Het is achter de rug> BVK (foto op pag. 3, 7 en 10)

Op 24-06-2008 word ik geopereerd aan een borstverkleining.

Na controle door de anesthesist een aantal weken geleden, ben ik doorverwezen naar de cardioloog omdat hij een ruisje op mijn hart hoorde. Na enkele onderzoeken is hier niks uit gekomen, pffffffff :dance:

Vandaag ontving ik per e-mail dat de operatie gepland word op 24-06-08, en ook vond ik in de brievenbus de goedkeuring door Zilveren Kruis, zodat ik alles vergoed ga krijgen.

Ben heel blij, maar besef dat ik nog een zware tijd tegemoet zal gaan, waarin ik heel erg onthand ben. Ook ben ik me aan het inlezen op het “borstenforum” en daar lees je echt niet alleen goed nieuws.

Soms knijp ik hem wel, maar aan de andere kant denk ik ook dat als ik het niet doe ik er meer en meer last van ga krijgen, en het hoe dan ook moet laten doen. Beter nu dan nu ik me fit en gezond voel.

Vind het echt enorm spannend. Ben nog nooit ge-opereerd (afgezien van een manuele placenta verwijdering, onder een lichte narcose)

succes meid en op een mooi resultaat :inlove:

mag ik vragen waarom dat je deze operatie laat doen ??

Ja hoor…dat mag.

Ik ben na 2 zwangerschappen van een normale C (kleine D) cup, doorgegroeid naar schrik niet een cup 80H.

Niet alleen heb ik veel last van mijn schouders en hoog in mijn rug, maar ook pas ik geen enkel normaal kledingstuk (alles stretch) meer. Ik heb normaal maat 40, maar moet vanwege mijn (.)(.) maat 44 of XXL kopen.

Sporten gaat ook niet fatsoenlijk, gewoon algeheel flink in de weg zittend!

Heel veel succes morgen…dat zal vast ook een heel stuk lichter aan gaan voelen voor je…

En,goed je rust pakken he na die tijd…

@nomi wrote:

Heel veel succes morgen…dat zal vast ook een heel stuk lichter aan gaan voelen voor je…

En,goed je rust pakken he na die tijd…

Niet morgen maar pas over 6 weken!

dan ben ik op vakantie, jammer, want ik ben zo benieuwd

succes vast!

Ik heb het 14 jaar geleden laten doen, en ik kan alleen maar zeggen dat het 1 van de beste beslissingen is geweest die ik ooit genomen heb. Toen waren de technieken nog niet zo ver als nu, en toen viel het me al 100 procent mee. Ik moet zeggen dat mijn borsten ook mooi symetrisch zijn geworden, en de chirurg er echt zijn best op heeft gedaan…Voor de operatie waren ze lelijker dan met litteken na de operatie…

Veel succes!

Fijn dat alles vergoed wprdt, want dat is tegenwoordig volgens mij ook niet meer zo vanzelfsprekend! Ik hoop dat jij het net zo als een verlichting ervaart als ik!

Vriendin van me heeft dit ook laten doen, het was de beste beslissing ooit zei ze. Ze is er zo enorm van opgeknapt! :thumbup: niet alleen lichamelijk, ook geestelijk: heerlijk, zegt ze, mensen kijken me bij een ontmoeting weer in het gezicht in plaats van een stuk daar onder… :eh:

Alvast succes met de operatie Anne-Marie en ik wens je een voorspoedig herstel!

groetjes, hazze

@Soleil wrote:

Fijn dat alles vergoed wprdt, want dat is tegenwoordig volgens mij ook niet meer zo vanzelfsprekend! Ik hoop dat jij het net zo als een verlichting ervaart als ik!

Ze zeiden tegen mij dat ik daar niet bang voor hoefde te zijn.

Alles vanaf DD wordt in principe zonder tegenwerking vergoed. Terwijl ik een DD toch nog best een normaal formaat vind :oops: :oops:

jeetje wat spannend ik heb het meerdere malen van dichtbij meegemaakt en toen ik diegene zag wist ik dat het niet fijn is maar als het resultaat er maar naar word :thumbup:

Vriendin van mij heeft het een aantal jaar geleden gedaan. Zó gelukkig is ze met het resultaat! Hoop dat jij net zo gelukkig gaat zijn!

Veel succes!!!

Heel veel succes alvast!

Bedankt allemaal, lief van jullie :-* :-*

Ik moet wel toegeven dat ik de laatste dagen heel veel erover heb nagedacht. Ook over “waarom snijden in een gezond lichaam” en het wekenlang niet kunnen knuffelen/ravotten met Sem en Tijn. De naderende vakantie periode, en het wekenlang uit de running zijn op mijn werk.

Maar desondanks staat mijn besluit vast, even doorbijten nu, want hoe langer ik wacht hoe meer last ik er later van ga krijgen.

Alleen al het feit dat ik niet meer sport vanwege het formaat, is al ongezond, dus laat staan het mee te zeulen gewicht. Ook moet ik er niet aan denken om een voorgevel a la schoonmoeder te hebben later (massief in corset :mrgreen: )

Wow Anne-Marie wat super dat het dan eindelijk binnenkort gaat gebeuren. Kan me je zorgen heel goed voorstellen, maar wat zal het je verlichten als het straks allemaal achter de rug is.

:-* Gismo

Lef hoor! Maar wel goede beslissing!

Ik heb dezelfde maat, maar ik durf niet zo goed.

Zo heb ik begrepen dat je daarna geen BV meer kan geven en ik sluit een derde kindje niet uit.

En eigenlijk vind ik de grootte bij mij niet zo erg (ben verder ook niet de kleinste), ze zouden van mij alleen wel wat hogerop mogen zitten :silenced:

Maar goed, ik wens nu vast veel succes en ben beieuwd naar je ervaringen.

Wow, wat fijn dat het nu eindelijk gaat gebeuren :thumbup:

Heel veel succes straks.

Maak je niet al te druk Anne-Marie, want ik weet zeker dat het heel veel mee zal vallen…je krijgt drains en een hele hoop hechtingen, maar dat is als alles voorbij is allemaal waard geweest. Het eruit halen van de drains is een raar gevoel niet echt pijnlijk, en de hechtingen dat stelt helemaal niets voor.

Ik heb ook ooit eens in je schoenen gestaan en mezelf ook afgevraagd waar ik aan begonnen was, maar als ik morgen nog een keer zou moeten deed ik het achter elkaar. Voor je het weet is de operatie voorbij en denk je is het al achter de rug. Je hoeft ook geen pijn te lijden daar hebben ze medicijnen voor, maar ik weet zeker dat de pijn echt wel te verdragen is of niet te voelen.

Het enige wat minder is maar dat valt ook nog wel mee dat je erna best wel vermoeid bent van de narcose, rust gewoon wanneer je kan en zorg dat als het nodig is je moeder of iemand anders in huis is, vooral de eerste dagen.

Elke dag erna voel je je elke dag fitter en onvermoeider worden…heel veel succes als het zover is en maak je niet gek met allerlei gedachten en verhalen die op het internet rondspoken, want zoals je weet worden de goeie verhalen bijna niet verteld, meestal zijn het alleen maar sterke enge verhalen die je hoort.

TOI TOI :thumbup: :thumbup:

Drains schijn ik niet te krijgen, dus dat is alweer een meevaller :thumbup:

suc6 met alles, ik hoop dat je je er beter door gaat voelen :thumbup:

@Anne-marie wrote:

Ook over “waarom snijden in een gezond lichaam”

Een lichaam dat je pijn en ongemak bezorgd, is niet gezond meid! Dus geen zorgen.

Het is voor mij ook een hele goede beslissing geweest. Geen pijn meer en je oogt meteen kilo’s lichter!!!

Komt goed, de revalidatie was bij mij ook heel vlot gegaan. Je zal zien, als je er op terug kijkt dat het reuze meevalt. Ik was de volgende dag alweer thuis! En das inmiddels ook al een jaar of tien geleden…