Het "mopper' en "baal dat het zo lang duurt "

Ik haat ook wachten :?

Jij hoeft niet lang meer te wachten Ziet :pray: :pray:

:hug: :hug: Poeizie, ik heb dus geen idee hoe die ovutesten werken, maar moet de 2e streep net zo donker worden als de controlestreep? Balen in elk geval dus dat dat dan nog niet zo is :? :hug:

Ik duim met je mee :pray: :pray: :pray:

Ik duim mee :pray: :pray: :pray:

:-* :-* :-* Dankjulliewel alvast :-* Ik kom morgen uiterlijk half 10 posten hoe of wat :thumbup: :pray:

Ik duim zeker nog ff voor je mee!!!

:pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray:

:-* :-*

Ik duim ook voor je mee kimmie :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

En natuurlijk ook voor de andere meiden op het wachtbankje.

Ik voel me bijna schuldig als ik zie hoe lang jullie hier al bezig zijn, en ik hier dan kom posten. :oops: Toch lijkt me dit wel een fijne plek om even te klagen.

We zijn okt. 2009 met de pil gestopt. Na lange cycli, buikpijnklachten en geen eisprong, na lang gezeur bij de huisarts, bij de gyn beland april dit jaar waar PCOS en een dubbele baarmoeder+vagina werd geconstateerd. Ik zal minstens Clomid moeten gebruiken willen we zwanger kunnen worden. Echter zijn we nu al 6+ maand verder (en 12 maand na pilstop) en het duurt maar, en duurt maar, en duurt maar. In die 12 maanden geen enkele eisprong gehad en 6+ maand na eerste gyn bezoek ook nog altijd geen Clomid. :roll: Reden daarvoor is een verleden met wat psychische problemen i.c.m. een fertiliteitspoli/ziekenhuis dat ontzettend moeilijk hierover doet en ons maar laten wachten op niets. Ook nu (bijna november en 7 maand na eerste gynbezoek) weten we nog altijd niet waar we aan toe zijn wat betreft Clomid.

I.v.m. het verleden (wat nu echter totaal niet meer speelt) zijn we in eerste instantie gewoon weggebonjourd bij de fertiliteitspoli (zij dachten even te kunnen beslissen dat ze me zeker het komende jaar niet wwillen helpen i.v.m. een verleden), vervolgens toch nog een gesprek gehad bij Verloskunde (waar een gyn werkt gesp. in mijn baarmoederafwijkingen en psychische problematiek i.c.m. zwangerschap; zij sprak bij ons van een stabiele relatie en geen contra-indicaties, echter gaat zij niet over de Clomid i.v.m. afdeling Verloskunde en kan zij alleen niet tegen de fertiliteitspoli in). Daar werd weer besloten dat er naar 2 oud-behandelaren van mij een vraag om informatie/hun visie over de situatie werd verstuurd, om te kijken of heel mogelijkerwijs misschien dat de mening van de fertiliteitspoli kon weerleggen. De een was echter een maand lang op vakantie, de ander wou eerst een gesprek met ons, hierover ging in totaal weer 3+ maanden voordat dit kon plaatsvinden i.v.m. weer een vakantie. :eh: Dit is 3 weken terug eindelijk binnengekomen bij de gyn van Verloskunde, echter is zij óók met vakantie gegaan waardoor ik morgen pas een tel. afspraak met haar heb, om een afspraak op de poli te plannen (snappen jullie het nog) om die informatie eens door te nemen. Dan gaat zij weer in conclaaf waarna we ergens in november/december pas de uitslag hiervan krijgen. Mocht dit positief zijn, moet de hele bups eerst nog van Verloskunde naar Fertiliteitspoli gestuurd worden (want die gaan over een evt. Clomid behandeling). Echter heb ik daar geen arts meer omdat de arts waar we in April terechtkwamen daar niet meer werkt, en we daarop ook geen vervangende arts hadden gekregen, omdat we al weggebonjourd waren bij Fertiliteitspoli. Voordat dat dus allemaal rond is (aanbeland bij een arts van FP die mij zal behandelen), zullen we spreken van december op zijn vroegst. Dan is het nog niet klaar, want dan moet FP de hele boel zélf nog doornemen, overleggen in team en daar weer een nieuwe conclusie uit trekken voor we de uitslag krijgen of we nu wel met Clomid mogen beginnen, dit zal echter ook niet in 1 week gebeuren. Dan zitten we dus pakweg 15 maanden na pilstop en 9 maanden na uitslagen PCOS/dubbele baarmoeder en dan is er dus nog geen eens sprake van een eisprong, i.p.v. een uitgebleven zwangerschap waarna je na 12 maand al hulp zou mogen. :roll:

Tel daar weer de 12 maand van ‘zelf proberen d.m.v. Clomid/hormonen’ bij op voordat we echt mogen spreken van een uitgebleven zwangerschap in 1 jaar tijd onder ‘normale’ omstandigheden (als in, gewoon een eisprong en een cyclus, mocht ik tenminste met hormonen een eisprong krijgen) en het feit dat ik een zeer verhoogd risicio heb op miskramen en vroeggeboortes i.v.m. mijn baarmoederafwijking; en we kunnen spreken van: dit gaat denk ik nog wel ‘even’ duren… :cry: waardoor ik onderhand echt in een grafstemming zit wat betreft dit hele ziekenhuis gebeuren. Ik heb serieus enorme spijt dat ik ooit ben begonnen over mijn verleden (nadruk op verleden, niks hiervan speelt op dit moment nog, maar het ziekenhuis tilt enorm zwaar hieraan) met wat psychische problemen; anders zaten we nu al lang en breed aan de Clomid wss en waren we wellicht wel al zwanger.

[/i]

Selena jeetje, meis wat een drama allemaal. Ik zag je topic in de huiskamer al over het opvragen van je dossier (heb je daar antwoord gegeven ook); nu snap ik echt waarom je daar weg wilt. Hopelijk komt er snel een goede oplossing voor jullie, want ze kunnen je zo toch geen jaar laten doorlopen? Even een dikke :hug: :hug: voor jou, en kom maar zo vaak hier klagen en mopperen als je wilt.

sjeeeeee Selena wat een verhaal zeg, ik weet natuurlijk niet wat er allemaal in het verleden is gebeurd etc, maar ik weet dat fertiliteitsklinieken op sommige punten erg lastig kunnen doen…tis wel vreselijk dat t allemaal zo lang moet duren zeg :hand: bureaucratie :wall:

Ik wens je veel sterkte toe met t alsmaar wachten en wachten en wachten…niks zo ergs als afhankelijk te moeten zijn van derden.

Zo oneerlijk allemaal he :hug: :hug: hopelijk krijg je snel goed nieuws :pray:

Dankjewel Elle :-* :-*

Selena, je hebt alle recht van klagen hoor :shock: :shock: :shock: :shock: Wat een gezeik zeg :snooty: Dit voelt gewoon als mensonterend dat je zo behandeld wordt :hand: Ik ken je “verleden” niet en dat doet er ook niet toe, maar jullie wachten dus steeds maar weer en weer op artsen en hun meningen :roll: Het voelt of zij voor God spelen doordat zij moge beslissen of jij aan de Clomid mag of niet, echt bah als ik het zo lees :sick: :hand: Heel veel sterkte en ik begrijp helemaal dat je in een grafstemming zit :hug: :hug: :hug: Ik hoop dat er snel iemand bij zijn verstand komt en jullie ziet als mensen met een kinderwens en niet als een nummer waarvan het blaadje ze niet helemaal aanstaat :hand: :hug: :hug:

Inderdaad, jammer genoeg zijn dit nog niet eens álle problemen met dit ziekenhuis. We zijn ook al even bezig om dossierstukken te mogen kopieren voor thuis (wat een recht is van een patient). Echter doen ze daar dus ook moeilijk over en staan ze me dus ook nog eens niet toe dit te doen waardoor ik ook niet eens voldoende zicht heb op mijn eigen echofoto’s/situatie bijv. :eh: Tel daarbij de afstand van 80 minuten rijden bij op en ik vervloek werkelijk dit ziekenhuis onderhand. :oops: :cry:

@Selena wrote:

Inderdaad, jammer genoeg zijn dit nog niet eens álle problemen met dit ziekenhuis. We zijn ook al even bezig om dossierstukken te mogen kopieren voor thuis (wat een recht is van een patient). Echter doen ze daar dus ook moeilijk over en staan ze me dus ook nog eens niet toe dit te doen waardoor ik ook niet eens voldoende zicht heb op mijn eigen echofoto’s/situatie bijv. :eh: Tel daarbij de afstand van 80 minuten rijden bij op en ik vervloek werkelijk dit ziekenhuis onderhand. :oops: :cry:

En als jij nou overstapt naar een ander ziekenhuis; misschien dat ze je nieuwe artsen dan wel het dossier willen, of zelfs moeten, verstrekken. Ik neem tenminste aan dat deze artsen ook van jouw recht als patiënt op de hoogte zijn en bij weigering je oude ziekenhuis hierop zullen aanspreken. Misschien staan zij net iets sterker. Je zou hierover kunnen informeren bij het ziekenhuis waar je graag heen wilt. Bel ze eens op en vraag of zij jou daar eventueel bij kunnen helpen. Al deze stress helpt natuurlijk ook helemaal niet bij het zwanger worden.

En anders kun je misschien contact opnemen met de rechtswinkel: http://www.rechtswinkel.info/default.html. Dat is in eerste instantie gratis en kan zelfs via een mailformulier zag ik. Inzage/kopie van je dossier is je recht, dus het ziekenhuis is VERPLICHT je dit te geven. Misschien dat zij je kunnen vertellen hoe je dit moet aanpakken, zodat je toch een kopie krijgt.

Heel veel succes met deze toestand en hopelijk kun je snel naar een ziekenhuis waar ze je wel goed helpen.

:hug: :hug:

Jeetje Selena, wat een verhaal. Raar dat ze je zo behandelen in het ZH.

Net als wat Elle zegt, kun je niet overstappen naar een nieuw ziekenhuis? Dan moeten ze je dossier opvragen, en dat gaat dan sneller als dat jij het opvraagt.

Heel veel succes met alles wat nog komt, en je mag hier altijd komen klagen hoor! Lucht je hart!

Nou hier was de test vanmorgen hartstikke spierwit helaas :cry: Ik kruip dus lekker onder een dikke steen en hoop dat ik nu wel snel ongesteld word :pray:

@Kimmie1976 wrote:

Nou hier was de test vanmorgen hartstikke spierwit helaas :cry: Ik kruip dus lekker onder een dikke steen en hoop dat ik nu wel snel ongesteld word :pray:

Dat is even zwaar balen kimmie. Een dikke :hug: en ik duim de volgende ronde gewoon weer heel hard voor je mee.

:cry: :hug: :hug: :hug: :hug:

Selena :hug:

Wat jammer Kimmie :hug:

Bedankt voor al jullie reacties. Ik heb zo straks om 13:30 een tel. afspraak en zal daar wel een beetje proberen door te vragen/pushen. Mocht daar uit komen dat er inmiddels nog geen biet duidelijk is dan ga ik eens goed overwegen om over te stappen naar een ander ziekenhuis ja. Eigenlijk wil ik dat sowieso al, maar ben gewoon bang dat we dan weer compleet van voor af aan moeten beginnen in dat ziekenhuis, + dat ik dan eigenlijk met een schone lei en nieuw dossier zou willen beginnen (zodat er ook een frisse nieuwe kijk op gegeven kan worden zonder beinvloeding van het vorige ziekenhuis)… maar ik bang ben dat mijn ziekenhuisdossier ook in het nieuwe zh zonder toestemming te lezen valt door de artsen (die ervaring had ik namelijk ook bij Rivierduinen, alle artsen die bij rivierduinen (= overkoepelende organisatie) werkten konden mijn dossier lezen (vanwege de overkoepelende organisatie Rivierduinen, wat een beetje gelijk staat aan een Ziekenhuis), terwijl ze bij 3 verschillende instanties werkten en ik geen toestemming had gegeven. :think:

We mogen het komende half jaar niet beginnen :cry: