C&A heeft vaak leuke aanbiedingen van 2 stuks tegelijkertijd voor een voordelige prijs. Laatst kwam ik met een stapel t-shirts thuis a 2,50, wel duntjes, maar ze dragen naar school (ivm gymles) toch nog een hemd en in de zomervakantie is het vaak warm genoeg voor een dun shirtje.
Ik heb zelf wel dat ik genoeg jongenskleding zie hangen, maar dat altijd net lijkt alsof ‘mijn’ maat aldoor het populairste is. Dat had ik met maat 92 toevallig en nu met 122 ook weer.
Grappig dat je dat zegt… ik was laatst bij Zeeman en daar vond ik dat ze voor meisjes niks leuks hadden en voor jongens juist heel veel… :think:
Wat me bij Hans Textiel wel eens opvalt is dat ze heel veel leuke babykleding hebben en heel weinig vanaf maat 92… da’s ook zoiets.
Hoe dan ook: ik hoop dat je (voortaan) wel weer lekker kunt slagen! En ik hoop dat het gauw weer heel lekker warm weer wordt… zodat die kleintjes lekker weinig aan hoeven! :mrgreen:
Ben het ook helemaal met jullie eens, voor jongens is er veel minder keuze. Vaak 1 rek ten opzichte van 3 rekken voor de dames.
Ik slaag slechts heel soms bij de zeeman en bij de wibra ofzo kom ik nooit.
Bij H&M en de hema hebben ze soms leuke dingen die koop ik meestal om buiten te spelen of de creche…verder beken ik eerlijk voor merkkleding (mexx, esprit, Salty, Pointer, Cake Walk etc) en dan in de uitverkoop voor 50% te gaan omdat daar veel meer diversiteit in is kwa model en kleur.
Villa Hap is trouwens leuk en een beetje betaalbaar, maar ik kan niet in een anders portemonnee kijken…
@Mama_jeanet wrote:
@jacsansil wrote:war ik echt elk zomer tegen aan loop is het gebrek aan kleur voor de jongens , en ik vind juist in de zomer die felle kleurtjes zo leuk (fel groen fel blaw en knal geel) ik ben echt stad en land afgeweest voor wat vrolijkheid want men o men volgens mij mogen jongens alleen maar grauwe kleuren aan ofzo…Ik heb juist allemaal verschillende kleuren zomerkleding in de kast hangen, maar het is wel allemaal merk. Saltydog, red Sound, Pointer, MEXX, Esprit hebben allemaal vrolijke zomerse kleuren in de collectie
Maar dar ging het juist om: om betaalbare kleding. Die merken zijn onbetaalbaar en die ene gekregen merk broek die wij hebben daar zitten scherpe randjes aan, alle etiketjes moest ik eraf knippen, en de omslag van het randje van het spijkerbroekje, zelfs daar zit een rand om gestikt met het merk erop. Gevolg: Kimberly heeft rode enkels en een rood middel, omdat het gewoon door de sokjes en romper heen prikt…
Nee hier ook geen logg of ander onbetaalbaar merk spul meer in huis.
Bovendien is ze zo snel uit de kleertjes gegroeid, dat ik graag de Zeeman, Wibra, Hans textiel binnen loop voor 6 broeken of rokjes of jurkjes emt shirtjes erbij dan voor 1 peperduur merk artikel waar ze een rood huidje van krijgt.
Ik zal es met een schuurpapier over die merkbroek heen gaan, misschien dat dat helpt
Hier bij de Hans trouwens wel kleurtjes, ook voor jongens.
@Bagheera wrote:Nee hier ook geen logg of ander onbetaalbaar merk spul meer in huis.
Bagheera, logg is toch van de H&M dat is toch ook goed betaalbaar, dat vind ik overigens ook van de V&D ook leuk spul, redelijk betaalbaar en goed van kwaliteit.
overigens ligt e.e.a erg aan de maat die je nodig hebt en sorry dat ik het zeg maar als je natuurlijk 1 x een merkbroek heb die niets is dan is dat niet voor alles zo he :wink:
natas
hoi,
ik vind juist dat er voor zowel jongens als meisjes veel leuk spul op de markt is, maar veel te weinig unisex, dus Marie draagt vaak jongens broeken met een meiden shirt.
Ook erger ik me vaak aan de slecht pasvorm, broeken die afzakken, en mouwen die te kort zijn, en halsgaten waar een normaal hoofd niet door kan.
als ik iets tegen kom wat leuk is en goed past en betaalbaar is, haal ik vaak later nog een aantal exemplaren, in andere kleuren en evt. een maat groter.
en voor het buiten spelen enzo heb ik een lading 2dehands kleding, gekregen van een kennis, laat ze maar lekker vies worden.
groetjes louwina
Ik heb ook al menigmaal verbaasd staan te kijken in menig winkel daar waar voor meisjes vele rekken ik voor mijn zoontje snel uitgekeken was. Ook in de uitverkoop :evil:
Een keer bij de hema stond er nog een jongetjesmama een beetje geiiriteerd rond te kijken van is dit nu alles voor de jongetjes en aan de andere kant wemelde het voor ons gevoel van de meisjes kleren.
@Elka wrote:
Hey,
Maar ik ben het wel met je eens, hoor. Voor meiden heb je veel meer keus, maar de meeste meiden geven meer om kleding dan jongens dat doen, dus valt er aan meiden meer te verdienen.
groetjes en succes met shoppen
Ik begin net met shoppen voor jongens, maar ik vind dus heel vaak de keuze voor meisjes zo beperkt. Alles roze, roze, roze of op andere manieren suikerzoet. Probeer eens leuke, stoere meisjeskleding te vinden, help. Wij kopen voor Hadewijch dus regelmatig jongenskleding omdat die tenminste wel leuk is. Gelukkig krijgen we ook het nodige, dus we kunnen de suiker zoveel mogelijk buitensluiten.
De Hema heeft trouwens heel leuke en betaalbare kleding.
Ik zweer bij marktplaats :mrgreen:
Nou, na een maandje met wat warmere dagen heb ik eindelijk wat leuke korte broeken kunnen vinden voor Chris.
Ik heb ook eindelijk een winkel gevonden waar meer jongens kleding hangt dan meisjes kleding…nl. de Bristol :mrgreen:
Het is niet de goedkoopste maar ze hadden er wel precies wat ik zocht.
Van de week heb ik weer even bescheiden geshopt, en liep dus ook bij de Wibra binnen, ze hadden echt super leuke kleren…voor meisjes :wall:
De jongenskleding was weer zeer beperkt, vooral maat 92 is zéér lastig te vinden, kleiner was geen probleem en groter ook niet alleen die maat hadden ze weer nét niet.
Maar goed, ik ben geslaagd bij de Bristol en heb zelfs nog een paar schoentjes voor €1,- uit de aanbiedingenbak gevist :mrgreen:
Ik ben laatst bij de v&d geweest, daar hadden ze wel veel keus maar niks wat bij Chris past, veel navy en wit en Chris ziet er juist zo stoer uit in knallende kleurtjes, niet geslaagd dus.
Maar goed, de Bristol heeft nu even de voorkeur, ik hoop dat ze die leuke kleurtjes blijven houden, Chris is deze zomer weer helemaal het heertje :inlove:
Zal morgen ff een foto maken van de buit
Oh ja, nog ff één kleine frustratie ventileren…dan loop je een Zeeman of Wibra binnen en je ziet dat super schattige broekje hangen wat er écht super uitziet…zit er geen knoop en rits aan…oooooohhhh ik haat die broeken met alleen een elastiek in de tailleband :wall:
Geef mij maar gewoon een knoop en rits en dan evt. van die verstelbare elastiekjes aan de zijkanten of zo!
Solly, moest het ff kwijt
Ik ga ook nog wel eens af en toe naar de plaatselijke markt.
Hier bij mij hebben ze daar vaak leuk dingen.
Vorige keer had ik een 3-delig setje (spijkerbroek, t-shirt met lange mouwen en een bodywarmer) voor maar 5,- euro, Van de week had ik weer drie leuke t-shirts met print voor 9,- euro. Ik kom nu al zo vaak bij die kraam dat ze me al aardig kent. Ik hoef nu alleen nog maar te vragen of ze weer wat leuks voor mijn kleine heeft binnengehad en ze komt met al het leuks in de goeie maat aan (92 dus). Superservices. :thumbup:
Maar het is inderdaad overal voor de jongens stukken minder, maar het is er wel. Maar inderdaad maat 92 is erg moeilijk in de overige goedkopere winkels, echt zo’n tussenmaat.
heel herkenbaar…en idd maatje 92/98
maaruh MP doet wonderen
ook merkkleding is daar goedkoop te verkrijgen :thumbup:
wij hebben hier trouwens Wibra Zeeman en Hans in de buurt…dus kom gezellig een bakkie doen kunnen we daarna even langs de winkels
de meeste jongenskleding haal ik bij H&M. daar hangen ook wel goedkopere dingen tussen. gisteren zag ik weer een paar rekken met 50% korting. bij c&A kan ik ook nog eens een enkele keer slagen. En basisshirtjes zijn bij Hema toch goedkoper als wibra of heb ik dit mis? bij hema koop ik wel eens lange mouw shirts ,voor de winter dus, voor 3,95.
Hier nog een jongensmama met gelijke ervaring. Maar nog een stapje verder, kijk eens in de boeken voor zelfmaakkleding… Errug schattige jurkjes, broekjes en topjes voor meiden en voor jongens… Helaas.
Hm de buurvrouw is hier wel weer blij mee, heb nl 2 buurmeisjes en die scoren nog wel eens via de buuf…
Rosajati
zie nu pas dit topic en herken veel rivella…ouders met een krappe knip kunnen veelal bij weinig winkels terecht voor de jochies
hier dus vooral uitverkoop en rommelmarkt (koninginnedag was top)
maar dan schoentjes :wall: :wall: ons mannetje heeft een hoge wreef én brede voetjes…probeer dan maar eens een leuke schoen te vinden…sandaaltjes? pfffff :silenced:
@TinyBear wrote:
maar dan schoentjes :wall: :wall: ons mannetje heeft een hoge wreef én brede voetjes…probeer dan maar eens een leuke schoen te vinden…sandaaltjes? pfffff :silenced:
hier ook hoge wreef en brede voetjes…kom je toch al gauw op de 'merk’schoentjes uit…en die zijn zo 50/60 euro…
dus hier 1 paar goede schoentjes…en twee paar’buitenspeel’schoentjes…
ehm, misschien een beetje spuit 11 of heb ik de tweedehandswinkel over het hoofd gezien als tip.
Ik heb er laatst voor 1 euro (!) een tuinbroek met shirt gekocht. en daar hadden ze hele leuke jongenskleding.
succes!
Niene
Helemaal geen spuit elf hoor :mrgreen:
Ik ga regelmatig naar 2ehands kledingbeurzen, alleen hebben we hier geen 2e hands winkel in de buurt zitten.
Daarvoor zou ik naar Eindhoven moeten, wat geen erg grote opgave is dus daar wordt het ook eens tijd voor
Maar ja, zoals elke moeder wil je het beste voor je kind en wil ik toch af en toe ook “normaal” kunnen winkelen.
Ik heb nu nóg een winkel gevonden waar de aanbiedingen betaalbaar zijn, nl. de Piet Kerkhof, de broeken in maat 92 zijn te lang en passen dus langer bij Chris, omdat die zo snel de lengte in groeit.
Nu kunnen we ze nog omslaan en als ze zo te kort worden gewoon de omslag er uit.
Er is daar ook meer dan genoeg keuze :mrgreen: en het is ook nog eens goede degelijk spijkerstof :thumbup: :thumbup:
ik heb een stapel kleertjes voor Dave gehad van de buurvrouw…
deze zijn niet geheeld mijn smaak…
als je het wilt hebben…geef maar een seintje…
is wel mt 104 geloof ik…maar goed heb je het vast op voorraad.
@Nienetammenga wrote:
ehm, misschien een beetje spuit 11 of heb ik de tweedehandswinkel over het hoofd gezien als tip.
Ik heb er laatst voor 1 euro (!) een tuinbroek met shirt gekocht. en daar hadden ze hele leuke jongenskleding.
succes!
Niene
Bij ons in de stad is er een winkeltje met hele leuke (tweedehands) kleding. Je kan er zelf kleding inbregen, het wordt daar verkocht en de helft van de opbrengst is dan voor jou, andere helft voor de verkoper.
Erg leuke kleding en ook veel merkkleding voor een klein prijsje…
Leuk initiatief vind ik dat!