Staat het huis al lang te koop?? Denk dat wat jullie willen bieden, wel rieel is!! Ze zeggen dat je er soms wel 10 procent vanaf moet krijgen!! Als het net te koop staat, dan is dit denk ik een mooie stap om mee te beginnen, omdat de mensen dan niet al heel veel zullen zakken. Denk dat als die al even te koop staat je zelfs wel iets naar beneden kunt gaan!! Je kunt ook aan de makelaar vragen of er meer mensen zijn die over een bod nadenken. dan weet je of je snel moet beslissen of er even over kunt nadenken.
Had dit ook ff in de huiskamer gevraagd, ben nu gewoon te blij
Woning staat vanaf een paar dagen te koop, dus nog helemaal niet lang. Wij zijn de eerste die zijn wezen kijken en we gaan a.s. dinsdag weer, dus zullen vast ook weer de 2de zijn.
Gaan dan meteen een bod uitbrengen. We kunnen de 192.500.- best betalen, maar het is best mooi als we hem voor iets lagere kunnen krijgen natuurlijk.
Dus als je zegt dat met 185.000.- beginnen goed is, doen we dat zeker. Remco dacht zelfs aan met 180.000,- maar vond dat 185.000,- een meer reeel bod is en dat het dan ook goed te overhandelen was.
Denk ook wel dat dat een mooi bod is!! denk niet dat je te laag moet gaan, omdat het huis nog niet zo lang te koop staat.
Nou heel succes ermee. Ik zal voor je :thumbup:.
Wij hebben trouwens pas (eind Januari) ook ons eerste huisje gekocht.
De vraagprijs was 209500 en wij hebben 205500 geboden. De verkopers zijn er tussen gaan zitten en deden een tegen bod van 207500. Wij zijn dus niet zo heel laag gaan zitten, maar dit ook omdat we wisten dat de verkopers bijna niet wilden zakken.
Femke, de tip die iemand je in de huiskamer al gaf was een hele goeie, kijken op de site van Kadaster. Kost een paar euro en dan weet je wat de huizen in de buurt opgebracht hebben.
Wij zijn lid geworden van Vereniging eigen huis en op hun site kun je ook heel veel tips lezen, en voor ongeveer 10 euro kun je daar ook downloaden wat je huis waard is. Dat gaf ons veel meer zekerheid bij het bieden! We hebben zelfs via eigen huis een aankoopkeuring laten doen, dat stelde niet veel voor, maar als het een wat ouder huis is is dat wel een goed idee.
Mogen wij niet even meekijken? :shifty: Staat ie op funda? Oh maar dan weten we meteen je mogelijke nieuwe adres…das niet zo anoniem he
Wat is het rustig hier!! Nou heb eigenlijk niet veel te vertellen, das ook de eerste keer :D. meld me morgen wel weer. Fijne avond allemaal! :-*
Meiden, ik lees morgen bij en dan reageer ik, duik nu mijn mandje in.
:-*
Sorry, sorry, sorry :oops: :oops: :oops: :oops: Was beetje vergeten hier mee te schrijven :shifty: Ben weer ziek geweest :wall: Normaal was ik nooit ziek en nu al een keer of 4 in 2 maanden tijd :roll: Nu maar hopen dat dat het dan was voor voorlopig he
Door het ziekzijn ben ik trouwens een halve week eerder ongi geworden dan gepland, dus wij zijn al aan het klussen :shifty: Ik heb mijn cyclus voor nu maar op 30 dagen gezet, heb namelijk geen idee wat mijn cyclus is, ben al zolang aan de pil en ik heb sinds mijn 12e ongeveer geen natuurlijk cyclus meer gehad :shock: We zullen zien
Cell, ik las dat jij al in spanning aan het afwachten bent Ik hoop voor je dat het een innestelingsbloeding is geweest en dat het verder niet doorzet
Femke, jij dus ook druk bezig met een huis :dance: Spannend hoor, ik hoop dat jullie er voor jezelf een beetje uitkomen wat het eerste bod betreft, maar waaroim ga je er niet 10.000 onder zitten dan!? Dan zit je mooi in je eigen midden van 180 en 185?! Dat jullie de volle mep kunnen betalen dat doet er toch niet toe, dat moet je helemaal niet willen en dat verwacht de verkoper ook niet hoor
Wij zitten zelf momenteel in een lastig parket wat huizen betreft. We wonen in een leuke eengezinswoning in een heerlijk rustige en kindvriendelijke buurt, maar het is te klein naar onze smaak :? Zeker met het oog op een 2e Nu heeft Tim na 10 jaar zijn baan opgezegd en per 1 juli begint hij bij zijn nieuwe werkgever, maar met 2 maanden proeftijd :roll: Hij krijgt daarna wel direkt een vast kontrakt, maar ja daar krijgen we nu geen nieuwe hypotheek op he :naughty: En nu wil het geval dat we juist van het weekend een huis hebben gezien, helemaal onze smaak al, van binnen en van buiten, super onderhouden allemaal, we zouden er bij wijze van spreken zo in kunnen, alleen komt het dus een maandje of 2,5 te vroeg :wall: :wall: :wall: Hij gaat namelijk in zijn nieuwe baan ongeveer 2 keer zoveel verdienen waardoor we op zijn huidige salaris het huis niet kunnen financieren :doh: Wij hopen dus heel erg dat het huis nog 2,5 maand te koop staat, want dan kunnen we een bod uitbrengen en kunnen we ook e.e.a. regelen met zijn nieuwe werkgever
Het is maar 15 minuten rijden van onze huidige woning, dus zu ook niet te ver uit onze vertrouwde omgeving weg hoeven :thumbup: Maar goed, we duimen heel hard (duimen jullie ook een beetje voor ons mee
)
Hier zijn de :twisted: :twisted: trouwens netjes precies een week geweest, dus de komende anderhalve a twee weken toch maar ff hard er voor gaan :shifty: We hebben gezegd niet actief te gaan klussen, maar ik merk dat nu ik niet meer aan de pil ben ik toch wel graag wat actiever aan de slag wil
Morgenavond hebben we gezellig een etentje van mijn schoonfamilie, omdat Tim zijn vader vandaag 65 is geworden en zondag zijn we een hele dag in Overijssel ergens op een familiedagje uit van mijn kant van de familie met al mijn ooms, tantes, neven en nichten met hun aanhang enz. :dance:
Ik ga echt mijn best doen om nu helemaal bij te blijven hier Voor nu ga ik nog even aan mijn zoon zijn website sleutelen, want ik heb nog niet eens al zijn verjaardagfoto’s erop staan :oops: :oops: :oops:
Voor iedereen welterusten en een heel fijn weekend! Geniet van het lekkere weer :-*
navond,
Nog niet doorgezet hier hoor… ik wacht af :shifty:
Femke… normaal gesproken is het gebruikelijk om maximaal 3 x over en weer te onderhandelen. Men raad dan ook aan om te beginnen met een bedrag waarvan je weet dat je na 3 keer bieden op een bedrag zit wat acceptabel is…
Zo vroegen wij 197.500 voor ons huis en is het uiteindelijk verkocht voor 192.000 euro… Zij begon te bieden op 180.000… dat vonden we belachelijk laag en toen hebben we de makelaar laten doorgeven dat ze echt met iets beters moest komen omdat we anders niet eens in onderhandeling wilden.
Toen kwam ze met 185.000, wij zakken naar 195.500, zij kwam met 187.000, wij deden een tegenbod van 193.500, zij kwam met 189.000 en toen deden we een eindvoorstel van 192.000, geen onderhandeling verder meer mogelijk…
Van te voren was ons huis getaxeerd op een verkoopprijs van 188.000 euro en de geadviseerde vraagprijs was 195 duizend.
We zijn iets hoger gaan zitten en hadden van te voren al voor onszelf besloten dat het huis niet voor minder dan 192.000 weg ging. Dat is het uiteindelijk dus ook geworden.
In jullie geval is 185.000 bieden bij een vraagprijs van 192.500 dus zeker reeel als startbod… de sprongetjes tussen de biedingen in is dan minder hoog… bij ons ging dat steeds met 2000 euro…
Volgens mij zijn er hier veel met een nieuw huis bezig, gekocht of in de planning :mrgreen:
Cell, spannend zeg, maar geeft wel onzekerheid.
Eigenlijk verder geen nieuws, maar wilde toch even wat reageren.
Goedemorgen,
Cell: Is het al door gezet?? Ik hoop het natuurlijk niet. ben heel benieuwd!
Kimmie: Das wel minder dat je in 2 maanden al 4 keer ziek bent geweest! wat vervelend dat je een huis tegen bent gekomen, maar dat het 2,5 maand te vroeg is :?. Ik zal voor je :thumbup: dat het over 2,5 maand nog niet verkocht is!! Niet meer ons vergeten hé ! Fijne dag vandaag.
Nou, ik moet vanmiddag werken, dus ga vandaag niet echt iets bijzonders doen. Jullie zien dus wel wanneer ik me weer meld, weet niet of dat vandaag nog is. Fijne dag allemaal :-*
Cell, alles nog steeds goed
Tammy, werkze vanmiddag :thumbup: Ik heb om half 3 een afspraak bij de kapper, dus ga me even heerlijk in de stoel laten verwennen en dan vanavond lekker kort gekapt naar het famillie-etentje :lol: Mijn zus komt dan gezellig op Valentijn passen hier mss met haar oudste dochter :inlove:
Nu ga ik even douchen :oops: Heb lekker uitgeslapen vanmorgen, Tim heeft lekker met Valentijn gekeuteld en we hebben net ontbeten :shifty: Valentijn al eerder natuurlijk, maar ik loop nog in “ochtendkleding” rond
Ik denk dat ik zondagavond en anders maandag pas weer hier te vinden ben, maar zal jullie niet meer vergeten hoor :oops: :-*
Kimmie, het is je vergeven hoor Je hebt de schade ook meteen al aardig ingehaald!
Zeg, die man van jou die gaat me een aardige promotie maken! Nou ja, zoiets in ieder geval, goed zeg!
Ben je nu weer helemaal beter?
En Cell? Je houdt ons in spanning…hoe voel je je?
Ik geloof dat (of hoop vooral) in ongesteld begin te worden, ik werd vannacht wakker van de hoofdpijn, en dat gebeurt vaker voor dat ik ongesteld moet worden.
Heb me daar toch een vreselijke nachtmerrie gehad! Ik droomde dat er een krokodil in de huiskamer zat! Het was wel een ander huis dat ik niet herkende. In m’n paniek ging ik 06-11 bellen terwijl het nu 112 moet zijn! Het was een joekel en hij had bijna m’n enkel te pakken maar ik kon gelukkig iets anders in z’n bek gooien (een fietswiel?) Jemig wat was ik bang! Gelukkig kwam er uit eindelijk iemand van de ongediertebestrijding (???) om hem te vangen, dus het liep goed af. Nu ik het zo opschrijf klinkt het best grappig, maar ik was echt heel erg bang!
Ik heb vanmorgen de kinderen al weggebracht en m’n vriend wil eigenlijk aan de voortuin gaan beginnen maar ik heb geen zin… De achtertuin is trouwens wel heel netjes geworden!
Morgen verjaardag van een neefje en nichtje, en ik wil heel graag vanavond uit eten! Ik vind dat we dat nog wel tegoed hebben, vorige week kenden we elkaar 5 jaar!
Sterre : ga gewoon lekker uit eten ! Mag toch weleens. Is ook lekker relaxend. Ach, meestel zijn het de vrouwen die de mannen aan het werk moeten zetten, nu wilt je vriend de tuin doen !
Laat hem lekker, vrouwen moeten vaak genoeg dingen doen
Hier droom ik ook, dat ik zwanger ben, dat ik in de nieuwe huis zit, ach, dromen hoort erbij, maar soms :shifty: wordt ik er gek van !
Kimmie : veel plezier vandaag en laat je je lekker verwennen bij de kapper !
Tammy : werk ze vandaag !
Hier ga ik zo denk ik maar ff een uurtje slapen, Jelle ligt net in bed, is helemaal brak, laat naar bed geweest, slecht geslapen en vanmorgen ook nog eens vroeg op. Rond de uur van 15.00 uur ff met mijn ma naar winkelcentrum, mijn trouwringen zijn klaar, dus ff halen. En ff boodschappen, dan happie daar eten en vanavond lig ik er echt eens vroeg in !
Morgen niet veel plannen, Remco heeft dan nachtdienst, dus denken morgen (aangezien het geen slecht weer is) ff naar de kinderboerderij te gaan met Jelle… ook ff gezellig !
Fijne weekend ! :-*
Dit is de tuin van de Client waar een eendennest zit, ze zit achter dat witte bakje, daar zit water in, je ziet hoe de mevrouw haar brood toegooit, lief he
Hier zie je de eend daadwerkelijk zitten Helaas ging ze niet meer van het nest af, dus geen foto van de eieren…
En nog eentje van de poes, zo ligt ze vaak te slapen, op haar rug :mrgreen:
Hey Sterre, ja mijn vriend is aandelenhandelaar en zijn salaris is dus opgebouwd uit een basissalaris en daarnaast een aantal verschillende bonussen, voor een hypotheek mag je alleen je basissalaris maar gebruiken, terwijl hij dus met zijn bonussen erbij meer dan 2x zoveel verdient per jaar :? Zijn nieuwe werkgever gaat hem als basissalaris geven wat hij nu als basis en bobnus bij elkaar verdient en daar bovenop komt dan alsnog weer een jaarlijkse bonus :dance: We kunnen dus in een keer eindelijk naar een heel ander segment woningen gaan kijken en dat komt mooi uit
Hier is alles helemaal beter gelukkig, ik zit nu volop aan de actimel en eet heel netjes gezond en gevarieerd, dus ik hoop dat alle kwakkels nu ff ver uit mijn buurt blijven :lol:
Jij hebt trouwens bizar gedroomd zeg :lol: Ik heb dat ook wel eens hoor van die hele vreemde dromen, waar je 's morgens hard om kunt lachen, maar idd 's nachts in de droom zelf is alles zo echt dat het heel beangstigend is :shifty:
Veel plezier als je het etentje erdoor krijgt En morgen bij de vejaardag van neefje en nichtje ook :dance: Leuke foto’s trouwens van die broedende eend :lol: en poesie is ook heel lief :inlove: :inlove: Ennuh, sterkte met de voortuin :hug: Onze achtertuin wordt gelukkig over een paar weken helemaal gerenoveerd, kan niet wachten tot het af is
Zal ff wat voorfoto’s maken van de week, dan kan ik straks het verschil laten zien :lol: Nog gefeliciteerd met jullie eerste lustrum trouwens he :thumbup: Wij hebben hem 14 juli pas :inlove:
Hey Femke, leuk dat je trouwringen klaar zijn :dance: En morgen lekker naar de kinderboerderij, het wordt idd weer lekker weer morgen :thumbup: Lekker dat Jelle ff slaapt Jij ook ff een uurtje ruggen
Nou, ik ga er weer vantussen
Zo dames,
Heb ff geslapen, maar voor mijn gevoel maar 5 minuutjes, ben nog zo brak. Maar nog wel 15 minuten in bed gebleven, daarna moest ik plassen en zag dat Jelle ook wakker was.
Dus hupaskee er maar uit halen, zo ff stofzuigen, de hond uitlaten en dan ff naar mams… gaat de dag zo voorbij, maar denk dat ik vanavond maar eens HEEL ERG OP TIJD in bed lig :shifty:
Kim, ik heb net (ik schrik als ik op de klok kijk!) een uurtje op je website gekeken, gelezen vanaf je zwangerschapt tot en met dat Valentijn naar huis mag. Wat heb je dat mooi opgeschreven zeg! Wat goed dat je dat zo goed hebt bijgehouden iedere dag!
Erg indrukwekkend en ontroerend om te lezen en wat een schat van een mannetje! Dapper hoor, wat hij al heeft doorstaan! En jullie natuurlijk!
Uhm, ja, we waren dus in de voortuin bezig en na ongeveer een kwartiertje ( :shifty: ) ging ik pauzeren en toen ging de werktelefoon van m’n vriend om half 3, dus hij moest even aan het werk (gewoon vanuit huis hoor, boven staan nog wat pc’s) en nu is het half 4 geweest, en hij is nog niet klaar! Voor half 5 moeten we nog wel bij de vuilstort geweest zijn, want de hele auto ligt vol met 3 flinke omgezaagde coniferen :roll:
We gaan trouwens nog wel uit eten, al weten we nog niet waar
Femke, goed idee, op tijd naar bed!
Hoe gaat het nu verder met het huis? Eerst nog een keer kijken, of hebben jullie al geboden?