Het grote test-topic deel 8!! We zijn over de helft!!

Heb bij de mutsen op je gereageerd Marieke :-*

Dees!! gEFELICITEERD MET DE GOEDE ECHO. eEN MEID, WAT LEUK!

:inlove: :inlove: :inlove:

oeps. capslock aan…

Rosa :-*

Dees dat wordt roze, roze en nog eens roze :inlove: :inlove: :inlove:

En haarknipjes en jurkjes en kleine maillotjes en ohhhhh had ik al gezegd dat meisjes zo leuk zijn :inlove: :inlove: :inlove:

Dank je wel meiden, ik ben echt heel blij!!!

Marieke, geen berichten onder de spoiler meer hoor, je hoeft je bericht nergens voor te verbergen, ik weet als geen ander hoe verdriet en blijdschap door elkaar lopen in het leven.

Ik leef heel erg met je mee, en nee… een volgende zwangerschap is de eerste 13 weken niet meer onbezorgd, net als voor ons de eerste 24 weken niet onbezorgd zijn. Maar… je slaat jezelf er echt wel weer doorheen.

Ik hoop dat je hoofd snel weer naar zwanger worden komt te staan en je het weer aandurft, dan leef ik weer super met je mee tot het zover is!!

Dikke kus

@Marieke_5000 wrote:

Jane het gaat wel meis, begin langzaam weer op te krabbelen :-*

Onder de spoiler dan maar want het is best een lang verhaal geworden :oops:

Op 4 mei gingen we dus vol goede moed naar het echobureau, ik had er gewoon zo’n goed gevoel bij.

Degene die de echo deed is een van de verloskundigen die ik bij Nathalie had, hij is een eigen echopraktijk begonnen.

Even bijkletsen en toen de echo.

Eerst via de buik, vrijwel gelijk het kindje in beeld en ik zag eigenlijk gelijk dat er geen knipperlichtje was. Ik zei dat ook waarop hij zei dat hij ook niks zag maar dat hij toch nog een vaginale echo ging maken.

En hij heeft zo lopen zoeken totdat ik zelf zei dat hij maar op moest houden.

Het was gewoon net of de grond onder mijn voeten zomaar ineens weg was.

En dan ga je met hem praten over hoe en wat, heel nuchter was ik toen eigenlijk. Hij zou mijn vk inlichten.

Pas toen we thuis kwamen kwamen de tranen, maar voor Nathalie heb ik me toch groot gehouden. Toen zij eenmaal op bed lag heb ik zo vreselijk zitten janken, miste mijn moeder op dat moment ook zo erg, ik had gewoon zo graag bij haar uit willen huilen.

VK belde 's middags, zij heeft een afspraak bij de gyn gemaakt.

Donderdag 7 mei naar de gyn geweest, nog een echo gehad en helaas nog steeds een heel mooi klein kindje in beeld maar helaas geen knipperlichtje.

We hebben toen besloten om het zelf met medicatie op te wekken.

Vrijdagochtend de tabletten ingebracht en eigenlijk voelde ik de eerste uren vrij weinig. In de middag begon ik wat rugpijn te krijgen, leek wel iets op rugweeën. Ik begon toen ook wat lichte krampjes te krijgen.

Rond 6 uur 's avonds had ik het gevoel alsof mijn vliezen braken, ik voelde gewoon plop in mijn buik en gelijk daarna kreeg ik ook waterige afscheiding. Volgens mij vk waren dit inderdaad de vliezen en vruchtwater. Toen begon langzaam het bloeden met stolsels.

Om 7 uur was dit behoorlijk erger geworden, had toen al verschillende maandverbanden vol. Om 7.15 is het kleintje geboren zeg maar. In de vruchtzak.

Ik wist ook gelijk dat dit het was, gevoelsmatig zeg maar.

Alleen werd het bloeden niet minder maar juist erger.

Om 9 uur heb ik mijn vk gebeld omdat ik echt leegliep.

Zij is gelijk langsgekomen en heeft controlers uitgevoerd en gebeld met de dienstdoende gyn in het ziekenhuis. Mijn temp. zat op 38.3, was het 38.5 geweest had ik wel naar het ziekenhuis gemoeten. Het vele bloedverlies schijnt toch een bijwerking van de medicatie te zijn.

En wat is veel? Ik zat op 14 doorweekte always nachtverbanden binnen het uur plus nog wat in de wc liep.

VK heeft 's avonds nog 2 keer gebeld en ook het weekend heeft ze verschillende keren contact opgenomen. Dat vond ik echt heel fijn, heb ik veel steun aan gehad.

Het vloeien is trouwens gebleven al die tijd.

En dan ga je voor de nacontrole naar de gyn en blijkt er toch wat weefsel nog te zitten.

Dus alsnog een curretage. Die heb ik 22 mei gehad.

En nu ben ik “schoon”. Lichamelijk heb ik de dagen na de curretage best last gehad. Ik voelde me alsof ik door een vrachtwagen was overreden

Nu gaat het wel weer. Ik ben alleen nog heel snel moe, vergeetachtig en heb moeite me te concentreren. Bijwerking van de narcose.

De vk heeft trouwens tot na de curretage elke keer gebeld om te horen hoe het met me ging.

Geestelijk kan ik het voor mezelf nu aardig relativeren, nu nog een plekje geven.

We hebben Frumke zoals ik ons kindje blijf noemen in de tuin begraven op moederdag.

Wat heb ik een vreemde moederdag meegemaakt, 1e keer sinds mama’s overlijden, ontbijt op bed met supermooie zelfgemaakte zonnebloem gekregen en dan ook je kindje begraven, want hoe klein ook, het is wel je kindje. Iets wat uit liefde ontstaan is.

Er zijn momenten dat ik nog steeds zomaar ineens in tranen uit kan barsten hoor maar over het algemeen gaat het redelijk nu.

Ik had nooit verwacht dat het zo’n klap zou zijn.

Sinds afgelopen vrijdag vloei ik niet meer. Eindelijk!!! Ik kan geen maandverband meer zien.

We laten de natuur zijn gang gaan, gebruiken geen voorbehoedsmiddelen en hopen met heel ons hart dat Nathalie toch nog een brusje mag krijgen.

Onbezorgd zal een eventuele zwangerschap de eerste weken niet zijn denk ik.

:hug:

(ben meer een lezer hier maar wilde toch even laten merken dat ik het gelezen heb en het zo vervelend voor je heb gevonden, sterkte!)

@Dees75 wrote:

Ik leef heel erg met je mee, en nee… een volgende zwangerschap is de eerste 13 weken niet meer onbezorgd, net als voor ons de eerste 24 weken niet onbezorgd zijn. Maar… je slaat jezelf er echt wel weer doorheen.

Ik hoop ook zo dat het ons nog een keer gegeven is om zwanger te worden en dat het dan goed gaat :pray:

En ik zal mezelf er dan zeker doorheen slaan!!!

En… ik heb jullie toch ook die altijd zo lief en meelevend zijn, en daar wil ik jullie nog even allemaal, stuk voor stuk voor bedanken.

Het heeft echt zoveel voor me betekend, jullie weten niet half hoeveel.

Dankjewel lieve meiden :inlove: :-*

Meggie wat lief, dankjewel :-*

He getsie, word er gelijk emo van al die lieve woorden van jullie.

Tja ben nog steeds een ontzwangerende muts he :wink:

Dees wat leuk, een meisje!!! :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

En het stoort mij ook totaal niet dat er veel wordt geschreven over het zwanger zijn…

Vind het juist geweldig voor jullie allemaal! Blijf allemaal maar gezellig in dit topic, anders word het straks zo stil hahaha!

En Marieke, natuurlijk mag je het erover hebben, als dat jou helpt met je verwerking, graag zelfs! :hug:

Ik ben gisteren begonnen met ovustestjes…

Hij was dik negatief…

Alleen maar een streep dat de test goed werkt, meer niet…

Volgens de tabel hoorde ik op dag 12 ongeveer te beginnen met testen, maar hoor je dan niet gelijk een lichte streep ofzo te krijgen?

Nou ja vanavond weer… :roll:

Arti ik ben er nu aan toe om er gewoon over te praten, het van me af te schrijven dus ik denk dat het inderdaad helpt bij de verwerking.

Ik heb heel goed nagedacht en ik wil toch de echofoto met jullie delen.

Ik zal hem zometeen in het showforum zetten, eerst even een bakje koffie om bij te komen.

En je mag me ook weer op de lijst zetten, ook daar ben ik weer aan toe.

Ik kan je alleen geen nod geven, echt geen idee wanneer dat zal zijn, binnen nu en 4 weken.

Dees, nee hoo rmeid! Kom gerust hier vertellen hoe het gaat :inlove: Ik had goed gegokt op je hyves…Ik zei een meid :inlove: :inlove: :inlove:

Marieke, fijn dat het weer ietsjes beter gaat! Ik zal voor jullie duimen dat naatje snel een brusje mag krijgen :pray:

Arti, ze zeggen vanaf dag 12 omdat je dan zeker voor je ei zit en je hem niet kan missen :wink:

Zelf begin ik altijd op dag 16 omdat ik meestal op dag 19 of 20 mijn ei heb…Je moet het gewoon even de eerste ronde aankijken en zo kan je de volgende ronde beter bepalen :wink:

Ik schrijf hier momenteel ook niet veel mee, maar ben gewoon erg moe de laatste tijd en merk dat ik een beetje een burn out heb :oops: Het is maar goed dat we vrijdag vertrekken naar limburg voor een weekje vakantie!

Voor alle meiden die het nodig hebben, een dikke :-* :hug:

Voor alle meiden, die bijna gaan testen :pray:

Goedemorgen,

Belly wat heerljik even een weekje weg.

Waar in Limburg gaan jullie heen?

En waarom heb ik jou niet op hyves :angel:

Marieke, ik zal je in het lijstje zetten! :-*

Wil je het lijstje weer overnemen in het nieuwe topic straks of (nog) niet?

Belly, veel plezier op vakantie! Even lekker uitrusten en bijkomen! :thumbup:

Arti ik vind dat jij het heel leuk doet dus jij mag het blijven doen :lol:

Heb ik jou trouwens al op hyves :think: :angel:

@Marieke_5000 wrote:

Arti ik vind dat jij het heel leuk doet dus jij mag het blijven doen :lol:

Heb ik jou trouwens al op hyves :think: :angel:

Ik heb geen hyves hahaha! :lol:

Volgens mij ben ik 1 van de weinigen… 8)

:-*

Das ook wat zeg, geen hyves :lol:

Hoevaak per dag zou je kleine kittens eigenlijk moeten bijspenen?

Hoi Marieke, welkom terug!!! Leuk dat je hier weer actief bent en goed om te horen dat het (eindelijk) weer een stuk beter met je gaat!! :-*

Marieke, we gaan naar het 3 landen punt :mrgreen: Merk wel dat ik echt toe ben aan die paar dagen vrij en er even tussenuit…

Ben je mensen aan het verzamelen voor op je hyves :mrgreen: Ik zal hem je zo even door pben :wink:

Mijn broertje gaat dan mijn katten eten geven en ik heb zo een naar gevoel dat hij ze gaat vergeten. Hij heeft wel vaker op mijn katten gepast maar dan was hij altijd in mijn huis en nu blijft hij gewoon thuis en komt hij even langs nadat hij is wezen sporten…

Zaterdag kan hij al niet en kan hij zondag pas weer komen…Dus dan zitten ze 1 dagje zonder aandacht :oops: Voor als je het nog niet door hebt, mijn katten zijn mijn alles :lol: Maar dat heeft een hele persoonlijke reden :shifty:

Hub probeert me al steeds te overtuigen dat ze het echt wel redden vanaf vrijdagavond(dan komt mijn broertje) tot aan zondag met het bakje eten…Hij zet gewoon een extra bak met eten en water neer… :pray:

Mim dankjewel :-* en jij bent zomaar alweer bijna 17 weken zwanger :shock:

Oh Belly dat zou ik ook hebben met mijn beestenspul hoor :hug:

Het is dat ik een eindje bij je weg woon anders had ik ze met alle liefde willen verzorgen.

Oja katten, doet me eraan herinneren dat ik nog foto’s van de kittens zou verkleinen voor in het showforum. Komt vanmiddag wel, moet me nu even met de kids hier bezighouden :wink:

Marieke, wat fijn om te lezen dat het wat beter met je gaat meid. Gewoon hier meekletsen met alles wat je meemaakt hoor, dat hoor er bij en is goed voor jou voor het geven van een plaatsje. En dat je weer een positieve test hebt als je eraan toe bent! :-*

Arti, ik heb ook geen hyves dus we horen saampjes bij de achtergeblevenen :mrgreen:

Dees, EEN MEISJE!!! Wat leuk! :inlove:

Jane, ook ego-berichtjes zijn voor ons leuk om te lezen hoor, dus gewoon lekker melden wat je te zeggen hebt, ook al is het kort en gaat het alleen over jezelf!

Gisteren mocht ik ook naar de VK en we hebben het hartje gehoord voor het eerst! :inlove: :inlove: :inlove: Alles was goed, bloeddruk was mooi laag, ijzergehalte en suikerspiegel konden niet beter. De afgelopen twee dagen ben ik ineens een kilo aangekomen, een halve kilo per dag :shock: terwijl ik niets extra’s heb gegeten ofzo. Dus dat heb ik besproken, vooral omdat ik natuurlijk ook al zo’n megabuik heb. Gewichtstoename vond ze zeer netjes en mag ik me absoluut niet druk over maken en de grootte van mn buik heeft ervoor gezorgd dat ik aan het einde van de zwangerschap extra groei-echo’s mag maken :mrgreen:

Volgende afspraak is op 15 juli, dan ben ik alweer 16 weken!

111, wat heerlijk hè :inlove: Ik was er toch ook behoorlijk van onder de indruk, en gisteren weer het hartje gehoord en daar wordt je gewoon blij van. Ook leuk om te horen dat er wat ‘extra’ geluidjes tussenzitten, die komen al van het bewegen :mrgreen:

Ik heb 8 juli de 20-weken echo, gaat echt hard!!

Ik heb trouwens ook geen hyves en ook geen facebook ofzo, heb gewoon niet zoveel zin om daar aan te beginnen. Heb in het verleden wel veel gechat op ICQ enzo, iets teveel denk ik waardoor ik er nu geen behoefte meer aan heb… :think:

Ja ja, precies zoals ik me voel ook! :inlove:

Had verwacht dat ze wel wat moeite zou hebben met het vinden, maar nee hoor, aan mn rechterkant en zooooo duidelijk en krachtig al!

Ik was verslaafd aan msn, zo ken ik Matthijs ook :mrgreen:, maar de ontwikkeling van hyves heb ik volledig langs me heen laten gaan. Heb er de laatste tijd wel eens naar gekeken, maar ik snap er niets van en ik weet nu al dat ik er geen tijd voor ga nemen. Dus dan maar hyves-analfabeet, heb niet de indruk of het gevoel dat ik er iets aan mis. :mrgreen: