Het zit er weer bijna op

De laatste schooldag vond ik toch wel bijzonder en fijn dat er even een break was. Maar nu staat de eerste schooldag alweer voor de deur.



Maandag naar groep 2 na anderhalf jaar groep 1. Zelfde klas en zelfde juf maar nu de oudste van de klas en langzamerhand meer klaargestoomd gaan worden voor groep 3. Ik ben benieuwd.

Spannend weer!!! wij hebben nog een weekje, maar de dames zijn er wel al klaar voor. De oudste gaat hier naar groep 3, wat ik toch ook best weer spannend vind en een grote stap!

De jongste naar groep 2.

Vind het zelf wel weer lekker om in een ritme te komen.

Leuk he, nieuwe fase…



Wij gaan morgen trouwens nog op vakantie. Gek dat anderen al weer naar school gaan… :lol:

wij gaan idd ook pas (eind) volgende week op vakantie… hebben nog 3 week vakantie voor de boeg :lol: (kan nu weer lachen, het is vandaag droooooooog, ze zijn buiten, heerlijk).



Alle kindjes die maandag weer mogen… veel plezier alvast :thumbup: .

Hier precies hetzelfde gaat ie ook naar groep 2 ! En de jongste mag vanaf maandag naar groep 1! Ben benieuwd hoe dit jaar zal verlopen@!

@Madre wrote:

Leuk he, nieuwe fase…



Wij gaan morgen trouwens nog op vakantie. Gek dat anderen al weer naar school gaan… :lol:




Fijne vakantie - met drie weken verschil kwa spreiding heb je dit soort verschillen inderdaad.



Maar het is goed zo, de afgelopen weken met elkaar geweest. En volgens mij willen we allemaal wel weer ons ritme terug.

@kimmiejj wrote:

Hier precies hetzelfde gaat ie ook naar groep 2 ! En de jongste mag vanaf maandag naar groep 1! Ben benieuwd hoe dit jaar zal verlopen@!




Nena gaat in april naar groep 1 dus dat is nog iets om naar uit te kijken komend jaar. Maar eerst nog even lekker naar KDV een steeds grotere semi kleuter wordend.

@mamaMarije wrote:

wij gaan idd ook pas (eind) volgende week op vakantie… hebben nog 3 week vakantie voor de boeg :lol: (kan nu weer lachen, het is vandaag droooooooog, ze zijn buiten, heerlijk).



Alle kindjes die maandag weer mogen… veel plezier alvast :thumbup: .




Hier idem. Zijn net begonnen.

Mijn zoon ook naar groep 2.

Hij heeft er al helemaal zin in.

Mama daarentegen wat minder… :frowning: Ik houd er wel van om 's ochtends lekker langzaam op gang te komen met mijn kids.

Anne start de 22e in groep 3…eerst had ik bibbbers, nu zie ik dat ze er echt klaar voor is en ik dus ook. Nu voor Anne eerst nog een week ‘Doeweek’ (kindervakantieweek) en dan weer naar school. De vakantie is voorbijgevlogen moet ik zeggen.

Wij gaan er maandag ook weer tegenaan.

Ik merkte vanochtend dat het tempo wel weer een beetje opgeschroefd moet worden, haha.



Mischa gaat naar groep 3, een hele nieuwe fase.

En Justin gaat voor het eerst naar groep 1, ook spannend.



Vanaf maandag dus ineens alleen thuis met m’n meisje, wat zal het stil zijn in huis nu onze drukteschopper naar groep 1 is. Ben heel benieuwd hoe het gaat zijn!

Ook hier begint school weer aanstaande maandag.



Tim gaat naar groep 3 en Amy naar groep 1.



Best spannend ivm Tim zijn autisme.



Amy heeft afgelopen schooljaar (vanaf maart) bij Tim in groep 2 gezeten omdat groep 1 vol was. Nu dus komend schooljaar echt groep 1.



Ze hebben er wel veel zin in allebei.



Vandaag begint zwemles ook weer :slight_smile:

heerlijk denk ik :oops:



straks weer snel de herfstvakantie :dance:



kleine draak gaat maandag al…



en grote draak heeft nog 1 weekje,

even lekker een weekje samen…

@Judith75 wrote:

O



Vandaag begint zwemles ook weer :slight_smile:




Dat begint bij ons volgende week weer.



Tja maandag begint er weer een heel circus en ookal heb ik de halve vakantie gewerkt het is toch rustiger aan. Maandag moet alles weer strak op de rails.

@Bella wrote:

@Judith75 wrote:
O



Vandaag begint zwemles ook weer :slight_smile:




Dat begint bij ons volgende week weer.



Tja maandag begint er weer een heel circus en ookal heb ik de halve vakantie gewerkt het is toch rustiger aan. Maandag moet alles weer strak op de rails.




Ik ben wel blij dat de zwemles van Jo.as de hele vakantie door ging. Hier gaan de zwemjuffen en meester om beurten op vakantie of nemen lessen over van elkaar. Als ouder moet je tijdig je kind afmelden voor je vakantie weken en dan kunnen ze lessen/kinderen inplannen en schuiven (als er 1 les leeg is). Er zwemmen maar 4 kids tegelijk.

Aangezien Jo ivm vakantie en operatie in juni en vakantie augustus 5 lessen zou missen, werden deze lessen allemaal in de afgelopen 3 weken ingepland. Hij heeft nu een paar weekjes 2x per week gezwommen (incl inhaallessen) en is lekker vooruit gegaan.

Vind dat wel fijn. Dan valt dat niet ook nog eens 6 weken stil.

Het was wel elke keer even afwachten wie er les zou geven,maar dat liep allemaal erg goed.

:dance: hier ook nog 1 laatste vakantiedagje morgen en dan begint 't gewone leven weer.

We zijn deze 6wkn niet op vakantie geweest, maar toch zijn de weken voorbij gevlogen :o maar ben stiekem toch wel erg opgelucht dat ze maandag weer naar school mag :oops: en vrijdag begint de jongste op de speelzaal, dus eindelijk 1 mama-ochtendje in de week :mrgreen:



Ben inderdaad wel benieuwd hoe 't ochtend-gebeuren die eerste week zal gaan; in de vakantie zaten we niet voor 8u beneden :oops: , de kindjes houden van uitslapen. Nahja, maandagavond sowieso vroeg naar bed!

Het zijn hier wel grote groepen met zwemmen.



Je kon je wel voor vakantie zwemmen opgeven.



Maar wij zijn zelf gewoon een paar keer gaan zwemmen.





Tim heeft vanmiddag dus alweer zwemles gehad.

Ging goed gelukkig. Hij heeft normaal veel moeite met beginnen na de vakantie.

Nu school nog :pray:

Ik ben er eigenlijk ook wel klaar mee. Twee fijne weken gehad maar de laatste dagen was ik er in toenemende mate klaar mee. Back to business as usual klinkt me goed in mijn eigen oren onderhand.



De luizenzak, de binnenschoenen en de broodtrommels staan al klaar :mrgreen:

Dochter is er al weken klaar voor en kan niet wachten. Ik zal die 3 kwartier langer liggen 's ochtends wel missen maar verder heb ik er ook wel zin in.

Zo beide kids afgeleverd - het was wel weer even wennen om strak op schema te moeten werken. Maar Lasse blij afgeleverd en dat was vorig jaar wel anders. Toen moest hij na de vakantie weer een maand wennen aan het idee dat het leven niet alleen maar uit spelen zou bestaan en was hij boos en vond hij school stom. Nu is hij toch een jaar ouder en zegt ook zelf van ik ga dingen leren omdat het moet, maar ik wil ook spelen.