Het is niet eerlijk

Wij hebben het niet heel erg breed dus kopen we kleding bij winkels al Wibra en Zeeman.

Hier heb ik helemaal geen moeite mee want je kunt er best leuk dingen vinden als je een beetje moeite doet.

Wat ik alleen héél erg jammer vind is dat er bij dat soort winkels (maar ook de voor onze begrippen wat duurdere winkels) zo ontzettend weinig leuke jongenskleding te vinden is.

Bij de Wibra in mijn oude woonplaats is een hele hoek van de winkel voor meisjes ingericht, rokjes, jurkjes, truitjes, bloesjes enz. en precies 1 rekje aan jongens :shock:

Ik heb me de laatste weken rotgezocht naar een korte broek voor Chris (maat 92) en na veel gezoek en gedoe heb ik er een gevonden, alleen wel voor een prijs waar ik normaal bij de Zeeman 5 lange broeken koop.

Overal waar ik kom is de keuze voor jongenskleding zo ontzettend beperkt, hoe komt dat toch??

Hebben meisjes van een jaar meer kleding nodig dan een jongen? is het leuker om voor een meisje te shoppen (mits de kleding wat eerlijker verdeeld is)?

Waar ligt het toch aan??

Ã?ls we nu eens wat extra’s hebben, wil ik gewoon eens een dagje kunnen winkelen voor Chris zonder dat de keuze zo tegenvalt, ik vind het niet eerlijk :evil:

Ik ben zelf een jongensmama (vind ik zelf maar anderen ook :wink: ) ik ben echt superblij met ons ventje en ik had ook de voorkeur voor een jongen, alleen een jongen en (goedkoop) shoppen voor kleren is eigenlijk bijna niet te doen :wall: je zou er bijna een meisje van willen hebben :wall: :wink:

Even een ei wat ik kwijt moest :shifty:

Hey,

Ik heb laatst bij de zeeman onwijs leuke stoere broeken gekocht voor Stan. Ik ken je smaak uiteraard niet, maar ik kan gelukkig regelmatig iets vinden daar.

We hadden het weekend daarvoor dure merkkleding gekocht en daarbij zat een bijna identieke broek, die ik een week later bij de zeeman kocht :mrgreen:

Maar ik ben het wel met je eens, hoor. Voor meiden heb je veel meer keus, maar de meeste meiden geven meer om kleding dan jongens dat doen, dus valt er aan meiden meer te verdienen.

groetjes en succes met shoppen

Ik had laatst een gesprek met een eigenaresse van nieuwe kinderkledingwinkel. Daarook rekken vol meidenkleding en de helft voor de jongens… waarop ik als jongensmama dus zei, he ook altijd in de minderheid he…

Toen zei ze me, weet je, voor meisjes heb je zoveel verschillende onderkleding, je hebt rokjes, maillotjes, leggins, jurkjes, overgooiers en gewoon broekjes kort en lang.

Voor jongens is een broek, of hij nu lang of kort is een broek.

Dus ja voor meisjes wordt er meer kleding gemaakt omdat er meer variatie is.

ZO had ik het eigenlijk niet bekeken, maar het is wel zo. Ik kan elke dag kiezen of ik een rok of broek aan doe of misschien een jurkje, maar mijn man trekt iedere dag een broek aan.

Je hebt overigens wel gelijk dat je sneller wat duurdere kleren moet kopen voor jongens wil het leuk zijn. Voor Merijn slaag ik eigenlijk haast niet bij Hema en H&M, vind het allemaal niet zo leuk wat daar hangt, terwijl ze voor meiden daar juist wel heel leuk spul hebben.

ow hoe herkenbaar…

dat je op zoek bent nar sandalen voor je kind, en dat je na drie rekken vol met leuke lieve schetige en ook vreselijke roze sandalen, twee paar grijze sandaaltjes ziet staan. Hallo…zweten jòngens soms niet in de zomer in dichte schoenen???

ik vind de hema de beste plek voor betaalbaar en leuke kleren voor jongetjes, maar ook daar moet je je eerst een weg banen door de rekken vol met veel te leuke meisjeskleren voordat je bij het stapeltje jongensspul aankomt… :?

@Elka wrote:

Voor meiden heb je veel meer keus, maar de meeste meiden geven meer om kleding dan jongens dat doen, dus valt er aan meiden meer te verdienen.

ja maar zeg, we hebben het over een kind van 1 jaar en 3 maanden.... :shock: die geeft echt even veel om kleren als de variant-zonder-piemeltje hoor...

bij ons in de buurt ligt ook een hans textiel winkel en daar moet ik zeggen hebben ze toch best veel leuke kleertjes vind ik ik ben toevallig geweest shoppen voor een knulletje van mijn nichtje :think: misschien dat die bij jullie in de buurt ook wel ligt :think:

Ja, Hans heeft inderdaad leuk spul.

Maar verder is het heeeeeel herkenbaar, voor mijn meis kan ik kasten vol goedkope kleding vinden, en voor mijn jongens minder.

O ja, Vogele, die heeft ook wel leuke dingen voor weinig, ook voor jongens!! Volgens mij echt 50/50! Misschien kun je daar eens rondneuzen??!!

hier ook een jongens mama :dance: :dance: en ben dr super blij mee

en ook hier heb ik het kleding probleem :thumbdown:

MAAR ze hebben vandeweek een nieuwe winkel geopend en de ene kant is voor meiden en de andere voor jongens allemaal eerlijk verdeeld,

oke dr hangen wat meer verschillende broeken voor de jongens, en bij de meiden is het net wat al eerder vermeld was allemaal verschillende dingetjes

maar je kan nu tenminste kiezen en je hoeft geen keuze te maken uit 2 lange broeken 1 korte en 4 verschillende tshirts :wink:

En is marktplaats afstruinen geen optie? Hoeveel kledingpakketten ik daar al heb gekocht…

Meestal voor zo’n 30 euro, en dan heb je echt een doos vol kleren he? Meestal toch wel minstens 30 stuks. En de kwaliteit valt me vaak heel erg mee!

Dan heb je ook nog merkkleding voor nog niet eens de wibra/zeeman prijs!

Ik ben ook lang opzoek geweest naar leuke korte broeken met een normaal prijskaartje…Kon nergens wat vinden.

Ben wel geslaagd op mp…misschien een idee?

Ik ken je probleem niet , ik ga altijd bij de wat duurdere winkels en daar heb je best veel variatie in prijs, model, kleur, maten enz…

Maar ik heb pasgeleden kleding gekocht bij de C&A om buiten mee te spelen en daar vond ik de prijzen ook best wel meevallen.

Shirtjes voor 4,50 en broekjes rond de 8 euro, maar ik heb geen idee of dat duur is vergeleken de wibra of zeeman, omdat ik daar dus nooit kom.

war ik echt elk zomer tegen aan loop is het gebrek aan kleur voor de jongens , en ik vind juist in de zomer die felle kleurtjes zo leuk (fel groen fel blaw en knal geel) ik ben echt stad en land afgeweest voor wat vrolijkheid want men o men volgens mij mogen jongens alleen maar grauwe kleuren aan ofzo…

@jacsansil wrote:

war ik echt elk zomer tegen aan loop is het gebrek aan kleur voor de jongens , en ik vind juist in de zomer die felle kleurtjes zo leuk (fel groen fel blaw en knal geel) ik ben echt stad en land afgeweest voor wat vrolijkheid want men o men volgens mij mogen jongens alleen maar grauwe kleuren aan ofzo…

exuses voor mijn tikken mijn toetsenbord werkt niet naar behoren dus af en toe missen er wat letters :mrgreen:

@jacsansil wrote:

Ik heb juist allemaal verschillende kleuren zomerkleding in de kast hangen, maar het is wel allemaal merk. Saltydog, red Sound, Pointer, MEXX, Esprit hebben allemaal vrolijke zomerse kleuren in de collectie

Even een tippie voor de mama’s met jongens en helemaal voor degene met minder centjes…

Ik knip alle lange spijkerbroeken die Renzo te kort zijn geworden gewoon af!

En je hebt een broek naar smaak én hij is kort voor de zomer :mrgreen:

Als de knieen stuk zijn knip ik ze daar af als ze gewoon hoog water zijn geworden knip ik ze ook op skater lengte staat altijd stoer!!! :thumbup:

De nieuwe wibrakrant is uit, ik denk dat dat wel wat tussen zit voor je zoontje…tenminste ik zag vanaf 92 tot groter in de folder…

WE

Schijnt leuk kleding te hebben in rotterdam,Ben er zelf nooit geweest,Maar ik vind het ook altijd zo moeilijk ja

v&d en c&a zijn echt het kijken waard :wink:

vogele is ook niet slecht

zeker als je in opruiming kijkt

en natuuurlijk de hennes!

en ja ik koop vrolijk meisjes shirts :wink:

en wil iemand vrolijke kleurtjes…zeg me welke kleur en voor 4.50 per shirt/top koop ik het voor je bij Okaidi :thumbup:

in alle kleuren van de regenboog, met allerlei leuke teksten :thumbup:

ik snap wat je bedoelt rivella, wij kennen hier de landgraaf en in de iets grotere filialen hebben ze echt top kleding voor weinig geld (ik had laatst voor 25 euro 2 korte broeken, 1 met hele leuke zakken en 2 shirts en 1 zomer hemdje dus dat vond ik niet echt veel) En wat hier de mama’s zeggen, ik bied via e-bay op setjes die ik leuk vind en soms heb ik echt voor 5 euro incl. verzendkosten hele leuke, bijna nieuwe, dingen.

natas

Ik ben een beetje spuit 11…

Maar Hans Textiel is echt heel leuk…(leuker dan zeeman en wibra :wink: ) zeker voor jongens…

En whats up met sandalen inderdaad…

Mateo heeft kleine voeten voor zijn leeftijd en heb keus uit 1 of 2 paar…

Word daar dus echt pissig om…

Wij verwachten over 3 maand een zoontje en heb eens gekeken bij o.a. zeeman wat er te krijgen is qau kleding maar vind het dus ook erg saai voor jongens, laat ik het zo zeggen voor Serina winkelen is makkelijker 8)

Nu heb ik heel veel gekregen van me buurvrouw haar schoondochter en dat is allemaal prenatal en H&M spul en dat vind ik toch wel leuke kleding, vaak kun je bij de H&M in de uitverkoop voor bijna zeemanprijsjes terecht.

Ik zou de uitverkoop bij de winkels in de gaten houden, of net wat me voorgangers zeggen eens op mp kijken!

Maar ben het dus wel met je eens dat er voor meisjes meer keus is dan voor jongens!