het grote Zwelg-hier-in-nostalgie-topic

en a.s. zaterdagnacht; een marathon van Theo en Thea…

Ik ken ze allemaal Fiep…

8)

Ik mocht nooit naar de VPRO kijken van mijn ouders :eh:

@Karin2 wrote:

haha en ik niet naar telekids. Mijn broer wilde dat natuurlijk wel graag kijken (wnat ja, wat men verbiedt…), en had heel ingenieus een plakkertje gemaakt met het vpro-logo, en dat plakte die dan over het logo van rtl veronique (jaha!). Haha alsof mijn ouders dat niet door zouden hebben :mrgreen:

@fiep klophout wrote:

@Karin2 wrote:

haha en ik niet naar telekids. Mijn broer wilde dat natuurlijk wel graag kijken (wnat ja, wat men verbiedt…), en had heel ingenieus een plakkertje gemaakt met het vpro-logo, en dat plakte die dan over het logo van rtl veronique (jaha!). Haha alsof mijn ouders dat niet door zouden hebben :mrgreen:

Slim!

Achetrwerk in de kast had je ook, dat deden wij dan na met mijn neefje, nichtje en zusje!

Ik bedacht vannacht ( :silenced: )ook nog wat, maar ben het weer kwijt… :oops:

En Flying docters idd, met Sam :inlove:

Dat is later herhaald, heb ik tijdens de bevalling nog half liggen kijken!

@Karin2 wrote:

waarom niet??

@Madre wrote:

@Karin2 wrote:

waarom niet??

ik neem aan omdat haar ouders er niet op zaten te wachten dat haar kinderen zagen hoe purno de purno gekieteld werd door de grote kittelaar, niet wilden dat hun kinderen zagen hoe rembo zich besmeerde met hondenstront en een beeld maakte met snot, en hoe theo en thea het uitgebreid gingen hebben over naaktlopen en winden laten… zoiets :mrgreen:

haha best leuk, ophet archief werken. Zit nu hazepad 4 te kijken. deze week al een afleverign van nonnie en mannie zitten terug kijken, en net het futiliteitenmuseum ook terug gevonden!!!

Wij moesten VPRO kijken en mochten bijv. geen Veronica kijken. EN we hadden de VPRO-gids en als mn vriendinnetje kwam spelen zei dr moeder nog even heel dudielijk dat ze GEEN achterwerk mocht lezen…

Wij moesten VPRO kijken en mochten bijv. geen Veronica kijken. EN we hadden de VPRO-gids en als mn vriendinnetje kwam spelen zei dr moeder nog even heel dudielijk dat ze GEEN achterwerk mocht lezen…

@fiep klophout wrote:

@Madre wrote:
@Karin2 wrote:

waarom niet??

ik neem aan omdat haar ouders er niet op zaten te wachten dat haar kinderen zagen hoe purno de purno gekieteld werd door de grote kittelaar, niet wilden dat hun kinderen zagen hoe rembo zich besmeerde met hondenstront en een beeld maakte met snot, en hoe theo en thea het uitgebreid gingen hebben over naaktlopen en winden laten… zoiets :mrgreen:

haha best leuk, ophet archief werken. Zit nu hazepad 4 te kijken. deze week al een afleverign van nonnie en mannie zitten terug kijken, en net het futiliteitenmuseum ook terug gevonden!!!

ow ja… 8)

Zeg, maak eens wat kopieen voor mij…Gewoon in het wilde weg…

:lol: :lol: :lol:

Toen ik nog heel klein was (jaar of 6 schat ik) keken mijn zus en ik (mijn zus is 5 jaar ouder dan ik) altijd naar De Hulk, met een kussen op schoot.

Ow, wat vond ik dat eng en spannend… (vandaar dat kussen) En wat werd ik boos als mijn zus al iets voorspelde.

Heel veel later weer eens terug gezien en toen snapte ik eindelijk hoe mijn zus kon voorspellen. Het was ook allemaal wel heel voorspelbaar :roll: Heel slecht dus.

En op zondagavond gelijk na het eten Flying docters en daarna Zeg 'ns Aaaa kijken :thumbup: :thumbup: Was echt een topavond :lol: :lol:

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Bij ons stond de VPRO ook niet zoveel aan (mijn ouders vonden en vinden de programma’s niks aan). Ik mocht het wel zien, maar keek dus niet zo vaak hiernaar. Villa Achterwerk vond ik niets aan. Volgens mij heette het toch eerst Achterwerk in de kast ofzo? Theo en Thea vond ik ook niets aan. Ik zag er de humor niet van in.

Wel vond ik Buurman & Buurman erg leuk en Lunatic (hoewel ik toen al niet meer tot de doelgroep behoorde bleef en blijft het leuk) en Hertenkamp vond ik fantastisch. Van Kooten en de Bie (in de laatste jaren) en Jiskefet vond ik heel erg leuk. Mijn ouders vonden er dus niks aan, dus eerst keek ik op mijn kamer en later in het studentenhuis hierna.

Lunatic vind ik nu nog leuk!

Achterwerk in de kast was toch met kinderen die iets wilden vertellen of laten zien (hobby’s e.d.).

In een soort poppenkast, moesten ze het gordijntje open dicht doen :smiley:

Jaaaa flying doctor en ik was ECHT FAN van sliders!!! Waarom is dat van de buis? Jammer hoor!

Vannacht lagen mijn man en ik in bed nóg herinneringen op te halen, hij zwijmelde helemaal wel in nostalgische gevoelens hihihi

Hij noemde bijv:

• Het op de fiets naar een vriendje rijden, die geen telefoon had thuis, om te vertellen dat het eerste uur van school was uitgevallen

• Of Koos postema op de tv in 1984, die dan de olympische spelen van Los Angeles versloeg, althans wat er die nacht was gebeurd. Het eindeloos zitten wachten voor testbeeld voor eindelijk het intro van je programma startte, bijv. de avro kinderbioscoop!

• De volkswagen busjes van de politie, de echte brom geluiden hihihi

• oud bruine bloemetjes behang, met bruine ribkoort bekleding op de eetkamerstoelen of bank.

• de wereldontvanger mee op vakantie naar het buitenland, en dan 1 keer in de zoveel tijd klooien met de antenne voor ontvangst en dan luisteren naar de wereldomroep, kentekens van de auto’s beluisteren of je niet terug werd geroepen naar Nederland vanwege privé omstandigheden, meestal was dit overlijden!

• katoenen luiers met plastic omslagluiers eromheen. hangend aan de waslijn :mrgreen:

• afwassen met afwasborstel en theedoek! (is uitstervend)

ohhh ja achterwerk in de kast dat deden wij ook na hihihi

Mijn schoonvader was SRV man en die reed een vaste route en dan moest hij bij klanten bellen naar de huistelefoon, waar schoonmoeder zat te wachten de bestellingen opschreef, in hun auto laadde en dan de route na reed om de kar bij te vullen.

Een mobieltje bestond toen nog niet!

(hoe hebben wij het toch overleefd toen :wink: )

Het wilhelmus na ieder radio uitzending van de dag! En ervoor weet ik het niet meer zeker, maar volgens mij ook!

De matrixprinter!

Al die randjes eraf scheuren en dan de bladzijden losscheuren in de hoop dat het op de kartellijn afscheurde en je niet opnieuw kon beginnen. En als er een fout in zat, dan sloeg de printer op hol en kwamen de velletjes er met hoge snelheid uit aan één stuk.

Oooow en je had ook nog zo'n nederlandse serie waarin een meisje steeds bij haar oma ging logeren en die oma deed dan allerlei leuke en brutale dingen samen met haar.

En dan die serie waarin kinderen scripts mochten insturen en die werden dan uitgezonden... OH jaaa!! MIJN IDEE

@fiep klophout wrote:

@Madre wrote:
@Karin2 wrote:

waarom niet??

Whahaha nou daarom dus :D:D En mijn ouders, vooral mijn vader was streng Christelijk :shifty:

En offtopic hoor maar onze kinderen mogen niet naar Jetix kijken. Niet vergelijkbaar hoor maar zo hebben wij ook onze grenzen :wink: Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik niet alle programma’s ken maar ik begin al te binnenmonds op Spongebob te vloeken als ik dat stemmetje hoor :wall: