel 2 fotootjes, dan zie je wat ik bedoel met enorme bovenbenen… taps toelopend gewoon als jeans zonder tuniek staat echtttttt niet :shifty:
Maar dat koppel je eerder aan een slanke verkoopster dan aan een volslanke dame? Dat je je bekeken voelt?
Want dat snap ik wel hoor… maar kan je echt zeggen… ook ‘dikke’ mensen zwetsen over ‘dikke’ mensen… Net zoals dunne mensen afgeven op elkaar… en elkaar in de zeik zetten… En echt… ik doe gewoon mijn werk… tuurlijk zie ik ook wel als iemand zwaarder is geworden… of denk ik ook weleens, jeetje… zo zwaar zijn, dat lijkt me ook niet easy… (mijn 2 zware collega’s hebben veel last van knietjes… enkels… voeten… enz… ) Maar dat ik iemand veroordeel… nee… En och, dat ik echt harder mijn best heb moeten doen dan mijn ‘dikke’ collega, vind ik stiekem zo jammer…
Vooral omdat juist mensen met een maat meer weten hoe t is om in n hokje geplaatst te worden… om veroordeeld te worden… om zich altijd te moeten verdedigen… Vooral daarom, snap ik niet dat t andersom zo gebeurd…
:shifty: :oops: :-*
Oh echt he!
mijn moeder is echt niet de dunste, bij lange na niet. En zwetst altijd over andere mensen hoe dik die wel niet zijn!
Verschrikkelijk vind ik dat!
Als ik met haar ga winkelen, geeft zij juist aan dat de kleding (aardappelzakken tuniekjes etc.) mij super mooi staat die ik absoluut lelijk vind en echt niet charmant voor mij.
Dus dat is echt zovaak diep in en uit ademen pff…
En echt, ik denk ook weleens bij mensen iets (jaha zelfs ik als rubens vrouw haha), maar zal ze nooit het idee geven dat ze minderwaardig zijn.
Voorbeeldje; mijn moeder heeft kei last van een echt hoge bloeddruk, maar ze doet er niks aan alleen pillen slikken die niet echt helpen. Niet minder zout, minder eten etc.
Zo bedoel ik dat dan he.
Maarre Fai, kom echt wel een keertje bij je shoppen :inlove:
Als ik geen dikke buik meer heb dan he, hahahaha!
Want goede passende broeken, ja daar ben ik echt wel aan toe!
H&M, heb ik ook wat spul van, maar dat zit soms ook nog best strak ondanks de grote maat. Nauwsluitend noemen ze dat :shifty:
Ik heb het over een straight jeans, niet over een bootcut he…
Ik heb relatief dunne kuiten en enkels en enorme bovenbenen… voor mijn bovenbenen moet ik maat 52 hebben terwijl ik taillemaat 46/48 heb.
Ik vraag dus om een straight jeans omdat de verhouding tussen mijn bovenbenen en onderbenen dan iets minder benadrukt word.
Een goed straight model loopt van de knie af gewoon recht naar beneden.
De bootcut model lopen halverwege de kuit juist weer uit en dat maakt idd vierkant.
Verder draag ik ook wel een skinny of een legging, maar dan met een jurkje of tuniekje die bijna altijd ingekort moeten worden want ik wil ze dan niet langer dan zeg maar halverweg mijn dij, net over mijn bips (nouja) zeg maar gerust enorme kont :lol:
Heb wel 2 fotootjes, dan zie je wat ik bedoel met enorme bovenbenen… taps toelopend gewoon als jeans zonder tuniek staat echtttttt niet :shifty:
Ah ja snap wat je bedoeld… Juist idd omdat je kuiten vergeleken met bovenbenen dan ‘niet kloppen’ Dit accentueer je minder met een straight dan met een taps, klopt… maakt je kuit wat voller zeg maar…
Ja ook de lengte tuniekjes… vind dat zoals jij ze dan draagt ook t mooist… langer maakt vaak dikker… en ook kleiner…
Dat zandloper figuur had mijn collegaatje ook… zij kon nog weleens wegkomen door broeken met elastiek in de taille te kopen… maar nee, easy is t niet nee… wat dat betreft kunnen we mekaar een hand schudden… ik heb een ieniminie taille… en toch een Portugese kont… bij mij moet meestal alles ingenomen worden… zucht… holle rug in broeken… en strak om bovenbenen en kont (vaak maat 38/40) en in de taille heb ik maat 34/36… pff…
heel leuk die foto and all, maar zucht… mijn aandacht gaat toch naar Suus hoor… :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :mrgreen: :inlove:
Oh echt he!
mijn moeder is echt niet de dunste, bij lange na niet. En zwetst altijd over andere mensen hoe dik die wel niet zijn!
Verschrikkelijk vind ik dat!
Als ik met haar ga winkelen, geeft zij juist aan dat de kleding (aardappelzakken tuniekjes etc.) mij super mooi staat die ik absoluut lelijk vind en echt niet charmant voor mij.
Dus dat is echt zovaak diep in en uit ademen pff…
En echt, ik denk ook weleens bij mensen iets (jaha zelfs ik als rubens vrouw haha), maar zal ze nooit het idee geven dat ze minderwaardig zijn.
Voorbeeldje; mijn moeder heeft kei last van een echt hoge bloeddruk, maar ze doet er niks aan alleen pillen slikken die niet echt helpen. Niet minder zout, minder eten etc.
Zo bedoel ik dat dan he.
Maarre Fai, kom echt wel een keertje bij je shoppen :inlove:
Als ik geen dikke buik meer heb dan he, hahahaha!
Want goede passende broeken, ja daar ben ik echt wel aan toe!
H&M, heb ik ook wat spul van, maar dat zit soms ook nog best strak ondanks de grote maat. Nauwsluitend noemen ze dat :shifty:
Ik hou stiekem ook van vrouwen die het showen… en dan hoeft dat echt niet ordi te zijn… maar die grote soepjurken omdat ze bang zijn dat anderen een rol zien… nah… jammer… vaak met wat strakkere kleding, komt veel meer vrouw eruit… OOK met een grote maat…
Ik vind mijn collega bv, maat 52… zo’n mooie vrouw… altijd mooi verzorgd… leuke skinny aan… hippe tuniek… heupriem… (ja schat, zegt ze dan, mijn riem gaan ONDER de rol hahaha)… ik heb bij Ulla echt prachtige vrouwen gezien… die krijgen dat ook echt te horen van mij hoor… Sinds ik daar werk snap ik beter waarom sommige mannen houden van volslanke vrouwen… ze zijn zo zachttttt… :inlove: En als je zeker bent van jezelf… (en dan kan ik nog wat leren van mijn collega) straal je dat uit… we lopen na ons werk weleens hand in hand naar de auto… allebei in t zwart… de dikke en de dunne noemen we ons dan… :inlove: Maar zij is trots op zichzelf… wilt ook best 30 kilo kwijt… maar och, ik hou van eten zegt ze… ik zit er niet ZO erg mee dat ik bereid ben die moeite te nemen om af te vallen… ach, ik ben weleens gaan aqua joggen, vond ik wel leuk… maarja, ging ik na t zwemmen op de fiets met mn vriendinnen naar de friettent… (hilaaaaarisch… :lol: ) Dus nee, ze zit er niet mee… maar heb ook klanten meegemaakt die huilend hun verhaal doen… die nagekeken worden op t terras als met een ijs aan komen lopen… had vorige week nog een meisje… morbide obesitas… wil studie geneeskunde gaan doen… ga dr maar aan staan… de vooroordelen waar zij tegen aan loopt… en tja, das best… k.ut… Ik heb klanten getroost die verdrietig zijn omdat ze nog niet zijn afgevallen… ik heb een klant die spastisch is… de benen, achterkant billen gewassen omdat haar katheter losgeschoten was… elke maand komt mevr R ons een doos Duitse koekjes brengen… ‘eet je wat kind zegt ze dan… dat je wat wordt’ :mrgreen: het is niet alleen verkopen en die la volkrijgen… ik hou echt van mijn werk… en ik ben er echt heel erg goed in… :oops:
Dusssssss, komen Cin… :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
En H&M… vind dat sowieso erg klein vallen… en het past mij zelden… volgens mij noemen ze t grote maten maar is het nog steeds niet op de rondere vormen gesneden hoor… :think:
H&M kleding vind ik persoonlijk kwalitatief niet zo goed en ik ik heb enkele shirts en tunieken daarvandaan die helemaal scheeftrokken in de was. Daar koop ik dus niet meer.
Miss Etam kan best leuk van, maar dat is met Promiss de enige bekende winkel hier in de buurt die grote-maten kleding verkoopt dus dat zie je heel veel. Vind ik persoonlijk minder. Spijkerbroeken van Miss Etam lubberen uit en de pasvorm is het altijd net niet bij mij.
Promiss is leuk voor broeken, maar bovenkleding is altijd kort. Mijn probleemrol is mijn maagrol, dus de bovenste… Als de bovenkleding dan al kort is en het blijft op mijn rol hangen, dan is het eigenlijk altijd te kort.
Liefs Bo! had idd goede spijkerbroeken, maar gingen wel maar 1 seizoen mee ivm slijtage tussen de benen.
Ulla Popken heeft hele mooie dingen van de Selection collectie, maar bij het reguliere moet je echt tegen mooie/leuke dingen aanlopen. Ik had vroeger veel van de Selection collectie in de tijd dat ik als hotelmanager werkte. En sommige van die kleding zijn nog steeds supermooi en je ziet het er echt niet aan af dat het inmiddels al 12-15 jaar oud is. Geen of weinig slijtage. Ik draag het inmiddels niet meer, maar heb veel weggegeven aan een vriendin die weinig geld te besteden heeft, maar wel representatieve kleding nodig heeft voor haar werk.
En over het algemeen word je er echt heel goed geholpen, al ging ik niet graag naar de Rotterdamse vestiging, maar reed ik speciaal naar Breda vanwege de verkoopsters.
En nu heb ik een zaakje ontdekt in een heel klein dorpje hier in de buurt en wat ben ik blij dat ik die gevonden hebt. Verkopen kleding van o.a. X-two, Studio, Zhenzi. Je krijgt daar (h)eerlijk advies en hun mening. Zeggen ook gewoon dat iets minder goed staat en bieden een alternatief. Vermaken kost niets, service echt geweldig. Ik ben echt nog nooit zo goed geslaagd voor mijn kleding als daar. :thumbup:
nee volgens mij lees je t anders dan ik bedoel hoor ik schreef dit
“” ik koop ook wel bij de slanke verkoopsters hoor, als ze maar duidelijk laten merken dat ze verstand van zaken hebben en mij geen rotgevoel geven"
daarmee koppel ik het helemaal niet aan de slanke verkoopsters…ik bedoel daar heel simpel mee dat het me geen bal uitmaakt wie me wat verkoopt en wie me helpt als ze maar respect vor me hebben…