Hier krijg ik nu de bibbers van..

@Anneke wrote:

@zonnetje01 wrote:




Ben gelijk de douche uit gerend de woonkamer in en daar stond ik dan…in m’n nakie, hahahahahah.




:lol: :lol: :lol:

Oohh, dat is ook erg!
Zit je schoonmoeder daar met d'r kopje thee op de bank..

Zie het al helemaal voor me! :lol:


Muwhahaha ik ook :D :lol: :lol:

Ik zie de spin nog niet... Zou die wijs zijn en zelf door het raam naar buiten zijn gegaan? haha vast niet...

Gelukkig is manlief nu net thuis.. Want eerlijk gezegd: ik zat niet lekker laatste uur haha. Alle lampen staan ook aan :oops:

@minniemouse wrote:

Het erge van die grote spinnen…ik vertrouw diegene die voor mij de spin moet weghalen ook gelijk niet meer :oops: :oops:


nou lekker is dat dan ......zag me naam voorbij komen toevallig en dan krijg je dit :shock: :mrgreen: ..... ik weet wat het is om bang te zijn voor spinnen echt waar , de andere dames geloven mij niet , maar ik ben ook bang voor spinnen , maar ik durf nu wel een spin van de muur te vangen en in een bakje weer naar buiten te zetten. over me handen hoeven ze niet :hand: :hand:

wil je een weetje weten ? maar geloof me op mijn woord je moet er niet nog banger van worden is helemaal niet nodig......en anders beter niet lezen. maar lees je het wel niet overreageren !!!

een hooiwagen zoeen die je weleens in het hoekje van je keuken vind , een langpoot hoe je ze noemen wilt , zijn giftiger als de black widow , jahaaa die zitten in jouw huis !! maar let op !! het verschil tussen deze spinnen is dat de black widow grotere giftanden heeft die door je huid heen kunnen , en die van de hooiwagen zijn zoooo klein dat die niet eens door het allerbovenste laagje van je huid heen kunnen , dus geen paniek gewoon lekker platslaan als je wilt ik begrijp het helemaal :thumbup:

en dan als jullie een mooie spin willen zien die niet beweegt en door je huis heen wandelt heb ik een foto neergezet en aan jullie zelf de keus of jullie haar willen zien..........

dit is sunny een tropiche boomspin vrouw , ( vogelspin ) zet je hand op de tafel en spreid je vingers , die omtrek heeft deze spin als ze ook dr poten wijd uit heeft.

HAHA ik durf die onderste spoiler gewoon niet te openen!!! :oops:

Ben wel nieuwsgierig wat er nu onder staat, maarja zit ik zometeen weer met de benen omhoog!!!





En dat van die hooiwagens dat wist ik wel. Was eens op discovery!!



Het gif boeit me niet eens, die verrekte grote lijfen met poten van 2 meter…YIKES…ik ren dan harder dan het spinnetje hoor!!! :shifty:

er staat een kleine foto van een tropische boom ( vogel ) spin als je op discovery durft te kijken dan kan je deze foto helemaal aan !!

Ik heb gekeken…yikes…





Moet zeggen dat ik deze vogelspinnen minder eng vind lijken dan die grote huis tuin en keuken spinnen.

(bosspinnen geloof ik???)



Daar krijg ik meer de kriebels van omdat ik denk dat ze sneller zijn dan vogelspinnen…

dat heb ik nou ook precies hetzelfde alleen in praktijk is gebleken dat een vogelspin dus ook gewoon bloedje snel kan zijn …



ik denk dat de angst meer komt bij een kleinere spin omdat je het minder goed allemaal kan zien , die kleine kriebel pootjes die zo snel kunnen gaan , de oogjes die je amper tot niet kan zien , bij een grote spin die ik heb kan je alles goed van elkaar onderscheiden en uiteindelijk leer je er een boel van en is het zoo facinerend te zien hoe zon dier binnen een halve sec een sprinkhaan weet je vangen…



in de weet dat ik me nek al breek over me eigen benen , zon spin moet het toch maar ff mooi met 8 doen … opzich best interessante dieren.

Wacht effe hoor, heb jij zo’n vogelspin dan???In huis???



Wow… :shock:



(heb ik zeker niet goed gelezen…oeps)







Maar wat je zegt klopt hoor, Die grote huisspinnen kunnen makkelijker over achter kruipen voor mijn gevoel.



Ik check nu na zo;n verhaal elke avond mijn bed. BEd staat al een stuk van de muur hihi, alle kussens en dekens worden gecheckt…slippers naast het bed (durf dan niet op blote voeten) echt, hoe schijterig kan iemand zijn he???

Waarschijnlijk is de spin banger voor mij, maar ja…angst en mensen is geen goede combi. :shifty:

ik heb er 5 :mrgreen: waarvan 2 die de grootste worden in spinnenland

Toevallig heb ik net in de wc een spin doodgeslagen.



Hij zat in wc raam en daar heb ik me schoonmaakmiddelen staan voor de kids (staat hoog) en hij zat tussen de muur en een doosje schoonmaakblokjes dus ik met antikalkfles die ernaast stond erop timmeren.



ZO PLAT als dubbeltje! en toen pas keukenrol gepakt en hem door wc gespoeld.





en ik ben als de dooooooooooooooooooooood voor spinnen! in dierentuin krijg je me dus echt niet in zo’n hoekje met allemaal spinnen en slangen he.

Ik doe dan altijd me ogen dicht als ik er toch langs moet om iets anders te kunnen zien en gelukkig was me ex dan zo lief om me te begeleiden maar hij heeft het 1x geprobeerd om me voor raam van vogelspin te laten stoppen.



Nou, dat heeft hij geweten! heb hele boel bij elkaar geschreeuwd en hem voor van alles en nog wat uitgemaakt en snel t gebouw uit gerend.

Het maffe heb ik dus dat vogelspinnen me niets doen, maar dat komt denk ik door hun groote, en dikkere lijf met pootjes…



Maar langpoten hooiwagens en bosspinnen, daarvan loop ik echt gillend me huis uit :shifty:

@nathaliehvdominique wrote:

ik heb er 5 :mrgreen: waarvan 2 die de grootste worden in spinnenland




Goh leuk :liar: :mrgreen:



Maareh, laat je ze dan ook wel eens los?? Ik bedoel op je hand of in de huiskamer ofzo??





Wat claudie ook al zegt, die vogelspinnen zijn minder eng dan die bosspinnen…



Ik ga rustig kijken in de dierenwinkel/dierentuin bij vogelspinnen…(naja rustig :liar: ) maar als er nu zo’n bosspin achter een raampje zit…

Nou wedden dat ik goud win op de 100 meter sprint… :mrgreen:

nee de spinnen die ik in huis heb staan wil ik niet eruit hebben , omdat ik zelf nog erg kan schrikken en de spin zou kunnen laten vallen , ten eerste kan de spin daar aan overlijden en vind ik het zonde van mijn geld en voor de spin zelf … ze zouden er wel uit kunnen om te hanteren nouja 2 ervan de rest is te giftig om een beet te verwaarlozen , maar ze zijn stress gevoelig en kunnen ook daar aan dood gaan , ze zitten me prima in hun terrarium … om de 8 maanden worden ze uitgevangen in een ander doosje om hun bak schoon te maken en dat is het enige dat ze eruit zijn… :wink:

Heel verstandig hahaha.



Nee, zo;n beestje moet ook niet doodgaan omdat iemand met m op de hand wil zitten of weet ik veel wat.







Ondanks dat ik het doodeng vind en niet begrijp dat mensen het leuk vinden om ze in huis te hebben…(weliswaar in een bak) vind ik het wel stoer van je hoor!! 5 van die MEGAspinnen als “huisdier” :mrgreen:

Oh ja…



Vanochtend zat deze spin (ik neem aan dat het dezelfde is)

Weer in de woonkamer. Waar het beestje al die tijd is geweest, I dunnow :think:



Maar hub heeft onder mijn strenge toezicht het beestje eens voor de verandering goed opgepakt en buiten gezet… brrr…



Misschien was het wel een hele andere, maar wel net zo groot en eng haha.



Ik heb daarna nog wel paar keer rondgekeken of ik niet toevallig er nog 1 zag :shifty:

Gatver ik griezelen van die dingen…ik ging vanmorgen de douche in en pakte daar de sokslofjes van Jayden op…zal daar zo’n mega exemplaar onder :shifty: :shifty:



Later ging ik met hub kijken (zodat hij hem kon killen) lag ie al kapot in de douche :shock: volgens mij heeft ie erg lang daar gezeten en zo weinig te eten gehad dat ie van ellende dood is gegaan :lol: :smiley: :lol:



Ik was iig :dance: :dance: :dance:



Moet er niet aan denken dat ie weg was en mij dan weer een andere dag de schrik van mijn leven komt bezorgen :eh: :mrgreen:

:lol:



Ik laat ze altijd maar gewoon zitten… Als ze ergens in een hoekje zitten heb ik er toch geen last van…

Wij wonen aan een sloot (oh nee, dat heet singel, staat leuker bij de verkoop :lol: ) en hier stikt het echt van de spinnen. Mijn buurvrouw heeft van dat bamboe spul staan nou dat is echt een spinnenparadijs, van die grote dikke kruisspinnen (ik zoek een smiley met een rilling over zijn rug brrr). Heb net even met Jim buiten gespeeld in de tuin, heb wel 20 van die vieze plakwebben kapot moeten maken (wij komen verder nooit achter, geen achterom en geen schuur daar) en dan nog zo’n pluk troep in mijn haar ieks kriebelt het overal :shifty:

@minniemouse wrote:

Heel verstandig hahaha.



Nee, zo;n beestje moet ook niet doodgaan omdat iemand met m op de hand wil zitten of weet ik veel wat.







Ondanks dat ik het doodeng vind en niet begrijp dat mensen het leuk vinden om ze in huis te hebben…(weliswaar in een bak) vind ik het wel stoer van je hoor!! 5 van die MEGAspinnen als “huisdier” :mrgreen:




t zijn er inmiddels al 11 8)

Leuk topic dit, zag een paar zeer herkenbare dingen langskomen.



In ons eerste huisje waar we woonden zat eens een grote wolfs spin op de muur, en dat was echt een joekel, ik was toen zwanger van Savannah.



Ik zag die spin, vloog met mijn 7 maanden dikke buik, naar de andere hoek van de kamer en heb tegen Jessy staan schreeuwen dat hij die spin moest vangen, viel het beest achter de kast en weg was ie.

Ik ben naar bed gegaan van angst.



Smorgens kom ik beneden, zag gelukkig niks, zat op de bank, dronk aan mijn koffie, en opeens zat t beest gewoon op mijn voet. Uit paniek schop ik mijn voet omhoog, tegen de rand van de dikke eiken tafel, spin plat, en ik mijn voet zwaar gekneusd… maar de spin was plat :mrgreen: :oops:



Nu na jaren, vraag ik Jessy niet meer om ze buiten te zetten, hij kijkt er altijd heel smiechterig bij, en doet dan net of hij ze naar me toe gooit.



Ik vang ze nu zelf met een papiertje, en een potje, en zet ze buiten, doodmaken doe ik niet meer.



Spinnen wat Nathalie heeft vind ik daar in tegen prachtig, zou er zo een willen hebben voor in een terrarium te stoppen :thumbup:



Een aantal jaar geleden, had mijn schoonmoeder bananen gekocht, opeens zegt mijn schoonzusje, kom eens kijken wat er tussen de bananen zit, dus iedereen stond gelijk op, en keken naar de bananen.



Er zat een heel rar grijs/ wit achtige bol tussen de bananen, wat doet mijn schoonzus voor iemand iets kon zeggen, die wipt dat eraf zonder na te denken, dat ding ging open en dat zal vol met baby spinnen.



Aan het lopen te zien waren het baby vogelspinnetjes, mijn schoonma spoelde ze gelijk door de wc, ik kwaad. Er waren er een heleboel ontsnapt :shock: Maanden later zat er bij hun op de gang een grote harige dikke spin, die mijn schoonma dus ook plette met haar schoen, omdat mijn schoonzusje hysterisch begon te gillen. Jessy wou hem hebben gevangen, maar we waren te laat, zo zielig voor het beestje vond ik.



Huisspinnen zijn in mijn ogen brr en bah. Vogelspinnen zijn Gaaf !!

@Tamara30 wrote:

Leuk topic dit, zag een paar zeer herkenbare dingen langskomen.



In ons eerste huisje waar we woonden zat eens een grote wolfs spin op de muur, en dat was echt een joekel, ik was toen zwanger van Savannah.



Ik zag die spin, vloog met mijn 7 maanden dikke buik, naar de andere hoek van de kamer en heb tegen Jessy staan schreeuwen dat hij die spin moest vangen, viel het beest achter de kast en weg was ie.

Ik ben naar bed gegaan van angst.



Smorgens kom ik beneden, zag gelukkig niks, zat op de bank, dronk aan mijn koffie, en opeens zat t beest gewoon op mijn voet. Uit paniek schop ik mijn voet omhoog, tegen de rand van de dikke eiken tafel, spin plat, en ik mijn voet zwaar gekneusd… maar de spin was plat :mrgreen: :oops:



Nu na jaren, vraag ik Jessy niet meer om ze buiten te zetten, hij kijkt er altijd heel smiechterig bij, en doet dan net of hij ze naar me toe gooit.



Ik vang ze nu zelf met een papiertje, en een potje, en zet ze buiten, doodmaken doe ik niet meer.



Spinnen wat Nathalie heeft vind ik daar in tegen prachtig, zou er zo een willen hebben voor in een terrarium te stoppen :thumbup:



Een aantal jaar geleden, had mijn schoonmoeder bananen gekocht, opeens zegt mijn schoonzusje, kom eens kijken wat er tussen de bananen zit, dus iedereen stond gelijk op, en keken naar de bananen.



Er zat een heel rar grijs/ wit achtige bol tussen de bananen, wat doet mijn schoonzus voor iemand iets kon zeggen, die wipt dat eraf zonder na te denken, dat ding ging open en dat zal vol met baby spinnen.



Aan het lopen te zien waren het baby vogelspinnetjes, mijn schoonma spoelde ze gelijk door de wc, ik kwaad. Er waren er een heleboel ontsnapt :shock: Maanden later zat er bij hun op de gang een grote harige dikke spin, die mijn schoonma dus ook plette met haar schoen, omdat mijn schoonzusje hysterisch begon te gillen. Jessy wou hem hebben gevangen, maar we waren te laat, zo zielig voor het beestje vond ik.



Huisspinnen zijn in mijn ogen brr en bah. Vogelspinnen zijn Gaaf !!




de koffie staat klaar hoor :thumbup: :mrgreen: