hij blijft niet liggen help

floris is nu bijna een jaar en zooo eigenwijs aan het worden (uitproberen)

elke keer als ik hem naar bed breng dan gaat hij gelijk weer staan in bed .en lacht me dan vierkant uit.

dit ritueel herhaald zich zo’n 40 a 50 x per keer dat ik hem naar bed breng.moe is hij dan zeker wel dus ik snap niet waar hij de energie vandaan haalt om telkens weer op te staan. na 40 of 50 x neerleggen geeft hij het eindelijk op met als resultaat dat je elke keer minstens 45 min bezig bent om hem in slaap te krijgen.



even voor de duidelijkheid zo doe ik het nu…



even knuffelen als ik hem naar bed breng,ik geef hem zijn popje waar hij niet zonder kan slapen,kus hem ,en geef hem zijn speentje.



hier na is het neerleggen ,staan neerleggen staan neerleggen staan enz enz enz enz :roll: ik kijk hem dan niet meer aan en geef ook geen aandacht meer ,maar het lijkt allemaal niets te helpen.



als mijn man hem naar bed wil brengen is het tegenwoordig helemaal een drama want dan gaat hij krijsen niet normaal en is dan helemaal over de toeren heen,terwijl mijn man hem elke avond naar bed brengt (papa zoon moment) dit huilen is sinds 2 dagen nu zo…



ik weet het ook niet meer wat doen we nu fout? :think:



hellep

Die van mij doet dit ook, maar ik doe niets.



Hij maakt er anders een spelletje van en die ga ik niet mee spelen.

Dus dan brullen, en ik laat hem even gaan, ik laat hem niet winnen.



Als ik de kamer binnen loop dan heeft een de grootste glimlach op zijn gezicht, dus ik doe het niet.





Hij huilt eventjes en na max 10 minuten geeft hij zich over en gaat slapen.



Weet niet wat bij jou gaat werken maar het is lastig ik weet het.

En hem gewoon laten staan? Als hij moe is zal hij vast vanzelf gaan zitten of liggen en in slaap vallen, denk ik.

Mijn zoontje slaapt zelden zoals ik hem neerleg, maar is vaak nog even bezig met draaien, kruipen enzo. Zolang ik er geen aandacht aan besteed valt hij uiteindelijk vanzelf wel in slaap.

Uiteindelijk krijgt je zoontje dus ook zijn zin, als hij steeds aandacht wil, omdat je toch steeds weer binnenkomt.

Of lukt het hem niet om zelf weer te gaan liggen?

Ik zou hem ook zelf “aan laten modderen”

onze zoon ging en gaat ook telkens staan als hij in bed hoort te ‘liggen’

we laten hem gewoon staan en gillen. hij geeft het vanzelf wel op

Luna ging vroeger ook staan maar wij lieten haar gewoon staan hoor :smiley:



nu is het een spelletje staan, lig, staan, lig, staan, lig, enz

inderdaad, hij gasat vanzelf wel liggen als hij het zat is…



(w.s eerder dan de 45 minuten die het nu kost)

Waarom kom je elke keer binnen? Ik snap wel dat je vind dat hij moet liggen, maar ik denk, dat hij er nu een spelletje van maakt.

Hij krijgt aandacht, elk kind vind aandacht leuk, zowel op de negatieve als positieve manier.



Dus je zou kunnen proberen, hem gewoon lekker te laten staan, en gewoon ‘even’, (10 min.) weg te blijven, misschien valt hij zelf wel in slaap.



Hier ook een kleine die eerst wil ‘spelen’, En niet doet wat wij willen.

We laten hem meestal 5 a 10 min alleen , ligt er aan hoe snel hij het niet meer leuk vind en gaat huilen/gillen, op wonderbaarlijke manier, gaat hij dan wel overstag en gaat slapen.

Hier hebben we dat ook zeker een maand gehad, echt gek werd ik ervan.





Maar de enigste oplossing is hem gewoon laten doen, hij valt vanzelf wel in slaap als hij echt moe is.

Extra strak instoppen,matrozenbedje opdekken etc maar haar gewoon laten spelen, rollen enz was gewoon het beste.

Sinsdien slaapt ze ook zonder dekentje, en rolt ze slapend heel het bed door :mrgreen:

Het is al vaak gezegd, maar ik doe het ook nog een keer 8) .

Gewoon lekker laten staan. Annemieke doet het ook, wij gaan gewoon weg en dan gaat ze vanzelf wel liggen.

Ze heeft ook buien dat ze haar knuffel steeds uit bed gooit, dan dreigen wij 1x hem mee te nemen en ook dat helpt. Daarna doet ze het niet meer :mrgreen:

Pete deed dat ook en dan zei ik gewoon ‘dag’ en ging dan de kamer uit. Door de babyfoon hoorde ik hem dan nog even spelen en uiteindelijk viel hij dan vanzelf in slaap.

Oh heel herkenbaar kleine van mij doet het ook… maar dan midden in de nacht… en vaak als ik hem net in bed leg gaat hij gelijk zitten… Maar ik heb hem dan geknuffeld gekust en weltusten gezegd dus ik ga gewoon weg… en 9 van de 10 keer gaat hij zelf weer liggen… Daarvoor gewoon even laten huilen…





Sterkte :hug:

sorry voor mijn late reactie meiden…ben druk geweest vandaag.



dus gewoon laten gaan en er niet meer heen gaan is jullie advies. :thumbup: ik ga het vanavond zeker proberen al zal het enorm brullen gaan worden.dan moeten we daar maar even doorheen al vind ik het enorm moeilijk om hem te horen huilen…



zelf gaan zitten en liggen kan hij nu wel dus dat is het probleem niet.



ik hou jullie op de hoogte :wink:

oh ja…hij smijt ook steeds zijn pop en zijn speen extra uit bed zodat wij die wel weer komen brengen…moeten we dat dan ook negeren?

daar werd ik ook doodmoe van, mijn dochter wist gewoon dat als ze iets uit bed gooide iemand van ons kwam. Zag namelijk op de camera of ze iets uit bed gooide.

Maar uiteindelijk ben ik daar mee gestopt, en liet haar gewoon even huilen als ze iets uit bedje gooide. Beer ofzo liet ik gewoon liggen speen kan helaas niet want zonder kan ze niet slapen, dus na wat gebrul ging ik die wel terug brengen.



Ben benieuwd hoe het gaat vanavond.

hahahahaha zou het dan echt zo zijn dat bijna alle kindjes door de zelfde fase heen gaat? Gaat wat worden dan straks met nog 3 erbij… Smijten ze alle 3 de popjes knuffels en spenen door de kamer…



Maar hier doet hij dat dus ook… En ik laat hem dan eerst even lekker zitten, want anders word het wel een heel leuk spelletje… ik gooi weg mama komt het terug brengen… Daarna geef ik het nog 1 keer terug ( 3 keer in tottaal) en daarna krijgt hij het niet meer en gaat hij maar slapen zonder… Maar meestal is het genoeg en gaat hij slapen… Ik zeg er bij de ena laatste keer wel bij dat het de laatste keer is dat mama het terug geeeft…



En het is HEEL lastig je kindje te horen huilen… Ik vind dat ook nog steeds, maar je moet op een gegeven moment wel, want ze weten gewoon dat als ze lang blijven huilen en soms blijven brullen dat mama toch wel komt… Zij houden langer vol dat wij… maar je moet je even niet laten kenne, desnooits even de poesjes uitlaten ofzo :wink:



Sterkte meis en waarschijnlijk moet je het morgen en overmorgen ook vol houden… :hug:

ik had dit tussen de middag nog niet gelezen dus ik ben toen dik 2 uur bezig geweest om hem in slaap te krijgen :roll:



meiden ontzettend bedankt heel lief van jullie…

ik ga maar oordopjes indoen vanaaf :lol:

Daantjuh mag ik je nu al heeeel veel succes wensen met je 3 kleintjes straks? :wink: :lol:

@Daantjuh wrote:

hahahahaha zou het dan echt zo zijn dat bijna alle kindjes door de zelfde fase heen gaat? Gaat wat worden dan straks met nog 3 erbij… Smijten ze alle 3 de popjes knuffels en spenen door de kamer…



Maar hier doet hij dat dus ook… En ik laat hem dan eerst even lekker zitten, want anders word het wel een heel leuk spelletje… ik gooi weg mama komt het terug brengen… Daarna geef ik het nog 1 keer terug ( 3 keer in tottaal) en daarna krijgt hij het niet meer en gaat hij maar slapen zonder… Maar meestal is het genoeg en gaat hij slapen… Ik zeg er bij de ena laatste keer wel bij dat het de laatste keer is dat mama het terug geeeft…



En het is HEEL lastig je kindje te horen huilen… Ik vind dat ook nog steeds, maar je moet op een gegeven moment wel, want ze weten gewoon dat als ze lang blijven huilen en soms blijven brullen dat mama toch wel komt… Zij houden langer vol dat wij… maar je moet je even niet laten kenne, desnooits even de poesjes uitlaten ofzo :wink:



Sterkte meis en waarschijnlijk moet je het morgen en overmorgen ook vol houden… :hug:




Oeh alvast veel suc6 Daantjuh :mrgreen: .

Op het moment zelf is het vast vreselijk en doorzetten, maar achteraf kun je er vast hartelijk om lachen.

Ik zie ze echt al staan zo naast elkaar 3 kleine ukkie’s heerlijk, maar ook o zo zwaar. Daantjuh komen ze allemaal bij elkaar op de kamer.



Sorry oftopic :oops:

Pfff wil daar nog helemaal niet aan denken… hahahahaha word nu al bij die gedachten Gek en MOE…



Ze komen in het begin allemaal samen, later allemaal eigen kamer… Mss de dames samen maar hebben genoeg kamers over… Dus even zien…





En inderdaad ik heb ook oordopjes!!! hahahaha ja het is vreselijk zo wil je je kindje toch niet in bed leggen… 2 uur bezig zijn voordat hij slaapt… Pfff meis sterkte en echt ik denk aan je vanaovnd weet hoe moeilijk en zwaar het is! :hug: Maar hij moet het even weten… Ik vertel hem trouwens wel altijd dat mama beneden is en niet weggaat… ( ga ik wel weg zeg ik dat ook enz enz ) Weet je ook tussendoor moet je niet teveel naar hem toe gaan, want dan herhaald het verdriet en de strijd zich… In het begin gewoon 2 a 3 keertje terug aai over bolletje vertellen dat je van hem houd en dat het slaaptijd is…



Nou nogmaals sterkte :hug: