Vroeger verkocht de srv boer (is op zich al nostalgie) Dacula lollies, zo noemde ik ze iig.
Het waren platte ovale gitzwarte lollies met een hele aparte dropsmaak, een dropbal van de kermis komt misschien het dichtst in d ebuurt maar de lollies hadden een scherpere smaak.
En kennen jullie dit nog?
@fiep klophout wrote:
@Madre wrote:zal wel aan mij liggen maar ik zie nergens een plaatje van Tjolk, wel dat men het er over heeft…
raar, ik had hetzelfde plaatje al in de op gezet, en kon hem ook gewoon zien :think: OOk toen rivella mijn post quotte, zag ik um… en daarna heeft zij hem zelf ook nog geplaatst. Maar misschien was het een gifje, staat me iets van bij.
Die van mij was ook verdwenen, misschien houden ze niet zo van linken?

ik zou bijna zeggen wie kent hem niet :lol: maar Luna stond hier vanmiddag calimero liedje te zingen en de buurkindjes keken haar aan alsof ze van een andere planeet kwam :shifty: :lol: :wall:
teddy ruxpin
tom en jerry
bromtol
zo’n rubber ding (soort van halve bal) die je binnenste buiten kon vouwen en dan na een tijdje terug knalde en dan hoog sprong
geen id hoe dat heette en of het zo duidelijk is :lol:
de 1e gameboy
en wij begonnen ook met de msx, daarna nog de philips gehad :lol:, atari, commodore 128 en 64, 1e nintendo
en dan de “pc’s” blij met een paar mb harde schijf hahahaha met dos en later windows 3.11
de 5,14 schijfjes :lol:
de 3,11 floppy’s
@fiep klophout wrote:
ooooh ja, de poppers! (toch karin?) Die mocht ik natuurlijk nooit. maar alle meisjes uit mijn klas wel!
popples toch :think: :think: ik had een gele
Fiep wat heb je weer een ontzettend leuk toppic geopend :thumbup:
Ik ben van 1981 dus het meeste ken ik ook wel erg goed, wat hadden we het toch leuk he vroeger :dance:
Hier nog wat dingen die ik nog niet had gezien,
klaparmbanden, weet niet of deze rage voor of na die plastic speentjes was.
Geurballen, als ik nu zo’n geurpen ruik diedezelfde geur hebben als dat deze ballen hadden waan ik me weer helemaal kind.
L.A Gears, andere foto, wie had ze niet.
Maakte jullie ook matjes in je veters? Je had ze toch ook met lichtjes?
Ik kom er net achter met plaatjes zoeken dat ze weer volop verkrijgbaar zijn, ze zijn niet goedkoop 84,95 maar hoe cool is het niet dat je nu je eigen dochter ook op die dingen kunt laten lopen.
en aten jullie ook altijd van die zoute zonnebloempitten.
Ze zaten in een blauwig zakje met een clowntje erop geloof ik.
Ze kostte toendertijd een kwartje.
Jeetje ik heb toen heel wat kilo’s van die dingen verschanst volgens mij.
Als je zo’n zakje ophad was je tong altijd helemaal verdoofd door de zout :lol:
van die fel gekleurde wokkels in je veters…
http://video.google.nl/videoplay?docid=2947235770272652193#
whahaha een ervan is mijn vent…
laat hem maar niet horen dat ik dit hier plaats
Joden vet!
Snorkels en rolschaatsen
Smurfen
Ren je Rot
@Rivella wrote:
Vroeger verkocht de srv boer (is op zich al nostalgie) Dacula lollies, zo noemde ik ze iig.
Het waren platte ovale gitzwarte lollies met een hele aparte dropsmaak, een dropbal van de kermis komt misschien het dichtst in d ebuurt maar de lollies hadden een scherpere smaak.
![]()
Borsthoning toch?
Jamin verkoopt het nog, maar de verkoopster zei dat het niet de orginele als vroeger was.
Ik gaat het vandeweek is eens proberen.
@Rivella wrote:
![]()
geen idee wat dat is?
maar de srvwagen, die verdient ook wel een plaatje!!!

ooooh ik ruik gewoon weer precies hoe ie rook! En de glazen melk flessen die mijn oma er altijd kocht, met zo’n smalle hals, zoals een glazenmelk fles er gewoon uit hoort te zien.

JAAAAAAAAAAAH RIVELLA!!!
Dracula-lollies…
Ik mis ze…
Mijn vriendin en ik hebben het er nog vaak over
Ze schijnen in Zweden nog wel verkocht te worden. Vriendin van mij is nu in Zweden en raad waar zij naar op zoek moet…
@Mama_jeanet wrote:
@fiep klophout wrote:@Madre wrote:bij de andere zie ik kruisjes en deze zie ik wel :think:jaaaaaaaaaaah Tjolk…Even een plaatje erbij hoor…
![]()
haha spuit elf, dit is dan al de derde keer dat dat plaatje in dit topic staat :mrgreen:
oh… :drool:
tijd geleden toen de bananenmelk en aardbeienmelk “ineens” weer kwamen zei ik al tegen manlief zoiets hadden we vroeger ook maar ik dacht dat het van benco was :wall:
En die brokken ken ik ook nog, maar als ik probeer de smaak te achterhalen vind ik het niet zo lekker geloof ik…
De agenda van een klasgenootje meenemen en versieren.
Hoe heet dat programma met ene Ria, waar ze poppen of kunstwerken van een lijn vist? :think:
Achterwerk in de Kast.
zooo cute
@marijke79 wrote:
van die fel gekleurde wokkels in je veters…
http://video.google.nl/videoplay?docid=2947235770272652193#
whahaha een ervan is mijn vent…
laat hem maar niet horen dat ik dit hier plaats![]()
haha grappig! was ie een echte gabber? Of een vriend van fosco?
oooh en wokkels, hoe kon ik ze vergeten? :inlove: (maar niemand dus die van die knijpbeestjes in zijn veters deed? )
ooh dat brengt mij wel bij die andere knijpbeestjes: van die kleine harde knuffeltjes van zij-aanzicht, in allerlei uitvoeringen, waarbij de handjes met een soort wasknijper aan elkaar zaten. (had wel verwacht een plaatje te kunnen vinden, maar helaas).
@Karin1981 wrote:
jaaa karin!! hoe heten die ook al weer???
mmm zou willen dat ik die aan mijn dochter kon geven!
die veterbeestjes ken ik wel, maar geen idee hoe het heet… nooit gehad ook trouwens.
was een echte gabber, was met een groep vrienden.
Wie heeft hem niet gezien The blue Lagoon met de prachtig mooie Brooke Shields.
@Madre wrote:
JAAAAAAAAAAAH RIVELLA!!!
Dracula-lollies…
Ik mis ze…
Mijn vriendin en ik hebben het er nog vaak over
Ze schijnen in Zweden nog wel verkocht te worden. Vriendin van mij is nu in Zweden en raad waar zij naar op zoek moet…
Bestel nog ff een treetje bij