Helaas…, sinds 3 maanden sliep Mika eindelijk door thuis. (bij opa en oma altijd :shifty: )
Nu issie 2 weken geleden ziek geweest, en sindsdien kunnen we er weer 1 of 2x per nacht uit. Erg vermoeiend. In die 2 weken heeft hij 2x bij opa en oma geslapen, en je raad het al, gewoon heerlijk geslapen van 8 tot 8. Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat hij de draak met ons steekt.
Hij gaat rond 20.00u naar bed, krijgt dan zijn papfles, en presteerd het om tussen 23u en 00u wakker te worden. Mika moet een flesje hebben roept ie dan. Dan maak je een fles, krijg je eerst het wel hebben - niet hebben gebeuren. Vervolgens drinkt hij er 2 slokken van. Gaat dan weer naar bed, om rond half 3 weer alles bij elkaar te krijsen.
Iemand de gouden tip om onze nachtrust terug te krijgen?
Alle tips zijn welkom!
Wij hebben hier ook een heel slim klein meisje… Ze heeft sinds anderhalve week een nieuw bed en sindsdien sliepen we niet meer door, elke avond kwam ze toch minimaal 2 keer per nacht. Wij erheen, terug leggen en weer zelf naar bed… Totdat we 2 dagen geleden zeiden tegen elkaar dat ze het weer voor elkaar heeft dat we toch elke keer naar haar toe gaan! Dus we hebben een camera zodat we kunnen zien wat ze doet en laten haar maar gewoon even huilen. Gister ging ze na een kwartier zelf weer terug in bed liggen en heeft ze daarna de hele nacht weer doorgeslapen!!!
Hmm… dus eigenlijk moet ik hem misschien maar eens gewoon een paar avonden/nachten laten partijen? Vind het altijd zo zielig, maar ja, zo door blijven gaan is ook niet echt de optie.
Groot bed durf ik niet eens aan te denken ;)…
persoonlijk zou ik niet zo snel nog een fles geven 's avonds, zeker neit als het een gedoe is met wel of niet die fles willen op het moment dat je hem geeft. Dan is het hier meestal klaar. Dan dus maar niet meer.
Wat hier wel heel goed heeft geholpen bij het nachtelijk huilen is een nachtlampje. Eerst gewoon een grote schemerlamp, en later hebben we een stopcontact lampje gekocht. Nog best een felle, vind ik, maar hij slaapt er heerlijk door
Litllewonder, mijn inziens kan ie ook echt geen honger hebben 3 uur naar zn papfles…
Nachtlampje heeft ie ook al, precies hetzelfde als bij opa en oma… (waar het dus wel goed gaat)
Wat heb je geprobeerd, behalve de papfles? Heeft hij niet gewoon behoefte aan genegenheid, aan mama en/of papa?
Licht aan… uit. Nachtllampjes… bedje op andere plekken, andere kamer. Beren die in de donkerte eng zouden kunnen zijn weggehaald. Bij ons in bed wilt ie ook niet want dan roept ie weer “mika terug naar bedje”.
En als je 'm gewoon even knuffelt, en dan weer in bed legt?
Er zijn toch best wat kinderen die nÃet doorslapen, wat je ook doet. Dat kan gewoon hun slaapritme zijn, heb je niet perse invloed op. Ik kan je uit ervaring vertellen dat de acceptatie daarvan ook veel rust geeft.
Dat heb ik ook geprobeerd maar dan gaat hij gillen om zijn fles. en dan begint het wel hebben niet hebben weer…
Vind het ook zo vreemd dat het bij opa en oma wel goed gaat…
hij kan het dus wel, aangezien het bij opa en oma ook goed gaat. Dus die papfles heeft hij in principe niet nodig.
Ik zou gewoon een knuffel geven en zeggen dat hij weer moet gaan slapen.
en als hij dan blijft roepen zou ik hem laten roepen en even flink doorzetten, want makkelijk is het dan niet.
:hug:
Nou inderdaad, als hij daar nou ook wakker zou worden, zou het niet zon punt zijn… Bedoel meer, dan zal hij die fles wel echt nodig hebben.
In die paar maanden dat hij wel goed sliep beloofde we hem vaak een kleinigheidje :oops: , hij wist dan precies te vertellen dat ie moest slapen, en niet wakker worden. Als we dit nu tegen hem zeggen, zegt ie met een big smile “huilen!” of “wel wakker worden”… vandaar dat ik ook een beetje het gevoel krijg dat ie het best kan, maar er gewoon geen zin in heeft.
ik zou sowieso stoppen met die fles nog extra geven 's avonds :oops:
en als hij met zijn feestje begint, knuffel geven/troosten en weer op bed leggen… misschien moet je er even een paar dagen doorheen, maar denk dat Mika even door zijn patroon heen moet…
Die rond 23u als ie wakker wordt bedoel je dan?
Die van 20u heeft ie wel echt nodig (hij eet niet denderend).
Ik denk dat we er vanavond maar eens mee beginnen :shifty: de onderbroken slaapjes breken me op, en ik zie me in Juni/Juli al met 2 kinderen opzitten snachts…
daarom kan je hem nu ook nog wa makkelijker laten roepen he… nu maakt hij geen andere kids wakker…
en het feit dat hij met een big smile zegt dat hij gaat huilen, komt op mij toch wel echt over alsof hij een gigantisch spelletje speelt, dus probeer dat zo snel mogelijk te doorbreken meis :hug:
Met mn buren heb ik toch al ruzie :mrgreen: :shifty: …
Bedankt voor de tips, ik hoop dat ie het vannacht uit zichzelf doet (al vrees ik ervoor)… jullie horen morgen hoe het gegaan is.
@Lala87 wrote:
Die rond 23u als ie wakker wordt bedoel je dan?
Die van 20u heeft ie wel echt nodig (hij eet niet denderend).
Ik denk dat we er vanavond maar eens mee beginnen :shifty: de onderbroken slaapjes breken me op, en ik zie me in Juni/Juli al met 2 kinderen opzitten snachts…
ja, die van 23.00 uur ja… die van 20 uur zou ik wel nog gewoon geven, gaat er vanzelf wel af
Hij kan om 23u ook gewoon geen honger hebben… een pasgeborene laat er zo ongeveer nog meer tijd tussen…
kan ook gewoon gewenning zijn he… of aandacht willen en het dus op die manier vragen…
succes ermee, want makkelijk zal het echt niet zijn hoor, en zal veel doorzetting vragen.
Het nadeel is als hij over de rooie gaat (en dat gaat ie snel als ie zn zin niet krijgt…) hij gaat overgeven, met als gevolg dat je er toch heen gaat.
Het is ook niet zo dat ie zn aandacht overdag niet krijgt, ik werk 2x 3 uurtjes, en de rest van de tijd ben ik met hem thuis. Nou we doen zo ongeveer alles samen, was hangen, noem maar op.
maar dan zou ik er gewoon heen gaan, hem knuffelen, zeggen dat hij weer moet gaan slapen en weg gaan.
en dit herhalen, desnoods de hele nacht, met steeds langere tussenpozen.