ik had echt last van mensen die zomaar mijn buik aanraakte midden in de supermarkt , even voelen hoor was het dan … alsof je pofferdikkie recht heb om mijn lijf zomaar aan te raken omdat ik zwanger ben ??
vaak zat van die vrouwtjes een uitbrander gegeven , ten 1e vraag je het aan me , het is mijn buik mijn lijf… en ten 2e waar haal je het lef vandaan , als ik niet zwanger zou zijn en je deed zoiets dan mag je dat rekenen als aanranding …
ik maakte me daar zooooo druk om , goed bedoeld allemaal misschien maar toch … veel mensen in mijn omgeving zeiden dat ik me er niet zo druk om moest maken omdat de mensen het allemaal goed bedoelen , hebben jullie dat al eens meegemaakt ???
Hoor dat soort verhalen wel vaker maar het is mij echt nog noooit overkomen ! Heb ook eigenlijk geen idee hoe ik zou reageren als het zou gebeuren …
'k zou nu zeggen om je er niet druk om te maken, het is inderdaad wel goed bedoeld toch ? Maar een beetje vreemd is het toch eigenlijk wel
mij is het ook nog nooit overkomen, maar ik kijk ook altijd heel nors :mrgreen: dan durfen de mensen het niet aan denk ik
Ik ben thuiskapster en er waren alleen enkele klanten die af en toe aan mijn buik kwamen. Dat vond ik dan niet zo erg, je kent ze dan ook redelijk. Heb het eigenlijk nooit meegemaakt met vreemde mensen. Lijkt me ook helemaal niet leuk! :x Ik zou me meteen afwenden als ze hun hand uitstaken.
Niet door wild vreemden, maar wel door “vage kennissen”.
Mensen die je gewoon maar heeeel af en toe ziet, of bv een "buurvrouw’ van een paar huizen verderop waar je wel eens een praatje mee maakt.
9 van de 10 keer was ik ze wel voor door gewoon een stapje terug te doen zodat ze er net niet bijkonden… hahaha, en dan gewoon rustig door blijven praten alsof er niets aan de hand is :mrgreen:
Niet door vreemden, wel mijn (vrouwelijke) collega’s en dat vind ik dan geen probleem. Mijn schoonvader deed het ook wel eens en daar voelde ik me dan wel weer ongemakkelijk bij, mijn eigen vader heeft zelfs nooit mijn buikjes gevoeld.
Ik vind ook dat je daar gewoon wat van moet zeggen als je daar niet van gediend bent, jij zit toch ook niet aan andersmans lijf?
Ik antwoord dan steevast: Je mag er alleen maar naar kijken!!! :evil:
Ik heb gewoon teruggevoeld aan hun buik. Nou dan weten ze niet waar ze kijken moeten :lol:
Nooit moeite mee gehad, al voelde de hele wereld aan mijn buik… :inlove:
@Kaar wrote:
@faizaa wrote:Nooit moeite mee gehad, al voelde de hele wereld aan mijn buik… :inlove:
:lol:
ik ben zelf heel erg touchy-feely… maar kan ook heel goed begrijpen dat een ander dat juist niet heeft… daarom vraag ik het wel van tevoren of soms helemaal niet omdat ik die vibe oppik dat het niet als prettig ervaren word…

Ik erger me er ook aan. Vorige week was een vrouw die even voelde om te kijken of het “echt” zo groot was als het er uit zag :think:?
Mijn man zei al … je had haar in haar tieten moeten knijpen en zeggen dat je even wilde voelen of ze echt waren … ships … dat ik daar niet aan had gedacht.
:mrgreen: :mrgreen: dat vind ik een goeie , als ik dalijk weer een bolle buik heb en het gebeurt me dan doe ik dat… :thumbup:
Ik heb de neiging niet om zo’n buik aan te raken, maar ik moest er erg om lachen dat anderen dat wel hebben
Ik weet nog dat ik ging zwemmen, ik moest nog een week of 3 of 4 En er schoot bij de douchen een vrouw op me af met twéé handen op m’n buik Ze vond het fantastisch die toeter, zó mooi!
en wat heerlijk lijkt me dat zo’n buik etc.
Ik was er eerlijk gezegd wel trots op dat mijn buik zo’n effect had./ Het overkómt die mensen soms gewoon.
Ik kan me indenken dat er mensen zijn die het niet zo leuk vinden, maar ik vind aan de andere kant ook dat er wel erg snel aangebrand gereageerd wordt
Als iemand iets aan je vraagt en die legt een hand op je arm dat ben je toch ook niet meteen nijdig?
Misschien heeft het niet eens zozeer te maken daarmee maar met een soort beschermingsgevoel voor je kindje?? Ik róep maar wat hoor, maar het valt me gewoon op dat er soms érg heftig op gereageerd word.
Kijk als ze nú een hand op mijn (overgebleven 16 kilo liefde voor chocolatijdens de zwangerschaps-buik) gaan leggen , ja dán wordt ik
wél chagrijnig :mrgreen:
Ik was eerlijk gezegd nogal geschokt door een manneljike collega die met beide handen ineens uit het niets naar mijn buik greep. Dat had ie anders toch ook niet gedaan neem ik aan? :eh: :think:
Vond het niet prettig, maar was te overdonderd om er wat van te zeggen.
Ja, ook gemerkt en het lag bij mij aan de band met de persoon of ik t erg vond of niet. Goede vriendin of wat geen enkel probleem, maar vreemden kon ik wel schieten en schoonvader heb ik op een gegeven moment ook een “uitbrander” gegeven. Ik was wel een kleinbuikige in een dikke winterjas, dus in winkels viel het niet zo op!
Maar vreemd is het wel he!
Ik vond het echt geen probleem. Ik begrijp volkomen dat zo’n buik affectie oproept.
Maar ik moet er wel bij vermelden dat het me niet is overkomen dat een vreemde aan mijn buik gezeten heeft. Als ik bijvoorbeeld boodschappen aan het doen zou zijn geweest en er kwam zomaar iemand op me af, zou ik het niet normaal hebben gevonden. Dan had ik er ook zeker iets van gezegd.
Maar familie, collega’s, vrienden: nee hoor, geen probleem
ik had er een gruwelijke hekel aan… alleen mijn vriend, mijn broertjes en zusjes mochten mijn buik ongevraagd aanraken en de rest kreeg ook zeker iets van me te horen.
Het ergste was nog sm die al tijdens het uitspreken van de vraag: mag ik ff voelen al haar handen op mijn buik had… :twisted:
blijkbaar was ik afschrikbarend, want niemand heeft aan mijn buik gevoeld… :eh:
er is nu al twee keer aan mijn buik gevoeld door goede kennissen. vind het niet erg maar als het vreemde zijn weet ik het nog zo net niet. heb een erg leuk t-shirt gezien waar op staat: don’t touch!!!