het dekentje

Jaja…vanavond is voor het eerst het dekentje uit de kast tevoorschijn gekomen. Ik had het zowaar voor het eerst koud.



Zijn jullie al weer begonnen met een dekentje op de bank zitten of andere winterse rituelen?

Ik heb net mn fleecetrui aangetrokken :lol: .

Al de hele “zomer”? … :think: :wink:

@debbel wrote:

Ik heb net mn fleecetrui aangetrokken :lol: .




Laat ik die nou net niet hebben. Daarom heb ik mn fleece deken gepakt :wink:

Ja. Nou, niet het dekentje op de bank, maar wel het dekentje op het dekbed! We hebben een seizoensdekbed, dons. Deelbaar in 2 gedeelten. We hebben nu het zomerdekbed op liggen. Het winterdekbed is echt te warm maar het dekentje extra was echt nodig deze week!

Moet wel zeggen dat we een oud huis hebben met gaten en kieren :wink:

verwarming heb ik sinds gisteren aan (ook eindelijk dat de was binnen droogt)



deken heb ik eigenlijk al heel lang erop liggen… is er ook bijna niet af geweest…

Verwarming staat hier sinds kort weer aan!



laatst waar ik hekel aan heb is de kou het wel… Kan er niet tegen :lol:

verwarming vind ik nog helemaal niet nodig, maar een dekentje ligt hier al heel lang op de bank. Heb nog gewoon een tshirtje aan, dus dan vind ik een dekentje 's avonds wel lekker.

Ja hier ook het dekentje…Heerlijk, ik zei gisteren nog heel tuttig tegen mijn man. Lekker he, weer onder een dekentje…

Ja hoor fleecedeken bij de bank en 's ochtends verwarming aan (16 graden hier vanochtend brrrrr)

het is hier in huis nog een comfortabele 22 graden constant, en dus is een dekentje helemaal nog niet nodig…om over de verwarming maar te zwijgen :smiley:

Koukleum als ik…



Kachel nog niet aangehad, maar wel gewild dacht neeee het is nog 18 graden in huis.



Maar dekentje wel en die ligt eig altijd op de bank. Zelfst in de zomer heb ik het veel koud.



( mamy kan het weten :mrgreen: hahah )



EN nu ook al weer een jas aan die wat warmer is als zomers jasje. Dikkere trui aan.



Ik ben zooo een koukleum :shifty:

jij? een koukleum binaca??? nee joh kom je daar nou bij? :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :mrgreen:

Ja hoor, deken/fleece-plaid is hier niet eens van de bank af geweest. Ook in de zomer heb ik lekker het dekentje over mijn benen heen geslagen :mrgreen:



En ook de verwarming is hier vandeweek al weer even aan gegaan. Om net ff die eerste kou eruit te krijgen. Daarna gaat hij weer uit.

@mamy wrote:

jij? een koukleum binaca??? nee joh kom je daar nou bij? :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :mrgreen:




:mrgreen: :lol: dan vraag je je man maar even hoe dat was tijdnes öns geamelijke vakantie periode whahahahaah



Vol ongeloof dat ik zat te bibberen :lol:



Zo en nu ga ik verven… word ik warm van als ik in beweging ben :mrgreen:

Gisteren voor het eerst weer… En de verwarming aan, had het echt heel koud!!



Buiten is het hier nu 10 graden, binnen 18…

Als het zo doorgaat, wordt de echte winter denk ik nog kouder dan vorig jaar…

hier zit het dekbed al weer in de dekbed overtrek (heeft er de hele zomer los overheen gelegen).

En op de bank ook alweer een dekenje, maarja, nou zit ik in mijn kraamtijd, dus ik maak het mezelf nog even extra confortabel :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:



Kachel staat soms aan, b.v. als Noortje in bad gaat. Maar in princiepe probeer ik dat nog even uit te stellen als het niet echt nodig is.



Trouwens… volgens mij gaat vandaag de zon weer schijnen :dance: :dance:

Bij ons is het overdag ook 22 graden in huis (we hebben aan aanbouw met plat dak en de achterzijde is de zonkant) dus verwarming is voorlopig nog niet nodig.

's Avonds vind ik een vest wel fijn als ik tv aan het kijken ben, omdat het bankstel aan de raamkant staat.

Ja hoor, hele week al met een fleece deken met mouwen op de bank.

Heeeeeeeeeeeeeeerlijk ding :thumbup:

Nou de verwarming blijft hier nog eventjes uit. Probeer dat uit te stellen tot oktober. Mits de zon niet schijnt. Want anders wordt hier echt niet warm in huis.



Ja ik heb van de week ook mn dekbed weer de hoes gedaan. Veel te koud zonder. haha.



Ik zei van de week trouwens tegen hubbie. Nog even, en we mogen de open haard weer aan doen