Miranda, goed te horen dat het met je schouder al weer beter gaat! Mooi zo.
Jammer dat je weer ongi bent geworden.
Hier inderdaad nog 1 dag, maar dan ben ik uitgegaan van 26 ipv 28 dagen. Ik ga er sterk van uit dat ik gewoon ongi word, ik heb tenslotten duidelijk mijn eisprong gevoeld (a.s.vrijdag 2 weken geleden) en volgens mij waren we net te laat…
We zien het dus wel!
Hoi, hoi,
Ik ben nu ook al voor de derde keer achter elkaar na 26 dagen ongesteld geworden. Voorheen was ik altijd 28 dagen. Ik snap er ook niks van!!!
Groetjes miranda
Hoi, hoi
Miranda: goed om te horen dat het beter met je schouder gaat … en natuurlijk weer balen dat je ongi geworden bent :? Weer die teleurstelling meid, maar jullie gaan met goede moed weer verder.
Je had het over je cyclus. Bij mij is het om en om…dus 26 dagen en dan weer 29 dagen. Je wordt er idd een beetje gek van, maar het is zeker niet raar volgens de gyn. Ik heb het gevraagd.
Edanjelan: meid wat spannend zeg… de duimpies draaien op volle toeren. :thumbup:
Luukie: waar bemoeit die arts zich mee, het is jullie keus… :think: laat je niet daardoor leiden hoorrrr. Ik hoop dat jij en je partner op dezelfde golflengte komen. Ik had ook nooit gedacht, dat mijn man een 2e hersteloperatie liet doen. Hij zei na de 1e keer: geen polonaise meer aan zijn lijf. Natuurlijk wel hard, maar zo´n operatie is niet niks idd. Ik was natuurlijk superblij, dat hij weer een hersteloperatie onderging… Dus het kan hoorrrr.
Faith: hoi leuk om wat van je te horen. Die pregnyl prik vond ik idd naar. Ik had daarna best een grote blauwe plek. Ik wil jullie een fijn weekend toewensen!!!
Marjed: ook een beetje aan jezelf denken hoorrrr … ik ben zoooo benieuwd naar je winkel :-
Nou meiden morgen zal ik me weer melden na het gesprek met de arts … ik moet er pas om 15:45 uur zijn. Tot morgen!!!
Liefs
Mira :-
Nou hier alweer de eerste verschijnselen van de :evil: :evil: (bruin verlies…) dus ook hier weer op naar de volgende ronde.
Mira, heel veel succes vanmiddag. Ik ben erg benieuwd wat het vervolg is.
Groetjes!
Edanjelan: balen meid :? Veel sterkte nog. :hug:
Gisteren hebben we een gesprek gehad met de arts. Zij stelt toch een baarmoederfoto voor. Omdat ze geen röntgenafdeling hebben in onze kliniek, gebeurt het in een ziekenhuis. Dus gelijk een afspraak gemaakt op 31 oktober. Volgende week het onderzoek al zag ik het zo niet zitten, dus ik wacht de volgende cyclus af. Kan ik mij er nog even op voorbereiden. Ik krijg van het ziekenhuis een pakketje opgestuurd met alle informatie en ook een recept voor een pijnstiller, die ik dan 2 uur voor het onderzoek moet innemen. De arts heeft gisteren het onderzoek wel uitgelegd met foto´s. Nou ik hoop dan echt dat mijn eileiders open zijn, dan schijnt het niet zo´n pijnlijk onderzoek te zijn. Dus eerst kijken ze of mijn eileiders open zijn en daarna kijken ze of de vloeistof die ze inspuiten mijn buikholte inloopt. Aan de andere kant vind ik het wel goed, dat dit gebeurt, dan gaan ze ook gelijk goed kijken naar mijn baarmoeder.
Voor de rest hebben we met de arts afgesproken, dat als het onderzoek goed is, dat ik door ga met IUI en Clomid, zodat ik bijvoorbeeld 2 of 3 follikels heb. In de spontane cyclus heb ik telkens maar 1 grote. Dus meer kans op een zwangerschap met Clomid, maar stel… ik heb 4 of 5 follikels, dan gaan ze niet insemineren (dan bestaat er grote kans op een meerling).
Als ik geen goede uitslag heb van het onderzoek dan denkt de arts dat ik gelijk doorga met IVF of een kijkoperatie tussendoor. Maar dat heeft voor mij geen zin, dan ben ik weer een half jaar verder en dan ga ik echt naar de 40 jaar.
Dus meiden hoop a.u.b. met mij mee, dat de baarmoederfoto toppie is!
Allemaal een fijn weekend.
Liefs Mira
p.s. het zou leuk zijn als ik deze cyclus toch spontaan zwanger word.
Hallo allemaal,
Zo zie je maar, de aanhouder wint,
Na weer een week veel praten zijn we tot de conclusie gekomen dat we voor een vierde gaan!!! Ik ben zooo gelukkig.
We hebben vandaag de verzekering gebeld en de hersteloperatie wordt vergoed. MOrgen bellen we het ziekenhuis voor het maken van een afspraak.
Dan zijn we er natuurlijk nog niet, ook gezien al jullie verhalen die ik gelezen heb, maar we zijn weer een stuk op de goede weg.
een gelukkige Luukie
Luukie, fijn dat jullie er samen uitgekomen zijn.
Heb je al een afspraak gemaakt?
Hier verder niet veel nieuws, alles gaat goed en zijn gangetje…
Tis weer stilletjes aan het worden hier… andere nieuwtjes zijn ook welkom hoor.
Luukie: SUPER :thumbup:
Edanjelan: hoe gaat het met de ratjes en katjes? Hebben ze met dierendag nog iets extra´s gekregen. Mijn katten wel hoorrrrr… ik heb kipfilet gekookt en kattensnoepies gekocht. Hoewel ze dat vaker krijgen :mrgreen:
Miranda: hoe is het met je schouder?
Nou meiden ik heb de info van het ziekenhuis ontvangen voor de baarmoederfoto/HSG. Mijn hart begon gewoon te bonken toen ik de folder aan het lezen was, terwijl ik eigenlijk al wist wat ze gaan doen. Maar het is nu echt. En ik heb een recept gehad (pijnstillers), die ik dan 2 uur voor het onderzoek moet innemen. 31 oktober om 13:45 is de baarmoederfoto…jekkie. Ik krijg meteen na het onderzoek de uitslag.
Liefs
Mira
Hoi,
Vandaag is de afspraak gemaakt voor de hersteloperatie.
2 november is de dag dat het gaat gebeuren.
Kan ik er nog drie weken over denken, zei mijn man…
wie a zegt moet ook b zeggen, zei ik. Dus het gaat wel gebeuren, maar ik ben blij als het drie november is.
Groet,
Edanjelan en Miranda: waar zijn jullie?
Marjed: hoe is het met de shop?
Nikita en Faith: hoe gaat het met jullie?
Liefs
Mira
Mira, hier ben ik!! Alles gaat goed hier, maar we zijn druk bezig met klussen, echt klussen dan bedoel ik!!!
We laten de kids van kamers veranderen, de 2 boys gaan naar zolder naar de oude kamer van mijn dochter, en dochterlief gaat naar de oude kamer van de 2 boys. De 2 boys zaten in een kleinere kamer en daar bleef het maar altijd een troepie en dochterlief is eerdaags jarig, wilde graag een ander bed (met bureautje er onder) dus dat kwam mooi uit.
De jongens zijn inmiddels “verhuisd”, we zijn nu druk bezig de kamer voor dochterlief te schilderen (licht-paars, paars) en we moeten even het nieuwe bed in elkaar zetten. Het is dus een beetje chaos in huis, want al haar spullen (en dat is niet zo weinig) staan nu bij ons in de slaapkamer opgeslagen.
Spannend dat je de info binnen hebt van de HSG. Ik hoop natuurlijk met je mee dat je deze maand spontaan zwanger wordt…je weet maar nooit natuurlijk…
Ik mag eigenlijk deze maand niet zwanger worden ,want ik moet 24 okt.naar het ziekenhuis waar ze een heupfoto zullen maken…
Luukie, 2 november…spannend hoor! Maar het zal best allemaal goed gaan (de operatie dan…).
Miranda, hoe is het met jou? Tijdje niets gehoord! (hahaha, moet ik zeggen)
Nou ik ga weer even verder!
Tot gauw, beloof weer wat sneller te “typen”.
Liefs,
Edanjelan
Hoi Edanjelan, daar ben je dan
Oei, wat heb je aan je heup? Zo tegenstrijdig he niet zwanger mogen worden. Wij mogen ook absoluut niet zwanger worden ivm dat hsg onderzoek, dit wordt toch op de rontgen afdeling gedaan.
Succes met de kamers van de kinders!!!
Liefs
Mira
goedemorgen dames,
Hier zal ik mij melden. Heb het op het moment een beetje druk en rommelig tegelijk. Veel afspraken dus ook niet veel thuis.
edanjelan, wat vervelend dat je een foto moet ondergaan. mag je dan echt niet zwanger zijn??? Als je been gebroken is en je bent zwanger maken ze toch ook een foto?? wist niet dat het niet mocht!!!
Wat activiteiten bij jullie. Ja leuk kinderen een andere kamer geven, alleen jammer dat het zo veel werk is en er zoveel bij komt kijken. Veel plezier!!!
Luukie, veel succes 2 november, en ik hoop dat je snel een resultaat in je armen zal kunnen sluiten. Veel sterkte met wachten, (maar voor je het weet is het november)
Mira, succes bij het hsg onderzoek. Dit heb ik ook ondergaan. Vond het achteraf wel meevallen. Ook al is het onderzoek bij mij mislukt. Cupje kregen ze er niet om,dus na 5 pogingen hebben ze het gestaakt en overgegaan op een kijk operatie onder plaatselijke verdoving in de ok.
Ik hoop dat het voor jouw meevalt en niet te veel last ervan hebt.
Bij mij hebben ze het onderzoek op dag 11 of 12 gedaan (weet ik niet meer precies) en mocht gewoon in de zelfde cyclus zwanger worden. Ze zeggen dat je na een hsg vruchtbaarder bent, heb hier zelf dus niks van gemerkt, helaas. Ik zal aan je denken.
Verder hier alles zijn gangetje, Druk geklust (niet in huis dus) en nu maar weer afwachten. Wel begin ik de hoop een beetje op gegeven. Wij hebben besloten tot het begin van 2007 te proberen en het dan te laten voor wat het is. En ga ik dus aan de pil. Maar wie weet het is nog geen december. Hoop doet leven
Ik hoop snel weer te schrijven en veel liefs miranda
Tis een heel verhaal van mijn heup. In het kort: ik was 16 toen ik viel met mijn fiets, naar ziekenhuis gegaan, daar wilden ze geen foto maken.
3 weken thuis gelegen, toen weer naar ziekenhuis, bleek mijn heup gebroken.
Deze met schroeven op zijn plaats gezet, alleen na verloop van tijd bleek mijn heupkop te gaan slijten ivm de 3 weken dat de heupkop geen bloedtoevoer had gehad. Ik was te jong voor een kunstheup dus hebben ze een constructie bedacht waarbij een beter gedeelte van mijn heupkop in de kom zou komen te zitten.
Echter de laatste tijd weer wat meer last, en nu wil ik eens informeren of ik al in aanmerking kom voor eventueel een kunstheup. Ik zal daar weer veel meer mee kunnen. Maar de operatie en revalidatie blijven voor mij tot nu toe nog het grote struikelblok.
Toch nog een heel verhaal…
Omdat een foto van een heup in de buurt van je baarmoeder zit is het niet verstandig om dan zwanger te zijn. Al is het als het zo zou zijn wel heel pril.
Tja, Miranda, ik snap dat je het erg vervelend vindt dat 1 januari toch wel dichtbij komt. Ik heb altijd gezegd ik wil voor mijn 35e zwanger zijn als het nog zou mogen lukken, en volgende maand word ik 35 dus…ik heb de termijn voor mezelf iets verschoven.
Ik duim natuurlijk hartstikke voor je dat je gewoon voor het nieuwe jaar zwanger bent.
Dochterlief was helemaal happy met haar nieuwe kamer. Ze was er helemaal ontroerd door. Dat was toch wel een grote beloning op ons weekendje klussen!
Liefs,
Edanjelan
@luukie wrote:
Hallo allemaal,
Ik zou nog wat uitvoeriger vertellen over het gesprek wat wij met de uroloog hebben gehad.
Technisch betreft zou de hersteloperatie voor 90 procent kunnen slagen, en de kans om zwanger te worden zou volgens hem 80 procent zijn. Dus daar hoeven we het niet voor te laten. De arts begon daarna een heel betoog dat hij persoonlijk drie kinderen genoeg vond en dat ik rekening moest houden met mijn leeftijd (35 jaar). Het risico op een downkind is dan groter. "En dat wil je natuurlijk niet’zei hij. Nee natuurlijk niet, maar als we daar op gaan focussen hoeven we niet aan kinderen te beginnen.
Dus dat was een beetje raar.
Nu nog mijn man overtuigen want hij heeft die kinderwens niet en ik wel en héél erg. Wat mij betreft zou hij liever vandaag dan morgen onder het mes gaan.
We hebben al veel gepraat en praten nog steeds en hij zegt dat hij zijn ratio moet laten varen om met mijn gevoel mee te kunnen gaan. En of hij dat wil en kan is een tweede.
Soms denk ik, laat allemaal maar zitten, wil ik teveel?, ben ik egoistisch.maar dan komt dat gevoel weer hé. MIjn man zegt ook "waarom kun je niet blij zijn met wat je hebt dan dat je niet blij bent met wat je niet hebt?
Hebben jullie nog wat waardevolle tips voor mij? Ik hoop zo dat het
uiteindelijk zo mag zijn dat we er toch voor gaan.
Groet,
Hey Luukie,
Misschien las je hier ook mijn verhaal.
Of toch net niet…
4 januari 2005 ging de hersteloperatie van m’n man door. We hadden reeds 3 kids maar wilden persé nog een 4de.
Wij hebben echter de tegenslag dat het niet lukt door herstelweefsel die zich vormde aan het litteken bij m’n man.
We zijn nu bezig met onze 4de ICSI poging, maandag zal de PU zijn.
Het zal nu van jullie wel positiever uitdraaien, dat wens ik je van harte toe!
Of het nu voor een 1ste kindje of een 4de is, de wens is evengroot. Dat wou ik je wel even zeggen…
Ikzelf vang daaromtrent veel onbegrip in mijn omgeving. “Je hebt er al drie”, “Wees tevreden”, enz… om gek te worden. Gevoelens schakel je nu zomaar niet uit, hé?
Succes op 2 november!!! :kaars:
Edanjelan, jou kom ik nog tegen op mijn forumpje :thumbup:
Mira, het HSG onderzoek valt echt mee. Ik had ook zo’n schrik, remember?
Miranda, ik blijf duimen. Het is niet omdat ik hier nog zelden kom, dat ik jullie vergeten ben! :thumbup:
An: leuk dat ik je hier weer ff zie … Nu niet te lang wegblijven hoorrrr. Ik wil je heeeeel veeeeel succes toewensen voor maandag!
Edanjelan: Ik kan me voorstellen dat je tegen de heupoperatie en revalidatie opziet. Dat lijkt me niet niks meid. Sterkte nog!
En je dochter helemaal happy met haar nieuwe kamer
Miranda: ik blijf gewoon heeeeeel hard voor jullie duimen, dat er dit jaar een beebje komt hoorrrr.
Met mij gaat het wel, 31 oktober komt al in zicht… Ik wou dat het al 1 november was
Liefs
Mira
Mira, ik kan mij heel goed voorstellen hoor dat je opziet tegen 31 oktober…wordt dat trouwens gedaan in een plaatselijk ziekenhuis of in Leiderdorp?
Ik zou ook wel willen dat het al 1 november is…dan is het nog 1 dagje tot ik naar het concert van George Michael ga! Daar heb ik zo’n zin in. 18 jaar geleden (tja, ik word oud… ) ben ik ook geweest en nu ga ik weer! Jeugdsentiment zullen we het maar noemen.
Miranda, alles nog goed?
Luukie, ook de dagen aan het aftellen?
An, leuk je hier ook weer even te horen…maar spreek je inderdaad ook op je forum.
Liefs,
edanjelan
Maandag heb ik voor de vierde keer een pick up.
Vanavond krijg ik om 21.00u een pregnylspuit!
Ik hoop op een goede afloop deze keer! :kaars:
Hoi allemaal,
Edanjelan: De kliniek in Leiderdorp heeft contacten met het Rijnland ziekenhuis in Alphen a/d Rijn. Als ik naar een ander ziekenhuis zou gaan, dan zou je waarschijnlijk weer een intakegesprek moeten hebben etc. etc. Dan duurt het alleen maar langer en daar hebben we geen zin in. Dus vandaar dat wij ook naar Alphen gaan.
Dus jij gaat naar het concert van George Michael. Gaaf zeg Altijd leuk een concert. Ik ben het laatst naar Michael Bublé geweest in Ahoy. Ook ergggg gaaf. Ik ben toen samen met mijn schoonzus geweest.
Lieve groetjes,
Miran
p.s. hoe zou het met Marjed en ut winkeltje gaan???
Ah ,dus je moet naar Alphen, ik dacht misschien het Elisabeth in Leiderdorp (zijn mijn 3 kids geboren…).
Tis inderdaad handiger als je dan daar naar toe gaat, anders ben je weer zo’n hoop tijd kwijt misschien met intake gesprekken enzo.
Hier verder alles goed…geen nieuws eigenlijk.
Liefs,
Edanjelan