Klopt, voor Tilburg geeft 'ie zware buien tot wolkbreuk aan. Dus was en tuinstoelen binnen en kiepramen dicht!
jemig, ik zit hier gewoon te genieten… Prachtig donkere luchten zie ik voorbij trekken in noodtempo… zo af en toe ene lichtflits, en een donderslagje… maar het gaat net hier langsaf… Wonderlijk gezicht is dat…
Die voorspelde wolkbreuk lijkt net aan ons voorbij te gaan… weet niet hoe rijen, gilze en breda er in middels aan toe zijn… maar wij lijken vooralsnog aan de dans te ontspringen…
herstel… its coming :mrgreen:
hier giet het eruit en onweert het inmiddels :shifty:
WOOOOOW wat een mooie ontladingen zeg !!! :shock:
nou hier nog steeds droog
hier nu gewoon de ene na de andere flits … en donderen alom …
Euh … marieke … zag je die van net :shifty:
ik word nu toch wel bang :shifty: :roll:
oh houden jullie het maar mooi daar…
weltrusten ga mijn bedje opzoeken
hier in de wijde omgeving geen bui te ontdekken :mrgreen:
hier is het langs getrokken zoals gewoonlijk…het is kei benauwd
hier gewoon nog niks :?
hier nu regen en een donderklap(limburg)
@kantjeboord wrote:
Hier klopt het precies met het calamiteitennet. Hevige wolkbreuk met hagel. 't is pikzwart. ( regio Kennemerland)
:think: Hier valt het wel mee… :shifty:
de lucht is bewolkt maar geen regen of onweer te zien
mooi gezicht die van muk
hier helemaal niks en komt ook niks
woon tenminste gunstig
Veel blikseminslagen in Zuid-Limburg en Zeeland
MAASTRICHT - Bij de brandweer in Zuid-Limburg kwamen maandagavond tussen half negen en negen uur tientallen meldingen binnen in verband met het noodweer dat over de provincie trok. De meeste telefoontjes gingen over blikseminslagen, liet de brandweer weten.
Als gevolg van de bliksem is her en der de stroom uitgevallen. In Limbricht zitten zevenhonderd huizen zonder stroom. In Beek brak een schoorsteenbrand uit nadat de bliksem was ingeslagen. Volgens een woordvoerder van de brandweer onweerde het vooral rond Maastricht en Valkenburg hevig.
Ook zijn er meldingen van wateroverlast. In Valkenburg zijn na hevige stortbuien putdeksels losgeraakt. Op de A79 bij Bunde sloeg een auto waarschijnlijk door aquaplanning over de kop. De bestuurder raakte gewond, liet de politie weten.
Zeeland
Ook in Zeeland is maandagavond door hevig onweer en regen overlast ontstaan door wateroverlast. Op de snelweg A58 stroomde water in de Vlaketunnel bij Kruiningen. Dat meldde de politie.
De wateroverlast ontstond voornamelijk in Zeeuws-Vlaanderen op diverse plaatsen. In Grijpskerke (Walcheren) en Krabbendijke (Zuid-Beveland) sloeg de bliksem in. In Krabbendijke moest de brandweer er aan te pas komen om een brand in een getroffen kerkgebouw te blussen.
hier is het net losgebarsten zeg maar, heb in de gauwigheid alle losse dingen uit de tuin gehaald en het onweer komt er ook aan met rasse schreden