Ja spelletjes als balletje wegtrap, spoorzoekertje en bordjebal. Wat waren die mensen aardig waar het bord op de muur hing, ze hebben nooit geklaagd, hoe vaak we ook de bal tegen die muur aan kwakten. Hoepelen deden we ook veel!
Toen zag je ook nog weleens een buurtsuper. Zou dat nog bestaan?
Ja van die leren dingen. Haha!
Wat dachten jullie van de gekleurde ribbroeken en dan van die grove ribstof. Of bretels, bij voorkeur met van die smiley´s er op en dan felgeel. En dat seven-up-poppetje! Fido dido of zo!
Verder dronken we gazeuze (champagnepils)! En bleef de fris veel langer lekker omdat het in glazen flessen zat. Wij hadden ook nog een schillenboer aan huis.
Voelen jullie je ook in eens zo oud??? Ik zou wel weer een weekje terug willen hoor! Vrees alleen dat iedereen zich kapot lacht als ik nu met een getoupeerde kuif met halve bus haarlak, ballonrok met maillot, dr martens en fluoricerend shirt rond ga lopen haha !
Ja haha, ik was net een paard in galop. :mrgreen: althans zo klonk het!
Ik ben van 1977 en kan me de schillenboer nog herinneren. kar met soort van open tractor er voor. En ik vond het geweldig mooi om te zien. Bij ons kwam heel lang ook de melkboer aan huis. Die had toch de lekkerste melk en vla in van die glazen flessen met zo’n aluminium dopje! :drool:
@fiep klophout wrote:
@Pumba wrote:Ja die spaarden wij ook. Vullingen open knippen en de balletjes er uit peuteren.
En in de klas spaarden we de gebroken punten van de potloden, iedereen had zijn eigen potje met punten![]()
wij spaarden de bolletjes van de vullingen van je vulpen…die waren zo heel lief klein… dus…
Jaaaa Niels Holgerson weet ik ook nog wel. En de scharenslijp aan de deur.
Of zelf belleblaas maken in een kunststof beker die mijn oma een kroes noemde en dan met een rietje voor enorm veel schuim zorgen. :mrgreen:
Ja op school het school-tv-weekjournaal kijken met Diewertje Blok en Erik van Muiswinkel. :mrgreen:
Ik kan me ook ineens herinneren dat ik vroeger naar een serie keek (was niet nederlands) en daar was een meisje dat doorzichtig werd als ze op haar navel drukte. Welk programma dat was, geen idee! :think:
Dat zou best kunnen, is echt eeuwen geleden lijkt het wel. :mrgreen:
mijn zus heeft echt liters en liters punica gedronken. het glazuur sprong bij mij al van mijn gebit als ik alleen al de fles open draaide. Brrr. Zou het nog bestaan? De punica-oase…
Ik weet wat je bedoelt met die tubes. Dat was nog met van die kleine dopjes en de tubes konden vrij scherp zijn. Auw!
Dat luchtje van het kruidvat dat had ik ook altijd. Was ik glad vergeten.
Ik heb zo waawaawaawaanzinnig gedroomd!! Of op een onbewoond eiheiheiheiland! of, ruim je kamer op ruim je kamer op zie je zelf niet wat een troep je hebt toch ogen in je kop.
Welke ik vroeger leuk vond: ik ben toch zeker sinterklaas niet, ik heb een negatief fortuin, als er straks bankbiljetten groeien op mijn rug ben jij de eerste die het hoort kom dan nog maar eens terug!!! :mrgreen: :mrgreen:
Ik heb net kaartjes zitten maken voor de meiden van mijn zus die morgen twee worden met plaatjes van… Sarah Kay! Daar was ik het bestaan helemaal van vergeten.
Voor degene die denken wie of wat is dat:
Ik zag gisteren een acteur in E.R. die ik meende te herkennen uit de serie Perfect Strangers.
Ik was het bestaan van deze serie compleet vergeten maar moest er gelijk aan denken. Volgens mij niet voorbij gekomen nog.