Het tweede kwartaal 2007 stoppers deel 1

Nou inderdaad fijn dat je zekerheid hebt Tamara. Ik zal zo eens proberen zo’n banner te maken, de :evil: is in aantocht, en had ook al even kramp net, ik vind dat altijd zo wonderlijk, soms is het m’n hele buik, maar nu volgens mij precies daar waar m’n baarmoeder zit. Vanmiddag of morgenochtend zet het wel door. Als ik niet meer aan de pil ben zal het wel erger zijn dan anders, heb jij dat ook Tamara? Merk je eigenlijk ook verschil in je stemming? Ik ben om die reden ook al eerder eens gestopt met de pil, maar nu gaat het al een poosje goed. Toch ben ik wel benieuwd hoe m’n stemming zal zijn zo zonder pil.

Tja, wij houden eigenlijk ook niet zo van condooms, maar ik ga ze toch maar even opzoeken. Ik heb ze met de verhuizing nog gezien…haha ik heb nog een paar dagen om ze te vinden :wink: M’n vriend bood al aan om nieuwe te kopen, maar volgens mij staat er wel een houdbaarheidsdatum op het doosje die nog geldig is zeg maar :slight_smile:

Ik ben vandaag op de fiets naar m’n werk gegaan, op dinsdag is dat altijd het verst weg, dus neem ik al snel de bus. Maar het is zo’n mooi weer, dat is gewoon zonde. Dus op volle snelheid 5 km heen en 5 km terug, heb ik meteen weer gesport! Derest van de week werk ik dichterbij, ongeveer 3 km fietsen, dat doe ik zoiezo wel vaak.

Prettige middag verder!

Oja, Tamara, je zei laatst dat er iemand naar het huis kwam kijken, wij zijn ook pas verhuisd van huur naar koop en die opzichter van de woningbouw deed heeeeeel moeilijk, hoe was dat bij jullie?

In 1 keer gelukt :mrgreen:

Sterre, leuk he een banner, dan is het zo echt.

De pil kan inderdaad rare invloeden hebben. Mijn hormonen sloegen op hol doordat iedereen om me heen zwanger werd en ik nog niet mocht, want manlief wilde liever nog een paar jaar wachten. Ik ben bewust met de pil toen gestopt, mijn man wist dat, zodat mijn hormonen hun gang konden gaan, dat scheelde heel veel en na een paar weken, had manlief toch besloten dat het dan toch mocht gebeuren, ja toen waren mijn hormonen helemaal van streek. Ik hoop dat als ik nu stop dat het niet zo is, want ik zelf heb niet z’n haast met een tweede, manlief vindt het niet erg als ik meteen weer aantel. Maar goed die heeft er niet zoveel werk mee :mrgreen:

Lekker op de fiets naar je werk,ik zou wel willen maar 22 km heen vind ik te ver, want je moet er 's avonds ook nog 22 terug.

Morgen lekker vrij, dus dan lekker een uur gaan wandelen, heerlijk :dance:

Jij noemt zwanger worden ‘aantellen’ he Moniek? Is dat brabants?

Nee, 22 km fietsen zou ik ook niet doen hoor :roll:

Ik was net het bed aan het verschonen, geen leuk klusje, maar wel zeer bevredigend als het klaar is, ik wil het liefst nu al naar bed, niets ligt lekkerder dan een schoon fris bed. In het vorige huis sliepen we op zolder, onder het schuine dak, nu niet meer en dat bevalt zo ontzettend goed! De kamer is frisser en ruimer en veel meer naar m’n smaak ingericht, mede dankzij Ikea :clap:

Vroeger kwam ik er niet vaak, maar sinds de verhuizing heb ik er al heel veel uren doorgebracht. Ik voel nu ook een soort drang, van ‘ik moet nodig weer eens naar Ikea’ kennen jullie dat gevoel? En ze hebben ook tuinmeubels inderdaad weer nu! En die hebben wij nog niet, ha, meteen een reden gevonden :mrgreen:

Ikea is altij leuk om even rond te scharrelen en soms leuke dingen te kopen. Laatst een leuke ladekast gekocht voor op de slaapkamer.

Heerlijk he een schoonbed, ruikt ook zo lekker :mrgreen: . Ik heb geen hekel aan bed op maken, dat is binnen 10 minuten gedaan, dus valt wel mee.

Aantellen? Ik weet niet of dat Brabants is, maar ik heb het van de vk.

Ik hoop trouwens dat er eens wat meer meiden erbij gaan komen, wordt het nog gezelliger.

Moet even vertellen hoe verstrooid ik vandaag ben:

Voor ik het bed ging verschonen heb ik een gedeelte van de linnenkast her-ingedeeld, omdat ik alles er steeds maar bij propte. Ik had ook het plan om een deel van het 4 seizoenen dekbed erbij te stoppen, maar besloot het toch maar eerst te wassen. Even later zag ik de lege kast en toen dacht ik ‘goh, waar heb ik dat dekbed nou gelaten?’ D’r ligt nog een dekbed bovenin en ik dacht dat dat hem was. En nu, uuuuuren later bedenk ik me dat dat dekbed natuurlijk helemaal niet in de kast ligt! Ik heb het notabene zelf nog over het wasrek gedrappeerd om te laten drogen! Nou zeg… :roll:

Ik hoop trouwens ook dat er nog meer meiden komen kletsen, zou heel goed kunnen nu April zo dichtbij komt…

Lekker slim, beginnen de zwangerschapdementie nu al :think: :mrgreen:

We hebben heerlijk kunnen slapen, want Bas heeft besloten vannacht een keer weer door te slapen. Hij ligt nu nog te slapen :mrgreen: , alleen is dat niet gebruikelijk, dus over een kwartier ga ik toch maar eens polshoogte nemen, begin het nu een beetje eng te vinden. :eh:

Toch maar meteen even gaan kijken en wat bleek, meneer ligt nog heerlijk onder de dekens en is vredig met zijn handen aan het spelen en rond aan eht kijken. Normaal maakt hij een hoop geluidjes. Haal hem uit bed en de vrolijkheids zelve, dus denk dat hij zowiezo pas net wakker was. Wel lekker, maar was ons even vreemd zolang slapen.

Nu na de fles ligt hij lekker in de box te spelen.

Daar ben ik weer!! Als ik alles zo lees lijkt het of ik me lang niet heb gemeld, maar gisterochtend voor het laatst. Jullie zijn lekker actief aan het kletsen geweest, leuk om te lezen.

Ik heb gisteravond gewerkt en kwam erg laat thuis, pas om 00.30, i.p.v 23.15. Heb na het werk nog even gekletst met een collega, een beetje lang gekletst :?. mannetje lief begon zich zorgen te maken en vond het echt niet leuk, heb beloofd niet meer zo lang te kletsen na het werk.

Het is vandaag echt weer super lekker weer. Ow, ik geniet er zo erg van. Ben echt heel actief sinds de zon zich weer heeft laten zien en voel me echt heel vrolijk. Vanmorgen om 9 uur mijn bed uit, gedoucht en lekker op het balkon gezeten, heerlijk hoor!! Van mij mag dit nog heel lang zo blijven!! Vanmorgen nog even bij mijn schoonvader geweest om een tafel te brengen. Wij wonen op een flat en ik had gisteren een grotere tafel gekocht bij de ikea, dus stallen we die even bij mijn schoonouders. De schuur staat namelijk al helemaal vol. Ben gister echt geslaagd bij de ikea, ach dat doe ik eigenlijk altijd wel. Twee leuke creme kleurige kussenslopen met kussens gekocht voor op de bank in het nieuwe huis, tuinkussens, tafel en nog een hoes voor de kussens om op de bergen en een hoes voor het tuinset. Ik vind het heerlijk om rond te lopen in de ikea, kan niet wachten tot we in het nieuwe huis wonen, dan heb ik weer wat dingen nodig. Vanmorgen ook nog even bij mijn mams geweest, was opzoek naar mijn kinderbijbel, dus hard gaan zoeken op zolder. En ja, hoor daar vondt ik twee dozen met heel veel boeken. super leuk vondt al mijn boeken van vroeger, dus kon het niet laten om ze allemaal mee te nemen. Zet ik ze in het nieuwe huis in de boekenkast.

Welkom: snap je argument waarom je nog 1 strip gaat slikken voor je stopt met de pil. Ik moest op een gegeven moment wel stoppen, ben erg gevoelig voor hormonen. Slik sinds mijn 14de de pil al en kreeg toen erg last van afscheiding, verschillende pillen geprobeert, maar het werd niet minder, dus toen maar een lichte pil en het accepteren. Ook nog een keer een spiraaltje gehad, omdat ik steeds de pil vergat, maar dat was helemaal niks, verging van de pijn als ik ongesteld moest worden, dus ook geen optie. Zo’n 2,5 jaar geleden kreeg ik heel erg last van mijn buik (baarnmoeder, eierstokken), zelf bij het vrijen had ik last. Er was geen oorzaak te vinden, kwam door de pil. Ben toen ruim een half jaar gestopt met de pil, gelijk na het stoppen was de pijn over. toch maar weer begonnen, omdat we soms het condoom vergaten en ik studeerde nog. Afgelopen jaar werd ik rond mijn menstruatie steeds heel erg down en dat werd steeds en steeds erger. op een gegeven moment kwam ik de deur niet uit, als ik ongesteld was en kon ik de hele dag wel huilen, op advies van arts gestopt met de pil. Het zou anders waarschijnlijk erger worden. Ach we hadden toch al een kinderwens en hadden al de plan om rond april ervoor te gaan, dus kon ik mooi ontpillen, gelijk na het stoppen waren de klachten weg, dus ben blij dat ik gestopt ben. ben nu ongesteld en merk er helemaal niks van geen buikpijn, geen stemmingswisselingen, alleen wat meer zin in chocolade. Dan moeten we het maar even met condoom doen, maar het was of stoppen of blijven slikken. Volgens mij hebben veel vrouwen hier last van, zo te lezen jullie ook.

Sterre: Gisteren is er iemand bij ons komen kijken en het viel mij echt reuze mee!! Moet zeggen we wonen hier pas sinds vorig jaar Januari, durfde nog niet te kopen, omdat ik nog studeerde. Het kopen is iets sneller gegaan dan gedacht. We dachten hier zo’n 3 a 4 jaar te wonen, dus hadden alles helemaal opgeknapt. We moeten alleen de laminaatvloer eruit halen, gordijnrailzen weg halen, plinten terug plaatsen en als de nieuwe bewoners de keuken niet over willen nemen het gasfornuis eruit halen. Valt dus reuze mee. Moest jij veel veranderen??

Ik vind fietsen erg leuk, maar krijg altijd al heel erg snel last van mijn kont :?. Dat doet echt zo’

n pijn. Misschien komt dat omdat ik bijna nooit fiets. Naar kijn werk fietsen gaat niet, net als Moniek moet ik 22 Kilometer fietsen, dan.

Ik vind het erg gezellig zo met jullie, maar het zou leuk zijn als er zich meer meiden aanmelde. April is in aantocht, dus zal wel niet zo lang meer duren.

Het is wel een heel lang berichtje geworden! :eh: Nou, ga er maar een eind aan breien, morgen meld ik me pas weer, moet vanavond de laatste avond werken. Fijne dag nog!!

Tamara, ja ik zou ook stoppen met de pil als ik jouw klachten had gehad. Ik heb zelfs een hele zware pil, anders breek ik er met mijn ongesteldheid gewoon door heen. Moet ook elke maand een stopweek hebben, anders gaat het alsnog fout.

Lekker dus geshopt bij de ikea, ja daar kun je meestal wel slagen. Zal wel even wennen zijn, dadelijk in een groter huis. Kun je lekker veel rommel opslaan. :mrgreen:

Ik heb mijn kooien van de beesten weer schoon en Bas is niet helemaal in zijn hum, moppert meer en wilde net zijn groentenhap niet op eten, de fles wel, dus zal wel goed zijn. Ik heb lekker vanmorgen een dik half uur buiten gewandeld en net nog even op een kleed met Bas buiten gezeten.

He he, daar ben ik weer. Heel veel gedaan vandaag, ben d’r moe van.

Hele huis gezogen vanmorgen, vooral de slaapkamer van m’n zoontje was heel erg nodig, want het was een ontzettende rommel. Vandeweek hebben we samen al wat opgeruimd, en vanmorgen heb ik derest opgeruimd. (bedenk me dat ik nog even stiekum z’n prullenbak moet legen voor ie naar boven gaat! Hij kan niets weggooien en als ie ziet wat ik allemaal heb weggegooid wordt het drama!) Vanmiddag zijn we naar de stad geweest met z’n drietjes, ijsje gehaald, lid geworden van de bibliotheek, een poos daar rondgehangen, kibbeling gegeten op de markt en toen naar huis gefietst. Ik had beloofd dat ze vandaag mochten schilderen op een schildersdoek dus om 17 uur begonnen we daar nog eens aan. Ze hebben lief geschilderd en ondertussen heb ik lasagne gemaakt, staat nu nog in de oven.

Dat van die stemmingen herken ik wel maar bij mij twijfel ik of het aan de pil ligt, want ik heb het niet elke maand en sinds we verhuisd zijn heb ik nog helemaal niet van die nare buien gehad, gelukkig! Het ligt bij mij ook aan de tijd van het jaar.

Wat voor huis hebben jullie eigelijk gekocht Tamara?

Wij moesten in eerste instantie van de opzichter zo ontzettend veel verwijderen uit ons oude huis! Douchecabine, barretje in de keuken, planken uit de schuur, gordijnrails, maar het ergste waren de plavuizen! De plavuizen liepen nl niet door onder het barretje en dat is technisch niet in orde. Nog voor we tot actie overgingen hebben we al contact gehad met de nieuwe bewoners, die alles heel mooi vonden en niet wilden dat het eruit ging. Na heel wat gesteggel en spanning en het inschakelen van de huurdersraad mocht het blijven, en wel alles! De nieuwe mensen namen alles over en hebben hiervoor getekend. Ha, ze vroegen zelfs nog wat we wilden hebben ervoor, als overname kosten! Wij waren zo blij dat we niet aan het werk hoefden, we hadden er nl heel weinig tijd voor ook nog, dat we niets hoefden te hebben.

Maar, het meest merkwaardige aan deze zaak is wel, die opzichter had meteen al een ‘mannetje’ gebeld die voor een zacht prijsje die plavuizen er wel uit zou halen en de vloer egaliseren. Erg dubieus natuurlijk. Bij de eind inspectie was er een andere opzichter die helemaal nergens naar keek! Ik had op m’n knieen lijmresten van de plint zitten schrapen, keek ie niet naar. Plakband resten van de deuren boven met wasbenzine gehaald, een vreselijk karwei! Hij controleerde het niet eens! Oh, als ik er nog aan denk, wat een stresvolle tijd was dat zeg, en dan vooral vanwege die opzichter.

Lang verhaal dat goed afliep :dance:

eet smakelijk en prettige avond :lol:

PS: volgende week woensdag kunnen we al terecht bij de uroloog!

Hai hai!

Nou, ik meld me bij jullie aan. Wij gaan er deze maand voor en we hopen dat het allemaal lukt!

Voor het lijstje:

Mijn nod is 20 april, heb al 3 prachtige dochters en mijn leeftijd is 28 jaar.

Meiden, succes!

Succes mamma en hopelijk zijn we nog even samen zwanger :-*

Gezellig!

Mama, van harte welkom :slight_smile:

Maarliefst 3 dochters, leuk zeg! Welke leeftijden?

Lieke, wat ben je ook een schat! :-*

Onze dochters zijn 7 jaar, 4 jaar en bijna 2 jaar. Het zal mij benieuwen

wat onze 4e spruit zal worden :smiley: Eerst maar eens zwanger raken :smiley:

Gezellig mamma, dat je hier mee komt kletsen, ik zal je zo even bij het lijstje plaatsen. Gezellig 3 dochters, ja dan wordt het spannend als er een vierde mag komen wat dat gaat worden.

Hoi allemaal.

Ik wil me graag aan sluiten bij de tweede kwartaal stoppers.

Ik zal me eerst even voostellen,

Ik ben deborah 26 jaar en woon jaar samen met mijn vriend 29 jaar.

In april wil ik gaan stoppen met de pil en voor onze eerste kindje gaan.

verder lijkt me leuk om hier mee te klesten

Liefs

Hee, nog meer, wat een gezelligheid allemaal, en het wás al gezellig!

Deborah van harte welkom, spannend he, met de pil stoppen :slight_smile:

WElkom Deborah, ga je meteen aan het lijstje toevoegen. Gezllig meteen twee nieuwe op een avond :dance: :dance: