Het leed dat aambeien heet

@Jiska wrote:

Kuurtje Curanal halen :thumbup: moet je wel de zalf en de pillen ( :sick: zijn wel een beetje vies…) gebruiken, werkt echt!

:shifty: ik had zelf ook 1 zo’n vriendje over gehouden aan de bevalling van de oudste. Rond de 40wkn zwangerschap van de jongste kwam er opeens een heel leger tevoorschijn :shock: huisarts raadde aan de bevalling gewoon af te wachten, zelfs al zou ik er iets tegen halen zouden ze zich tijdens/na de bevalling toch wel weer laten zien :roll:

:silenced: en inderdaad… 't is waarschijnlijk niet wat je wilt lezen, maar de kraamhulp wilde niet eens rectaal temperatuur opmeten :oops:

Maar poosje dat kuurtje gebruikt en weg waren ze :dance:

Mag dat tijdens de zwangerschap gebruikt worden?

Ik las op een ander forum dat Otrivin Neusspray een wondermiddel is voor aambeien. Dat kreeg iemand als advies van de kraamhulp. Als je die spray erop spuit, schijnen die krengen binnen een paar dagen enorm geslonken te zijn.

Ik heb er zelf dus geen ervaring mee.

De neusspray droogt de aambeien een soort in.

De eerste keer bijt/prikt het een beetje.

Gewoon op een gaasje spuiten en dan erop deppen of het gaasje er even op laten zitten…

@tijgertje1982 wrote:

De neusspray droogt de aambeien een soort in.

De eerste keer bijt/prikt het een beetje.

Gewoon op een gaasje spuiten en dan erop deppen of het gaasje er even op laten zitten…

vraag me dan toch af wie als eerste bedacht heeft om otrivin neusspray

op haar gaatje te spuiten… :shock:

nou ik heb een wonderzalfje van de dokter gekregen!

zinkoxidevaselinecremé werkt geweldig. :thumbup:

Voor de meiden die last hebben van aambeien heb ik net nog een tip gevonden op internet ( heb het zelf nog niet geprobeerd hoor )

bij uitwendige aambeien:

looizuurhoudende thee (gewoon normale thee dus) even in heel klein laagje kokend water in kopje. kopje met zakjes in de koelkast zetten en koud laten worden. 3x daags een zakje tussen je billen, op de aambei. 5 minuutje liggen (lopen gaat wat lastig ). het looizuur zorgt ervoor dat de aambei weggaat/ krimpt. Huis tuin en keukentip uit grootmoederstijd…

@Marlia74 wrote:

Ik las op een ander forum dat Otrivin Neusspray een wondermiddel is voor aambeien. Dat kreeg iemand als advies van de kraamhulp. Als je die spray erop spuit, schijnen die krengen binnen een paar dagen enorm geslonken te zijn.

Ik heb er zelf dus geen ervaring mee.

Schreef ik op 22 maart…

En inmiddels ben ik zelf ook gezegend met een pijnlijke aambei… :? Kan niet goed zitten en lopen doet ook pijn.

Probeer het eerst wel met Sperti. Helpt dat niet, dan probeer ik een ander middeltje. Genoeg tips hier in elk geval!

Ik had een mega aambei toen ik zwanger was van de jongste :shock: …Zelf de kraam had er nog nooit zo een gezien :silenced: …op aanraden van haar ben ik Hemoclin gaan gebruiken…Het is een beetje een rare gewaarwording over hoe je het gebruikt :wink: , maar het werkt echt als een tierelier!!

@~Claudia28~ wrote:

Ik had een mega aambei toen ik zwanger was van de jongste :shock: …Zelf de kraam had er nog nooit zo een gezien :silenced: …op aanraden van haar ben ik Hemoclin gaan gebruiken…Het is een beetje een rare gewaarwording over hoe je het gebruikt :wink: , maar het werkt echt als een tierelier!!

nou ik ga het morgen gelijk halen klinkt goed!

Van mijn therapeute hoorde ik dat je als je aambeien hebt , je een maandverband uit de vriezer er minstens tien minuten per dat erop moet leggen, en dat het dat stukke minder word.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Het geeft 2 minuten verlichting :wink:

Een bevroren maandverband in een washandje werkt voor mij het best.

10-20 minuten tussen je billen en van ballonnetjes zijn het verdikkingetjes geworden.

ideaal! :thumbup: wel elke dag volhouden want na ontlasten willen ze nog welleens terugkomen.

Geen geklooi met verschillende zalfjes van de dokter iig.

Het proberen waard.

Ik ben na de bevalling begonnen met Curanol en het werkt inderdaad goed. Wel de zalf en de pilletjes gebruikt.

Nou ik ga alle tips ook maar eens proberen :shifty:

Kopietje van elders:

Ik heb hier de hele dag met mega pijn gelopen. :roll: Tijdens de bevalling had ik 4 mega aambeien geperst :oops: Daar heb ik toen meer last van gehad als van mijn vagina. Maar dat ging na een week steeds beter en had ik er verder geen last van. Het waren van die lege zakjes.

Nu ik weer zwanger met is het weer wat onrustiger daar beneden maar ik had er verder niet zo’n pijn aan. Al zie ik ontzettend tegen de bevalling op, alleen al om die aambeien. Vannacht werd ik ineens steeds wakker van de pijn en ik heb de hele dag dus mega pijn gehad en nog steeds aan 1 mega aambei :oops:

Vreemd dat ie vannacht zo ineens is gekomen want ik heb 2 dagen geen ontlasting gehad en dus ook niet echt geperst met mijn poepertje :oops:

Ik blijf steeds Hemoclin smeren maar echt werken doet dat dus niet. Zucht. Wat een gênant verhaal eigenlijk :oops: Iemand nog wonder tips?

Ik had tijdens de zwangerschap ook érg last van die krengen. Begonnen met Curanol, zalf én tabletten. En dat werkte echt heel goed.

Zelfs na de bevalling heb ik het niet meer nodig gehad, maar mss komt dat ook omdat ik maar heel kort heb hoeven persen. Maar in elk geval heb ik er zeker wel baat bij gehad. Proberen waard hoor.

Ik heb na mijn bevalling de tip gekregen van de ov om stroop in een zakje in te vriezen. Stroop is een beetje kneedbaar dus je kunt het goed tegen de aambei aanleggen, ik heb er baat bij gehad.

Ik zal die Curanol proberen. Die komt hier zo vaak terug. Zal eerst eens kijken of onze apotheek die heeft. Ik gebruik zoveel medicijnen en durf niet zomaar alles in te nemen. En ik ben ook nog een moeilijke piller nemen, hoe groot zijn ze?? :oops:

De tabletjes Curanol zijn echt maar heel klein, nog kleiner dan paracetamol. Ik ben ook niet een pillenslikker, maar deze kreeg ik wel weg. KOmt goed, gaat je lukken!! :slight_smile:

@yinyang73 wrote:

De tabletjes Curanol zijn echt maar heel klein, nog kleiner dan paracetamol. Ik ben ook niet een pillenslikker, maar deze kreeg ik wel weg. KOmt goed, gaat je lukken!! :slight_smile:

Dat klinkt goed :wink: :smiley:

Ik heb ook Curanol gebruikt ( zalf en tabletten) en ik was zo kwijt. Ik had 5 grote na de bevalling. Tabletjes zijn inderdaad klein. Volgens zijn ze even groot als de Diana 35 pil (anticonceptie) Ik heb normaal moeite om tabletten weg te krijgen maar deze waren zo weg met een glas water.

Gewoon even met je ha overleggen of je curanol mag gebruiken bij je andere tabletten, meestal kan het geen kwaad.

Een paar nieuwe vraagjes met betrekking tot aambeien.

Is dit herkenbaar voor iemand?

Tijdens de laatste zwangerschap hier ook een aambei gehad. Daar is een klein bobbeltje van overgebleven waar ik vrijwel geen last van heb.

Maar tijdens het begin van mijn menstruatie lijkt dat ding veel pijnlijker en ook groter.

Heeft ongesteld zijn en een aambei wat met elkaar te maken?

Ik heb nog wat curanol zalf liggen, ga dat maar eens opnieuw smeren.

Ik heb dat na de bevalling niet meer gedaan omdat ik via verschillende kanalen te horen kreeg dat een aambei toch nooit meer helemaal weggaat.

Klopt dat wel?

Zijn hier dames waarbij ze wel helemaal zijn verdwenen, en hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen?