Hier krijg ik nu de bibbers van..

Hier thuis ben ik de spinnenheld :mrgreen:

Dit topic doet me denken aan een filmpje dat ik gisteren zag: KLIKKERDEKLIK



Je ziet pas echt de grootte als die vent dichter bij de spin komt met zijn tupperware schaal :lol:

whaha wat een oud topic maar ik weet nog prcies wat voor engerd het was!!





Maar nathalie :shock: :shock: 11 :shock: :shock: :shock:



Ik vind je honden toch leuker!! :mrgreen: :inlove:

Ik pak ze altijd op, gewoon met de hand… zet ze buiten…



Regenwormen brrrrrrrr… DAT vind ik pas eng… :sick:



Ik maak niks dood… :angel:

@Niek! wrote:

Dit topic doet me denken aan een filmpje dat ik gisteren zag: KLIKKERDEKLIK



Je ziet pas echt de grootte als die vent dichter bij de spin komt met zijn tupperware schaal :lol:






waaaaaaaaaaaaaaaahahhahaha die man… schijthuissssss… :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

@faizaa wrote:

Ik pak ze altijd op, gewoon met de hand… zet ze buiten…



Regenwormen brrrrrrrr… DAT vind ik pas eng… :sick:



Ik maak niks dood… :angel:




Regenwormen zijn niet eng !!!

die zijn leukkk



Spinnen zijn stom !!

@Niek! wrote:

Dit topic doet me denken aan een filmpje dat ik gisteren zag: KLIKKERDEKLIK



Je ziet pas echt de grootte als die vent dichter bij de spin komt met zijn tupperware schaal :lol:






OMG die was groot :shock: :shock: Ik stikte trouwens bijna in mijn koekje omdat ik moest lachen dat de vader van schrik van de ladder vloog :lol: :lol:

Ik begon gewoon ook te gillen toen die vent die spin probeerde te pakken :oops: Hub lachen natuurlijk :shifty:



Nee, ik ben echt als de doods voor spinnen. Kan ook niet slapen als er 1 in mijn slaapkamer is hoor :naughty:



Maar zijn vogelspinnen niet ontzettend dodelijk??? :think:

Hahahááá!! He’s back!! :mrgreen:



Moest zo lachen om mijn eigen stukje (1,5 jaar geleden, wow ), spinnen met krullen, wháááhaahaa!! :mrgreen: :mrgreen:





Ik vind ze nog steeds eng.

En ik voel ook vanalles kriebelen aan mijn benen ineens… :shifty:

Holy smokes :shock: :shock: :shock: :shock: Wat een apparaat zeg :sick: :sick: :sick: Spinnen zijn aan mij niet besteed, van een afstandje (of met telezoomlens) erg mooi en interessant, maar hier in mijn huis waggelend gaan ze of naar buiten of de wc in :silenced:

@Belly wrote:

Ik begon gewoon ook te gillen toen die vent die spin probeerde te pakken :oops: Hub lachen natuurlijk :shifty:



Nee, ik ben echt als de doods voor spinnen. Kan ook niet slapen als er 1 in mijn slaapkamer is hoor :naughty:



Maar zijn vogelspinnen niet ontzettend dodelijk??? :think:






nee vogelspinnen zijn niet ontzettend dodelijk

er zijn spinnen die wel heftiger gif hebben waardoor je je eigen flink beroerd door kan voelen ( lees : 4 maanden met spierverslappers in je bed omdat je door dat gif alle spieren in je lijf verkrampt ) dit gif is niet zo sterk dat het je hart kan doen laten verkrampen , MITS je in goede gezondheid ben.



je zou het kunnen vergelijken met een allergische reaktie op een wespensteek , je hebt mensen die daar erg gevoelig voor zijn en dan antihistamine moeten hebben om de alergische reaktie te onderdrukken , als je weet dat je dat hebt moet je wel extra uitkijken met een spinnenbeet.



maarja net zoals met een allergie van wespensteken , zo kan je er tegen en zomaar ineens kan je er een allergie voor hebben , dus zeker weten doe je het nooit. een heftige reaktie zou natuurlijk ook de dood kunnen betekenen . evenals met wespen of andere prikkebeesten.



het gif van slangen bijvoorbeeld is vele malen heftiger en dodelijker dan dat van de meeste vogelspinnen , naar het gif van vogelspinnen is weinig onderzoek naar gedaan omdat er gewoon eigenlijk geen tot heul weinig personen zijn overleden aan vogelspinnen beten. in tegenstelling tot de slangen.



de zwarte weduwe is geen vogelspin maar wel dodelijk , daarom is het gif van deze mooie zwarte dame onderzocht om tegengif te maken. maar de zwarte weduwe is een “echte” spin en op je vraag of vogelspinnen ontzetten dodelijk zijn is het antwoord overduidelijk NEE.



al moet je natuurlijk dondersgoed weten waar je mee bezig bent , de risico’sgoed kunnen inschatten en voor de rest er van te genieten hoe een vogelspin nu leeft , en geloof mij , dat is best erg interessant.

Dank je wel voor je toelichting :mrgreen: Ik ga in april ergens hene op vakantie waar de kans erg groot is dat ik er 1 tegen kom :shock: En vorig jaar heb ik al zowat zitten huilen van de spanning en durfde k daar neit eens te gaan slapen…Maar dit heeft me toch wel een beetje gerustgesteld :-*

@Niek! wrote:

Dit topic doet me denken aan een filmpje dat ik gisteren zag: KLIKKERDEKLIK



Je ziet pas echt de grootte als die vent dichter bij de spin komt met zijn tupperware schaal :lol:




Ieuwwww wat een JOEKEL :shock: :shock: !!



Schrok mezelf helemaal suf toen het mislukte, daarna nog een x gekeken en kon ik er wel op lachen :lol: :lol:

oh haha dat filmpje!! Ik zat echt van: toe nou… straks springt die op je hoofd! Bah wat een eng groot beest :shifty: :shifty:

@faizaa wrote:

@Niek! wrote:
Dit topic doet me denken aan een filmpje dat ik gisteren zag: KLIKKERDEKLIK



Je ziet pas echt de grootte als die vent dichter bij de spin komt met zijn tupperware schaal :lol:






waaaaaaaaaaaaaaaahahhahaha die man… schijthuissssss… :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:




LOOOOOL! Maar euhm wat een joekel :shock:

Aan het begin van het filmpje dacht ik die valt toch wel mee. Tot ik verder keek. :shock: Toen die spin naar beneden viel gaf de oudste, die naast me stond, toch een gil. Die wil ik echt niet boven mijn bed tegen komen (of ergens anders dan).

Dat filmpje! :lol:



Herinneren jullie mijn 2 topics nog…? :mrgreen:



Deze zat bij ons in huis op 12-02-09:





En deze op 09-09-09:

@Bietje wrote:

Dat filmpje! :lol:



Herinneren jullie mijn 2 topics nog…? :mrgreen:



Deze zat bij ons in huis op 12-02-09:





En deze op 09-09-09:





:shock: :sick: Die zitten in de zomer altijd bij de schuur hier :shifty:

:oops: Ik heb het filmpje aangeklikt, en ik durf niet te kijken!



Ik hoor wel het geluid en opeens voelde ik iets kriebelen in mijn haar :shock:



Nou ja, ik heb het wel lekker warm meteen :roll:

haha ik heb alle spoilers met mn ogen dicht geopend en aan hub gevraagd of het een spin was of tekst :shifty: :oops: :mrgreen:

ik ben ook zoooo ontzettend bang voor spinnen :hand: hij MOET dood anders ga ik niet slapen… :oops: en als ze weg zijn raak ik helemaal in paniek :roll: misschien is spinnen-fobie-therapie wat voor mij maar zelfs daar duf ik niet aan te denken want dan zul je ze toch ooit durven bekijken :o :lol: