hij wil geen pasta,rijst endergelijk

mijn grote boef wil alleen maar aardappelen met groente en vlees en natuurlijk patat,pizza eten als warm eten.

hoe krijg ik hem in hemelsnaam eens aan de pasta en rijst? ik word zelf zo flauw van altijd maar aardappelen :sick:

patat krijgt hij alleen op zaterdagavond.dat is een vaste gewoonte.

hij vind pasta gewoon zo vies dat hij zelfs aan het overgeven komt.

soms krijg ik het door vriendelijk praten zo ver dat hij een hapje proeft,maar daarna moet hij gelijk kokhalzen en komt het er weer uit.

wie kent dit en heeft de oplossing voor me? :pray:

Hier ook een madam die alleen het liefst aardappels, groente en vlees eet…

Tevens rijst is hier favoriet…

Maar pasta gerechten is een crime hier geen 1 hapje net als Floris kokhalst ze erover soms…

Kale pasta wil ze dan wel weer dus dan dat maar , vaak doen we daar dan haar favo groente doorheen boontjes of doperwten .

Heeft ze toch pasta binnen

Hier lust ze zelfs geen patat,pizza en pannenkoeken…

@Zeemeermin wrote:

Hoe geef je de pasta? Hier een mannetje die alleen van pasta carbonara of kale pasta met een beetje geraspte kaas houdt (rode saus vind hij niet te eten)!

Rijst lukt hier ook niet, noodles (met een beetje sate-saus) daarintegen wel. Dat als eens geprobeerd?

Oh, en verder niet druk om maken. Zelf lekker pasta eten en hij groente met een aardappeltje. Is niks mis mee toch? Komt vast wel goed!

ik heb er eigelijk nooit over nagedacht om het eens anders te maken voor hem zoals kale pasta of carbonara of met geraspte kaas :think: hij is een echte hollandse kaaskop dus dat kan een kans van slagen hebben.

en anders idd maar gewoon aardappelen blijven eten,maar ooit zal hij het toch eens moeten leren?

het kan ook zijn dat hij echt de structuur van het eten niet goed kan verdragen. Mijn dochter hoef ik ook echt geen aardappelen of witte/bruine bonen of kapucijners voor te zetten want die gaat echt over haar nek van de structuur.

Dat vervang ik soms door rijst, kale macaroni of een pitabroodje oid.

Hier ook een kind dat geen pastagerechten lust. Lasagne of pasta met saus weigert ze dus echt, ze probeert het niet eens en die ene keer dat ze het probeerde, spuugde ze het meteen uit. Maar pasta zelf vindt ze helemaal fantastisch, daar blijft ze van eten. In mijn ogen lust ze dus best pasta, maar niet alle zooi er om heen. :wink: Macaroni met alleen wat kruiden (dus zonder de groenten en het vlees ed), vindt ze ook nog wel oké.

Rijst en ook nasi zonder groenten/vlees vindt ze ook oké, maar met alles erin of saus oid hoeft ze het ook niet. En aardappels eet ze ook, maar minder enthousiast (eten we ook niet echt vaak).

Pannekoeken weigert ze volledig. :wink: :slight_smile: Pizza eet ze soms en patatjes lust ze pas sinds kort.

Als we iets eten wat zij echt weigert, dan krijgt ze wat anders. Meestal probeer ik haar dan wel een hapje van mijn bord te laten proeven. En soms vindt ze het opeens lekker en dan eet ze gewoon wat met mij mee. Zo leert ze ook andere dingen eten dan de dingen die voor haar bekend zijn en die ze wil eten. :slight_smile:

Mijn zoon at tot hij iets van 15 maanden was alles, sindsdien eet hij alleen maar gebakken aardappels of frietjes, worstjes en wortels en pannenkoeken. Pasta en rijst met saus of zonder saus laat hij gewoon staan. Mijn dochter was altijd een slechte eter en wilde ook alleen maar gebakken aardappels en wat erwtjes, boontjes of paprika en wat vlees. Pizza vinden ze allebei niet lekker. Sinds een jaar is ze wat meer gaan proeven, hele kleine muizebeetjes, maar ze probeert het in ieder geval. Ze eet nu ook wel eens wat pasta of rijst maar zonder saus. Saus heeft ze nooit willen proeven. We waren dan ook afgelopen weekend heel blij dat ze rijst met een klein beetje kiptandoorisaus van knorr wilde proeven. We aten altijd wat zij ook aten maar op een gegeven moment kwamen de gebakken aardappels ons de neus uit en zijn we weer rijst en pasta en zo gaan eten. We doen het een beetje om en om. Soms koken we iets anders voor de kinderen. Dat zouden we eigenlijk niet moeten doen maar dat doen we vaak als hij een paar keer niet gegeten heeft. Hij is zo stront eigenwijs dat een paar dagen niet eten niet ervoor zorgt dat hij wel gaat eten.

Hier gelukkig geen last van ze eet alles wat wij ook eten!!! Tot rijst groente gekookte gebakken aardappels!! Pasta ook alles met saus heel de mikmak!!

Maar misschien laten proeven met een beetje appelmoest er door heen te doen? Of gewoon niks zeggen wat je gaat eten en gewoon voor zijn neus zetten…

Hier heeft ze er soms ook geen zin in maar omdat we weten dat ze het lust blijft ze aan tafel zitten tot het op is en zo niet krijgt ze het de andere dag weer misschien heel stom maar zo hebben we het van baby af aan ook gedaan. En dat werkt heel goed hier gekookte aardappels is niet favoriet maar ze eet het wel!!!

En verder denk ik dat je het gewoon moet laten gaan is misschien wel een periode hoor!!! Hier heeft ze ook een periode gehad niet te willen eten nou dan niet en ze kreeg niks anders en dat heeft 2 dagen geduurd en is weer normaal gaan eten!

J is een makkelijke eter maar macaroni blieft hij niet :snooty: . De groente erin ook niet, maar de macaroni zelf zèker niet :sick: .

Wij eten macaroni met stukjes worst erdoor (even meegebakken) en geraspte kaas. Als meneer het niet hoeft, vist hij de stukjes worst eruit en krijgt hij geraspte kaas erbij. En daarna nog een boterham als hij echt honger heeft (en wil hij die niet, dan niet). Wij eten dan gewoon lekker de macaroni.

Ik ben een verantwoord koker maar ik ga niet voor ieder apart koken als ik daar geen dringende noodzaak toe zie. Dus dat ene dagje zonder pasta en groente overleeft hij dan wel.

Mijn man lust liever geen broccoli, maar eet dat ook maar gewoon, want dat is J zijn lievelingseten :roll: :lol: .

En tja… wat IK niet lust… dat maak ik niet :mrgreen: .

Nasi maken, met wat pindasaus wordt hier goed gegeten.

Daar wordt het ook wat smeuiiger van. Ik vond zelf vroeger droge rijst ook niet weg te krijgen (nu wel hoor, heerlijk :drool: ).

Verder lasagne en pasta lukt gelukkig wel.

maar het liefst inderdaad aardappelen en jus. Zelfs nog liever dan patat of pizza :shock:

Haha, ik zou al heel blij zijn als mijn dochter zoveel at!

Sinds ze een maand of 10 is eet ze vrijwel niets…

Althans, geen warm eten; geen groenten, geen aardappels, geen pasta, geen vlees, geen patatjes. Wel pannenkoeken, vissticks en broccoli. Soms een hapje wortel of een sperzieboon. Gek word ik er van! Iedere avond gezeur! We proberen haar te negeren, maar ze gaat meestal zitten jengelen, wil van tafel, wil appelmoes (krijgt ze niet) en yoghurt (krijgt ze wel, als wij ook zo ver zijn).

Volgens mij hebben we alles al geprobeerd…

Onze laatste troef is nu onze jongste dochter :slight_smile: Zij gaat nu vaste voeding leren eten, via rapley. We moedigen haar aan en prijzen haar de hemel in als ze gaat eten. Tja, daar is ze wel gevoelig voor en dan zegt ze Noa ook goed eten en dan neemt ze een hap (alleen spuugt ze het dan meestal ook weer uit :? )

WE houden steeds maar voor ogen dat het een fase is en dat ze straks heus wel zal gaan eten, maar wanneer??? Ik hoop heel snel, want ik ben het echt zat… Al zo’n anderhalf jaar geen gezelligheid aan tafel…

Jana eet gelukkig bijna alles, alleen rode kool met appel, appelstroop en appelmoes gaat ze spontaan van kokhalzen, heel gek haha…

Pasta zou je inderdaad ook met andere sauzen kunnen geven, kleine van mijn vriendin eet ook geen rode saus, witte saus of pasta carbonara lust hijwel :o

Saus hoeft niet perse he …

Met groente er doorheen wat ie lekker vind kom je ook een heel eind :slight_smile:

Maar goed misschien komt dat ook omdat wij zelf niet zo van de sausjes zijn :wink:

@Liesbeth wrote:

Haha, ik zou al heel blij zijn als mijn dochter zoveel at!

Sinds ze een maand of 10 is eet ze vrijwel niets…

Althans, geen warm eten; geen groenten, geen aardappels, geen pasta, geen vlees, geen patatjes. Wel pannenkoeken, vissticks en broccoli. Soms een hapje wortel of een sperzieboon. Gek word ik er van! Iedere avond gezeur! We proberen haar te negeren, maar ze gaat meestal zitten jengelen, wil van tafel, wil appelmoes (krijgt ze niet) en yoghurt (krijgt ze wel, als wij ook zo ver zijn).

Volgens mij hebben we alles al geprobeerd…

Onze laatste troef is nu onze jongste dochter :slight_smile: Zij gaat nu vaste voeding leren eten, via rapley. We moedigen haar aan en prijzen haar de hemel in als ze gaat eten. Tja, daar is ze wel gevoelig voor en dan zegt ze Noa ook goed eten en dan neemt ze een hap (alleen spuugt ze het dan meestal ook weer uit :? )

WE houden steeds maar voor ogen dat het een fase is en dat ze straks heus wel zal gaan eten, maar wanneer??? Ik hoop heel snel, want ik ben het echt zat… Al zo’n anderhalf jaar geen gezelligheid aan tafel…

Ellendig is dat he…

Hier eentje van bijna 10 die in zijn hele leven misschien 2 lepeltjes groente heeft gegeten :shock: :?

Gelukkig is hij kerngezond tot nu toe, nooit ziek (echt nooit!!). Hij eet wel goed brood, en vlees eet hij ook graag.

Wij hebben het opgegeven. :slight_smile:

ik zou gewoon blijven proberen inderdaad eens met andere sausen of droog

en wie weet is het de textuur die hij vervelend vind.

onze dochter wiegert kaas te eten in plakjes

maar eet wel smeerkaas, pizza met kaas, tosti en geraspte kaas over de pasta

en je er vooral niet heel druk overmaken want dat merken ze eten moet leuk zijn.

onze zoon luste altijd alles behalve sla sinds kort eet hij soms ineens sla maar vind hij ineens van alles vies om het vervolgens wel te eten.

@marietje wrote:

Ik ben een verantwoord koker maar ik ga niet voor ieder apart koken als ik daar geen dringende noodzaak toe zie. Dus dat ene dagje zonder pasta en groente overleeft hij dan wel.

(…)

En tja… wat IK niet lust… dat maak ik niet :mrgreen: .

Hier van hetzelfde. Als ze iets niet lusten of willen eten, jammer dan. Ik ga iig niet iets anders koken of een boterham smeren.

Vaak roept I al dat lust ik niet voordat het op tafelstaat. Ammehoela!

Mochten ze iets écht niet lusten, dan vraag ik vaak na het avondeten, als ze aan het spelen zijn en het dus niet in de gaten hebben dat ik het expres vraag, of ze nog een banaan willen. Gewoon het idee dat ze toch iets etdn voordat ze naar bed gaan. :oops:

Evenals met de boterham, we eten max. een half uur het ontbijt. Hebben ze de boterham niet op of willen ze niet eten, krijgen ze die smiddags weer. Ik stop ze dan in een trommeltje. Ik vind het idioot om dan meer dan een halve boterham weg te gooien :oops:

hier at tl gewoon helemaal niet, af en toe vlees, en gebakken aardappels.

Nu vraag ik voor het eten of ze een ijsje (waterijs, zelf gemaakt) wil en dan eet ze keurig dr bordje leeg :mrgreen:

Grappig dat je kind wel haar bordje eet als ze een waterijsje krijgt. Ach als het werkt, waarom niet?

Volgens mij doet ze nog een moord voor een ijsje haha. En ach het is gewoon een ranja ijsje dus net als drinken. Overdag zorgen we dat ze voldoende zuivel krijgt

Hier gelukkig (nog) geen eetproblemen. Nieuwe dingen hebben ze vaak vanaf ons bord leren eten. Hadden zij simpel aardappels en groente en altijd een bord van ons binnen bereik. Ze willen graag eten wat wij eten.

Zo kregen zij eerst bijvoorbeeld alleen gewoon rijst met gewokte groenten en wat gebakken vlees of vis. Ik haadel dat er dan uit, voordat ik er kruiden of woksaus of zo bij deed. Natuurlijk zagen ze na een tijd wel dat wat wij hadden niet precies hetzelfde was, als wat zij aten. Dus wilden ze dan wat van ons bord eten. (en dat gaat die vork gewoon op ons bord en in hun mond ;)) Daar zeggen we dan nooit echt iets van, laten ze gewoon proeven en doen.

Soms willen ze het meteen uitspugen en dat mag. (dat geven ze aan) zoals bijvoorbeeld met sla/salade. De keer erna met sla/salade willen ze weer proberen. Nu hebben we er dus al 1 die sla lust. De andere volgt vast snel.

Misschien ook een idee voor jullie om te doen.

Hier nog zo´n boerinnetje.

Madam eet alleen soms groente en vlees, met een klein beetje aardappel.

Geen pasta, niet kaal en niet normaal (met groenten).

Geen rijst/rijstgerechten

Geen shoarmavlees, ze eet dan alleen een kaal pita broodje

Geen stamppot

Geen soep

Geen rode bieten/rode kool

Geen spinazie/andijvie/spruiten/sla

We eten hier dus vaak (omdat ze dat lust)

• broccoli
  • spercibonen
  • snijbonen
  • bloemkool
  • wortelen

Saai, ik hou van alles proberen.

Marith probeert helemaal niks wat ze niet kent… ze lijkt veel op haar vader!