hippe grote matenmode

Ik denk dat ik er toch aan moet geloven.

ik ben gezegend met ronde vormen en ben niet zo heel groot (1.69), waardoor gewone confectiemode eigenlijk altijd net niet mooi zit. en nu dacht ik dat de ‘grote maten’ mode wellicht meer iets voor mij is omdat die toch vaak rekening houden met ronde vormen.

ik heb nu maat 44-46 en ben 29 jaar, maar vaak vind ik de grote maten mode een beetje voor wat oudere dames.

ik wil er gewoon een beetje leuk hip uitzien, en nu is de hipheid eigenlijk ver te zoeken in mijn kledingkast :oops:

Ik koop meestal online bij Wehkamp of Neckermann, kun je gewoon thuis passen en terugsturen als het toch niet bevalt.

Ik ben ook klein (1.58.) en heb ook een grote maat (50/52)

Ik slaag zelf goed bij Etam. Ulla wil ook nog wel, maar dat is vaak te lang voor mij.

Misschien heb je iets aan dit overzicht? http://www.grotematenmode.com/

spijkerbroeken-> Miss etam, stretch en in lengte maat 28! (ik ben ook maar 1 meter 64)

Bonprix heeft heel veel mode in grotere maten en leuk ook!

Verder vind ik Veto echt een leuk merk voor grote maten, maar wel duurder.

Ik heb daar wat meer bijzondere dingetjes van.

Verder veel combineren, ook mexx en edc hebben soms gewoon leuk vallende maatjes 48 die ik dan toch aan kan.

Maar mijn basics haal ik bij Miss etam.

jeans, nettere pantalons, leuke tunieks, sjaaltjes, leggings, effen basic longsleeves en shirts.

En soms moet je ook gewoon lef hebben denk ik en je vormen durven te laten zien. Juist als je wilt verhullen trekken mensen vaak vormeloze bovenkleding aan, alsof mensen niet alsnog zien dat je zwaarder bent en een grote voorgevel hebt.

Ik trek rustig een tuniek met decollete aan of een sexy jurkje en ik heb maat 48/50 en een cup H.

En miss etam heeft tegenwoordig een eigen online shop, niet meer perse via wehkamp :dance:

En voor badpakken ben ik helemaal fan van Swimdresses. Weet ik ook een goed online adres voor, maar dat mag ik hier niet plaatsen. :frowning: Mocht je de link willen dan pb maar even.

ik haal mijn beha’s en zwempakken bij Qinn bodywear, die wil ik wel echt passen, dus daar ga ik echt voor naar de winkel.

En ik shop graag in Deventer en Enschede, daar kan ik altijd leuk slagen, zitten zat winkels die voor een maatje meer verkopen.

Ik kon gratis terugsturen en kreeg per omgaande mijn geld terug. Geen probleem! Ik wil ook passen, maar dat ging dus heel goed thuis.

ik slaag ook meestal wel bij miss etam. ook bij m&s mode, c&a en h&m hebben ze soms wel leuke dingen.

bij wehkamp vind ik vaak ook wel leuke dingen.

bh’s koop ik bij een speciaalzaak, met een grote cupmaat heb wel goede ondersteuning nodig.

soms zie je vrouwen met grote borsten die dan zowat op hun knieën hangen, dat vind ik echt geen gezicht :silenced:

in enschede kun je zeker goed shoppen voor grote maten.

vind alleen soms de speciaalzaakjes erg duur

Ik ben zelf ook 1,69 en heb maat 50/52. Ik houd ook niet van die standaard grote maten mode. Van die jurken die om je heen hangen als een zak, daar zul je mij nooit in zien lopen. Ik heb altijd gewone casual broeken aan of spijkerbroeken en leuke shirtjes (althans, ik vind ze leuk ;))

Bij Miss Etam kan ik vaak fijne broeken vinden. De shirtjes vaak wat minder, is vaak alweer van dat grote jurken-spul. Shirtjes koop ik bij C&A, H&M V&D en allerlei verschillende kledingstukken bestel ik bij neckermann. Zie regelmatig wat leuks en bestel dan van alles in 1x en zo’n 80% gaat meestal terug, maar dan heb ik wel een 1 of 2 leuke setjes gevonden :slight_smile: En relaxt thuis passen! (En ze hebben ook k-maten, korte maten voor broeken, wat bij mij precies goed is, loop ik eindelijk mijn broeken niet meer stuk!)

BH’s koop ik bij Livera. Die van de Hunkemoller vind ik zelf niks, totaal geen steun. Bij de Livera heb ik meestal keuze uit 1 of 2 modellen helaas, maar gelukkig zit er soms wel een goede bij. Helaas wel erg prijzig, maarja, ik wil wel goede bh’s hebben die mooi zitten. Ik vind het soms wel erg vervelend dat er zo weinig keus is in grote cupmaten.

X-two en studio hebben ook mooie kleding voor een maatje meer. Qua spijkerbroeken ben ik helemaal fan van zhenzi. Echt superfijne broeken die mooi aan blijven sluiten en heerlijk zitten.

Ik ben een aantal weken enorm goed geslaagd bij Promiss met mijn maat 44/46 :thumbup:

Miss Etam kan ik ook altijd wel wat vinden.

miss etam, H&M, Veto, M&S heeeeel soms, neckermann heeft ook leuke grote maten mode kwam ik inderdaad achter laatst :thumbup:

En je kunt je natuurlijk altijd door Fai-tjuh laten aankleden bij Ulla Popken :mrgreen:

Hier Miss Etam, DIDI, Promiss en Bagoes.

Vaak bestel ik het online of via Wehkamp, ideaal!

Ik heb trouwen maat 48 onder en 46 boven :wink:

wat een goede tips zeg! ik zag laatst ook iets bij bonaparte. zag er ook wel leuk uit.

miss etam ben ik niet heel erg fan van moet ik eerlijk zeggen :oops:

broeken kan ik inderdaad ook wel goed vinden bij promiss :thumbup:

ik zoek gewoon iets hips. ik zit met van die mooie slanke meisjes op kantoor die er altijd leuk hip uitzien. en dat moet met een maatje meer toch ook lukken :think:

bh’s koop ik inderdaad ook bij Livera. ik vind voorgevormde bh’s altijd erg fijn en hunkemoller gaat maar tot cup D :wall:

er zijn na mn zwangerschap 2 cupmaten aan blijven plakken, ik ging van C naar E! :shock: moet wel zeggen dat ik me daarna helemaal rotschrok wat die grote bh’s kosten :o

Ken je Bagoes? Is ook echt wel leuk!

Bonaparte zou je even moeten uitproberen want dat valt redelijk smal vind ik zelf. Dus zeker een 46 / xl / xxl bestellen indien mogelijk. Ik bestel er niet meer want het zit gewoon niet goed en is ook eigenlijk niet berekend op grote maten.

Oeps ik zie nu dat er een dames plus is bijgekomen. Kijk dat biedt perspectief :smiley:

Ben zelf 1.62m en maat 44, ter vergelijking. Maar het zal natuurlijk ook aan je bouw liggen (appel, peer oid).

Hier ook miss etam, V&D, Didi :thumbup:

Neckerman vind ik persoonlijk slechte kwaliteit en slecht afgewerkt.

Ben enorme fan van Desigual maar heb nog niks aangepast :oops: ben bang dat het echt te klein is.

Moomoo’s noemen wij die soepjurken. :wink:

Ik ben 176, dus niet zo klein, maar wel ook maatje 46-48, en daar ook nog eens grote scheepschuitvoeten bij, maat 43… Dus frustraties over leuke kleding en schoenen vinden, kan ik zeker over mee praten!

Ik heb begin van de zomer bij toeval een superleuke, knalrode, zomerjas gevonden bij V&D. Heel af en toe vind ik iets leuks bij Miss Etam. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik zelf een redelijk alto/punk-stijl heb, dus voor mij is het af en toe alleen nog maar lastiger om iets te vinden dat bij me past… :roll:

hier eigenlijk bijna altijd miss etam en ulla popken.

vorig jaar een erg leuke winterjas bij ulla popken gekocht. Had ik voorheen altijd winterjassen die het net niet waren, nu ben ik er zoooo blij mee :smiley: :mrgreen:

bonaparte bestel ik ook wel eens kleding. sommige dingen vallen idd niet zo mooi, maar soms zit er ook wel wat leuks bij.

nu met de dames plus is wel wat beter geworden, is meer berekend op rondere vormen.

ik ben zelf 1.63 en heb kledingmaat 48/50 en het is best lastig om iets te vinden wat qua verhouding ook bij me staat. tunieken zijn soms net jurken en dat staat niet altijd even mooi.