Het grote aftellen is weer begonnen

Zo nog vijf weekjes en dan zomervakantie.



Wij zijn geloof ik midden dus het zuiden is volgens mij nog wat eerder.



Lasse gaat na 2,5 half jaar afscheid nemen van zijn juf - en over naar combi 3/4. Dus een nieuwe fase in.



Nena gaat net wat gewend zijn en dan na de vakantie fris van start in groep 1/2.



Het voelt wel lekker om met een vakantie een bepaalde periode af te sluiten en dan in aug weer fris van start.

Gaat lekker snel. Hier tellen we nog even door, hoewel rapport, gesprekken e.d. wel wat eerder komen. Wat er daarna gaat gebeuren is slechts nog opvulling…

Hier in het noorden hebben we als laatste vakantie, pas rond 20 juli… :?

Maar we gaan eind juni een week op vakantie, dus niet zo lang meer wachten!

@Jippie wrote:

Hier in het noorden hebben we als laatste vakantie, pas rond 20 juli… :?

Maar we gaan eind juni een week op vakantie, dus niet zo lang meer wachten!




Hier idem, behalve dan die extra vakantie in juni. Heren hadden ook vorige week nog vakantie,waardoor de ruk nu best pittig is, maar ach, dan zijn ze er ook echt wel aan toe. Wij ook trouwens,haha…

@Jippie wrote:

Hier in het noorden hebben we als laatste vakantie, pas rond 20 juli… :?

Maar we gaan eind juni een week op vakantie, dus niet zo lang meer wachten!




Dat kan natuurlijk nog even lekker als je kindje nog geen vijf is.





Hier was de tulp vakantie de laatste eind april, begin mei.

hier ook! ik vind de laatste weken heerlijk voor mijzelf als leerkracht! ik hoop elke keer opnieuw met de cito en andere toetsen te zien dat ik de kinderen veel geleerd heb en hoop altijd dat het gelukt is om al mijn eigen doelen te halen die ik voor mezelf stel tov de kinderen.

@Bella wrote:

@Jippie wrote:
Hier in het noorden hebben we als laatste vakantie, pas rond 20 juli… :?

Maar we gaan eind juni een week op vakantie, dus niet zo lang meer wachten!




Dat kan natuurlijk nog even lekker als je kindje nog geen vijf is.





Hier was de tulp vakantie de laatste eind april, begin mei.




en hier was de vakantie van hemelvaart t/m pinksteren, en 6 juli begint de grote vakantie… Dat is al heel snel.

We kunnen inderdaad dit jaar voor het laatst buiten de schoolvakantie op vakantie, aangezien onze meid net vier is. We gaan maar een week, dan vind ik het kunnen. Ze mist maar 3,5 dag school. En de schoolvakantie valt hier heel laat, waardoor ze niet heel erg veel mist. Scheelt toch weer geld als je wat eerder of later kunt gaan. En school maakt er geen probleem van, gelukkig.

Ik heb me laten vertellen dat de laatste weken van de vakantie ook vaak goedkoper zijn, dus ik kijk nu al uit naar de vakanties van volgend jaar en het jaar erna als wij de late club gaan zijn.

wij hebben 1 juli al vakantie dus nog iets minder dan een maand :slight_smile:

hier pas 20 juli ofzo, dus wij zijn nog lang niet met aftellen begonnen…

@mamaMarije wrote:

hier pas 20 juli ofzo, dus wij zijn nog lang niet met aftellen begonnen…


idem, zit nog helemaal niet in mijn systeem dat het einde schooljaar er al aan zit te komen.

Hier begint de schoolvakantie maandag 2 Juli…dus vroeg, en volgend jaar zijn we ook vroeg.

As vrijdag hebben de kinderen vrij, dus weer geen hele week naar school. Dan wel nog 3 hele weken en dan is groep 3 alweer verleden tijd :shock: .



Wat is dat snel gegaan zeg, kan me als de dag van gister haar allereerste schooldag herinneren en nu gaat ze al naar groep 4. Het is niet echt een kindje meer, maar al echt een minipubertje. De tijd gaat voor mij veel te hard, maar geniet elke dag van onze griet :inlove:



En ik heb wel erg veel zin in het mooie weer en de camping, dus kom maar op 8)

Hier hebben de kids ook vanaf 2 juli vakantie.

EN wat ben ik trots op mijn kleine meisje…ze is zoveel gegroeid het afgelopen schooljaar…echt op alle vlakken.

Ze schrijft al 4 letters van haar naam…ctil zet ze er dan neer en dat is dan haar naam. :lol:

Mijn zoon gaat wat minder goed op school en is de vraag of hij wel naar het 2e jaar (middelbare school) gaat.Dat is afwachten tot eind juni.

Maar op andere vlakken is hij wel weer gegroeid en gaat het thuis wel wat beter (gelukkig).

Maar jeetje wat is het schooljaar snel gegaan.

@Bella wrote:

Ik heb me laten vertellen dat de laatste weken van de vakantie ook vaak goedkoper zijn, dus ik kijk nu al uit naar de vakanties van volgend jaar en het jaar erna als wij de late club gaan zijn.




Is idd wel zo… maar dan wel echt de allerlaatste week van de laatste regio zo’n beetje… sommige campings een weekje eerder…

Maar zeker in het buitenland is augustus nog gewoon hoogseizoen.

Als je laat zit begin je vaak rond 4/5 september weer zo’n beetje, dus 1 week buiten het hoogseizoen.

Wat vliegt zo’n jaar voorbij he. Voor mijn gevoel is het jaar echt nog maar net begonnen. Hier nog 3 weekjes school nu en de middelbaar scholieren zelfs nog maar 2.

Mijn zoon zit ook op de middelbare…maar hij heeft komende week alleen in de ochtenden toetsen en dan eigenlijk zo goed als vakantie.

Hij moet een paar keer even terug komen…voor bijv boeken inleveren en een mentoruitje.

Hier vakantie vanaf 29 juni :dance: ! Tegelijk met Teun deze keer, alleen mag hij er langer van genieten dan ik :wink: .

We wonen in België en hier hebben ze standaard van 1 juli tot 1 sept. vakantie, helemaal super vind ik dat :thumbup: . Zelf werk ik op een basisschool in NL en zal ik dus iets eerder moeten beginnen dan Teun, maar toch lekker 6 weken vakantie :mrgreen: (al tel ik de laatste 2 weken nooit mee ivm voorbereidingen en overleg).



En dan volgend schooljaar… Teun naar het eerste leerjaar (groep 3) en Nina gaat na de vakantie voor het eerst naar school :shifty: … ben dubbel zenuwachtig, nu al!

Wij ook laat dit jaar, ze zijn volgens mij pas 20 juli vrij en we beginnen dan 3 september weer… Ben toevallig net bezig met regelen voor de 2 weken sluiting van de NSO, vandaar dat ik het tegen kom… :slight_smile:

Lasse neemt voor het eerst na 2 1/2 jaar afscheid van een juf dus jaja er moet natuurljk wel een afscheidskado met alle groep 2-ers georganiseerd worden. De ideeen worden uitgewerkt.