Hete luchtballon gestolen!

was het nou net op hart van nl??? :think:

@annemarietje wrote:

was het nou net op hart van nl??? :think:

volgens mij wel…

Ik moest ook gelijk aan dit topic denken toen ik net HvNl zat te kijken.

ik zag dus net eerst hvnl… en nu dit topic… wat sneu voor die vent… een positieve bijkomstigheid, zijn auto heeft ie nog wel, want die hadden ze toch eerst ook meegenomen???

Oh wij hebben dinsdag bij HvNL zitten kijken… was het gisteren??? :shock: :doh: Daar hebben ze vast ook wel een uitzending gemist ofzo… :think:

Nou jaaaaaaaa zeg, wat een lef! Schandalig!

En idd, wat heb je er nou aan…

Maar z’on ballon neem je toch niet zomaar mee? Ik bedoel, dat ding is toch loodzwaar en groot? :think:

Ik hoop dat het alsnog terecht komt… :pray:

De balon met toebehoren wegen bij elkaar 500 kilo. En je heb minstens een busje (VW Transporter ofzo) nodig om te verplaatsen. Dat lukt niet in een Smart 4Four… :mrgreen:

@mv2kids wrote:

ik zag dus net eerst hvnl… en nu dit topic… wat sneu voor die vent… een positieve bijkomstigheid, zijn auto heeft ie nog wel, want die hadden ze toch eerst ook meegenomen???

Nou ze kunnen beter je auto jatten dan je ballon…

Jaaa…ik zag het gister ook op HvNL.

Echt verschrikkelijk voor hem, en ook nogal onbegrijpelijk…

wat MOET je ermee :think: ? De mand en de brander hebben ze toch niet meegenomen???

@mayo28 wrote:

De mand en de brander hebben ze toch niet meegenomen???

Jawel, alles is weg.

Wat een klote streek he, :wall: :wall: :wall: :wall:

Balen zeg!

Ik vraag me alleen af waar om ze er niets aan zouden hebben?

Als hij compleet is kunnen ze er mee vliegen toch? Tja er zou herkenning kunnen zijn. Maar als hij in Nederland is gestolen en ze vliegen ermee in een ander land zou het wel heel toevallig zijn als je hem net ziet dan toch??

ooh alles is weg :shock:

Hij stond gisteren tijdens HvNL bij en mand en brander zonder ballon, dus daarom dacht ik dat de mand er nog was…

Tjongejonge, echt ongelooflijk

En ja, kunnen ze er niet in België mee gaan vliegen ofzo…

Ik hoop iig echt dat ze 'm nog onbeschadigd terugvinden :pray:

jeetje zijn die ballonnen zo duur? :shock:

vind het aso, sowieso iets jatten van een ander. De geestelijke klap alleen al die je krijgt is verschrikkelijk.

Ik hoop dat ze de ballon nog terug vinden!!

@Danielle_M wrote:

Ik vraag me alleen af waar om ze er niets aan zouden hebben? Als hij compleet is kunnen ze er mee vliegen toch? Tja er zou herkenning kunnen zijn. Maar als hij in Nederland is gestolen en ze vliegen ermee in een ander land zou het wel heel toevallig zijn als je hem net ziet dan toch??

De wereld is klein Daniëlle, en de ballonvaartwereld sowieso. Ook wereldwijd. Dit gaat echt als een lopend vuurtje. Elke ballon heeft een luchtvaartregistratie, net als vliegtuigen en helikopters. Een soort kenteken. Uniek voor elke ballon. Als je die wilt wijzigen, bijvoorbeeld door de ballon in een ander land te laten keuren en registreren, dan val je al door de mand. (haha duh) Ook als je er in het buitenland mee vaart val je op.

De registratie van de gestolen ballon is PH-MMG. Voor een overzicht van Nederlandse ballonnen: http://www.dutchballoonregister.nl/

Hij stond gisteren tijdens HvNL bij en mand en brander zonder ballon, dus daarom dacht ik dat de mand er nog was...

Het bedrijf bestaat uit meerdere ballonnen. Gelukkig zijn de overige ballonnen niet gestolen. De mand en branders in de uitzending horen bij een andere ballon. De mand in de uitzending is ook een flinke maat kleiner dan de gestolen mand.

men men men, wat erg toch dat er zo’n mensen bestaan! :twisted: maar ik zal het wel in het oog houden als ik die ballon voorbij zie passeren! ik woon nl. in Belgie dus als ze hierheen komen vliegen dan laat ik wel iets weten! kzou ze zelfs nog graag uit de lucht vissen en pak slaag willen geven :x

Sis, bedankt voor de uitleg!! Ik snap hem.

Wel veel geld he 90 duizend euro. Wat een strop zeg. Daar moet je echt heel veel voor werken. En de kans is ook groot dat een bedrijf een ening heeft voor zo’n uitgave. Dus dan betaal je voor iets wat je niet meer hebt.

@Danielle_M wrote:

Wel veel geld he 90 duizend euro. Wat een strop zeg. Daar moet je echt heel veel voor werken. En de kans is ook groot dat een bedrijf een ening heeft voor zo’n uitgave. Dus dan betaal je voor iets wat je niet meer hebt.

€90000 is voor een compleet nieuwe met alles erop en eraan. En dan 1 ongeveer net zo groot als deze gestolen ballon. (6 passagiers) Je hebt ze ook voor 24 passagiers… die zijn ècht groot, en duur ook. En moeilijk te hanteren ook, niet zozeer in de lucht, maar wel bij het afbreken en opbouwen. Ze zijn zooooo zwaar. Doe mij maar een kleintje voor 2 tot 4 personen. Makkelijk te hanteren en ook voor de passagiers veel leuker. Lekker intiem, rustig. In die grote bakken vind ik het persoonlijk net veevervoer :silenced: maar dat mag ik niet zeggen… :angel: Het is echt een persoonlijke voorkeur. Er zijn net zoveel ballonvaarders die gek zijn op dat grote werk en lachen om die kleintjes. En commercieel bekeken is een grote bak wel rendabeler.

Wat een rotstreek zeg!

Niet te geloven…

Zelf heb ik een keer in een ballon (nou ja, het mandje dan) voor 24 personen gezeten.

Echt geweldig.

En als je eenmaal in de lucht hangt kijk je toch over de rand en heb je van die andere mensen helemaal geen last.

Iedereen is stil, helemaal onder de indruk.

Bij ons in ieder geval.

Morgen gaan mijn ouders een ballonvlucht maken.

Cadeauje voor hun 30 jarig huwelijk.

Ben benieuwd hoe ze het vinden.

Ik hoop dt de ballon weer teruggevonden word.

Ze kunnen er inderdaad niks mee…

:? :naughty: