Echt ik ben er helemaal van ontdaan. Gisterenochtend vroeg is één van de hete luchtballonnen van een vriend van ons gestolen. Ik heb hem zelf nog niet gesproken maar hoorde hem huilend op de radio. Uiteraard wist ik het al wel. Mijn hart breekt gewoon… ik vind het zoooo gemeen. Het bedrijf dat hij met hard werken en houtjes bijten heeft opgebouwd. Al 15 jaar lang ziel en zaligheid. Een gezin dat leeft van de verdiensten… en dan jatten ze de ballon. En ballonvaarders zijn een beetje gekke mensen, die hechten ook nog een aan hun ballon. Ik ga hem straks even bellen. Maar ik ben gewoon zo boos, verontwaardigd en ontdaan. Wat moet je met een ballon? Hij is zodanig opvallend dat je er wereldwijd niks mee kan. Iedere ballonvaarder zal 'm direct herkennen. Je kan er niks mee. Je kan 'm ook niet ombouwen en laten herkeuren… je kan er niks mee. Je doet alleen mensen heel veel verdriet.
PH-MMG. Schroeder Fire Balloons G 50/24 (c/n: 780) 1999.
Zie ook RTV Utrecht
Ik moest het even kwijt hoor
:oops: :twisted:
dat is toch ongelovelijk kl*te ik snap je helemaal hij heeft er zo hard voor geknokt en 1 of andere gek :evil: steelt hem terwijl diegene er niks mee kan!
:shock: een ballon jatten??? dan heb je nog knap lef ook nog??? :shock:
bah wat naar voor jullie vrienden…en idd,ze kunnen er ook nog eens helemaal niks mee,wat moet je dan met zo’n enorm ding???
wens ze maar veel sterkte!
:hug: :hug:
Echt klote. :hug:
Maar wat moet je inderdaad met een ballon.
De stof gebruiken voor nieuwe gordijnen?
ah gut… en hij is er niet voor verzekerd? Sjee wat een ontzettende klotestreek… :hug: :hug: :hug:
Jee, waarom doen mensen zoiets? Hopelijk wordt hij ergens gezien en bellen ze meteen de politie.
Bah, ik vind het zo laag om aan andermans spullen te zitten.
Wij maken al jaren (mijn vriend al zeker 12 jaar, ik al 7 jaar) deel uit van de crew van dit bedrijfje. Het is een uit de hand gelopen hobby die nu een leuk bedrijfje is geworden met 3 ballonnen. Wij doen dit puur voor hobby. Het doet gewoon zeer… ik heb gewoon een portie zitten janken toen ik hem hoorde. Wij hoorden het gisteren. Mijn zwager (ook piloot) belde vanaf zijn vakantie. Sowieso al schrikken, maar dit verwacht je zeker niet.
En gordijnen… van gecoat nylon, je moet er van houden… :mrgreen:
Gelukkig is het alleen materiële schade…
:shock: :shock: :shock:
Vriend van ons is ook ballonvaarder en ohhh wat is hij gek op zijn ballonnen…
Heel veel sterkte voor je vriend! :hug:
@NoortjeP wrote:
Vriend van ons is ook ballonvaarder en ohhh wat is hij gek op zijn ballonnen…
Ja gek is dat he. Net als een autoliefhebber met zijn auto’s…
Joh, wat een rotstreek !!! :hug:
En wat Marion zegt, hij had er geen verzekering voor ? Die ballonnen zijn toch hartstikke duur ?
Ik hoorde het op het schoolplein vandaag. Wat een rotstreek zeg. Het zijn inderdaad inkomsten van iemand, En wat moet de dief ermee?
Hopelijk vinden ze de ballon onbeschadigd terug! Triest hoor!
@Karin2 wrote:
En wat Marion zegt, hij had er geen verzekering voor ? Die ballonnen zijn toch hartstikke duur ?
Een luchtballon als deze kost €90000 nieuw. Een verzekering is bijna niet op te brengen. Dan werk je voor je verzekering. Schade door gebruik is vaak wel verzekerd geloof ik, maar diefstal niet. Zeg nou zelf, hoe vaak komt dat nou voor?
@Sis wrote:
Zeg nou zelf, hoe vaak komt dat nou voor?
In ieder geval 1 x te vaak. Maar goed het is te hopen dat ze de dieven snel pakken! Het blijft verschrikkelijk voor je vriend
`jeetje waarom kunnen mensen niet gewoon met hun tengels van andermans spullen afblijven… :evil:
echt hopelijk vinden ze snel de daders!!!
@wwb wrote:
@Sis wrote:Zeg nou zelf, hoe vaak komt dat nou voor?
In ieder geval 1 x te vaak.
Maar te weinig om een betaalbare verzekering voor te kunnen afsluiten. In Nederland kan je je ook niet verzekeren tegen overstroming…
nee joh zo bedoel ik het niet. Het is gewoon verschrikkelijk. Die vriend van jullie heeft kei hard gewerkt voor die ballon, en verzekerbaar of niet, ze moeten er gewoon van afblijven!
Wat als ze nou die ballon beschadigd terugvinden. Zijn de reparatiekosten dat dan wel verzekerd?
wwb: ok, ja dat had ik even niet begrepen. Ik ben het helemaal met je eens dat het verschrikkelijk is. Kan er nog steeds niet over uit.
@Lynda wrote:
Wat als ze nou die ballon beschadigd terugvinden. Zijn de reparatiekosten dat dan wel verzekerd?
Dat weet ik niet.
Ik neem aan dat dit onderdeel zal zijn can de veroordeling van de dader. Maar dan lopen we wel erg ver op de zaken vooruit. Denk dat het al met al heel moeilijk gaat worden. Hopelijk komt de ballon gewoon terug…

Jemig zeg, wat kl*te voor jullie vriend!
Begrijp ook niet wat je er mee moet?
De dief kan er helemaal niks mee, dus net wat je zegt, je doet mensen alleen maar pijn.
Het is niet zo dat je hem even een ander kleurtje geeft en er zelf gebruik van kan maken.
Zou het niet zo kunnen zijn dat hij verkocht word in het buitenland?
Daar zullen ze hem minder snel herkennen.
Dat is met auto’s toch ook vaak?
Schrik van het bedrag, had wel verwacht dat ze duur zouden zijn, maar zóó duur!
Misschien dat iemand er geld mee hoopt op te strijken.