Herkent iemand dit gedrag?





Hieke zit vaak zo aan tafel. Het lijkt wel of ze spieren zit te oefenen (haar benen gaan op en neer als ze dit doet) maar ze lijkt wel in een soort van trance. Ze is het in de loop van een aantal weken vaker gaan doen. Ik vind het een erg vervelend gezicht. Zijn er meer kindjes die dit doen? Wat is dit? Kan het kwaad?



Bedankt! :-*

:think: Zit ze niet te poepen?

Dat doet onze C altijd :lol: en dan zit ze ook zo…

@renzosmam wrote:

:think: Zit ze niet te poepen?

Dat doet onze C altijd :lol: en dan zit ze ook zo…


Nee… dat dachten wij in het begin ook. Ben wel 10x voor niks naar de commode geweest met madam. :wall:

Ook geen verstopping?



Anders is het misschien het gevoel van spieren aanspannen wat ze heel bewust doet…zal ze wel lekker vinden voelen ofzo…nieuwe ontdekking,zoiets :think:

Zijn het geen (darm)krampen? Het lijkt alsof ze zich ergens op concentreerd en er controle over wil krijgen dmv spieren spannen en ontspannen :think:

Ze zit niet verstopt. Ze geeft ook geen pijn aan. Ze doet het vooral in de kinderstoel (TrippTrapp) en soms ook in de autostoel. (MC Priori) Als we het proberen te doorbreken (roepen, aanraken) gaan dat vaak maar lastig en als het lukt is ze merkbaar geïrriteerd. Ze is verder prima in orde, niet ziek ofzo. Mometeel is ze lekker in de kamer aan het spelen en danst op de muziek. :inlove: (Hoe harder hoe leuker… :mrgreen: )

Ik denk dat ze zit te wiebelen met haar benen, omdat ze dat een lekker gevoeletje vindt. Volgens de kinderarts bij ons op het cb is het een soort van masturberen :roll: .



Esmee doet het ook af en toe, heel irritant. Bijvoorbeeld als ze in een boodschappenkarretje zit of op haar kinderstoel. Ik krijg het er niet uit en ze doet het zelfs op de psz, dus bereid je maar voor :angel: . Ik hoop dat het snel weer over gaat.

@cathyanne wrote:

Ik denk dat ze zit te wiebelen met haar benen, omdat ze dat een lekker gevoeletje vindt. Volgens de kinderarts bij ons op het cb is het een soort van masturberen :roll: .


:shock:

@cathyanne wrote:

Ik denk dat ze zit te wiebelen met haar benen, omdat ze dat een lekker gevoeletje vindt. Volgens de kinderarts bij ons op het cb is het een soort van masturberen :roll: .



Esmee doet het ook af en toe, heel irritant. Bijvoorbeeld als ze in een boodschappenkarretje zit of op haar kinderstoel. Ik krijg het er niet uit en ze doet het zelfs op de psz, dus bereid je maar voor :angel: . Ik hoop dat het snel weer over gaat.




Waarom de :roll: en irritant dan?



Kinderen hebben nergens een associatie mee behalve dat ze het lekker vinden. Het zelfde als kroelen, knuffelen, etc etc.



Er zijn inderdaad kinderen die dat doen en WIJ volwassenen bewoorden het als masturberen.



Ik zou er verder geen aandacht aan besteden als dat het is. Het IS toch ook een fijn gevoel???



Nou, ik vind het bedenkelijk dat mijn dochter zulke bewegingen maakt in een boodschappenkarretje, terwijl ik in de rij sta om af te rekenen.

En ik vind het behoorlijk irritant, omdat ze soms helemaal ‘in trance’ is, compleet met zuchten en steunen en al. Ik schaam me dan, dat mag je best weten.

Dat wil helemaal niet zeggen dat ik begrijp dat het voor haar geen masturberen is maar dat ze het gewoon een fijn gevoel vindt!

Ze doet het al maandenlang en ik heb er al eerder een post aan gewijd, met geen reacties helaas. Iedereen zegt ‘dat gaat wel over’ maar intussen doet ze het al maandenlang, in de autostoel, soms op het fietsstoeltje, in de wandelwagen, kinderstoel, boodschappenkar en ga zo maar door.

Ik stuur je een pb…

Ben wel benieuwd naar je reactie Madre, als het dit is en het gaat alleen maar meer worden en maanden duren… dan zijn alle tips en overwegingen welkom. Ik zou er denk ik ook niet blij mee zijn als ze gaat zitten kreunen en steunen a la klaarkomen in een winkelwagen. :shifty:

Ik heb gezegd dat er inderdaad nog niet heel veel aan te doen is omdat jullie meisjes te klein zijn om op aan te spreken…



Ik heb haar aangeraden om haar niet meer in het karretje te zetten (met stang, triptrapp en autostoel hebben ook iets voor de vagina) en haar af te leiden door mama te helpen met boodschappen pakken ed.



Ik heb gezegd dat ik mij kan voorstellen dat het niet leuk is als je kleine meisje in het openbaar aan het kreunen is en overduidelijk ‘iets’ aan het doen is en het enige (in mijn ogen) nu afleiden is. Zowel thuis als ergens anders…



Ik denk dat dit gevoel vooral gemotiveerd wordt door iets waar ze hun vagina tegen aan kunnen drukken…



Daarbij heb ik verteld dat mijn zoon van ruim 3 dit ook wel eens doet, maar dan speelt hij met zijn piemel. Thuis vind ik het (persoonlijk) geen probleem, maar ik heb het ‘geluk’ dat ik alleen hoef te vragen of hij zijn onderbroek en broek weer aan wil doen (meestal na het plassen of in de ochtend als hij sowieso een stijf piemeltje heeft…



Maar zolang je dus niet kan duidelijk maken dat het in het openbaar ‘gek’ gedrag is lijkt afleiden mij het beste…

Zou ze geen last kunnen hebben van jeuk?

Ik snap je overwegingen Madre. Alleen lijkt het me praktisch onmogelijk om de kinderstoel en de autostoel niet meer te gebruiken op deze leeftijd. Ze is nog geen 16 maanden. In de winkelwagen doet Hieke het (nog?) niet.



Jeuk zou ook kunnen. Bij het verschonen zit ze ook vaak met haar handen aan haar vagina. Gewoon krabben. Maar als die luier er even af is kan ik me wel voorstellen dat het prettig is. Misschien eens kijken of ze er bij een ander merk luiers minder last van heeft… :think:

mijn zoon maakte ook vreemde bewegingen als ie in bed lag, dan schoof ie zichzelf tegen het matras.

Het bleek jeuk te zijn.

Ik zeg niet dat je de autostoel en kinderstoel meer moet gebruiken hoor…



Ik bedoel gewoon dat je haar misschien eerst even kan afleiden en er daarna weer inzet (eetstoel dan)…



Ik denk gewoon mee…



En als ik naar dat filmpje kijk denk ik niet aan jeuk…

Oh ja ik denk idd dat dat het is…

En in de volwassenmond heet het masturberen maar voor hun is het gewoon een lekker gevoel dat ze hebben ontdekt…

Dat gaat idd meestal over,de een houdt het langer vol dan de ander.

Ik heb op mijn werk er ook wel mee te maken gehad.

De kunst is afleiden zonder ‘‘het gedrag af te keuren’’ want dát kan later gelinkt worden aan de échte sexuele gevoelens en dan kán het ‘‘mis’’ gaan daar en als beschamend of vies in hun koppie werken als ze er nu voor ‘‘gestraft’’ worden.

Is ver gezocht maar pedagogisch werkt het gewoon zo.

Ik heb een meisje gehad die echt op beren ging ‘rijden’ en in bed op haar buik haar beidde armen tussen haar benen deed en erop heen en weer ging met idd kreunen en steunen en rood hoofd erbij :shifty:

Was idd moeilijk om een weg te zoeken in omgaan met dit gedrag.

Dus je erin verdiepen en af leiden of gewoon ‘‘negeren’’ wij deden met dat meisje in de groep haar afleiden en in bed lieten we haar even en dan legde we haar zonder verder iets te zeggen gewoon op haar rug en stopte we haar in en zeiden ga nu maar lekker slapen.

Het is moeilijk omdat er toch een soort taboe over heerst,heel onnodig want het is gewoon heel natuurlijk.

Wij hebben ook heel openlijk met die ouders daarover gepraat (dit was wel vrij extreem hoor hoe vaak zij het deed) en dat gedrag dat verdween gewoon naarmate ze andere dingen ondekte en haar wereld groter werd zeg maar.



Sis ik zeg niet dat dit het zeker is hoor…maar dat kan wel heel goed,het ‘‘schuurd’’ wel lekker in haar stoel zo als ze wibelt met haar benen en dat kan idd die ‘trance’ verklaren.

Maar is niets om je zorgen om te maken hoor…

Mijn zoon heeft het een tijd gehad met het bad en bekertjes water op zijn piemel gieten :wink: en hij zit nu nog heel vaak aan zijn piemel :roll: dat is wel storend soms en nu zeg ik ook verder niets dan ‘‘doe je even je handen uit je broek nu mop’’

Mijn kleine meid duwt ook vaak als de luier af gaat idd daar iets tegenaan,het is helemaal niet vreemd…het gevoel ís daar ook lekker maar voor hun zit er niets sexueels aan omdat zij die gedachten gewoon pas krijgen in hun pubertijd.

:-*

@Madre wrote:

En als ik naar dat filmpje kijk denk ik niet aan jeuk…


Ze is wel allergisch voor bepaalde luiermerken. Het zou zomaar ook jeuk kunnen zijn. Ik sluit niks uit. Ik vind persoonlijk “masturberen” bij kindje van nog geen 16 maanden moeilijker voor te stellen dan jeuk. Ik wil het in ieder geval als serieuze optie meenemen en uitsluiten.



Het kreunen wat eerder beschreven werd, door cathyanne geloof ik, doet ze niet. Vanmiddag in de auto deed ze het ook weer niet. Wel in de kinderstoel, maar veel korter. Ze zit dan trouwens niet eens echt heel strak tegen het leertje van de stoel aan…



Ik zet haar wel minder in de kinderstoel. Eerder mocht ze nog wel eens rustig een boekje lezen aan de tafel, terwijl ik met de laptop bezig ben. Maar dat doe ik nu niet meer. Ik vind het moeilijk om het haar te verbieden. Dan kijkt ze me aan met zo’n blik van “ja maar mama, ik kan er ook niks aan doen” Heel anders dan kattenkwaad, dan weet ze dondersgoed dat het niet mag, en dan reageert ze heel anders.



Blijf het lastig vinden. Ik probeer het maar een beetje te negeren en te voorkomen. Ik weet het ook niet.

@Madre wrote:



En als ik naar dat filmpje kijk denk ik niet aan jeuk…




Daar dacht ik nou juist wel meteen aan, want ik kan me geen voorstelling maken van masturberen van een kind van 16 mnd vandaar dat ik daar dan ook helemaal niet aan denk :lol:



Probeer het idd uit te sluiten, want jeuk is heel vervelend en kan opgelost worden.

Als dat het niet is, dan is het niet erg, het is in ieder geval dan niet iets waar zij hinder van heeft, dat is dan toch het belangrijkste.



Zie je er iets van irritatie aan?