Het tweede kwartaal 2007 stoppers deel 1

Hoi, hoi,

Daar ben ik weer even, maar wel voor de laatste keer vandaag.

De plannen waren om naar de zwarte markt te gaan, maar dat had mijn mannetje opeens niet zo’n zin meer in. :?

We zijn naar Amsterdam gereden en daar even bij de Ikea geweest.

Op zich was het wel leuk, alleen was het er echt superrrrrr druk en daar kan mijn mannetje niet altijd tegen. hij was wat moe en werd er dus sago van :(, wat minder, maar gelukkig was het toch nog leuk.



Ik zit zelf nog steeds op hete kolen!! Over 4 dagen heb ik mijn NOD en ik weet niet zo heel goed wat ik moet denken! Ik voel me wat anders dan normaal, maar niet super anders, maar wel anders dan normaal als de :evil: eraan zitten te komen! Ik heb sinds paar dagen last van steken en een soort ongi pijn in mijn onderbuik. Zo met vlagen ben ik misselijk, heb last van oprisperingen en loopt steeds te boeren. Ook zijn mijn borsten wat gevoeliger dan normaal, soms zelfs pijnlijk. Het zou kunnen zijn dat het raak is, maar het kan ook zijn dat mijn lichaam me voor de gek houdt. Moest dit even kwijt hoop dat jullie dat niet erg vinden!!



Sterre: Is zeker wel fijn dat je indirect in contact komt met collega’s?? Dat lijkt mij het in ieder geval wel. Als ik het met collega’s met kinderen heb, ben al gauw in staat om er meer over te zeggen, zoals ik al tegen één collega heb gedaan! Ach ja, daar zijn we vrouwen voor, denk ik dan maar!! Wij of nou ja mijn vriend meer wil niet dat mensen weten dat wij aan kinderen willen beginnen, vind het leuker om iedereen te verassen. daar geef ik hem wel gelijk in, maar makkelijk is het niet.



Nou fijne avond allebei

Tamara, spannend zeg, klink als …

En tuurlijk mag je het vertellen, daarvoor heb je KOK forum.



Zo te horen dus wel vermaakt vandaag. Wij zijn even naar mijn ouders geweest en verder thuis wat gerommeld.

Goedemorgen,



Even snel een berichtje!!



Ik slaap de laatste nachten erg slecht, dat heb ik echt nooit.

Jullie hebben allebei al een kindje, dus dacht laat ik het even vragen.

Klinkt het bekend in de oren??

Ik wordt er echt zo onzeker van! :?

Hoop niet dat als ik niet zwanger ben, dat ik dat elke maand ga krijgen.

Maar ja, dat zie ik dan wel weer!!

Ik ga nu lekker aan het werk en heb vanavond een verjaardag, dus kan mijn gedachten wel even opzij zetten. Fijne dag!!



Liefs

Nou, zodra je eenmaal kinderen hebt slaap je de komende jaren (de mijne zijn 10 en 6) geen nacht meer door :mrgreen:

Neehoor, ze zijn nooit wakker snachts, maar ik slaap zelf nogal licht.



Ik denk dat je 'snachts gewoon in je onderbewustzijn ook erg bezig bent met het zwanger worden of misschien al zwanger zijn. Ik zie dat je deze week ongesteld zou moeten worden, spannend natuurlijk toch?



Ik heb zelf een poosje geleden elke maand gedacht dat ik zwanger was door klachten als misselijkheid en gevoelige borsten en extreem moe zijn. Maar ik ben nog aan de pil en dan ging ik dingen bedenken van ‘ja, maar sommigen worden zwanger door de pil heen’ of ‘sommigen worden evengoed ongesteld als ze zwanger zijn’ ja, dat is jezelf gek maken, maar hoe stop je dat? Nou ja, ik zeg nu gewoon tegen mezelf als ik weer zoiets denk ‘onzin, je bent niet zwanger’ en na een poosje helpt dat wel. Zelfs weleens een test gehaald! :oops:



Afleiding werkt inderdaad het beste, sterkte ermee!

jah tis inderdaad moeilijk om er niet mee bezig te zijn…mijn vriend en ik zijn er in september voor gegaan en soms is het voor ons ook moeilijk om er niet mee bezig te zijn…

ik merk nu dat het steeds makkelijker gaat…

op het forum gaat het ook een stuk makkelijker…



ik praat mee bij de eerste kwartaalstoppers en we hebben het daar ook over allerdaagse dingen en gewoon ff vertellen hoe je dag was enzo… dat helpt ook heel goed…



ik hoop dat je je draai vinden kan en er een beetje mee om leert gaan met het verlangen naar een kind…

:hug:

Toen ik stopte met de pil in juli 2005, toen had ik de eerste paar maanden ook steeds vage zwangerschapsklachten, omdat ik er waarschijnlijk teveel mee bezig was. Toen ik uiteindelijk aantelde had ik hele andere klachten dan daarvoor.



Maar je symtomen hebben wel weg van een zwangerschap. Spannend hoor!!



Ik maak nu even een simpel lijstje en binnenkort als het lukt een heel mooi lijstje :think:

Hoi, hoi,



Beadnkt voor de lieve reactie’s. Ik weet ook dat ik er niet teveel mee bezig moet zijn, maar ja das zo lastig :?

Ach nog drie dagen wachten en dan zie ik het wel.

Ik had afgesproken met mijn vriend dat we zaterdag gaan testen als ik niet ongesteld wordt, maar weet niet of ik dat vol hou!!

Ik heb zelfs al zitten denken om nu al te testen, maar ja dat heeft niet zo heel veel zin. Pffff ik wacht gewoon af hoe moeilijk het ook is.

Hebben jullie vandaag nog iets leuks gedaan?



Groeten Tamara

Tamara, hoe is het met je vriend, is hij er ook zo mee bezig?

Mijn vriend houdt zich op dit moment erg op de vlakte over het onderwerp, omdat hij zich bij voorbaat al zorgen maakt over alles waar je je maar zorgen over kunt maken. Maarja, die stilte maakte mij een beetje onzeker, maar nu begrijp ik hem wel. Voor hem is alles natuurlijk helemaal nieuw.



Ik ben er de ene dag meer mee bezig dan de andere dag, hoewel ik elke dag veel lees hier op het forum :slight_smile:

Net las ik een topic over de drang om zwanger te worden, of de biologische klok die gaat tikken, die drang voel ik zoiezo bij elke kleine baby die ik zie, maar ik liep laatst al in de drogist langs de baby afdeling en er zijn zoveel andere spulletjes en dingen dan 6 jaar geleden! Alles is weer helemaal nieuw voor me, en ik mag mezelf er pas in gaan verdiepen als ik zwanger ben vind ik :oops: anders maak ik mezelf gek natuurlijk.

Maar, heel gek, ik heb net voor bij de kraan beneden zwitsal handzeep gekocht en ik heb net 2x m’n handen gewassen, heeeeeeerlijk luchtje, zucht!

En dat terwijl ik al jaren zwitsal bodylotion en creme gebruik, dat ruikt blijkbaar al gewoon, of net even anders :mrgreen:

Mijn vriend is wel er wel mee bezig, maar vind het erg spannend.

het heeft ook even geduurd voor hij wist wanneer hij eraan toe was. In December ben ik gestopt met de pil en in April gaan we voor het eggie.

Hij vondt de stap zo groot, eigenlijk heel gek, want af en toe deden we het wel onveilig. Nu is hij er wel aan toe. Hij vind het afwachten nu net zo spannend! Het lijkt hem ook wel leuk als het nu al gelijk raak is. Mijn vriend praat er ook heel weinig over en kan soms wel beetje geiriteerd raken als ik er teveel over praat. Maakt mij ook wel onzeker hoor! heb het er met hem over gehad, maar hij hoeft er niet zo zeer steeds over te praten. Dan wordt het nog spannender voor hem, net als bij jou alles is nieuw voor ons.



Nou denk dat dit mijn laatste berichtje voor vanavond is, heb een verjaardag. Fijne avond, dames.



Liefs

Nou zeg, ik heb weer wat beleefd hier in de buurt, lees maar even mee als je wilt… http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=36246



Ik baal ervan dat ik me zo laat opfokken en ook dat ik nu, anderhalf uur later nog steeds naar ben ervan…moeilijk om dat gevoel los te laten… :?

Sterre, ik heb helaas geen tips, maar hoop dat het snel oplost. :hug:



Wilbert was er tijdens het zwanger worden ook niet zo mee bezig, maar nadat hij het hartje had gehoord, de echo van 20 weken had gezien, werd het steeds meer. Vooral toen hij het schuppen van Bas kon voelen en soms ook zien.

Daarvoor wilde hij eigenlijk nog wel een paar jaar wachten en moet hem nu af en toe met Bas bezig zien, heel leuk.

Hoi Sterre,



ik heb even mee gelezen en snap heel goed, dat je je daar door laat opfokken. Kinderen kunnen het bloed onder je nagels vandaan halen.

Het zijn soms net kleine :twisted:. Het is ook zo moeilijk om niet te reageren, maar misschien moet je ze de volgende keer helemaal negeren. Dat meisje wil jou aandacht trekken en nu doet ze dat op een negatieve manier. Das wel heel lastig. Ik wens je veel succes!!



Ik ga nu naar mijn werk toe. Misschien dat ik vanmiddag nog even een berichtje plaats. Fijne dag.



Liefs

Ja, ik was vastbesloten haar te negeren, maar zij is slimmer (en gemener) dan ik en als ze m’n poort kapot trapt is dat niet meer te negeren.



Nou, dit was toch niet het soort afleiding van de voorplantingsdrang die ik nodig had :roll:



Ik heb er tijdens het werken de hele morgen over lopen piekeren en besloot toen ik net thuis kwam dat ik me dan toch maar wat meer op de zwangerschapswens moet richten en daar werd ik al blijer van. Nog 4 pillen op het stripje! Ik wil in ieder geval trouwens wel een normale ongesteldheid afwachten voor we ervoor gaan.



Groetjes, Sterre

Misschien toch verstandig om de moeder van dat meisje een keer aan te spreken :think: . Heel misschien helpt het wel.



Hopelijk komt je ongi snel na het stoppen met de pil. :pray:

Hoi hoi,



Daar ben ik weer! Alleen waarschijnlijk wel voor de laatste keer vandaag.

Kom net terug van mijn werk en vanavond gaan we op visite.

Ik kon het vandaag weer eens niet laten hé!! Ik had vanacht weer zo rot geslapen en zei tegen een collega, dat ik al aantal nachten raar sliep en zei vroeg of ik niet toevallig zwanger was. Ik zei wel nee, alleen werd ik een beetje rood, dus vroeg ze of ik het wel zeker wist en toen heb ik het dus verteld! Oeps :?, kan gewoon niet zo goed jokken.

Die collega had ook toen ze zwanger was dat ze heel raar sliep. Normaal sliep ze altijd heel vast en opeens sliep ze heel oppervlakkig en werd ze steeds wakker, nou en dat heb ik dus ook. Als ik wakker wordt heb ik echt het gevoel dat ik raar heb geslapen. Ow, vind het zo spannend :?

ach ja, nog even paar daagjes geduld en ik heb zekerheid.



Sterre: Kan me heel goed voorstellen, dat je gek wordt van zo’n kind. Ik denk dat als ze zo tegen mijn poort aan zou staan trappen, heel boos zou worden. dan maak je het denk ik alleen maar erger. Ik denk dat je wel goed gehandeld hebt, door naar de buurvrouw te gaan. Hierdoor schrikt je buurjongen misschien en doet hij niet meer mee en alleen iemand treiteren is minder leuk dan samen natuurlijk. Ik hoop het voor je!!

Als ik het goed begreep, wacht je nog heel even voor jullie ervoor gaan. Dan weet je in ieder geval wel wat je kunt verwachten als jullie ervoor gaan. Ik ben in December gestopt met de pil en weet dus klein beetje mijn cyclus.



Welkom: Wanneer gaan jullie er ook alweer voor?? In Mei toch of heb ik dat fout?



Groetjes Tamara

Tamara, spannend hoor…ik snap wel dat je kleurde toen je collega vroeg of je zwanger was, dan heeft ontkennen geen zin meer toch?

Nog even een paar spannende dagen en dan heb je zekerheid…hou ons op de hoogte!

Hoi meiden!



Ik wist niet eens dat jullie bestonden… :oops:

Ik had de eerste eerste kwartaal stoppers geopend, maar het zijn er zoveel geworden dat ik een apart april stopper topic heb gemaakt. Misschien wat makkelijker om bij te houden?Nu zijn er misschien niet zoveel maar het kan straks zomaar druk zijn hier en is er bijna geen overzicht. Zie maar wat jullie willen!



:-*

Mamma het is erg wisseld met de topic en de schrijvers. Ik heb gemerkt met de stopper Juli 2005 dat we met 15 ongeveer begonnen en de eerste 10 waren na een half jaar of eerder zwanger en de meeste bleven toen weg en kwamen veel minder of niet meer kletsen, dus niet leuk voor de nog niet zwangere. Als er veel personen zijn, dan is het inderdaad wat drukker, maar na een tijdje vallen er altijd weer af en uiteindelijk blijft een vast groepje van 10-15 mensen maar meekletsen en dat is wel te doen, tenminste vind ik.



Als er aparte topic komen ook prima, dan gaan we daar naar over die willen en anders zetten we deze topic gewoon leuk voort. Dat heeft mijn voorkeur.

Dankje wel sterre!! :inlove



Wat doen we dames, gaan we ons aansluiten bij de topic april of blijven we gewoon gezellig hier en zien wel of er zich nog meer mensen gaan aanmelden bij ons?? Het topic tweede kwartaal stoppers is natuurlijk wel breder, dan alleen april, dus waarschijnlijk komen er nog wel meer kijken. Laat het even weten. Ik ga waar jullie ook heen gaan, vind het wel gezellig met jullie:).



Liefs

we zitten nu al op ruim 22 personen bij de 1e kwartaal schrijvers en dat is gewoon niet bij te houden, dat heb je gewoon met meerdere maanden. Natuurlijk gaan er altijd mensen bij weg die zwanger raken, of geen tijd zin/ meer hebben om te posten. Maar kleinschaliger geeft mij de voorkeur, tenminste, als er mensen willen kletsen…